|   15:07:40
דלג
  אביתר בן-צדף  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

ארגון 'השומר החדש'

עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - אפר ממקום המקדש, השעיה, הסגת גבול, גנבים ולא ביקר
17/08/2016  |   אביתר בן-צדף   |   מאמרים   |   תגובות
הפגנה בבית אלעזרי [צילום: אבי דישי/פלאש 90]

אפר

פעם נהגו יהודים להשאיר פיסה לא-מטויחת, או לא מסוידת, בביתם - זכר לחורבן. אתר עיר דוד מדווח, כי מנהג חדש נפוץ בארצנו: חתנים יהודיים באים לגן הלאומי עמק צורים בירושלים (שבו נערם העפר, שפונה מהר-הבית בעקבות הבינוי הערבי) כדי לקבל "אפר ממקום המקדש", ולהניחו על ראשיהם בחופתם.

מקורו של המנהג ביהודי תימן. שנהגו להניח קורט אפר על ראש החתן במהלך החופה, בשלב שבו מזכירים את חורבן ירושלים. "אם אשכחך ירושלים ...", נשבעים חתנים מכל עדות ישראל בשיא שמחחתם.
החתנים מבקשים לקבל מעט אפר, שהוצא מהר-הבית - מהמקום שעליו עמד המקדש החרב. "לא בכדי, העפר מהר-הבית הוא בצבע אפור, מפני שהוא מכיל אפר מהשריפה האדירה שהתחוללה במקום במהלך חורבן הבית השני", מסביר הארכיאולוג צחי דבירה, שיזם את פרויקט סינון העפר מהר-הבית בגן הלאומי עמק צורים.

בפרויקט סינון העפר מהר-הבית השתתפו עד כה קרוב ל-200 אלף איש, שסיננו ושטפו את שאריות האבק האפור מהחומר, שממנו בוררים את הממצא הארכיאולוגי. הפרויקט מדווח, כי עד כה נמצאו בסינון העפר כ-6,000 מטבעות וכן ראשי חצים, תכשיטים וחותמות.

אתר עיר דוד מוסיף, כי להבדיל ממנהג הזכרת ירושלים באמצעות אפר במהלך החופה, קיים מנהג אחר, בהלוויות. בסיום טהרת גופת המת כהכנה לקבורתה, נהוג שהבנים מניחים קצת אפר על עיניו העצומות של הנפטר, תוך אמירת הפסוקים, "מעפר באת ואל עפר תשוב / ויוסף ישית ידיו על עיניך".

צחי דבירה וד"ר גבריאל ברקאי - יזמי פרויקט הסינון - קיבלו במשך השנים פניות רבות מיזמים שונים, שביקשו לשווק את העפר המיוחד הזה, ואלו נענו תמיד בשלילה מוחלטת. "איננו רואים עצמנו בעלים של העפר הזה, כפי שבמידה מסוימת איננו רואים את האחריות של חשיפת השרידים הארכיאולוגיים ממנו כאחריות בלעדית שלנו", הם אומרים. "זה נכס של עם ישראל ולמעשה גם של העולם כולו, ואנו מאפשרים לכל מי שחפץ בכך לבקר באתר הסינון לקבל דגימות מהעפר".

החלטה

בהוראת שר הביטחון, השעה רא"ל גדי איזנקוט, הרמטכ"ל, את התנדבות חיילי צבאנו הנפלא - כיוון שהיו מי שביקרו את העובדה התמוהה, שחיילים בבה"ד המודיעין (15) נשלחו להתנדב למען ילדי מסתננים.

לפני כשבועיים פרסמתי דוח של מרכז ליב"ה, שהראה באותות ובמופתים, כי אין חדש בעובדה, שלחינוך בצבא יש נימה פוליטית מסוימת מאוד, המנוגדת, לפחות, להיותו צבא של מדינה דמוקרטית. לכן, החלטת הרמטכ"ל להעביר את העניין לעיונו של קצין חינוך ראשי מבטלת למעשה את הוראתו הנכונה של שר הביטחון.

תפקידו של הצבא להגן על מדינת היהודים, והוא צבא העם, אך לחלוטין לא צבא ההגנה על המסתננים לארצנו. הרשו לי לחשוד, שיש סיבות פוליטיות להתנדבות למען המסתננים, ואבוי לצבאנו, שנגרר לתחומים הללו.

שי דרומי, בית אלעזרי וכיו"ב

"ודאי שמעתם על האירוע המזעזע במושב בית אלעזרי - מושבניק מתבהם ירה בדם קר ב"פלשתיני" חף מפשע - אחד משלושה, שבאו באמצע ליל תשעה באב, לבדוק נזילת שמן במשאיתו.

"ובכן, צריך לראות את חצי הכוס המלאה", כותבת לי רותי: "לא תאמינו, אבל חלפה כבר יותר מיממה מאז ניסיון הגזל והרצח שסוכלו, ועדיין שתיקה רועמת מהקצונה הבכירה של צה"ל. שום הודעה לתקשורת מהרמטכ"ל, או מסגנו הנאור, בעניין התבהמות החברה הישראלית. אפילו לא מוזכר הקשר (ההכרחי!) בין המושבניק ל'לה-פמיליה'!

"גם אין זכר להודעה לתקשורת על פרויקט התנדבותי חדש ביוזמת חיל החינוך והחמלה!

הרי כל אדם רגיש ומוסרי בישראל, מייחל ומצפה שחיל החינוך של צבא נאור, לא יישב באפס-מעש אחרי אירוע מזעזע כזה, יתפוס יוזמה, וישלח מיד את קורס הטיס להתנדב בגן של ילדי גנבי רכב, שנותרו יתומים בחלחול. למה הילדים התמימים צריכים לסבול?!"

כשגרתי בטקסס, לימדו אותי, שהסגת גבול הנה פשע חמור, וזכותו של אדם להרוג את המסיג את גבולו. לעומת זאת, החליט בית המשפט הנאור שלנו בקושי לתת לחקלאי שי דרומי זכות להגן על רכושו ועל חייו. עתה, נראה מה יקרה לאיכר מבית אלעזרי, שעשה את הדבר ההגיוני ביותר - הגן על רכושו ועל עצמו מפני זדים חורשי-רעה.

כמי שגר בשרון, לא-הרחק מיישובים ערביים, אני מקבל כמעט כל ערב הודעות של רכז הביטחון (רב"ש) שלנו על פריצות לבתי היישוב, או לבתי היישובים השכנים.

לנוכח חידלונה של המשטרה בשמירה על רכושנו, על חקלאינו, על רכושם ועל יבוליהם, צומח ארגון 'השומר החדש'. אך רק יד קשה - שתתבטא גם בשינוי הולם בחקיקה, ובעקבותיו באכיפה ובפסיקה - תפסיק את השתוללות הגנבים.

אחריות מפקדים

"אמצעי הלחימה (אמל"ח) הרב-גוניים, שנמצאו בידי 'לה פמיליה'; חשיפת נשק ואמל"ח שנגנבו בידי סרן מגדוד הסיור הבדואי; גניבת נשק במאהל הצנחנים - כל אלה עברו מתחת למכ"ם הציבורי ולא הדליקו נורות אדומות אצל הגורמים המוסמכים והאחראיים לכך" - כתב לי סא"ל (מיל') גרשון אקשטיין.

"יתר על כן, בכל ניסיון חיסול בלב שכונת מגורים, קשה לא לתהות: היכן השיגו הפושעים את הנשק המסוכן? דוח סודי של המשטרה חושף: מתוך 1,284 פיגועים פליליים בשנתיים וחצי האחרונות, יותר מאלף בוצעו בעזרת אמל"ח, שנגנבו מצה"ל. לדברי המשטרה: הצבא פרוץ. הצבא טוען, 'נאבקים בתופעה'.

"לכן, אני מציע, שכאשר מפקד בכל דרגה שהיא, ממונה ומקבל תחת פיקודו בסיס או מתקן צבאי, ונאמר לו שעליו להיות אחראי לכל מתקניו כולל נשק, תחמושת ואמל"ח. לשם כך הוא מקבל חיילים לשמירה ומתקני עזר, ועליו לוודא שלא יחסר (ביחידתו) ולו כדור אחד.

"והיה ונגנבו לו נשק, אמל"ח (ותחמושת), יש להשעותו מיד - עד גמר החקירה והבדיקה, ולעכב את קידומו בשירות.

"אני סמוך ובטוח, שזו הדרך הנכונה של צה"ל להתמודד עם התופעה", חותם אקשטיין את דבריו.

נמנע

כדי לא להכביד על יחסי החוץ של יפן עם שכנותיה, נמנע שינזו אָבֶּה, ראש ממשלת יפן, מלבוא למקדש יאסוּקוּני בטוקיו, ב-15 באוגוסט, המציין ביפן את תום מלחמת העולם השנייה. במקדש, המנציח את קרבנותיה של יפן במלחמת העולם השנייה, מונצחים כמה יפנים, שהורשעו אחרי המלחמה בביצוע פשעי מלחמה.

במקום לבוא בעצמו למקדש, הסתפק אבה במשלוח מנחות דתיות ותרומה כספית.

בדצמבר 2013, כשביקר אבה במקדש יאסוקוני, עורר ביקורו זעם רב בארצות-הברית, בסין ובשכנותיה של יפן, שסבלו תחת הכיבוש היפני במלחמת העולם ולפניה. המקדש מסמל לאסיאתים את התוקפנות ואת המיליטריזם היפניים.

כרגע מנסה אבה להיפגש עם נשיא סין בפסגת ג'י-20, שתתכנס בחודש הבא, ואינו מעוניין להרגיזו.

בטקס לרגל יום השנה ה-71 לסיום מלחמת העולם השנייה, חזר אבה על מחויבותו לא לתת לטרגדיה של המלחמה להישנות, אך לא הזכיר את פעולות צבא יפן באסיה, ולא התנצל בפני קרבנותיהן.
חבר פרלמנט יפני, המזוהה עם המבקרים במקדש יאסוקוני, אמר, שהיעדרות אבה יכולה להיות מוצדקת אם היא משרתת את האינטרס הלאומי של יפן.

לעומת זאת, הביע הקיסר אקיהיטו, בן 82, חרטה עמוקה על מעשי יפן במלחמה.

תאריך:  17/08/2016   |   עודכן:  17/08/2016
אביתר בן-צדף
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ארגון 'השומר החדש'
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שלמה המגיב
17/08/16 19:34
2
שמעון מהצפון
18/08/16 10:16
3
y.
21/08/16 23:34
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
ארגון אל-קאעידה צמח מרחם תנועת "האחים המוסלמים" אולם זה לא מפריע למנהיג הארגון השיח' איימן אל-זוואהירי לתקוף בחריפות את התנועה ואת מנהיגיה בעבר ובהווה. כידוע, את ארגון אל-קאעידה ייסד ב1989 השיח' הפלשתיני עבדאללה עזאם, מבכירי תנועת "האחים המוסלמים" שלמד שריעה בסוריה ובמצרים והיה מורהו של אוסאמה בן-לאדן.
17/08/2016  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
פקודת מס הכנסה קובעת, אומנם, ש"פעילות הנושאת פרסים" חייבת במס. אז נכון שחוק חייבים לקיים, אלא שיש בכל חוק גם יוצאים מן הכלל. כזה, למשל, הוא עניין זכייתם של ירדן ג'רבי ואורי ששון במדליית-ארד באולימפיאדה של ריו.
17/08/2016  |  ראובן לייב  |   מאמרים
באחרונה אנו עדים לידיעות רבות בתקשורת, על פורצים. לרוב, מסתבר, מהמגזר הערבי, שהגיעו למשק יהודי בנסיון לגנוב משאית. ו/או ציוד חקלאי אחר. כך קרה במושב בית אליעזרי, לפני מספר ימים. בעל המשק, בניסיון להגן על רכושו ומתוך הבנה כי אם לא יפעיל את נשקו הוא עלול לאבד את חייו, ירה והרג את אחד הפורצים. מעין סיפור דרומי בשינויים קטנים. עכשיו מתעתד היועמ'ש להעמידו לדין. שוב מתפתח מאבק ציבורי למנוע משפט ראווה חדש, דוגמת משפט דרומי. אז הגיעו 3 צעירים בדואים, בליל ה - 13.1.07, לחווה, במגמה ברורה לשדוד רכוש חקלאי.
16/08/2016  |  מרדכי ליפמן  |   מאמרים
יגאל סרנה והפרופסור יוסי שיין נפגשו בבניין נפתלי (בבדיקה מסתבר שמדובר בבניין של מדעי החברה באוניברסיטת ת"א). יגאל סרנה שהוא "ידיד משכבר הימים" של ביבי נתניהו, פותח בשאלת המפתח אותה הוא מציג לקוראים כך "אם אנו בליבה של הפיכה משטרית? שאלתי את שיין. הוא מומחה בעל שם המחלק את זמנו בין אוניברסיטת תל אביב לאוניברסיטת ג'ורג'טאון בארצות-הברית. חדרו קטן ומבולגן ושולחנו זירת תוהו ובוהו מאורגן. שאלתי זאת כי אני חש שאנו נמצאים בגלישה מדמוקרטיה מכורסמת אל מין דיקטטורה מהזן שאליו גולשות רוסיה וטורקיה, שהחל מדיכוי ההפיכה אינה עוד דמוקרטיה". תשובתו של הפרופסור שיין מורידה קצת את גובה הלהבה שהצית סרנה בראשם של הקוראים, אך היא אינה מכבה את האש. שיין מתייחס למצב הפוליטי/חברתי בישראל ומסכם ואומר "בכן דמוקרטיה היא אכן לא רק פרוצדורה של בחירות. היא גם מהות, היא פרקטיקה של חירויות. היא תחרות אמת בין שלטון לאופוזיציה ובחירות נשנות. אחרת גם צפון-קוריאה היא דמוקרטיה. כך, למשל, אם יהיה מונופול תקשורתי של השלטון כמו שביבי רוצה, ישראל כבר לא תהיה דמוקרטיה. אם המדינה תפעיל את הצבא כזרוע אזרחית, זו לא דמוקרטיה".
16/08/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
במאמר העוסק בנושא זה 1, מציג יורם אטינגר מערכת שיקולים שמסקנתה היא שאין למהר ולחתום על הסכם הסיוע החדש עם ארה"ב, לאור החולשות המובנות בהסכם זה בהשוואה להסכם הרב-שנתי הקודם. על אותו נושא, בהיבט עקרוני ומזווית ישראלית מודגשת, כתבתי מאמר קודם "הסיוע הצבאי האמריקני לישראל" 2, חלק מהדברים משתלבים במאמר של אטינגר, אבל מספר פרטים שהתבררו בינתיים, ומספר התפתחויות במערכת הבחירות האמריקנית בשבועות האחרונים, מצדיקים עיכונים של הנאמר בשני המאמרים הנ"ל.
16/08/2016  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
עידן יוסף
עידן יוסף
כ-900 אלף כרטיסי רב-קו עם יתרות בשווי עשרות מיליוני שקלים יופקעו מהציבור ויגיעו לאוצר המדינה    משרד התחבורה טוען שהמצב הנוכחי מקשה עליו טכנולוגית, אך בפועל "תורם" את כספי הנוסעים ל...
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il