|   15:07:40
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
מחלקה ראשונה
ניסן-אייר בספריו של איתמר לוין

שישה בשישי

בואו נעשה סדר

איש לא חייב לנתניהו פרסום מלא של תגובותיו לאהוד אולמרט מגיע שחרור מוקדם מי שמתפרע ומכה איננו ירא שמים עוד מעט על האולימפיאדה מהו התפקיד האמיתי של ההוצאה לפועל ומתי נולד תומס מסריק?
26/08/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   אולימפיאדת ריו   |   תגובות
החוטאים הגדולים ביותר [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


בנימין נתניהו
צודק, חכם ויפה תואר [יצחק הררי, דוברות הכנסת]

אין שום חובה ואין שום הצדקה לפרסם תגובות במלואן, למרות שכך נוהגים אמצעי תקשורת רבים – קצת מתוך עצלות, קצת מתוך בורות וקצת מתוך פחדנות. כשם שלא מפרסמים מילה במילה פסק דין או נאום, אין צורך לפרסם מילה במילה את התגובות עליהם. ודאי שאין שום חובה כזו כאשר התגובה משמיצה – כמו אותו משפט של נתניהו


לראש ממשלתנו, שר חוצנו, שר כלכלתנו ושר תקשורתנו הייתה השבוע טרוניה נגד חדשות ערוץ 2: צנזרו תגובה שלו. הייתה זו תגובה לכתבה על המינויים בסביבתו של בנימין נתניהו, ממנה השמיט הערוץ את המשפט "זה לא אולפן שישי בלי כתבה מגמתית ומכפישה נגד נתניהו או הימין".

בואו נעשה סדר. אין שום חובה ואין שום הצדקה לפרסם תגובות במלואן, למרות שכך נוהגים אמצעי תקשורת רבים – קצת מתוך עצלות, קצת מתוך בורות וקצת מתוך פחדנות. כשם שלא מפרסמים מילה במילה פסק דין או נאום, אין צורך לפרסם מילה במילה את התגובות עליהם. ודאי שאין שום חובה כזו כאשר התגובה משמיצה – כמו אותו משפט של נתניהו. אמצעי התקשורת ועובדיהם זכאים להגנה על שמם הטוב בדיוק כפי שהם נדרשים לעשות כלפי אחרים. ומי שאינו רוצה שיכפישו אותו, ייכבד ויימנע מלהכפיש אחרים.

נראה שנתניהו התרגל לכך שיש אמצעי תקשורת מסוים שמפרסם את דבריו כתורה מסיני, בלא לשנות אף אות ואף תג. נראה שנתניהו התרגל לכך שיש אמצעי תקשורת מסוים בו הוא תמיד ייצא צודק, חכם, מרחיק ראות, גיבור, יפה תואר ומה לא. למרבה המזל, יש רק אמצעי תקשורת אחד כזה.

אהוד אולמרט
מתנהג למופת ואינו מהווה סיכון

במה שקשור לאהוד אולמרט, צריך לעשות סדר במובן הכי בסיסי, כי מרוב פרשות והליכים – אפשר בקלות לאבד את הידיים ואת הרגליים.

אולמרט מרצה כעת 19 חודשי מאסר: 18 בפרשת הולילנד ואחד בפרשת שולה זקן. הוא נדון לשמונה חודשי מאסר בפרשת טלנסקי, אבל ביצוע עונשו עוכב עד להכרעה בערעור בבית המשפט העליון. באותו הליך מבקשת המדינה גם להרשיע את אולמרט בפרשת ראשונטורס ולגזור עליו מאסר בפועל בפרשת מרכז ההשקעות. העובדה שהדיון בוועדת השחרורים נקבע ל-25.12.16, אמורה להביא את בית המשפט העליון לפרסם את פסק הדין קודם לכן, כדי שלא ייווצר מצב שבו אולמרט יקבל ניכוי שליש (ויהיה אמור להשתחרר בפברואר הבא) – ואז יתברר שנוספה לו תקופה המרחיקה את מועד השחרור.

לגופם של דברים, אולמרט ראוי לשחרור מוקדם. הוא מתנהג למופת (אלא אם כן יוכח שתרגיל ה"ביקורים של עורכי הדין" היה יוזמה שלו), ואין בו שום סיכון: הוא לעולם לא יוכל לקחת שוחד, לרמות או להפר אמונים. ובעיני, משה קצב ראוי לשחרור מוקדם בדיוק מאותן סיבות. חרטה ושיקום אינם תנאי בל-יעבור, בדיוק כשם שאינם כאלו לגבי אולמרט.

התפרעויות חרדים
חילול השם [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

מקור הכינוי ליהודים המקפידים במיוחד במצוות הוא בפסוק "שִמעו דבר ה' החרדים אל דברו". אז בואו נעשה סדר. דבר ה' הוא "ואהבת לרעך כמוך". דבר ה' הוא "המרים יד על חברו להכותו, אף על-פי שלא היכהו, נקרא רשע". דבר ה' הוא שמי שהיכה את חברו, חייב לפצותו על הבושה ועל הנזק ועל ההוצאות. דבר ה' על חילול השם הוא "אם יכופר לכם העוון הזה עד תמותון" – רק המיתה, אחרי תשובה ואחרי יום הכיפורים ואחרי ייסורים, מכפרת על החטא הזה. דבר ה' הוא "המלבין פני חברו ברבים כאילו שופך דמים". דבר ה' הוא שאסור לחרף ולגדף, אסור ללכת רכיל ואסור להוציא לשון הרע.

החרדים שהשתוללו השבוע בירושלים, במחאה על מעצרו של חרדי עריק, הצליחו לעבור בבת אחת על כל המצוות והאיסורים הללו. וזו כמובן לא הפעם הראשונה ומן הסתם גם לא האחרונה. בחברה החרדית יש גילויים מדהימים של הסתפקות במועט, דבקות בתורה, מאור פנים וגמילות חסדים. יש בה גם כאלו – כנראה לא הרוב, אבל אותם רואים ושומעים – שעושים בדיוק ההפך. כאלו שחושבים שהם, ולא דורות על גבי דורות של חכמים ופוסקים, יקבעו מהו דבר ה' המחייב אותם. הם יכולים לקרוא לעצמם "חרדים"; למעשה מדובר בחוטאים הגרועים ביותר.

הישראלים באולימפיאדה
בלי אופוריה ובלי דיכאון [צילום: גרגורי בול, AP]

כמו שהבחירות הן המדגם הטוב ביותר – כך גם האולימפיאדה נותנת את התשובה הטובה ביותר. מי שזכה במדליה, היה ראוי לה ביום בו התמודד. מי שהגיע למקום השישי, זה מה שהוא היה שווה ביום המכריע. מי שנכשל במוקדמות, זו הייתה יכולתו ביום הקובע

אז מה, הנציגים שלנו למשחקי ריו אכזבו, עמדו בציפיות או התעלו עליהן? מובן שאי-אפשר לתת תשובה כוללת. ירדן ג'רבי ואורי ששון חזרו עם מדליות, אבל נטע ריבקין לא עלתה לגמר. חנה קנייזבה-מיננקו הגיעה למקום החמישי בקפיצה משולשת, אבל אלכס שטילוב הודח במוקדמות. נבחרת ההתעמלות האמנותית סיימה שישית, אבל מעיין דוידוביץ דורגה רק במקום התשיעי.

בואו נעשה סדר. ישראל איננה, לא הייתה ולא תהיה מעצמת ספורט. יש לזה המון סיבות, חלקן גזירות גורל (גודל האוכלוסייה, המצב הגיאופוליטי, קשיים תקציביים) וחלקן מעשה ידי אדם (שכבה דקה של עוסקים בספורט, עסקנים כושלים, מתקנים מיושנים). כבר עמדתי כאן על כך שחלק מהתקוות נבעו מתקשורת חובבנית, שאינה מכירה את המתרחש בזירות הספורט הבינלאומיות, ובולעת ללא היסוס את מה שמלעיטים אותה האינטרסנטים למיניהם.

כדי לענות על השאלה בה פתחנו, צריך קודם כל לקבל מידע על מיקומם היחסי של ספורטאינו אל מול מתחריהם. וכמו שהבחירות הן המדגם הטוב ביותר – כך גם האולימפיאדה נותנת את התשובה הטובה ביותר. מי שזכה במדליה, היה ראוי לה ביום בו התמודד. מי שהגיע למקום השישי, זה מה שהוא היה שווה ביום המכריע. מי שנכשל במוקדמות, זו הייתה יכולתו ביום הקובע. ובואו נזכור שכמה מטובי הספורטאים בעולם, שהיו "מועמדים בטוחים" למדליות זהב, עזבו את ריו עם מדליות כסף וארד, ואפילו בלי מדליות בכלל. אז אם לא ניכנס לאופוריה לפני, ממילא לא נסבול מדיכאון אחרי.

הוצאה לפועל
לזכור מי בצד השני [צילום: מן הטלוויזיה]

נתחיל מזה, שתשלומים צריך לשלם וחובות צריך לפרוע. זהו היסוד לכל חיי מסחר תקינים. בלעדיו – איש לא ימכור וממילא איש לא יוכל לקנות. לכן, ההוצאה לפועל ממלאת תפקיד חיוני ביותר

חבר מועצת עיריית קריית שמונה, אביחי שטרן, בא בטענות לאיילת שקד בעקבות פתיחת לשכת ההוצאה לפועל בעיר. "אם חס וחלילה תושב שיצטרך לקבל טיפול רפואי לא ישלם את ההתחייבות לאמבולנס שמפנה אותו לבית החולים בצפת, אז יש לשכת הוצאה לפועל חדשה שמד"א תוכל לגבות ממנו את התשלום דרך עיקולים", כתב. אז בואו נעשה סדר בנושא ההוצאה לפועל.

נתחיל מזה, שתשלומים צריך לשלם וחובות צריך לפרוע. זהו היסוד לכל חיי מסחר תקינים. בלעדיו – איש לא ימכור וממילא איש לא יוכל לקנות. לכן, ההוצאה לפועל ממלאת תפקיד חיוני ביותר. מכאן נוסיף את דבריה של השופטת בדימוס ורדה אלשיך, שציינה שוב ושוב שיש לזכור שמול החייב יש נושים הזכאים לקבל את כספם. קל מאוד לרחם על בעלי עסק קטן שהתמוטט, אבל לא רואים שבצד השני מצויים לעיתים קרובות בעלי עסקים קטנים אחרים העלולים להתמוטט משום שהוא לא שילם להם.

גם אם הצד השני הוא גוף גדול וחזק – בנק למשל – הרי שבסופו של יום מדובר בכסף של כולנו. אם רבים מדי לא יפרעו את החובות, אזי החייבים הטובים – אלו שכן משלמים – ייאלצו לשלם ריבית גבוהה יותר כדי לכסות את ההפסדים או שייתקלו בקשיים בבואם לבקש הלוואות משום שהקריטריונים יוקשחו. ואם הנושה הוא גוף ציבורי – מד"א למשל – אזי החובות שלא ייפרעו ייגרעו במישרין מקופת הציבור, דהיינו מהכיסים של כולנו. לכן, התמונה האמיתית שונה לחלוטין מהמצג הפופוליסטי והמטופש של אדון שטרן.

הנצחה בחיפה
שני שלטים סותרים

יוזמה נאה נקטה עיריית חיפה, כאשר הנציחה בכיכר במרכז העיר, במפגש הרחובות הרצל והנביאים, את תומס מסריק – נשיאה הראשון של צ'כוסלובקיה וידיד העם היהודי. מישהו טרח לקבוע שלט שיסביר על שם מי קרויה הכיכר, ואז בא מישהו וטרח לשים עוד שלט, במרחק של שני מטרים מהשלט הקודם. מן הסתם שלט אחד הותקן בידי מחלקת הכבישים ואחד בידי מחלקת המדרכות, או שמא אחד בידי מחלקת השילוט ואחד בידי מחלקת התמרורים.

אבל זה לא סוף הסיפור. תראו את התמונות כאן. בשלט אחד נאמר שמסריק נולד בשנת 1850, ואילו השלט השני מאחר את הולדתו ב-20 שנה. שני השלטים לפחות מסכימים שהוא הלך לעולמו בשנת 1937. הצעה לעיריית חיפה: תעשו סדר, תורידו את אחד השלטים או לפחות תדאגו שתהיה בהם אחידות. ובשביל שלא תצטרכו להתאמץ יותר מדי, נספר לכם ששנת הלידה הנכונה היא 1850.

עיריית חיפה, גירסה א': 1850
תאריך:  26/08/2016   |   עודכן:  26/08/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביגדור קלנר / Avigdor Kalner   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky   אורי מסר   אורי קורב   אורי שטרית / Uri Shitrit   אורן אדרת / Oren Aderet   איילת שקד / Ayelet Shaked   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   איריס ניב-סבאג   אירית באומהורן   איתן מעוז /  Maoz Eitan"   אלון ביכלר   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלי שמחיוף   אריה פטר   אשר גרוניס / Asher Grunis   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   ג'ואי אש   גיורא אדרת /  Aderet Giora"   דוד רוזן / David Rozen   דני דנקנר   הלל צ'רני   הלל צ'רני   ורדה אלשיך / Varda alshech   יובל גבעון   יוסי אולמרט   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יורם ראב"ד /  "   יעקב וינרוט / Yaakov Weinroth   יעקב צבן   יפעת מנור-נהרי   יצחק עמית / Issac Amit   ליאת ארזי   ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey   מאיר רבין   מוסיה ארד   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה קצב / Moshe  Katsav   נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   נחשון שוחט / Nahshon Shohat   ניל הנדל / Neal Hendel   נעמי גרנות   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   צבי זילברטל / Zvi Zylbertal   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רועי בלכר   שולה זקן / Shula Zaken   שמואל קליין   שמואל דכנר 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בואו נעשה סדר
תגובות  [ 13 ] מוצגות   [ 13 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הוצאה לגועל
26/08/16 08:21
 
עיניים פקוחות
26/08/16 13:06
 
שונא מושחתים
28/08/16 03:19
 
שונא מושחתים
28/08/16 03:19
2
בני בנקר
26/08/16 10:15
3
באום
26/08/16 10:25
4
מיכאלזק
26/08/16 10:27
5
navnuhav
26/08/16 13:52
6
אורי פ
26/08/16 18:43
7
יהודי מפוכח
27/08/16 00:18
8
דודו מהשרון
27/08/16 01:48
9
שוחר-שלום
27/08/16 07:24
10
שונא שקרים צביעות
28/08/16 03:04
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  אולימפיאדת ריו
שעות אחדות לפני טכס הנעילה של אולימפיאדת ריו, סוכנות הידיעות AP מדרגת את השיאים - ולא רק במסלול ובבריכה, אלא גם ביציעים ובתקשורת.
21/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
זכייה במדליית זהב אולימפית אינה רק שיא ההישגים של ספורטאי, אלא גם עשויה להיות שיא הקריירה הפיננסית שלו. תלוי, כמובן, אם הוא זכה במקצוע יוקרתי ושייך למדינה שיש בה שוק פרסום משמעותי. אבל יש כאלו שעצם הזכייה מעניקה להם פרסים כספיים משמעותיים.
21/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אם תשאלו את אצן המשוכות האמריקני קרון קלמנט מה היה רגע השיא בחייו, הוא לא ידבר על מדליות הזהב שלו בריצת 400 המטרים בבייג'ינג ובריו, וגם לא על ארבע מדליות הזהב בהן זכה באליפויות העולם. מבחינת קלמנט, אלו היו כמה שניות בהן הופיע בקליפ של ביונסה.
19/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
לפני שלוש שנים, ביום שלג בעיר מילווקי, רכב פטריק ליימוקס לביתה של חברתו, גוון יורגנסון, וביקש ממנה להינשא לו. עוד לפני כן, הייתה לו הצעה מפתיעה: הוא יוותר על הקריירה שלו ברכיבה ויהיה עקר הבית, שגוון תוכל להתמקד בטריאתלון (ריצה, שחייה ורכיבה). בשתי הפעמים יורגנסון הסכימה, וכיום היא הטובה ביותר בעולם בספורט תובעני זה.
19/08/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אחרי שזכה במדליית זהב וסיפק הצגה בריצת ה-100 מטרים, יוסיין בולט עשה זאת שוב וזכה הלילה (יום ו', 19.8.16) במדליית הזהב האולימפית בפעם השלישית ברציפות בריצת ה-200 מטרים. הכוכב הג'מייקני הגיע ראשון בזמן של 19.79, היחידי שירד מרף 20 השניות בגמר הריצה.
19/08/2016  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
רשימות נוספות   /   אולימפיאדת ריו  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   גיוס חרדים  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט הולילנד - הערעור  /  מי ומי  
הריצה לידידות  /  איתמר לוין
בין אנתוני ללוכטה  /  איתמר לוין
"סתום כבר, גאלוו"  /  איתמר לוין
חמס על המס למדליסטים  /  ראובן לייב
עוד טיפ טיפה...ויש מדליית זהב   /  חיים שטנגר
הודיה על כל מדליה ומדליה  /  יצחק מאיר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
למחדל של 7 באוקטובר מוסיפה הממשלה את סכנות החורבן הכלכלי, האנטישמיות והמפלגתיות בארה"ב    הערות על נצח יהודה ומינוי ראש אמ"ן, ולקח מאיר עיניים ממשה רבינו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
כשבקפלן מתחדשות ההפגנות הסוערות להפלת הממשלה, כחזרה לימי טרום השבעה באוקטובר, מתברר כי ההפגנות למען החטופים מתמזגות איתן, מזדהות עם אותה מטרה    ויושב לו ראש הנחש במינהרה אי-שם ברפי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il