|
רשת מגה [צילום: איתמר לוין]
|
|
|
|
|
יינות ביתן רכשה לפני מספר חודשים את רשת מגה המקרטעת ועדיין מנסה לעכל את הרכישה ואת המשמעויות הבעייתיות הקשורות בכך לכאורה, לרבות עלויות תפעול גבוהות לצד החזר השקעה והוצאות מימון.
למתבונן ברמות המחירים ביינות ביתן ובסניפי מגה, עולה תמונה עגומה של מחירים גבוהים, עיגולי מחירים כלפי מעלה, כולל מבצעים שלא תמיד ניתן לכנותם, בכלל מבצעים, בקיצור רשת, אשר חולבת לכאורה את השקל הנוסף מכל צרכן על כל מוצר.
האם הרכישה של מגה הייתה נכונה וכדאית להם? רק ימים יגידו. ההסתדרות והוועד החזק של מגה, ממשיך למשוך בחוטים ולנהל מאחורי הקלעים מאבק עיקש על כל עובד ועל כל שכר, אולם התוצאות ניכרות על המדפים גם במחירים וגם בזמינות המוצרים, ברוחב המגוון וגם באיכות התוצרת הטרייה, אשר מחירה מאמיר מיום ליום. שאר הרשתות מנצלות מצב רגיש זה של יינות ביתן ומתיישרות עם רמת מחירי הצרכן הגבוהים, על-מנת לשפר את הביצועים שלהם, דבר הניכר היטב בדוחות המתפרסמים.
כל הרשתות ללא יוצא מהכלל, מעדכנות מחירים כלפי מעלה, במיוחד בתוצרת הטרייה, אבל בהחלט לא רק שם, דבר הניכר גם בריבוי מחירים על אותו מוצר, במיוחד כעת לקראת החג, לצד "מספר מבצעים מושכי קהל".
בעלי רשת יינות ביתן אשר נקלעו למצב זה, ידועים לכאורה כסוחרים ממולחים ונראה שבסופו של דבר מי שייפגע הם שניים בלבד. הלקוחות בטווח הקצר והעובדים בטווח הבינוני, שכן חלקם ימצאו את עצמם מפוטרים, לאחר סגירת החנות וכל מאמצי ההסתדרות והוועד לפעול לכאורה "כנגד מגמות השוק" ירדו לטמיון.