בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
בעקבות המצעד הלהט"בי בירושלים
|
כשם שאני מתנגד לאפלייתם של הלהט"בים בחברה בגלל שונותם האישית, אני מתנגד גם להפגנות הסרק שלהם. לדידי אלה הפגנות קנטרניות, דווקאיסטיות ופרובוקטיביות בעיני חלקים לא מבוטלים בציבור, ועל כן מיותרות
|
מצעד הגאווה בירושלים [צילום: אריאל שליט/AP]
|
|
|
|
|
אני דוחה את דברי השבח והקילוסין לאירוע המיותר שחזר על עצמו בירושלים. לפי הרכב המשתתפים והדוברים, אין ספק שזו הייתה בראש וראשונה הפגנת דווקאיזם טיפוסי לקבוצת אנשים שאינה קוראת ומבינה נכון את הסימפתיה הזמנית שלה היא זוכה בחלק מהציבור. לציבור נטייה לתמוך ב"מסכנים" ב"מדוכאים" ובמי שמופלים לרעה. נטייה זו זמנית, וניצול שלה לרעה עשוי להפוך את הקערה על פיה. בתמיכה הציבורית היו שני מרכיבי הזדהות חזקים: יום השנה לרצח שירה בנקי ז"ל, ומספר התבטאויות לא מוצלחות של מנהיגי ציבור כלפי הקהילה הגאה ומה שהיא מייצגת. באירוע היה אקט אחד מוצדק במיוחד - אזכרה לשירה בנקי ז"ל שנרצחה באירוע דומה אשתקד, על לא עוול בכפה. דומני, שראש עיריית ירושלים הבין היטב את הנושא, כאשר החליט לא להשתתף במצעד, אבל כן לתרום במעשה סימלי לזכרה של שירה בנקי ז"ל. על הטיעונים הנכונים כשלעצמם של בני הקהילה הלהט"בית, התלבשו חוגי שמאל קיצוני, שבין מאפיניהם הטיפוסיים נמצאים הדווקאיזם המתגרה והלעומתיות המתנכרת. את אלה הדגישו הללו שוב אתמול, ובכך תרמו תרומה שלילית לקהילה הלהט"בית עצמה. רמז ראשון לגבי העובדה שמצעדי-הפגנה אלה מיותרים, קיבלה הקהילה הלהט"בית בבאר-שבע. המסר לא נקלט. המסר אינו אומר שאין להם זכות להפגין. המסר אומר שגם כאשר הקהילה מתקבלת בציבור כעובדה קיימת, לגבי חלק לא מבוטל בציבור זו אינה בשורה שיש להתגאות בה, בלשון המעטה. הטב"יזם - איננו הישג אנושי יוצא דופן; הוא גם איננו בעיה קטסטרופלית. זו עובדה אוולוציונית קיימת כעצם בריאת המין האנושי שיש לקבלה כמו כל תופעה אחרת החורגת מהנורמה השכיחה, שאיננו שולטים בה והיא, בהתנהלות נכונה, אינה מסכנת דה-פקטו את הציבור. מציע ללהט"בים לא לנסות ולחנך אחרים לחשוב כמותם, או להכריח אחרים לראות את העולם דרך עיניהם. כל אחד זכאי לדעות משלו ובמידה ואינו פוגע או מסית, גם להבעתן. העמדות הנגזרות מאמונה דתית, אינן נושא ל"מסעות-צלב" המבקשים לאלץ מאמינים לקבל את העמדות הלהט"ביות. ראשית, זה לא ילך. שנית, זה רק יקטב את הגישות; כל צד יתבצר בעמדותיו, ידבק בהן ויאבק על עליונותן, מאבק חסר תכלית. במקום לבסס הכרה ונורמליזציה, נחזור לדיון הבסיסי על מהות הלהט"ביזם ושלילתו הערכית. דווקא התנהלות טבעית של הקהילה להט"בית בתוך החברה, תבסס, יותר מכל מאמץ סרק הפגנתי או ארוגנטי, את הגישה הגורסת שיש לקבלם כפשוטם מבלי להצמיד לכך "סטיקרים" של חיוב או שלילה. מוטב להם שלא להפוך לנשק "התקפי" בארסנל האנטי דתי והאנטי-מסורתי בידי השמאל האוונגרדיסטי- אנרכיסטי. כשם שאני מתנגד לאפלייתם של הלהט"בים בחברה בגלל שונותם האישית, אני מתנגד גם להפגנות הסרק שלהם. לדידי אלה הפגנות קנטרניות, דווקאיסטיות ופרובוקטיביות בעיני חלקים לא מבוטלים בציבור, ועל כן מיותרות. שיחיו את חייהם בשקט ובשלווה ככל קבוצה נורמטיבית אחרת, ובמידה ויש בעיה אופיינית הדורשת התייחסות פרטנית של קבוצה זו, יטפלו בה לגופו של עניין.
|
תאריך:
|
01/08/2016
|
|
|
עודכן:
|
01/08/2016
|
|
רפי לאופרט
|
בעקבות המצעד הלהט"בי בירושלים
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אחד שמבין
|
4/08/16 12:29
|
|
|
|
רפי לאופרט
|
4/08/16 19:56
|
|
אנו עם שחובב ועדות חקירה ממלכתיות. כל מלחמה וכל מבצע מחייב על-פי הדורשים ועדת חקירה. למה ככה? כי מי שעשה את המבצע או המלחמה הוא פוליטית בצד השני וכך אולי נפיל אותו.
|
|
|
בשמחה ובחדווה שמעתי אי-שם בניכר הרומני כי עיר אחת בארץ הקודש הצליחה לדחות את מצעד התועבה מבין שעריה, וזו הייתה עירו של אברהם אבינו - העיר באר שבע. לצד השמחה העירונית - שמקיפה יותר משמונים אחוז מתושבי בירת הנגב, על הזכייה באליפות המדינה בכדורגל, הרי שעיר זו לא הרכינה ראשה לחזור אלפי שנים אחורה, אל התועבות שמחו את התרבות היוונית ואשר החריבו את רומי. ועל המלאכה הזו ניצח רבה של באר שבע - הרב יהודה דרעי, עד שגם שוטרי העיר התייצבו וסילקו את התועבה מעירם.
|
|
|
שניים מבכירי השופטים הפליליים בישראל חתומים על פסק דינו של בית המשפט העליון בנושא יניב נחמן: סלים ג'ובראן שכתב את ההחלטה ואורי שהם שהסכים איתו (לצידו של צבי זילברטל). עם כל הכבוד, ויש כבוד, לעליון בכלל ולהרכב זה בפרט, קשה להסכים עם פסק הדין הנוכחי, משום שהוא מתעלם לחלוטין מהרקע החיוני - ואז עולה השאלה מדוע.
|
|
|
לעניות דעתנו הנחרצת ערביי השטחים חייבים לא להסכים לשום הסדר חוץ מלקבלת אזרחות ישראלית מלאה. ו"אנחנו", שם זמני, המעטים שמסוגלים לקלוט שאין צדק אחר, צריכים להילחם על כך בשבילם. אז הבוחרים לכנסת יהיו חצי יהודים וחצי ערבים, כמו שהבוחרים לכנסת מתחלקים לחצי בעלי קביעות ולחצי עובדי קבלן, או חצי חכמים וחצי זורמים, או חצי אוהדי כדורגל וחצי אוהדי הר-הבית, ושהטובים ביותר ינצחו, וישרתו את הפחות טובים.
|
|
|
אפתח בגילוי נאות, אני מעולם לא הסתתרתי בתוך "ארונות" ולכן גם לא נזקקתי ליציאה מהם. בעוונותיי הרבים אני, מה שמכונה בהגה העכשווית, "סטרייט!" אני אוהב ונמשך לנשים, תמיד הייתי כזה ולא הייתה לי שום בעיה עם חולשתי זו. כך שאת מה שחשים הנמשכים למינם אני רק מסוגל לדמיין, והאמת שאני לא ממש מתאמץ לדמיין, כדי שלא אאלץ לגחך...
|
|
|
|