|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

שיפוט מהיר: דיון נוסף / יעל אבירם

"בכלל חשוב שתעבוד"

מעקב אחרי התיקים הפליליים באולמה של יעל אבירם מצריך ריכוז רב, בשל הדילוגים שלה ביניהם - אך היא עושה זאת מבלי ללכת לאיבוד ותוך הפגנת אנושיות כלפי הנאשמים
20/09/2016  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
בית המשפט בחיפה. בלי גלימה

"זה הכל לטובתך"
הנאשם: "חוץ מהשם שלי, שום דבר [בכתב האישום] לא נכון". אבירם: "חאלד, זה בדיוק מה שהיא אומרת. זה לטובתך, היא רוצה להיות במקום כדי לראות". הנאשם: "אני רוצה להודות ולסיים". אבירם: "אי-אפשר. הגברת בשביל זה היא פה, היא הכל תבדוק. מה שאתה רוצה - תגיד לה והיא תגיד לנו. זה הכל לטובתך, לא עושים שום דבר לרעתך. יסבירו לי אחר כך. בסדר, חאלד? אל תדאג"

"שידברו איתו ועם האמא"
"אני לא יודעת אם הוא יכול כל כך להפנות אנרגיות לנושא הזה, כי הוא עובד בדרום ורק בסוף השבוע חוזר הביתה. למה לא הפניתם אותו לטיפול אצל גורמי הרווחה שלכם, בדליית אל-כרמל? חבל. אני מציעה שאולי תהיה פנייה לגורמי רווחה שלהם, שידברו איתו ועם האמא, ונראה מה העמדה שלהם לגבי השימוש באלכוהול, ואז אפשר יהיה לגמור בקלות. יש לכם יחידת רווחה מצוינת בדליית אל-כרמל"

המועדון של יעל
איתמר לוין
השופטת החיפאית יעל אבירם מנהלת יום של דיונים פליליים באווירה קלילה שאינה מתאימה לבית משפט. בדקות המעטות של רצינות, מתגלה שהיא שופטת יעילה הבקיאה בפרטים. חבל שהיא מקלקלת את זה בצורת ניהול האולם
לרשימה המלאה

השופטת: יעל אבירם, שופטת בית משפט השלום בחיפה

המועד: יום חמישי, 16.6.16, שעה 8:30
הנושא: תיקים פליליים

יעל אבירם מעדיפה אווירה לא פורמלית ומפגינה זאת על-ידי ויתור על הגלימה המחויבת. את הדקות שלפני תחילת יום הדיון היא מקדישה לעניינים רפואיים: מספרת על חבר שהמציא מתקן שמסייע למשותקים ברגליהם ועל עץ פאפאיה שבבעלותה ואשר יכול לשמש כתרופה.

את היום עצמו מתחילה אבירם עם התיקים שאין מה לעשות איתם. נאשם אחד שלא הגיע ("אני מאמינה שהוא יבוא", היא מגלה אופטימיות), נאשם שנעצר בתיק אחר וכנראה יעבור שם אבחון פסיכיאטרי, הממונה על עבודות שירות שמבקש דחייה כי נראה שאצל הנאשם נמצאו סמים. כעת היא פונה לשניים היושבים בקהל, ומתברר שאחד מהם הוא נאשם:

"כן, מי אתם? אנחנו כבר איתך. אתה יודע למה אתה כאן? זה תיק של הפרת הוראה" - האיש הפר תנאי מעצר בית. "אתה עומד לדין על הפרת ההוראה. עמדת לדין על התיק העיקרי, פה זה רק על ההפרה. איך הסתיים התיק העיקרי?" - הרשעה וקנס. אבירם מסבירה היטב ובסבלנות: "אתה יכול להישפט על זה היום, אם אתה מעוניין. זו התובעת המשטרתית. אתה יכול לסיים את התיק בעונש מותנה קצר. שתקפיד שאם נותנים הוראות, צריך למלא אחריהן".

"בסדר, חאלד? אל תדאג"

כעת חוזרת אבירם לתיק בו דרוש אבחון: "אני לא קיבלתי כאן שום חוות דעת, אביגיל" - היא פונה לתובעת - "את ניסית לברר?". המשטרה זימנה את הנאשם ואבירם מגיבה: "אה, אז כנראה שהוא פה למטה [בתא המעצר], אז נעלה אותו". היא מתקשרת בעצמה ליחידת נחשון ומבקשת להביא את האיש. אבירם מנסה לחזור לנאשם בהפרת ההוראה, אבל קודם משוחחת עם התובעת על תיק אחר, ואז פונה אליו:

"אם יש היום הודאה והרשעה - התיק יסתיים בעונש מותנה קצר, שתוך שנה וחצי לא תהיה הפרה כזאת". הנאשם טוען שכלל לא קיבל את כתב האישום, אבירם נותנת לו אותו ומסבירה: "בפעם הקודמת לא איתרו אותך ולכן עשו מסירה אישית". הנאשם שואל אם אפשר לקבל דחייה כדי שיפנה לסנגוריה הציבורית, אבל אבירם בשלה: "בתיק הזה אין צורך, זה תיק מאוד פשוט". ולתובעת: "היה לו כנראה צירוף תיקים גדול מאוד, תיקי הונאות בכמויות-כמויות, עשרות".

עד שהנאשם יקרא ויחליט, אבירם פונה לצדדים בתיק אחר, בו השוטר צילם תמונות בסמארטפון ולא שמר אותן. לבקשת הסנגורית נדחה הדיון ל-13.9.16 ואבירם מסבירה לנאשם מה קורה: "עורכת הדין שלך מעונינת בבדיקה נוספת והיא רוצה להיות במקום [האירוע]". הנאשם טוען שאינו יכול לנהל את התיק, ואבירם ממשיכה באותו קו סבלני כלפי האיש, שכנראה סובל ממגבלה כלשהי: "אתה לא צריך לעשות כלום, בשביל זה יש לך סניגורית".

הנאשם: "חוץ מהשם שלי, שום דבר [בכתב האישום] לא נכון". אבירם: "חאלד, זה בדיוק מה שהיא אומרת. זה לטובתך, היא רוצה להיות במקום כדי לראות". הנאשם: "אני רוצה להודות ולסיים". אבירם: "אי-אפשר. הגברת בשביל זה היא פה, היא הכל תבדוק. מה שאתה רוצה - תגיד לה והיא תגיד לנו. זה הכל לטובתך, לא עושים שום דבר לרעתך. יסבירו לי אחר כך. בסדר, חאלד? אל תדאג".

אבירם חוזרת לנאשם בתיק ההפרה, והוא מסכים להודות. מישהו קם, אך אבירם העירנית מגיבה מיד: "לא, אדוני, אני מטפלת בתיק הזה". היא חוזרת לנאשם: "אתה רוצה להגיד לי עוד משהו בעניין ההפרה?". האיש מספר שהוא עובד עם אביו, ואבירם מגיבה בהתלהבות: "מצוין! בכלל חשוב שתעבוד, זה חשוב לשיקום שלך, ואם אתה עובד עם אבא שלך והוא משגיח עליך - זה בכלל מצוין". היא מכתיבה גזר דין תמציתי ורהוט, גוזרת עליו חודש מאסר על תנאי לשנה, ומוסיפה בעל-פה: "עונש כספי לא נתתי לך, כי אני רוצה שתתרכז בתשלום הקנס בתיק העיקרי ואני לא רוצה להכביד עליך בקנס נוסף". כאשר הוא יוצא מן האולם, אבירם שמה לב: "שלום, בהצלחה בחיים החדשים שלך".

"אתם רואים בבית שיפור?"

כעת עוברת אבירם לנאשם העצור, שביקשה לפני כן להעלות לאולמה. "אנחנו בתיק שלך, בסדר? רצית להגיד משהו?". האיש מגולל את בעיותיו ובין היתר טוען שנפצע מהאזיקים. אבירם מגיבה: "אתה צריך להגיד את זה לרופא בשב"ס, אני ארשום את זה" - ואני מכניסה זאת לפרוטוקול בו במקום. הדיון הוא על כך שלא התקבלה חוות דעת פסיכיאטרית. תוך כדי ההכתבה, מצלצל הפלאפון של אבירם: היא תופסת אותו בבהלה, משתיקה ומתנצלת. אבירם חוזר להכתבה, מכניסה להחלטה את הטענות על הפגיעה מן האזיקים, דוחה את הדיון ל-14.9.16, ממנה לו סניגור נוסף ומסבירה:

"יש לך עוד תיק מ-2015 על כמויות של סמים שנתפסו בבית שלך. אני רוצה למנות לך סניגור, בסדר? הבנת, נכון?". האיש שוב מעלה כמה טענות, אבירם מקשיבה בסבלנות ועונה: "כשיגיע התיק שלך לדיון, זה יטופל. נבדוק את הטענות שלך". למעשה, היא מאפשרת לו לפרוק בכמה דקות את תסכוליו, במחווה אנושית יפה שאינה פוגעת ביעילות.

התיק הבא עוסק בתלונתה של אם על אלימות מצד בנה, ובאופן לא מפתיע - הסניגור טוען שהיא חזרה בה. לדעת אבירם, ייתכן שניתן יהיה לסיים את התיק בהארכת המאסר על תנאי התלוי כנגד הנאשם, כי "זה תיק ברמת חומרה נמוכה יחסית, בטיעון משכנע". היא מבקשת לראות את הודעת הביטול של האם ומאפשרת לאחיו של הנאשם לדבר - ולמעשה להעיד, בלי אזהרה: "אימא שלי רוצה רק שלום בית". אבירם מתעניינת: "אתם רואים בבית שיפור? ומה קורה בנושא השימוש באלכוהול?".

"שלא נקבל תלונה מאשתו"

כעת מצלצל הטלפון - הרשמי, לא הפלאפון - ואבירם צריכה להסביר לשב"ס מה לעשות עם הנאשם הקודם. היא חוזרת לאח: "סליחה, אדוני, אני רושמת. במה הוא עובד בדרום? אה, בצינורות הגז! הבנתי", היא אומרת בנימה של התפעלות. התובעת מציינת שהאיש כבר הורשע בעבר באלימות כלפי הוריו ומבקשת לקבל תסקיר של שירות המבחן, אבל אבירם הופכת לסנגורית:

"אני לא יודעת אם הוא יכול כל כך להפנות אנרגיות לנושא הזה, כי הוא עובד בדרום ורק בסוף השבוע חוזר הביתה. למה לא הפניתם אותו לטיפול אצל גורמי הרווחה שלכם, בדליית אל-כרמל? חבל. אני מציעה שאולי תהיה פנייה לגורמי רווחה שלהם, שידברו איתו ועם האמא, ונראה מה העמדה שלהם לגבי השימוש באלכוהול, ואז אפשר יהיה לגמור בקלות. יש לכם יחידת רווחה מצוינת בדליית אל-כרמל. תדבר עם הנאשם", היא אומרת לסניגור, "כי אני רוצה לשמוע מאיזה גורם מקצועי. תסביר לו ולאחיו את החשיבות. סביר להניח שהוא צריך עזרה נוספת. שהם יכתיבו לנו חוות דעת ושנהיה שקטים, שלא נגמור את התיק הזה ועוד יומיים תהיה עוד פעם בעיה".

האח מקווה שהנאשם יתחתן, ואבירם משתמשת בזה כמנוף: "כדאי שהוא יסדיר את זה קודם, שלא נקבל אחר כך תלונה מאשתו שהוא היכה אותה בעקבות שימוש באלכוהול". אבירם מכניסה את ההנחיה לפרוטוקול, דוחה את המשך הדיון לחודש נובמבר ומבהירה לנאשם: "נורא חשוב שתפנה ליחידת הרווחה, נראה מה הם יציעו. זה בכלל יהיה לך טוב בחיים".


השורה התחתונה:
יעל אבירם נותרה קופצנית מאוד ומדלגת במהירות מסחררת מתיק לתיק. עם זאת, חשוב לומר שהדבר לא פוגע בריכוז שלה, והיא יודעת גם להקדיש את הזמן לנאשמים ולסייע להם בגישה אנושית שובת-לב.

מזג שיפוטי: 8.

יעילות: 9.

תאריך:  20/09/2016   |   עודכן:  20/09/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
בדיקה אמפירית שביצע News1 בפסקי דין של בג"ץ בעשור האחרון, מעלה חשש להטיה לטובת עתירות של תנועת שלום עכשיו שמצד שמאל של המפה הפוליטית, ונגד עתירות של תנועת רגבים המזוהה עם הימין. ההטיה באה לידי ביטוי הן בפסקי הדין והן בפסיקת ההוצאות במסגרתם.
20/09/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
רק 39% מתושבי ישראל מעריכים בצורה חיובית את תפקודה של המשטרה, לעומת 52% שיש להם דעה שלילית אליה. כך עולה מסקר נרחב שערכה הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה בשנת 2015. תוצאות אלו עומדות בניגוד גמור לסקרים שפרסמה המשטרה עצמה, בתקופת כהונתו של יוחנן דנינו כמפכ"ל, ולפיהם אמון הציבור במשטרה הלך ועלה.
19/09/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
אלימות מילולית פוליטית מצליחה ואלימות צבאית הנותרת ללא תגובה איומי אלימות של בדואים ונשק שנלקח מידי מחבלים אלימות משפטית סותמת פיות ותגובה משפטית הולמת לאלימות חרדית
16/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
שורה של דוגמאות מהימים האחרונים להתנהגות תמוהה, חובבנית ואפילו שרלטנית סביב התחום המשפטי: מבית המשפט העליון, דרך פרקליטים ועורכי דין ועד אמצעי התקשורת
16/09/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
"היינו פה לפני יומיים ודחינו כדי שהנאשם יתייצב לשירות מבחן", מזכיר הסניגור לשופטת מגי כהן כאשר אני נכנס לאולמה. כהן שואלת: "אדוני הסביר לו היטב מה המשמעות? כי אומרים: אין לי זמן ללכת לסדנאות, זה 16 מפגשים - ואז מגיע תסקיר לא טוב". הסניגור משיב בחיוב וכהן פונה לנאשם: "רק הכתובת שלך והטלפון שלך, כדי שיזמנו אות. אני קובעת לחודש דצמבר, ועד אז - מקווה שכבר יהיה תסקיר".
13/09/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  
פרשת תצהיר קוגל - לביהמ"ש  /  איתמר לוין
חצי שנה בלי נציב ביקורת  /  איתמר לוין
נשיא המחוזי העיר לשופט השלום  /  איתמר לוין
"עורך דין או בן אדם"  /  איתמר לוין
אוכפים או פורעים  /  איתמר לוין
סובל(ני) מדי  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
רפי לאופרט
רפי לאופרט
התהפוכות הפוליטיות והדמוגרפיות השליליות בארה"ב משתקפות יותר ויותר בהתנהלות ממשל ביידן במשבר האזורי הנוכחי    השילוב האפרו-אמריקני-מוסלמי והאנטישמי מעמיק את אחיזתו והשתלטותו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il