בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
תגובה למאמרה של מיטל להבי "רוכבי האופנים אינם האויב" דעות, דה מארקר, מיום 5.9.16
מיטל להבי היא הממונה על תיק התחבורה הבינוי והתשתיות בעיריית ת"א, ולכן אין במאמר הססמאות שכתבה משום הצגה סבירה של הסוגיה שעל הפרק, המרחב העירוני והמשתמשים בו לפי סוגי שימוש: מכוניות, אופניים, אופנים חשמליות קורקינטים והולכי רגל. המרחב העירוני "משותף לכולם" טוענת להבי, אבל יש צורך בהפרדה בין סוגי המשתמשים השונים. ברור שאוטובוס לא יכול ליסוע באותו מסלול של רוכבי האופנים, אבל גם רוכבי האופניים לא יכולים ליסוע על מדרכות הולכי הרגל. במדינות ובערים מתקדמות בנושא התחבורה, למשל בדנמרק בקופנהגן, רוכבי האופנים נוסעים במסלול ניפרד מהכביש ויש רמזור במפגשם עם הולכי רגל. לעומת זאת בישראל נסללו ברוב טיפשות שבילי האופנים על מדרכות צרות במסלול שעובר ליד תחנות אוטובוסים, מבלי שום שילוט המזהיר הן את רוכבי האופנים והן הולכי הרגל הממהרים לאוטובוסים או יורדים מהם. יתר על כן, במקומות שהולכי רגל רוצים לחצות מדרכה עם מסלול של רוכבי אופנים, לא קיים שום רמזור לרוכבי האופניים. אלו הן הבעיות המהותיות ולא טענת הסרק כמו "צריך לעודד את השימוש באופנים כחוק, או ססמה כמו "החשיבה צריכה להיות משותפת ולא פרטנית. הרי כבר עכשיו אנו פוגשים משתמשי דרך חדשים: קורקינטים, סקיטבורד, עם מפרשיות, סגווי ובאופק ממתינות לנו המכוניות האוטונומיות" - הללו אינם נוסעים באותה הדרך.... הטענה ש"העלייה בשימוש באופנים ככלי תחבורה מחייבת פריסה מהירה של שבילי אופנים", מתעלמת בצורת הפריסה הלא חכמה הקיימת, בה רוכבי האופנים מסכנים הולכי רגל. הרי למשל כשרחוב אבן גבירול שופץ והורחבו המדרכות לפני מספר שנים, מדוע לא הותאמו מסלולי רוכבי האופנים לצרכי משתמשי המדרכות והכבישים? מעבר לטענות שיש להפנות לעירייה בכלל וללהבי בפרט, יש להפנות טענות נגד גופים נוספים: א. הכיצד אושר יבוא של אופנים חשמליות שאינן מאושרות לנסיעה? ב. הכיצד מיובאים אופנים חשמליים כמו גם קורקינטים חשמליים מבלי לדרוש מבעליהם ליסוע עם "מספר" מאחור? ג. הכיצד משרד התחבורה אינו מחייב גם אופניים רגילות שיהיה להן "מספר" מאחור? ד. מדוע אין שיטור על נסיעת רוכבי האופנים והקורקינטים לסוגיהם? ה. מדוע לא מותקנים שלטים ורמזורים במפגשים בין רוכבי אופנים להולכי רגל?
|
|
הכותב היו פובליציסט
|
|
תאריך:
|
06/09/2016
|
|
|
עודכן:
|
06/09/2016
|
|
יוסי ברנע
|
|
שיא השפל וההשפלה בזגזוגי נתניהו נרשם השבת. אינני מצדיק עבודות שגרתיות בעיניני תחבורה בשבתות. אבל כשמיליון מכוניות ויותר מפציעות עם שחר יום א' לכיוון גוש-דן וממנו, ביטול העבודות בשבת מהווה פיקוח נפש של ממש.
|
|
|
בדוח שפורסם בעיתון (כלכליסט) ב-8.1.14 קובע המהנדס שבדק את שתי המרפסות שקרסו אז בבניין של גינדי בחדרה כי: "עובי פלטת הבטון היה קטן בעשרות אחוזים מהדרוש בתוכנית וכי בקורה אחת התגלה חומר הקצפה (פוליסטירן מוקצף או קלקר) במקום בטון. המשמעות היא שחוזקם של רצפות הבטון במרפסות, בממוצע, הוא 25% מחוזקם הדרוש לפי התוכנית".
|
|
|
הורג אותי כל העניין הזה של 1 בספטמבר שכל התלמידים צריכים להגיע למקום אחד לשבת סביב המורה בדיוק כמו בימים של סוקרטס, ואיזה מזל בכלל שבמערכת החינוך לפחות הודעות כבר לא מעבירים ביוני דואר. כאילו, מה הסיפור לפתח לומדה אינטראקטיבית שתהיה מרתקת לפחות כמו המה-שזה-לא-יהיה שגורם להם לשבת עם האף בסמארטפון גם אם סביב תשתולל שריפה, שיישבו ויעסקו בה מרותקים, אינטראקטיבית שהמחשב יידע שהם עימו וקשובים, וגם ייבחנו עליה, ותיתן להם כבדרך אגב את כל התכנים שהמורה האומלל מנסה לרוב בלי שמץ הצלחה להעביר להם ב... דיבור פנים אל פנים כשכולם באותו חדר כאילו עדיין היינו בתקופת האבן. רבאק !!! למה לא מהבית בסמארטפון? אתם לא מספיק אינטליגנטיים לבנות מערכת כזאת? ורבאק !!! וגם כמה פקקי תנועה זה יחסוך.
|
|
|
אינני חסיד "תיאוריות הקונספירציה" אבל התאונה, כביכול, שהובילה להרס "עמוס" הלווין הישראלי (שהיה אמור להיות מדהים בביצועיו), תצטרך להיבדק באופן יסודי לגבי אפשרות חבלה מצד חברות מתחרות, או מדינות שחששו שיפגעו מפעילותו ומצאו דרך לסכל פרויקט זה, שנוהל על פניו באופן ברור, בצורה מאוד מבוקרת וזהירה. אין זו הפעם הראשונה בתולדות הפיתוחים הטכנולוגים בעולם שפרויקט מבטיח עולה בעשן... אין זה סוד שלווין כמו "עמוס" מהווה איום על כל תעשיות הלויינים, אם אכן הוא מציג חידושים מהפכנים, ויתכן גם כי חוזים עתידים שלו עם ארצות וחברות תקשורת, "דרכו על יבלת" מאוד כואבת באיזה מקום ששם החליטו להיפטר מה"בעיה"... לכן יש להתחיל מייד בחקירה קפדנית בנדון ולא להשליך את מה שארע על "מקריות" או"תאונות קורות".
|
|
|
רפיסותו של נתניהו וכניעתו המבישה לחרדים, בנושא שיפוץ מערכת הרכבות בשבת, כאשר, הוא כחילוני מלקק לרבנים, רק גורמת לכל אוהדיו שיבלעו לשונם וישקלו אם מגיע לאדם כזה, למרות הישגיו הכלכליים, להמשיך ולמשול במדינה בה הוא נכנע בשם 90% של האוכלוסייה החילונית לכמה כתות חרדיות חשוכות, החיות בימי הביניים, כאלה שאינן שותפות לבניין המדינה ולביטחונה, אבל מוצצות בכל כוחן מאוצר המדינה כספים של משלמי המיסים החילוניים (והם כמעט שלא משלמים מיסים !..), אנו רואים שוב את האופורטוניזם הנתניהותי לסילוק מכשול לעתיד לשליטה בכס בנסיון הנואל והמגוחך (בהזדמנות חגיגית זו...) לדחוק את השר הכי טוב אצלו - ישראל כ"ץ (כפי שכבר דחק החוצה בעבר אחרים וטובים ממנו בליכוד..). רבים מחברי ומכרי האוהדים את ראש הממשלה, חושבים ברצינות שהגיע הזמן שנתניהו יפנה מקומו. הוא צריך לדאוג. ועל כך כבר נאמר שאדם יכול להונות חלק מהתושבים חלק מהזמן אבל לא את כל התושבים כל הזמן. בשולי הדברים חייבים גם להרים גבה על "שתיקתו השמיימית" של אביר החילוניות - השפן הקטן אביגדור ליברמן ...
|
|
|
|
|
|
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
|
|
|
דן מרגלית
לרוע מזלו של חליוה הכשל התממש בתקופת כהונתו כראש אמ"ן עתה כולם אוהבים לשנוא אותו. זה משרת את נתניהו, אבל זה לא יחזיק מים
|
|
|
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|