בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
רק אהבת חינם ושימור ערכינו הלאומיים על-ידי חינוך מגיל הגן יבטיחו את עצם קיומנו העצמאי במולדתנו
צום תשעה באב שחל היום, הוא יום זיכרון ואבל המציין את חורבנם של שני בתי מקדשנו, ואת התבוסות הקשות שנחלנו בניסיון לחדש את עצמאותנו בארצנו. תבוסות אלה נגרמו תמיד עקב פירוד בעם, שנאת חינם והינתקות משורשינו הערכיים הרוחניים. כך - חורבן הבית הראשון בסוף מלכות יהודה הראשונה; כך במלחמת האחים החשמונאים בסוף מלכות יהודה השנייה שבגללה הצליח פומפיוס הרומאי לכבוש את הארץ בקלות; כך במרד החורבן שהסתיים במלחמת אחים קשה; כך גם במרד בר כוכבא שמתייוונים רבים התנגדו לו. לעומת זאת - כל הניצחונות שהביאו לעצמאות התאפשרו עקב אחדות ואהבת חינם סביב מורשת ישראל, כמו במלחמת המכבים דאז ובמלחמת העצמאות בדורנו (שרק בזכות מנחם בגין נמנעה בה מלחמת אחים שהייתה עלולה לגרום לתבוסתנו). מכאן שרק אם נגביר אהבת חינם סביב ערכינו הלאומיים - נוכל להקים בניין מוצק של הבית השלישי שישמור על עצמאות ישראל המחודשת. הזיכרון והניסיון ההיסטורי שלנו צריכים ללמד אותנו שזלזול בטיפוח המורשת שלנו, ובראשה הסמל של חורבן הבית, גורמים לפירוד ומעודדים אויבים השואפים להשמידנו. לכן עלינו לטפח בינינו אהבת חינם, להתאחד סביב שימור ערכינו הלאומיים על-ידי חינוך מגיל הגן, כי רק כך נוכל להבטיח את המשך עצמאותנו וקיומנו הלאומי.
|
|
הכותב, הוא נציג מייסדי הליכוד במרכז, במזכירות ובהנהלת הלשכה, מוותיקי תנועת בית"ר, עיתונאי, פובליציסט, עורך כתבי עת, איש הסברה ויחסי ציבור מזה יובל שנים, בעל תואר ראשון במדע המדינה ויחסים בינלאומיים מהאוניברסיטה העברית, משלים בה תואר שני בפילוסופיה של המדעים.
|
|
תאריך:
|
14/08/2016
|
|
|
עודכן:
|
14/08/2016
|
|
זאב בן-יוסף
|
|
אירוע פוליטי רצוי לבחון ממרחק זמן כלשהו. ממש כמו קפה שחור שעדיף לשתות לאחר ששקע ולא ברגע הגשתו.
|
|
|
אין הרבה ימים מתאימים לעליה להר-הבית כמו ימי בין המצרים. העמודים העתיקים המוטלים על הקרקע לוקחים את קינות החורבן מהמחוז הספרותי לריאליה. כשהסיור הזה נערך בז' באב, היום המיוחס לתחילת חורבן הבית הראשון, וכאשר מדובר בביקור הראשון במקום - יש בזה ממד מרגש במיוחד.
|
|
|
ספר דברים שונה מהארבעה שלפניו בסגנון ובתוכן; בארבעת הספרים שלפניו הסגנון הוא סיפורי: "וידבר ה' אל משה" וכו', בגוף שלישי, בספר דברים שמתחילים לקרוא השבת הדיבר הוא ישיר, בגוף ראשון: (ו) ה' אֱלֹקֵינוּ דִּבֶּר אֵלֵינוּ, בְּחֹרֵב לֵאמֹר: רַב-לָכֶם שֶׁבֶת, בָּהָר הַזֶּה. (ח) רְאֵה נָתַתִּי לִפְנֵיכֶם, אֶת-הָאָרֶץ; בֹּאוּ, וּרְשׁוּ אֶת-הָאָרֶץ, אֲשֶׁר נִשְׁבַּע ה' לַאֲבֹתֵיכֶם לְאַבְרָהָם לְיִצְחָק וּלְיַעֲקֹב לָתֵת לָהֶם, וּלְזַרְעָם אַחֲרֵיהֶם. וכך לאורך כל הספר, משה הוא המדבר אל בני ישראל. השוני בסגנון משתקף בהכרח גם בתוכן, כי כעת משה נותן הוראות ומבטיח הבטחות מכוח עצמו כביכול. זה מתחיל בסקירה היסטורית, איזכור הכשלונות שהיו במדבר. בהתחלה בעדינות, ברמזים דקים, אבל בהמשך באמירות נוקבות ולפעמים אפילו קשות.
|
|
|
הסערה הגדולה שחוללו הסכמי-אוסלו החשאיים בין ישראל לפלשתינים, בשנות התשעים של המאה החולפת, לא שככה עד עצם היום. השלכותיה הגורליות של סערה זו הותירו היטב את רישומן הכואב על הפוליטיקה הישראלית, כאשר אחת מתוצאותיה הרות הגורל הייתה רצח יצחק רבין בידי מי שלא היה מוכן להסכין לדרך הפיוס וההבלגה שהפגין בשעתו ראש הממשלה הישראלי המנוח.
|
|
|
לא מעט קטסטרופות היסטוריות פקדו את עם ישראל בתשעה באב: נגזר על דור המדבר שלא ייכנס לארץ; נכבשה העיר ביתר שתבוסתה חיסלה עצמאות יהודית בא"י למשך 1,813 שנה, עד קום המדינה בתש"ח; נחרשה ירושלים בידי הרומאים; גורשו יהודי אנגליה (1290); גורשו יהודי ספרד (1492); הוחל בהשמדה שיטתית של גטו ורשה (1942); בוצע פשע גירוש יהודי גוש-קטיף מנחלותיהם (2005).
|
|
|
|