|   15:07:40
דלג
  KPMG סומך חייקין KPMG סומך חייקין  
רואה חשבון פירמת רואה החשבון KPMG סומך חייקין
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
מיכי קסטנבאום
חלוק מגבת לילדים
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

טיוטת הצעות החלטה לחוק ההסדרים 2017-2018

הטיוטה כוללת הצעות בתחומים רבים, ביניהם הצעות הנוגעות לדיני המס השונים. מטבע הדברים חלק מהנושאים שפורטו לא ייכללו בהצעת החוק וחלקם יעברו שינויים מהותיים אך מצאנו לנכון להציגם כעת שכן חלק מהצעות החקיקה הנ"ל מסמלות את הלכי הרוח כנושאים שעולים מעת לעת בדיונים מול רשויות המס
09/08/2016  |   KPMG סומך חייקין KPMG סומך חייקין   |   מאמרים   |   KPMG סומך חייקין   |   תגובות
[צילום: פלאש 90]

ביום 2 לאוגוסט 2016 פורסמה טיוטת הצעות החלטה לממשלה שיעלו לדיון במסגרת הדיונים על תקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 (להלן: "הטיוטה"). הטיוטה כוללת הצעות בתחומים רבים, ביניהם הצעות הנוגעות לדיני המס השונים.

להלן עיקרי ההצעות בתחום דיני המס:


הצעות בתחום מס הכנסה:

- הכרה בהוצאות מימון - לאור פסקי הדין שפורסמו בשנים האחרונות והליכי התדיינות רבים מול נישומים, מוצע לקבוע כללים לעניין הכרה בהוצאות מימון על-מנת לקבוע בבהירות אילו הוצאות ריבית והפרשי הצמדה השתלמו על נכס ששימש לייצור הכנסה ואילו בגין נכס אשר לא שימש לכך, לרבות חלוקה לנכסים המניבים הכנסה בשיעורי מס שונים. 1

- הפחתת נכס בלתי מוחשי - מוצע לקבוע מנגנון פחת עבור נכסים בלתי מוחשיים. נכסים אלו יופחתו למשך 20 שנה או לחלופין על פני תקופה קצרה יותר וזאת אם השימוש בנכס הוגבל לתקופה קצרה יותר מכוח חוק או הסכם. נכס בלתי מוחשי אשר פקיד השומה שוכנע שהשימוש שניתן לעשות בו אינו מוגבל לתקופה מסוימת, לא יופחת כלל.

- הגדרת כספי פיצויים ככספי העובד ותיקון עיוותי מס - נכון להיום, סיום יחסי עובד ומעביד יוצר אירוע מס לעובד אלא אם כן הודיע העובד באופן אקטיבי כי ברצונו להשאיר את הכספים בקופה לצורך קבלת קצבה בהמשך. מוצע לתקן את סעיף 9(7א)(ז) לפקודת מס הכנסה, כך שלא יוטל מס על כספי הפיצויים אלא אם כן העובד משך את הכספים.

נכון להיום, בהפקדות מעסיק לקופת גמל לקצבה בשל רכיב פיצויי פיטורין, נהנה העובד מפטור ממס ללא תקרה. מוצע לקבוע תקרה ביחס למתן הטבת המס בשל הפקדת המעסיק, אשר תעמוד על סכום של שלוש משכורות ממוצעות במשק.

- חברות ארנק - פרק חמישי לפקודת מס הכנסה מעניק למנהל סמכות מרחיקת לכת לנהוג ברווחים של חברות מעטים אשר לא חולקו כדיבידנד, כאילו חולקו וזאת תוך התייעצות בוועדה מייעצת. עד כה כמעט ולא נעשה שימוש פרקטי בפרק האמור על-ידי רשויות המס. עם זאת, כעת מוצע להרחיב את תחולת הפרק החמישי ולהחילו על כלל החברות ולא רק על חברת מעטים.

כמו-כן, מוצע לקבוע כללים יעילים ולהרחיב את סמכויות המנהל כך שבמקרה ונצברו בחברה רווחים בלתי מחולקים ללא תכלית כלכלית, תוענק למנהל הסמכות להורות על חלוקתם ללא התייעצות בוועדה המייעצת.

נוסף על האמור, לאור "השימוש לרעה במודל המיסוי הדו שלבי", מוצע לקבוע כי הכנסה חייבת של חברת מעטים (שאינה חברת משלח יד זרה) הנובעת מפעילות של יחיד כנושא משרה בחבר בני אדם אחר או שמעל 50% מהכנסות החברה, מקורן "במשלח יד מיוחד2 ", תיחשב להכנסתו מיגיעה אישית בהתאם לסעיף 2(2) או 2(10) לפקודה.

ולסיום, מוצע לקבוע כי משיכת כספים או נכסים מחברה על-ידי בעל מניות3, תחשב כמשכורת או דיבידנד, זאת למעט משיכה המהווה הכנסה אשר נוכה ממנה מלוא המס המתחייב.

- שליטה וניהול של חבר בני אדם שהתאגד מחוץ לישראל -
מוצע לתקן את סעיף 1 לפקודת מס הכנסה ולקבוע חזקה ניתנת לסתירה כי יראו את שליטה וניהול עסקים בישראל של חבר בני אדם אשר התאגד מחוץ לישראל, אם תושבי ישראל הם בעלי שליטה בו, או נהנים או זכאים ל-50% או יותר מהכנסותיו או רווחיו, במישרין או בעקיפין ושיעור המס הסופי המתחייב על כלל רווחיו אם לא רואים בו תושב ישראל הוא 15% או פחות והתקיים אחד מאלה:

חבר בני האדם הוא תושב מדינה שבינה לבין ישראל אין אמנת מס.

המדינה בה הוא תושב, אם לא היו רואים בו תושב ישראל, היא מדינה אשר אינה מחילה מס על הכנסות אשר הופקו מחוץ לה.
בנוסף, מוצע לתקן את סעיף 131 לפקודה ולקבוע חובת דיווח על חבר בני אדם הנוקט בעמדה לפיה החזקות כאמור אינן חלות עליו.

- חובת רישום תאגידים רב-לאומיים - מוצע לאמץ את חובות הדיווח בקשר לעסקות בינלאומיות בין צדדים קשורים הקבועות ב-Action Point 13 לתוכנית ה-BEPS. בתוך כך, מוצע לקבוע חובת רישום, תיעוד ודיווח על פעילות תאגיד רב-לאומי בעל פעילות גלובלית הפועל בישראל והמבצע עסקות בינלאומיות עם צדדים קשורים כמשמעותן בסעיף 85א לפקודה והעומדים בספים כמותיים מסוימים המצוינים בהצעת החוק.

- ביטול פטור מדיווח לתושב חוזר ותיק ותושב ישראל לראשונה - מוצע לבטל החל מיום 1 בינואר 2017 את הפטור מדיווח החל על "תושב חוזר ותיק" ו"תושב ישראל לראשונה", כהגדרתם בסעיף 14(א) לפקודה. כמו-כן, מוצע לבטל מהתאריך האמור את סעיף 14(ד) לפקודה המאפשר לשר האוצר להתקין תקנות המקלות על חובות הדיווח של "תושב חוזר ותיק" ו"תושב ישראל לראשונה".

- הכנסות חברה נשלטת זרה - מוצע לתקן את הגדרת המונח "הכנסה פאסיבית" לעניין הוראות "חברה נשלטת זרה" ולקבוע חזקה הניתנת לסתירה הקובעת כי יראו הכנסה מריבית, הפרשי הצמדה, תמלוגים ודמי שכירות כהכנסה פאסיבית, אף אם הייתה הכנסה מעסק. זאת בניגוד להגדרה הנהוגה כיום בחוק הקובעת כי "הכנסה פאסיבית" אינה כוללת הכנסה אשר אילו הופקה או נצמחה ישראל הייתה נחשבת לפי דיני המס בישראל כהכנסה מעסק או ממשלח יד.

הצעות בתחום חוק עידוד השקעות הון


- מסלולי הטבות לחברות טכנולוגיה - מוצע להוסיף מסלולי הטבות חדשים המעניקים שיעורי מס מופחתים לחברות בעלות מפעל מועדף טכנולוגי בגין הכנסתן הטכנולוגית המוטבת (הכנסה הנובעת מהזכויות בקניין הרוחני).

הטלת מס חברות בשיעור של 12% על חברה שיש לה מפעל מועדף טכנולוגי ו- 6% על חברה שיש לה מפעל מועדף מיוחד טכנולוגי, ללא קשר לאזור הפיתוח בו ממוקם המפעל.

בנוסף, מוצע לקבוע שיעורי מס מופחתים (6%/12% לפי העניין) על מכירת הקניין הרוחני אל מחוץ לישראל (תחת תנאים), שיעור מס בשיעור של 4% על דיבידנד שמקורו בהכנסה הטכנולוגית המוטבת החייבת לחברות בבעלות משקיעי חוץ (90% לפחות). בחקיקה יקבעו כללים לאופן חישוב ההכנסה מקניין רוחני שבגינה יינתנו ההטבות בהתאם למדיניות ה- BEPS.

-תיקון הגדרת "מפעל תעשייתי" - הכנסת תנאי מספר עובדים מינימלי במפעל לפיו יועסקו במפעל לא פחות מ-10 עובדים, ולמפעל הממוקם באזור פיתוח א' - 8 עובדים, הקשורים במישרין לפעילות היצורית במפעל. יינתנו הקלות לחברות עם היקף הכנסות של עד חמישה מיליון ש"ח שיאפשר עמידה בתנאי באופן מדורג (החל משנת המס השלישית).

- תיקון הגדרת "תושב חוץ" - במקרה של מתן שירותי מו"פ לתושב חוץ, לא תיחשב חברה תושבת חוץ, על-פי התיקון המוצע, חברה בה תושבי ישראל זכאים לשיעור העולה על 25% מההחזקה או מהזכות לרווחים.

- תיקון הגדרת "חברה מועדפת" - מוצע להוציא מההגדרה חברות בעלות מפעל מועדף (חברות הזכאיות להטבות) המחילות על עצמן את הוראות סעיפים 61 (מושבים שיתופיים) ו- 62 (אגודה שיתופית חקלאית) לפקודת מס הכנסה.

- תנאי יצוא לצורך קבלת מענקים - מוצע לתקן את הדרישה לעמידה בתנאי "מפעל בר תחרות" (תנאי היצוא) ולאפשר לחברות במסלול המענקים להוכיח את עמידתן בתנאי על-פי בחירתן בין 25% גידול מתוספת המחזור לבין 25% יצוא מסך המחזור כולו..

- מפעל מועדף מיוחד - מוצע להקל את תנאי הזכאות שנקבעו בתיקון 68 להחלת הטבות "מפעל מועדף מיוחד". בנוסף, מוצע לקבוע כי מועד תחילת קבלת ההטבות לא יקבע עוד על-ידי החברה אלא על-ידי המנהלים, קביעת תקופת הטבות מינימלית של חמש שנות מס, קביעת הוראת שעה לשלוש שנים אשר תאפשר למנהלים לקבוע שיעורי מס מופחתים על דיבידנד לחברת אם שהיא תושב חוץ עד סף תחתון של 5%.

הצעות בתחום המע"מ


- תוספת להגדרת עסקת אקראי במע"מ - כיום חיוב עסקת אקראי במקרקעין תלוי בכך שהמוכר הינו אדם פרטי והקונה הינו עוסק, מלכ"ר או מוסד כספי. מוצע להרחיב את ההגדרה גם למכירות מקרקעין בעלות אופי מסחרי הנערכות בין יחידים.

- ביטול האפשרות לדווח ב"איחוד עוסקים" למע"מ - מוצע כי תבוטל האפשרות להירשם כאיחוד עוסקים למע"מ. מאחר שישנם גורמים רבים במשק הרשומים כאיחוד עוסקים, להחלטה יכולה להיות השפעה דרמטית על גופים רבים.

הצעות בתחום מיסוי מקרקעין


- מס על מרובי דירות - מוצע להטיל מס על בעל נכסים שבבעלותו מעל שלוש דירות החל מהדירה השלישית ואילך. בעל הנכסים רשאי לבחור שתי דירות אשר עליהן לא יוטל המס. המס יהא בגובה 1% משווי הנכס בכל שנה עד תקרה של 1,500 ש"ח לחודש לכל דירה, כאשר שווי הנכס יהיה לפי אומדן שווי למטר שיקבע ע"י המדינה בכל אזור, מוכפל בשטח הדירה לפי חיובי הארנונה. בנוסף נקבע כי לעניין הבעלות, מחזיק יחשב כבעלים של לכל הפחות שליש מדירה וכן חברה בבעלות יחיד שהדירות בבעלותה אינן מלאי עסקי.

-מנגנון מקוצר של מיסוי דירות מגורים - מוצע לאפשר למוכרי דירות מגורים לבחור בין תשלום מס בהתאם למסלול המס הרגיל לבין מסלול מס של 20% מס סופי מהתמורה ללא ניכויים, קיזוזים או זיכויים. המטרה של קביעת המנגנון המקוצר היא לפשט את הליכי שומת השבח במקרים בהם לא שמר המוכר אסמכתאות או תיעוד בדבר עלויות או ניכויים המותרים לו מהשבח.

בטיוטה הנ"ל נכללו נושאים נוספים כגון ייעול מערך הגביה של הביטוח הלאומי, מיסוי חברי קיבוץ, קביעת ערך מלאי של יהלומנים ועוד.

נבהיר כי האמור לעיל מובא במסגרת הצעת מחליטים לחוק ההסדרים וטרם נכנסו כהצעת חוק. מטבע הדברים חלק מהנושאים שפורטו לא ייכללו בהצעת החוק וחלקם יעברו שינויים מהותיים אך מצאנו לנכון להציגם כעת שכן חלק מהצעות החקיקה הנ"ל מסמלות את הלכי הרוח כנושאים שעולים מעת לעת בדיונים מול רשויות המס.

  • לעיון בטיוטה לעניין חוק ההסדרים.

תאריך:  09/08/2016   |   עודכן:  09/08/2016
KPMG סומך חייקין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
טיוטת הצעות החלטה לחוק ההסדרים 2017-2018
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לא קל לתמוך בנתניהו, אפילו בחזית התקשורתית בלבד, ביום בו מתפרסם כי הסכים להעניק ל"מחנה הציוני", אם יצטרף לממשלתו, זכות ווטו על כל מה שקשור בהתנחלויות. כלומר, הוא היה
08/08/2016  |  אליקים העצני   |   מאמרים
האולימפיאדה היא האירוע הגדול ביותר בעולם בו משתתפות כל המדינות, ואף חברים בודדים, אולם יש מדינות שעדיין לא הפנימו כי המשחקים באו לקרב ולא להרחיק, באו בשלום, והלחימה היא רק על כר הדשא והמזרן, והנה המשלחת הלבנונית לא הסכימה לנסוע באוטובוס אחד עם המשלחת הישראלית לטקס הפתיחה של האולימפיאדה.
08/08/2016  |  שמעון זיו  |   מאמרים
העיתונאי עמית סגל רוצה כנראה להיות מורה הדור של התנועה שאליה הוא משתייך וכנראה מן הטעם הזה הוא מרבה לפרסם מאמרים מפרי הגותו בעיתונים השונים כולל "מקור ראשון". לצערו כי רב, הבמה תפוסה בהרבה מקרים על-ידי מאמרים שכותב האלוף (במיל.) גרשון הכהן, וזה מפריע לעמית כאילו הכהן גוזל ממנו את הבכורה. באופן תיאורטי קל להבין את צערו של עמית כי לכאורה צריך היה להיות לו יתרון על פני עיתונאים אחרים, כי אביו הוא חגי סגל, עורך "מקור ראשון". אבל חגי, עיתונאי מנוסה, שוקל את המאמרים על-פי ערכם ולא על-פי שמות כותביהם או קירבת המשפחה. כדי לזכות ביתרון בחר עמית לנסות ולפגוע בנקודה כואבת מן הפינוי של גוש-קטיף ובכול הזדמנות הוא משמיע באזני הציבור את המנטרה שהכהן צריך לבקש סליחה מן המתיישבים שפונו.
08/08/2016  |  עמי דור-און  |   מאמרים
  • לעולם אל תגיב מיד.
08/08/2016  |  עמית דובקין   |   מאמרים
בתקופה האחרונה עמדה שוב תחנת הרדיו "גלי צה"ל", בסימן של ויכוח ציבורי חוזר על מעמדה, תפקידה ונחיצותה. הוויכוח התחדש על-רקע התקרית, בה שידרה קטע ארסי במיוחד משירי המשורר הפלשתיני מחמוד דרוויש, תחת כותרת המציגה את הדברים כ'קטע מכונן בתרבות הישראלית'. השידור נעשה במסגרת התוכנית "האוניברסיטה הפתוחה" שאותה משדרת התחנה כבר שנים.
08/08/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
בלפור חקק
בלפור חקק
הזמנתי את ההורים לשיחה. סיפרתי להם שהמצב בכיתה נואש, המורה פרישטיק אדם עדין מאוד, ואינו יכול ללַמד כאשר בנם בכיתה    הם נראו מתוחים, התייעצו ביניהם והיו במבוכה
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
עדנה ויג
עדנה ויג
בשבת נקום ונגיד: 'אנחנו גאים להיות יהודים!" זִרמו איתי, בואו נביא מאה אלף יהודים לשמור שבָּת פעם ראשונה, כמוני    נראה לאויבים שלנו איזה עם אנחנו
יקיר בן-משה
יקיר בן-משה
כל הספרים שתקו, מה יכולנו לומר? אפילו לסקלי הסמיק, לא ידענו שפוגל גונב, לא ידענו שהוא מחביא פירורים מעוגיות של אחרים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il