|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
מנדלבליט. הדליף [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90] אשכנזי. פעל לשבש החקירה [צילום: פלאש 90]

מנדלבליט שיבש החקירה בפרשת הרפז; <br>הדליף לאשכנזי ווינר מידע שקיבל כפצ"ר

תחקיר News1 חושף: בעת שכיהן אביחי מנדלבליט כפרקליט צבאי ראשי הוא הדליף מידע וקיים שיחות אסורות עם גבי אשכנזי ועם ארז וינר בעיצומה של החקירה בפרשת הרפז השיחות התקיימו למרות היותם חשודים ועל-אף שנאסר עליהם לדבר זה עם זה בנושאים הנוגעים לחקירה בנוסף "שתל" מנדלבליט נציגה מטעמו ב"ועדת גולד" כדי שתעביר אליו מידע שאותו יוכל להדליף לאשכנזי המידע בתחקיר זה מבוסס בין היתר על הקלטות של שיחות אשכנזי מנדלבליט ווינר שנעשו באופן אוטומטי שלא בידיעתם
24/07/2016  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
שי ניצן, מכיר את המידע המפליל את מנדלבליט [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]

נזרי. מכיר היטב את המידע המפליל את מנדלבליט [צילום: פלאש 90]

יואב יצחק
סגלוביץ' ודודי כהן הדליפו לאשכנזי ממצאי חקירה לסכל הפללתו בעדותו

ביום 14.06.16 חשפנו ב-News1 מידע מתועד לפיו מפכ"ל המשטרה דאז דודי כהן, יחד עם ראש אגף החקירות דאז יואב סגלוביץ', הדליפו לרמטכ"ל דאז גבי אשכנזי מידע מוכמן מחקירת פרשת הרפז. הדלפת המידע בעיצומה של החקירה, בפגישה שקיימו השניים עם אשכנזי, נעשתה תוך עבירה פלילית חמורה - שיבוש הליכי חקירה ומשפט. עתה אנו חושפים, כי גם הפרקליט הצבאי הראשי דאז, אביחי מנדלבליט, המכהן עתה בתפקיד היועץ המשפטי לממשלה, קיים שיחות אסורות עם גבי אשכנזי ועם אלוף משנה ארז וינר (עוזרו של אשכנזי), מסר להם פרטים על מהלכי החקירה מתוך מידע מוכמן שנמסר ו/או הגיע לידיעתו בדרך-לא-דרך, ובפועל שימש אורגן מרכזי בשיבוש הליכי החקירה בפרשה.

מנדלבליט בחש והדליף ושיתף חשודים בפרשה, למרות שהיה חשוד בעצמו בסוגיית עיכוב הגשת המסמך המזויף, ומטבע הדברים, במיוחד נוכח תפקידו כפרקליט הצבאי הראשי שנדרש ללוות חלק מהתהליכים ולשתף פעולה עם החוקרים ועם הפרקליטות, הוא היה אמור לשמור על שתיקה ולהימנע מהדלפת פרטים ו/או מסקנות ו/או תובנות בנושאים הנוגעים לחקירה בנושא.

המידע שאותו אנו חושפים בתחקיר זה מתבסס, בין היתר, על הקלטות סודיות שבוצעו בלשכת הרמטכ"ל בלא ידיעת השותפים לאותן שיחות. מאותן קלטות עולה, כי מנדלבליט פעל באופן אקטיבי לא רק להדלפת "עידכונים" ומידע שוטף, אלא הוא פעל גם כדי לשתול פרקליטה מטעמו כחברה בוועדת בדיקה, כדי שתדליף לו, עבור אשכנזי וארז וינר, פרטים מתוך דיוני הוועדה. מנדלבליט אומנם נחקר במסגרת פרשת הרפז - בסוגיית המסמך המזויף שאת הגשתו עיכב פחות מיממה. אך הוא לא נחקר בגין שיבוש הליכי החקירה, כפי שהדבר עולה מהתמלילים שיובאו במשך.

מיותר כמעט לציין: הפרקליטות נוהגת להגיש, כדבר שבשגרה, כתבי אישום בגין שיבוש הליכי חקירה ומשפט. בתי המשפט נוהגים להרשיע ואף להשית עונשי מאסר חמורים. המידע שאותו אנו חושפים מחייב חקירה ומיצוי הדין עם החשודים – גם כלפי הבכירים שבהם. בנסיבות הקיימות כיום, קיים ספק גדול: מי יוכל להורות על חקירה נגד היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, ונגד דודי כהן וסגלוביץ.

נקדים ונאמר: אביחי מנדלבליט ידוע ומוכר כאיש מקצוע יוצא מן הכלל: משפטן שיודע לבור את המוץ מן התבן, משרת ציבור חרוץ ומסור, איש נעים ונטול רוע. מאז שנכנס לתפקידו כיועץ המשפטי לממשלה (פברואר 2016) קיבל מנדלבליט שורה של החלטות חשובות, כולל בתחום הפלילי, תוך שמירה מיטבית על טוהר החקירות וזכויות הנחקרים (חקירה נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו, שאותה הוא מכנה "בדיקה"; וחקירה נגד שר הפנים אריה דרעי). אולם מידע שהובא ל-News1 מעלה חשש, שמא נוכח המידע המפליל בעניינו, הידוע ומוכר היטב לכמה גורמים - ובהם לפרקליט המדינה שי ניצן, ולמשנה ליועמ"ש רז נזרי, מצוי מנדלבליט במצב בעייתי ביותר, כשהוא חשוף בפועל לסחטנות מצד הכפופים לו.

חשש זה אינו מובא כאן בעלמא. מידע שהובא ל-News1 מלמד, כי מנדלבליט, שהועדף כמועמד חיצוני, בין היתר כדי שלא יהיה מחויב לפרקליטות ויוכל לפעול באופן עצמאי, נעתר, שלא לומר מציית - כמעט באופן אוטומטי, ל"בקשות"/דרישות המוצגות בפניו מצד בכירי התביעה. כך בעניין נציבות תלונות על פרקליטים – מנדבליט התגייס במהירות לצדם של הפרקליטים בכלל ולצדו של שי ניצן בפרט, למרות תפיסתו הנוגדת שאותה הביע קודם לכן בפני כמה גורמים משפטיים, ומנע המשך הפעולות שנדרשו נגד שורה של פרקליטים ובהם נגד שי ניצן, דבר שהדהים וגרם להתפטרות הנציבה הילה גרסטל מתפקידה; וכך בעניין תיק אישום מרכזי וחשוב – מנדלבליט הוציא החלטה משפטית חשובה הפוכה מדעתו, שאותה הביע בפני כמה יודעי סוד, והלין כי הוא נאלץ לדחות בקשה שהוגשה לו עקב היותו נתון ללחץ אישי כבד מצד שי ניצן.

יש דוגמאות נוספות, כמובן, שאותן לא נוכל להציג כאן. המשותף להן: ככל שנוקף הזמן, הולך ומתחזק החשש: מנדלבליט חשוף לסחטנות מצד שי ניצן, רז נזרי וגורמים נוספים, המחזיקים בידיהם מידע ו/או מסמכים בגנותו בדבר שיבוש הליכי חקירה בפרשת הרפז.

מנדלבליט הדליף לאשכנזי: התגלה חומר רגיש, מתבצעות פעולות נוספות

החקירה המשטרתית הראשונה, הגדולה, הסתיימה. מידע נוסף שהובא אל היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, מחייב חידוש הליכי החקירה. מתקיימות מספר ישיבות ובהן מורה היועמ"ש לחדש את החקירה. בלשכת היועמ"ש ובמשטרה מתאמצים לשמור על עמימות. מנדלבליט מקבל מידע, בתפקידו כפרקליט צבאי ראשי, אך בשיחה בטלפון שמקיימים השניים מדליף מנדלבליט לאשכנזי חלקים מאותו מידע, כולל זהות אישים המעורבים במהלכים החדשים.

השיחה בין מנדלבליט לאשכנזי ניראית סתומה למי שלא מצוי בפרטים. קלטת השיחה מלמדת כי מנדלבליט דיבר בלחש. לכן קולו כמעט שלא נשמע - דבר שמקשה על תמלול הקלטת (בחלקים ממנה לא ברורים דבריו של מנדלבליט). ולא בכדי: השניים נזהרים מאוד. הם מבינים היטב כי שיחתם אסורה, לכן הם מדברים בשפחת הרמזים. שיחה זו היא רק אחת מרבות שקיימו - מרביתן בארבע עיניים, פיזית, שלא באמצעות הטלפון. שניהם נזהרו מהשארת עקבות שיפלילו אותם. אך כאמור, שלא בטובתם - השיחה שלהלן הוקלטה, בלא ידיעתם, במערכת האוטומטית שפעלה כל הזמן בלשכת הרמטכ"ל:

אשכנזי: הוא דיבר איתך?
מנדלבליט: בטח שדיבר איתי. מי?
אשכנזי: ה..
מנדלבליט: היועמ"ש?
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: כן, מה, היינו בישיבה, היה שתי ישיבות.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אתמול הייתה ישיבה, בכלל לא במקורה, אבל הישיבה [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ולקראת תשע [משפט לא ברור]
אשכנזי: טוב, אבל היום, היום. הישיבה היום.
מנדלבליט: היום? היו הישיבה הייתה במשטרה.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: הם ציינו במה שיש להם.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אבל אחרי זה דיברו בהמשך.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ומה שהוא מצא, הם עושים פיצול אצל [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ואתה יודע שרשויות חוק [משפט לא ברור] עכשיו, אין סיבה שלא.
אשכנזי: מה זאת אומרת?
מנדלבליט: זאת אומרת, זאת אומרת שנציג, למעשה אצלו זה נציגה, מתחילה לעבור על חומר חקירה יחד עם אה...
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: יחד עם [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: הם לא מוכנים לתת לנו עותק מהחומר, מפאת הרגישות ו... והדברים האלה, אבל אה.. אה... גם שם הייתה התלבטות גדולה, לא כל-כך התלהבו מכך, אבל אה...

ובהמשך:

מנדלבליט: אז [משפט לא ברור], בכך שלמרות שיש לנו בעיה, אנחנו מתחייבים שאנחנו נבוא להעיד ביחד בעצם.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ונקבל החלטות ביחד.
אשכנזי: יש שמה איזה בעיות?
מנדלבליט: לא יודע. צריך לראות. אה... אולי, אני לא יודע איך לקרוא אותם, אבל אה... יש ניואנסים שמה בדברים של ה... המשטרה ואנשי [משפט לא ברור], לשם כך [משפט לא ברור]
אשכנזי: ניואנסים לגבי מי?
מנדלבליט: ניואנסים, ניואנסים, [משפט לא ברור], זה בעיקר לגבי ארז.
אשכנזי: אהה.
מנדלבליט: בפן היותר, אה... כאילו משמעתי, אני לא יודע, זה כאילו...
אשכנזי: לא פלילי.
מנדלבליט: לא לא, זה לא, הם לא בכיוון ההוא.
אשכנזי: עכשיו לגביי?
מנדלבליט: לגביך לא [משפט לא ברור]. לגביך אין שום דבר.
אשכנזי: לא דיברו.
מנדלבליט: לא, לא מה שאני יודע [משפט לא ברור].

ועוד, בהמשך אותה שיחה

אשכנזי: לא פלילי?
מנדלבליט: לא לא, זה לא, בטח שזה לא.
אשכנזי: ולגביי?
מנדלבליט: לגביך לא. זה בעיקר ארז.
אשכנזי: לא דיברו?
מנדלבליט: לא לא, ממש לא.
אשכנזי: ---
מנדלבליט: [משפט לא ברור] פה אני מדמיין, אני חושב שגם אסור לדבר על זה אפילו.
אשכנזי: מה היה שם איזה התפתחות?
מנדלבליט: יש התפתחות, כאילו [משפט לא ברור]
אשכנזי: שמה?
מנדלבליט: [משפט לא ברור] עדיף שלא לדבר על זה.
אשכנזי: שמה? שהוא...
מנדלבליט: במקרה הזה הוא נקי. מה?
אשכנזי: שהוא מודה?
מנדלבליט: לא, הוא לא מודה בכלום, חס וחלילה, לא, פשוט אה... יש דבר, אה... מה הוא אמר, שלא הוא היה הראשון שאמר [משפט לא ברור]
אשכנזי: זה אני יודע, זה אמר המפכ"ל.
מנדלבליט: אוקיי [משפט לא ברור]
אשכנזי: אז למה זה קשור אלינו?
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: יאני
מנדלבליט: זה אלה?
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: זה מכיוון שיש מי שחושב, שזה לא בסדר, שלא אמרנו קודם [משפט לא ברור]
אשכנזי: מי?
מנדלבליט: יש מי שאומר את זה.
אשכנזי: שמה, שארז, לא אמר מיד הכל?
מנדלבליט: כן.
אשכנזי: אהה, עכשיו כאילו שזה הוא.
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: נורא פשוט, אני כל הזמן חושב שהוא מדבר על בועז.

תמליל השיחה דלעיל הובא בפני חוקרי המשטרה. מהתמליל עולה מפורשות: מנדלבליט שיתף את אשכנזי בפעולות ובתובנות, כולל בדבר חשדות שהובררו וכיווני החקירה הנבדקים. למרות זאת, מנדלבליט לא נחקר: מדוע פעל לעדכן את אשכנזי ולשתפו במהלכים הצפויים; ומדוע גילה לאשכנזי על קיומו של חומר רגיש נוסף שנחשף במסגרת החקירה.

מנדלבליט מגלה מידע ומזהיר את אשכנזי מהסירחון
הרפז. להדליף נגדו [צילום: יוסי זליגר]

בשיחה שלהלן, שאף היא הוקלטה, מכין מנדלבליט את אשכנזי לבאות, ומזהירו מכך שחומרי חקירה "מאוד מכוערים" "והסירחון יעלה עד לב השמיים". כמו-כן מציע מנדלבליט לאשכנזי להתחיל בהדלפת חומרי חקירה נגד בועז הרפז. המדובר בהצעה מגונה, שכן חובה על הפרקליט הצבאי הראשי לעשות כל שביכולתו כדי למנוע דליפת חומרי חקירה בטרם אלה הוצגו בפני בית המשפט.

מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן, אה...
מנדלבליט: [משפט לא ברור], צריכים לחשוב. מי יכול להפעיל את זה. כי יש פה בעיקר בעיה, מבחינת לחשוף את חומר החקירה [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: הם לא הולכים לעסקה?
מנדלבליט: גם אם הולכים עסקה, זה לא, זה לא מונע את חשיפת החומר.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: בקיצור, צריכים לחשוב על זה, ואתה זאת אומרת התלבטות, אם להתחיל רק בצד של אה... בועז.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ולסחוב לצד הזה, אבל פה מסמך גם, בתמונה, השיחה שלו אתמול בלילה עם ברק.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אז אתה גם יודע, שהוא זאת אומר, הוא מצד אחד, לא נעים לו.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: זה בעצם פה, הפך להחלטה.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ואפשר לעשות זאת בפעם השנייה באותו יום.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: גם אתמול, הוא היה מעורב [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ואני אמרתי לו, שהייתה טעות, של משרד ראש הממשלה [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: נכון.
מנדלבליט: אה... זה גדול, זה במשך שלושים שנה, אז זה גדול, זה שתול [משפט לא ברור] שנה, זה המשמעות.
אשכנזי: כן
מנדלבליט: הוא לא הסתכל על [משפט לא ברור], אני חושב שזה עסקים שזה...
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: זהו זה. [משפט לא ברור]. זה לא נראה טוב.
אשכנזי: כן. מה זה אומר לגביי? מה זה אומר לגבינו?
מנדלבליט: לגבי... לגביך זה אומר עכשיו, שלמעשה אני לא משאיר את ההחלטות לגבי אנשי הצבא, בהיבטח על חוק המדינה.
אשכנזי: מה אתה?
מנדלבליט: אני לא משאיר את ההחלטות לגבי אנשי הצבא.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: בהיבט על חוק המדינה.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אה... וזה יכול [משפט לא ברור], ואני מדבר עוד פעם, זה נפל בתוך בור כאילו, וודאי שצריכים לעצור את זה עכשיו. לפני...
אשכנזי: לעשות...
מנדלבליט: אם נמשיך [משפט לא ברור] יהיה מסמך עם הניואנסים האלה. הבנת?
אשכנזי: איזה עוד אנשים?
מנדלבליט: זה בכל אופן, אנשים. זה מה שאמרו, ואי-אפשר [משפט לא ברור] אחד או שניים, אני לא יודע.
אשכנזי: אהה, אה..
מנדלבליט: יש להם, יש להם הערות נקודתיות, כאילו, שהוא התכוון שהוא אומר להם.
אשכנזי: הן קשורות אלי?
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: הם קשורים אליי?
מנדלבליט: לא. אליך לא.
אשכנזי: אלא לארז, ועוד אנשים?
מנדלבליט: יכול להיות.
אשכנזי: הבנתי. טוב.
מנדלבליט: אני לא בטוח. וזה, ברור שאין לו שום משמעות, לפי דעתי.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אבל שוב, זה בפן, זה בפן, זה...
אשכנזי: גם עם החוקרים...
מנדלבליט: עדיף שהיה אחרת.
אשכנזי: עם, עם ה... אם החוקרים היו מקבלים את ה... היו מקבלים את ה... [משפט לא ברור], כי לי החוקרים אמרו שארז היה בסדר גמור, נקי לגמרי.
מנדלבליט: אה... בסדר. אז יש כאלה שאומרים ככה, ויש כאלה שאומרים אחרת.
אשכנזי: הבנתי.
מנדלבליט: יש כמה חוקרים, הם לא אחד.
אשכנזי: הבנתי.
מנדלבליט: ו... ו... בסדר, הם לא אחד, ושתיים הם [משפט לא ברור]. זה לא.
אשכנזי: מי זה יכול להיות [משפט לא ברור], אבי כאילו גם?
מנדלבליט: לא, ממה שלא. לא [משפט לא ברור]. אבל אני אומר לך, זה בניואנסים, אבל גם פה בדיוק העניין, שאני עמדתי על-כך החלטה הפכה להיות שלי.
אשכנזי: ובכל מקרה, לא [משפט לא ברור]
מנדלבליט: לא.
אשכנזי: הבנתי. והיא לא, אם החומר ילך לעורכי דין, אז מה יהיה?
מנדלבליט: אני, אני...
אשכנזי: אתה לא יודע?
מנדלבליט: אז עשרים יום.
אשכנזי: זה עשרים יום?
מנדלבליט: זה דברים מאור מכוערים [משפט לא ברור], והסירחון יעלה עד לב השמים. עולה עד לב השמים, לא יעלה, עולה.
אשכנזי: מי הטיח? אני לא, אני לא הטחתי באף אדם.
מנדלבליט: אתה בסדר, אז אתה לא, אבל [משפט לא ברור]. לכולם.
אשכנזי: כן.

השיחה בין השניים מלמדת היטב. למרות האיסורים החלים עליהם – על אשכנזי נאסר לשוחח בנושאי החקירה אפילו עם רעייתו, מדברים השניים על ענייני החקירה, ומחליפים מידע על הממצאים והמסקנות, בטרם אלה הוכרעו על-ידי היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין.

מנדלבליט מינה חפרפרת ל"ועדת גולד"

אחת השיחות המעניינות המעלות חשד חמור כלפי מנדלבליט ואשכנזי נוגעת למינוי נציג מטעם הפרקליט הצבאי הראשי ל"ועדת גולד" – ועדת בדיקה שהוקמה באישור היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין. על הוועדה הוטל לבחון ולהגיש ממצאים באשר לטענות שהועלו מצד שתי הלשכות – לשכת שר הביטחון מזה, ולשכת הרמטכ"ל מזה. אלא שהתברר, כי מנדלבליט מינה נציגה מטעמו, בידיעת אשכנזי, כדי שזו תשמש כחפרפרת בתוך הוועדה.

מנדלבליט: [משפט לא ברור]. תקח מה שקורה, זה שאני שם, מישהי מאצלי [משפט לא ברור]
אשכנזי: מישהי שאתה סומך עליה?
מנדלבליט: כן. אני סומך עליה.
אשכנזי: זה מישהו שישמור עלינו?
מנדלבליט: שהוא ישמור עלינו, וש...

ובהמשך:

מנדלבליט: [משפט לא ברור] והיא מכירה את הצבא, ומכירה את זה, זה, עכשיו מה זה בסוף, בסוף זה אני, זאת אומרת [משפט לא ברור] ואז זה לוינשטיין. אז זה [משפט לא ברור], שזה לא אמין לך [משפט לא ברור].
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: [משפט לא ברור] אתה יודע, עכשיו נכנסים פנימה.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: ביחד עם עד [משפט לא ברור] של עד המדינה, ברחוב הזה ירושלים, לא [משפט לא ברור]
אשכנזי: שמה יש איזה יופי של דברים.
מנדלבליט: כן, הם חוששים מאוד, המשטרה אומרת את זה.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: הם היו שמחים כנראה, אם הם לא היו שם.
אשכנזי: כן.
מנדלבליט: אבל [משפט לא ברור]. מראית עין וכאלה, אז אמרתי, אני [משפט לא ברור]
אשכנזי: מה זה מראית עין, כאילו אתה...
מנדלבליט: כאילו אני של הצבא, כאילו אני [משפט לא ברור]
אשכנזי: אהה.
מנדלבליט: אבל אני יעשה את זה. אחרי [משפט לא ברור]
אשכנזי: לא לא לא, מה...
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: בסדר גמור.
מנדלבליט: [משפט לא ברור]
אשכנזי: טוב.
מנדלבליט: זהו.
אשכנזי: אוקיי.
מנדלבליט: וזה בעצם המצב, אז תמסור גם [משפט לא ברור]
אשכנזי: טוב.
מנדלבליט: לדעתי, הוא לא שמע ממני.
אשכנזי: כמה זמן זה יקח לכם הדבר הזה?
מנדלבליט: לא יודע.
אשכנזי: אוקיי.
מנדלבליט: לא יודע, המשטרה אמרה שהיא הביעה את זה, זאת אומרת, שיש [משפט לא ברור]. חודש.
אשכנזי: טוב.
מנדלבליט: או חודשיים.
אשכנזי: טוב. אוקיי.
מנדלבליט: סך סך, סך-הכל, בוא נגיד שבגדול, אה... יש הישגים.

הנה-כי-כן: מנדלבליט פעל, באותה עת, כדי לשאוב מידע מהמערכת החוקרים/הבודקת, ולמסר מידע רב, באופן שוטף, לאחד החשודים המרכזיים: גבי אשכנזי. למרות שמכוח תפקידו כפרקליט צבאי ראשי אמור היה מנדלבליט לחתור לחקר האמת, ולהימנע מכל שיח-ושיג עם חשודים בנושאים הנוגעים לחקירה, פעל מנדלבליט לעדכן את אשכנזי בחלק ניכר מהעניינים שעלו בחקירה ו/או בפרקליטות ו/או בלשכת היועץ המשפטי לממשלה.

מנדלבליט תיאם הדלפה לוינר
ארז וינר, משתמש במנדלבליט [צילום: פלאש 90]


מנדלבליט תיאם הדלפות מידע לא רק לבוס הגדול, גבי אשכנזי, אלא גם לארז וינר. אחת השיחות המעניינות שיורטו מתיחסת בדיוק לסוגיה זו:

מנדלבליט: [משפט לא ברור]
וינר: אהה.
מנדלבליט: מה שומעים אותי לא ברור?
וינר: רק של אף אחד.
מנדלבליט: כן.
וינר: כולל אף אחד.
מנדלבליט: כן.
וינר: אוי
מנדלבליט: למה הוא חשב, שעבר מספיק מן, הוא רואה שזה לא זה, בסדר, ברוך השם.
וינא: אהה.
מנדלבליט: טוב.
וינר: בסדר גמור.
מנדלבליט: הנה תראה, אני יעדכן אותך אחרי הדיון בדברים מעניינים [משפט לא ברור]. אותי מאוד מעניין הנושא. לא פחות [משפט לא ברור]. אבל אה... אני ידבר אתו גם על זה. ונראה מה, נראה מה הוא אומר, אבל מה, מה אתה אומר, אתה חושב שכדאי [משפט לא ברור]
וינר: אני חושב שכדאי, כדאי ]משפט לא ברור]
מנדלבליט: כן, טוב. בסדר.
וינר: אוקיי.
מנדלבליט: אני בטוח שאשתי תברך אתכם.
וינר: כן. יום שישי בצהריים.
מנדלבליט: יום שישי בצהריים, וזה פשוט נפלא [משפט לא ברור] שני צריך להוציא את הילדים מהגן הזה, וטוב בסדר, נסתדר. יאללה.
וינר: אוקיי.
מנדלבליט: ביי.

הפגישה שבה מדובר עסקה בחומרי החקירה שהתגלו ובפעולות הנדרשות. מנדלבליט, בתפקידו כפרקליט צבאי ראשי, זומן להשתתף בדיון. אך במקום לגלות איפוק ולשמור בסוד מידע המובא בפניו, הוא בחר להכין, ומראש, את ארז וינר, כדי שמייד לאחר הדיון יוכל לעדכנו באותם "דברים מעניינים".

המידע שאותו אנו חושפים כאן ובידיעה הקודמת בנושא מחייב פתיחה בחקירה ומיצוי הדין עם כל אותם מעורבים ששיבשו את החקירה, ובהם: אביחי מנדלבליט, גבי אשכנזי, דודי כהן ויואב סגלוביץ'. על-אף זאת, לא נתפלא אם בפרקליטות ובמשטרה יצופפו שורות, כרגיל, ויימנעו מאכיפת החוק.

משרד המשפטים: לטענות אין בסיס


להלן תגובת משרד המשפטים לתחקיר שלעיל

לטענות המובאות בכתבה אין בסיס.

במסגרת חקירת מנדלבליט בפרשת הרפז נבחנו לעומק גם הטענות המופיעות בכתבה, לרבות חומרי החקירה המצוטטים.

כזכור, היועץ המשפטי לממשלה דאז בחן בזמן אמת את ממצאי החקירה ומצא שיש לגנוז את תיק החקירה.

נזכיר כי בחודש מרס 2016, בג״צ - אשר בחן את מינויו של מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה - קבע כי לא נפל פגם בהתנהלותו של מנדלבליט במסגרת פרשת הרפז.

הערת News1: בניגוד לנטען בתגובה - העתירה לבית המשפט העליון שנדונה ונדחתה לא עסקה בשיבוש הליכי החקירה מצד מנדלבליט, כפי שנחשף לעיל, אלא התמקדה בסוגיית עיכוב מסירת המסמך-המזויף. מנדלבליט לא נחקר בנושא השיבוש וגם אורגנים נוספים שדנו בפרשה לא עסקו בסוגיה חמורה זו.

תאריך:  24/07/2016   |   עודכן:  24/07/2016
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מנדלבליט שיבש החקירה בפרשת הרפז; הדליף לאשכנזי ווינר מידע שקיבל כפצ"ר
תגובות  [ 67 ] מוצגות   [ 67 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
גולדה
24/07/16 14:03
 
קונטרולייזר
24/07/16 14:33
 
ישראל מושחתת.
24/07/16 16:28
 
שמ
24/07/16 19:58
2
בן הארץ
24/07/16 14:29
 
דוד יוסף, יהוד
24/07/16 17:43
 
השקמה
25/07/16 03:29
3
צחקתם עלינו
24/07/16 14:31
 
קיראו שוב!
24/07/16 22:24
4
yrevacb
24/07/16 14:31
5
נתניהו
24/07/16 14:41
 
מבשרת
24/07/16 16:49
 
איריס בן ארצי
25/07/16 07:28
 
מבשרת
25/07/16 10:45
 
איריס בן ארצי
26/07/16 14:07
 
...
26/07/16 17:36
 
thrhx
26/07/16 14:31
6
בניק
24/07/16 14:51
7
רמץ
24/07/16 15:07
8
מעניין - חפרפרת
24/07/16 15:10
9
פועה
24/07/16 15:17
10
זינגלה
24/07/16 15:18
11
קורא
24/07/16 15:27
12
ב.ניצן
24/07/16 15:35
13
דרומי
24/07/16 15:38
14
צורי
24/07/16 15:43
15
א.ל. רמת-גן
24/07/16 15:54
16
כוכי
24/07/16 16:06
17
א.כ
24/07/16 16:10
18
זאתי
24/07/16 16:14
 
צורי
24/07/16 17:02
19
להעניש את כולם
24/07/16 16:22
20
דרור 10
24/07/16 16:30
21
הילוש
24/07/16 16:58
22
מוי'שלה
24/07/16 17:08
23
עזרא מנצור
24/07/16 17:25
24
אורח
24/07/16 17:39
25
סתם יהודי פשוט
24/07/16 17:41
26
שטיסל
24/07/16 18:09
27
איך נפלת יא יואב!
24/07/16 18:13
 
יהויכין סטוצ'בסקי
24/07/16 21:51
28
שרה
24/07/16 18:26
29
doozy@netvision.net
24/07/16 18:49
30
Rehvot
24/07/16 19:00
31
2 הסוגיות קשורות
24/07/16 19:53
32
.סיריוס
24/07/16 20:01
 
עזרא מנצור
24/07/16 20:14
 
בודק
24/07/16 21:06
33
קצת יושר
24/07/16 20:40
34
אלוף יואב
24/07/16 21:07
35
יואב בעד מושחתים?
24/07/16 21:16
36
יוני 61
24/07/16 21:19
37
לחקור
24/07/16 21:27
38
קורא סביר
24/07/16 21:36
39
פוחד לחזור לארץ
24/07/16 21:42
40
מיכל מירושלים
24/07/16 21:52
41
יואב עלה על משהו
24/07/16 22:04
 
ביבי ייפול בקרוב
24/07/16 23:16
 
מספר ולא כמות
25/07/16 05:18
 
משהו גדול מאד.
25/07/16 12:02
42
יהודי מא"י
25/07/16 08:28
43
DANMEIER
25/07/16 13:29
44
ZEEV LAVEE
25/07/16 13:46
45
רחמים
25/07/16 15:39
46
המבקר
25/07/16 23:32
47
מיכל מירושלים
26/07/16 11:27
48
ראובן גרפיט
26/07/16 13:50
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השלמה של מנהיגות היישוב היהודי עם העובדה שירושלים לא תהיה חלק מן המדינה היהודית, אלא "נאמנות" של האו"ם; ארגון ה"הגנה" הפקיר את ירושלים מבחינה צבאית, גם לפני פרוץ המלחמה וגם בתחילתה; מפקדי ארגון ה"הגנה" בירושלים דורשים להחליף את מפקד העיר, ישראל עמיר; עדות של מפקד כוח תגבורת מגוש-דן, מאיר דוידזון, שהגיע לירושלים, על קטסטרופה בירושלים
22/07/2016  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
שוד נשק של אנשי הגדוד הרביעי של הפלמ"ח, בעזרת חברי המושב כפר אז"ר, מן המחנה הבריטי תל-ליטווינסקי (תל השומר) - מודיעין לקוי והסתבכות; רֶכֶש 20 מטוסים בריטיים משלטונות הצבא הבריטי בארץ, בפרוץ המלחמה, למרות האמברגו הבריטי על מכירת אמצעי לחימה ליהודים
15/07/2016  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
טדי קולק רוכש נשק; רכש מקצינים בריטים בארץ-ישראל; עסקי רב סרן ניומן ואלוף משנה גור עם האחים סילבר; העזרה ליהודים של סרן היסטי; רכש מהבסיס הבריטי בסרפנד (צריפין); רכש משוריינים
08/07/2016  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
חשיפה ב-News1: רב-פקד דוד נודלמן, קצין בכיר ביאח"ה, העיד בפני החוקר הבכיר במח"ש דובי שרצר והחשיד את ברכה בהדלפת מידע לנחקרים בפרשת חזון ישעיה מסר: בניגוד למתחייב, ברכה דחף עצמו לפגישות צוות החקירה בפרשת חזון ישעיה והתעניין כל הזמן בתיק, למרות שהיה אמור להימנע נוכח קשריו האישיים עם החשוד המרכזי אברהם ישראל ועם הרב יאשיהו פינטו דובי שרצר מסר ליועמ"ש: המידע שמסר נודלמן מחזק החשדות הפליליים נגד ברכה
02/07/2016  |  יואב יצחק  |   תחקירים
אמברגו אמריקני על מכירת נשק למזרח התיכון; פעילות יהודה ארצי בארה"ב; גיוסו של אל שווימר, שייסד את התעשיה האוירית בישראל; פרשת נושאת המטוסים "אטו"
01/07/2016  |  ד"ר אורי מילשטיין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il