|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!

מורשת אובמה או "שיגעון" טראמפ

מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, עוסקת למעשה ובפועל - בשאלה האם תימשך מורשתו הפוליטית של הנשיא המכהן, ברק חוסין אובמה או אולי תוחלף היא בתפיסת עולם - שונה לחלוטין, בלתי צפויה ובלתי מוכרת, עדיין, בעליל - של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ
13/10/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
[צילום: חוליו קורטז, AP]

"העולם לא ייהרס בידי עושי הרעה, אלא בידי אלה הצופים מן הצד ואינם עושים דבר" (אלברט איינשטיין).

בניגוד לרושם הכוזב המצטייר במערכת הבחירות בארה"ב, כאילו הבחירות לנשיאות ארה"ב, נערכת ומתקיימות בין בחירה בהילרי קלינטון, לבין בחירה בדולנד טראמפ, לנשיאות ארה"ב, הרי הבחירות לנשיאות ארה"ב אינן מתקיימות, אך ורק בבחירה בין המועמדת הדמוקרטית, הילרי קלינטון לבין המועמד הרפובליקני, דונלד טראמפ.

מערכת הבחירות לנשיאות ארה"ב, עוסקת למעשה ובפועל -בשאלה האם תימשך מורשתו הפוליטית של הנשיא המכהן, ברק חוסין אובמה או אולי תוחלף היא בתפיסת עולם - שונה לחלוטין, בלתי צפויה ובלתי מוכרת, עדיין, בעליל - של המועמד הרפובליקני לנשיאות ארה"ב (שבכירי מפלגתו מסתייגים ממנו, בגלוי), הלא הוא, דולנד טראמפ. זו היא מערכת הבחירות, במסגרתה יידרשו הבוחרים להצביע ולהכריע, בין שתי תפישות שונות ומנוגדות אלה, ביום הבוחר. שאר העניינים והנושאים הינם, ענייני ונושאי משנה, ביחס לשאלה מהותית זו.

לא פלא הדבר, כי פחות מחודשיים, קודם סיום כהונתו, טס הנשיא המכהן, ברק חוסין אובמה, לישראל, כדי להשתתף בהלוויתו של שמעון פרס ו"מזכיר" לתושבי ואזרחי מדינת-ישראל היהודים, כי העם היהודי, מעולם לא היה עם ששלט ושעבד אחרים, זאת עושה הוא במטרה להנכיח ולהנציח מורשת ותפישת השלום שלו שניסה לקיימה ולהשתיתה בין ישראל לפלשתינים, בשתי תקופות כהונתו, כנשיא ארה"ב המכהן - ניסה וכשל.

אין פלא שבמצב דברים זה, נשיא ארה"ב - בעל סדר יום עמוס לעייפה - מפנה יומנו ו"קופץ" לביקור קצר, במטוסו הנשיאותי (בו מגיע כ"טרמפיסט", נשיא ארה"ב לשעבר, ביל קלינטון), לצורך השתתפות בהלוויתו של פרס. לא פלא גם הדבר שנשיא ארה"ב - בעל סדר היום העמוס לעייפה - המשלים מחויבויות אחרונות, טרם סיום תפקידו כנשיא ארה"ב המכהן, מתפנה מכלל עיסוקיו השוטפים ומשתתף בעצרת בחירות דמוקרטיות במדינת אילינוי (בה כיהן כסנאטור בסנאט המקומי ומטעמה נבחר הוא כסנאטור לסנאט ארה"ב), כדי לעודד ולתמוך מצביעים שחורים והיספניים, מתנגדי טראמפ, בכוח, לבוא לקלפי ולבחור הילרי קלינטון לתפקיד נשיאת ארה"ב.

יותר משרוצה אובמה בבחירתה של קלינטון לתפקיד נשיאת ארה"ב, רוצה היא לשמור, לשמר ולקדם מורשתו ותפישתו הפוליטית אותה לא הצליח הוא לקדם בעצמו, כראוי ובשלמות, לפני תחושתו ותפישתו הפוליטית זאת ועוד. תדמיתו של אובמה, בתום שתי כהונות רצופות, כנשיא ארה"ב הינה של נשיא חלש, שלא הצליח להגשים מדיניותו בעיקר בתחום מדיניות החוץ כאשר תדמית זו רוצה הוא לשנות ולקעקע בעזרתה הפעילה של הילרי קלינטון, הנחשבת כממשיכת דרכו הפוליטית, עת תכהן היא - ולא דונלד טראמפ - כנשיאת ארה"ב הנבחרת.

די להתבונן ולאבחן, לעניין זה התנהלותה הפוליטית, הנחשלת והמתפרסת של ארה"ב, בקשר למלחמה שמנהלת רוסיה - ללא כל מעצורים מוסריים שהם, תוך פגיעה מכוונת בתשתיות אזרחיות מובהקות, דוגמת מבני מגורים, בתי-ספר ובתי-חולים ופגיעה באוכלוסיות אזרחיות, לרבות ילדים ותינוקות בעיקר בשטחי סוריה ואוקראינה, ללא תגובה הולמת שהיא של ממשל אובמה, במקרה הרע ובתגובה בכניית, נלעגת ומעוררת רחמים, במקרה הטוב.

המלחמה המתמשכת בסוריה, מעל חמש שנים תמימות והמכונה, משום-מה ובטעות מובהקת - בשם: "מלחמת האזרחים" או בשם: "ההתקוממות בסוריה", הפכה - מזמן - ממלחמת אזרחים גרידא לרצח עם, ג'ינוסייד לכל דבר, של העם הסורי, בידי שלטונו המתפורר של בשאר אל-אסד, שלא היה ניתן לביצוע ולמימוש, אלמלא תמיכתה המדינית, הפוליטית והצבאית, בנשק ובכוח אדם, גם יחד, של רוסיה, באופן מתמשך ומגמתי, בביצוע רצח עם זה.

הסכסוך בסוריה שהחל ב-15 במרס 2011 - כגל הפגנות ומחאות, כחלק מההתקוממויות בארצות ערב, כמעט חיסל שלטון אל-אסד. סכסוך זה בין ממשל אל-אסד, לבין המבקשים להדבירו וכניסת הכורדים, הג'יהאדיסטים, כוחות המזוהים עם אל-קאעידה, היה מסתיים מזמן, בסילוק אל-אסד מהשלטון והחלפת השלטון בסוריה. אל-אסד שביסס שלטונו, תוך ביצוע מעשי טבח, פשעי מלחמה ופשעים נגד האנושות, אלימות עדתית נגד חלק ניכר מאזרחי סוריה, היה אמור להיות מסולק מתפקידו, מזמן. דבר זה נמנע משקרא והזמין אל-אסד הרוסים לבוא לעזרתו.

הרוסים שיש להם אינטרסים צבאיים ופוליטיים, בסוריה (הם מחזיקים, בין היתר, בבסיס צי בטרטוס שבו צוללות רבות וכל שיט נוספים ובבסיס חיל-אוויר בלטקיה, שבו מאות מטוסים, מסוקים וטילים) תוקפים, יומיום במתקפות אוויר, מרכזי ערים, בתי-חולים וכוחות המורדים, תוך ביצוע פשעי מלחמה מובהקים. כפי שכתב - האלוף (מיל.), עמוס ידלין, במאמרו: "רוסיה בסוריה והמשמעות לישראל", כי: "רוסיה תחת הנהגתו של פוטין זיהתה את חולשתה הגלובלית של ארצות הברית בעשור האחרון ופעלה באופן יזום, תוך ניהול סיכונים מחושב כדי לקדם אינטרסים חיוניים שלה באירופה ובמזרח התיכון, וכדי למצב עצמה שוב כמעצמת על עולמית".

רוסיה הודיעה - בחודש מרס 2016 - על סיום המעורבות בסוריה וסילוק הכוחות מסוריה. אז, החלו שיחות ארה"ב-רוסיה להפסקת אש. משפורסמו כוונות וושינגטון ולונדון לתקיפת אל-אסד ומתקני רוסיה, שלח פוטין לדמשק מערכת הגנה מטילים, לטווח של כ-240 ק"מ. כן ביטל יישום הסכם גרעיני בין ארה"ב לרוסיה, בשל: "פעולות בלתי ידידותיות", מצד ארה"ב. ארה"ב "הגיבה" בהשעיית שיחות השלום עם רוסיה, להפסקת אש וציינה, ש: "הסבלנות של כולם לרוסיה נגמרה". ביג דיל. "מפחיד". רוסיה מפציצה ושולחת טילים. והאמריקנים? - מדברים. זו מדינות החוץ של אובמה. קלינטון הייתה מזכירת המדינה, בממשלו ונחשבת לממשיכת דרכו.

למי ששכחו נזכיר, כי בחודש מרס 2014 הכריזה רוסיה על סיפוח קרים שבאוקראינה לשטחה. הסיפוח החד-צדדי של שטח ממדינה ריבונית ללא הסכמת ממשלתה הינו מעשה שנוי במחלוקת והביא בתגובה להטלת סנקציות כלכליות של רוב מדינות המערב, קרי ארה"ב ומרבית מדינות אירופה, כלפי רוסיה. הסנקציות הכלכליות נמשכות עד עצם היום הזה, מטרידות ומפריעות למהלך חיי הכלכלה ברוסיה, אך לא נראה שרוסיה נשברה כתוצאה מכך.

נזכיר ונציין עוד, כי המלחמה באוקראינה, שתחילתה בהפגנות המוניות - בסוף חודש פברואר 2014 - במחוזות דונייצק ולוהנסק שבחבל דונבאס בדרום-מזרח אוקראינה, עודה נמשכת, חרף הפסקת האש השנייה שהוכרזה, המופרת - מפעם לפעם - בידי הבדלנים הפרו-רוסיים.

בהפגנות אלה קראו המפגינים לשמירת השפה, התרבות הרוסית והקשר עם רוסיה. בתחילת מאי 2014, בעקבות ההצלחה של הבדלנים, הפרו-רוסים בחצי האי קרים, התקיים משאל עם במחוזות אלה, שתמך בהקמת מדינות עצמאיות, והבדלנים הכריזו על הקמת הרפובליקה העממית של דונייצק והרפובליקה העממית של לוהנסק, לאחר מכן התאחדו שתי הרפובליקות לנובורוסיה.


לאחר פגישה שהתקיימה, בשעתו, בין נשיא אוקראינה, פטרו פורושנקו לפוטין, הבהיר פוטין כי הפסקת האש במחוזות דונייצק ולוהנסק שבחבל דונבאס, תלויה באוקראינה, שצריכה להגיע להסכמות עם הבדלנים הפרו-רוסים. כל נסינות ארה"ב וחלק ניכר ממדינות אירופה לבלום המעורבות הרוסית במזרח אוקראינה ולייצב המצב המדרדר שם, נכשלו. הדבר בא לביטוי - בין היתר - באמצעות מנופי הלחץ המדיניים ובמעורבות ביטחונית מערבית על אדמת אוקראינה, בדמות מערך יועצים ומומחים, סיוע מודיעיני ויש הטוענים גם לנוכחות צבאית סמויה מהעין.

במאמרו: "רוסיה בסוריה והמשמעות לישראל", מנתח האלוף (מיל.), עמוס ידלין, בצורה מבריקה, האינטרסים הפוליטיים של רוסיה, בהתערבותה הצבאית בסוריה וסיפוח חצי האי קרים לרוסיה וכותב, כי: "באמצעות המעורבות הממוקדת והנחושה בסוריה מראה רוסיה כי היא שחקנית מרכזית, שללא מעורבותה קשה לפתור בעיות ברחבי העולם. המערב, שלא הצליח לפתור במשך יותר מחמש שנים בעיה ההולכת ומחמירה בסוריה, חייב להתחשב ברוסים ובעמדותיהם ביתר שאת, ואף לערבם בצורה משמעותית בתהליכי פתרון המשבר. היעד השני להתערבות היה מינוף הבעיה הסורית לפתרון בעיות בזירות נוספות חשובות לרוסיה, ובראשן אירופה בכלל ואוקראינה בפרט. המעורבות הרוסית בסוריה משמשת מנוף ללחץ על המערב להסרת "סנקציות אוקראינה", אשר הוטלו על-ידי ארצות-הברית ואירופה בעקבות הפעילות הרוסית באוקראינה. בתוך כך אפשר לשער כי רוסיה פתוחה להסכמות עם המערב, אשר מחד-גיסא יבטיחו את המשך ההשפעה הרוסית באוקראינה וייתנו לגיטימציה לסיפוח קרים, ומאידך-גיסא הרוסים יסייעו לקדם דרישות המערב במסגרת הסכם עתידי בסוריה".

ברגע שציבור הבוחרים האמריקני יתעשת ויבין, כי הבחירות בארה"ב אינן נסובות סביב החפצת או אי-החפצת נשים, בידי טראמפ, אלא הבחירות עוסקות בנושא מהותי וחשוב בהרבה והוא: המשך מדינות החוץ הרופסת של ארה"ב בהנהגת אובמה והמשכה בידי קליטון, או שינוייה של מדיניות זו, באופן מיידי וחד-משמעי, יתפסו הבחירות בארה"ב ייעדן וכיוונן הנכון והאמיתי. זאת חייבים טראמפ ויועציו, להבהיר לציבור הבוחרים האמריקני, באופן מיידי ויפה - יפה דקה או אפילו שנייה, קודם.

ארה"ב הינה ספק התבואה והתירס הגדול ביותר לרוסיה, מאסם התבואה והתירס הענק שלה, במדינת קנזס. ברגע שיטילו האמריקנים סנקציות כלכליות של ממש על רוסיה, יפסיקו - על אתר ובאופן מוחלט - אספקת התירס והחיטה לרוסיה, ייאלץ פוטין להתעסק באופן יומיומי ושוטף באספקת מזון יומיומי הכרחי ונדרש לתושבי רוסיה, הרי לא יוותר בידו, כל זמו פנוי ל"שעשועים", בדמות מיצוב רוסיה והחזרתה למעמדה דאז, בעבר הקרוב, כמעצמה גלובאלית - מיצוב שנפגע, אנושות, עם פירוק ברה"מ. מי שאין לו לחם משלו ואין יכול הוא לייצרו, בכוחותיו הוא - הרי אין זמנו פנוי, כלל, לעניינים של "לחם ושעשועים", או אפילו לענייני "שעשועים", בלבד ולעסוק במיצוב רוסיה, מחדש, כמעצמה עולמית, כל עוד לא יצר מקורות לייצור או להספקה או לייצור והספקת "לחם" זה לתושבי מדינתו הרעבים, שבטנם צבה, מחמת רעב וכפן נמשכים. שקט וביטחון בחזית יחסי החוץ של ארה"ב, תקנה - כנגזרת הימנה - שקט וביטחון כלכלי, בתחום מדיניות הפנים של ארץ זו.

ימים יגיעו אם יצליחו טראמפ ויועציו במשימתם, להציג קלינטון כרכיכה פוליטית, מבית מדרשו של אובמה, מעבר לגל ההשמצות והגידופים שמעתיר הוא עליה ומדביק לה, מעשה של יום יום ושעה שעה. אם יצליחו טראמפ ויועציו, במשימתם זו, יביסו הם את הילרי קלינטון, חרף כל מכלול השטויות שעשה (ועוד ייעשה טראמפ, בוודאי ובוודאי, ללא כל ספק, עד ליום הבוחר ובמהלכו) טראמפ, עד כה. הבוחר האמריקני רוצה שתובטח משרתו ויוכל הוא להביא טרף ועוד, לאשתו, בת-זוגו ולכלל ילדיו (אולי גם הוריו או גם הורי אשתו), הסמוכים על שולחנו.

על נושאים אלה ואך ורק על נושאים אלה -קיים הצורך הדחוף, חרף ולמרות הכל להגיע לקלפי ולהצביע, שכן "מי שמצביע - משפיע". עד כה לא המציאו בדמוקרטיות, בכלל ובדמוקרטיה המערבית, בפרט, כל דרך השפעה פוליטית, טובה, יעילה, עדיפה ואחרת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  13/10/2016   |   עודכן:  13/10/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מורשת אובמה או "שיגעון" טראמפ
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלטע קאקער
13/10/16 22:22
2
מוסקו
15/10/16 21:41
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין כל ספק שבעימות הפומבי השני שהתקיים בין המועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ לבין המתמודדת מולו לתפקיד זה, הילרי דיאן רודהם קלינטון, שהתקיים ביניהם, היום, בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ישראל), באוניברסיטת וושינגטון, בסנט לואיס, מיזורי, ארה"ב, ניצח דונלד טראמפ את הילרי קלינטון ובגדול.
10/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שקט שקט, בכל הכבוד הראוי, כמו גנב העושה מלאכתו באישון לילה, "הצליח" שר האוצר, משה כחלון, במטרתו להביא לכך, כי השמאי הממשלתי הראשי, לא יפרסם עוד מדד מחירי הדירות, באופן קבוע, כפי שהיו הדברים נהוגים, עד כה, כפי שמפרסם העיתונאי, אלעזר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 29.9.2016), החל ב-1 באוקטובר 2016 יפורסם רק מדד אחד של מחירי דירות, של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). דבר זה עולה מפרסומה הרשמי של ממשלת ישראל, ב"רשומות", המהווה הביטאון הרשמי של הממשלה.
09/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בפסק-דין קצר שניתן על-ידי נשיא בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו, השופט, איתן אורנשטיין, בבקשתו של בנק לאומי לישראל בע"מ לאכוף השעבודים שניתנו על-ידי נכסי משפחת פישמן בע"מ ופיש עת בע"מ להבטחת חובות חברות בעירבון מוגבל אלה, לבנק לאומי לישראל בע"מ, מינה נשיא בית משפט מחוזי זה, איתן אורנשטיין, עורכי-הדין, איל רוזובסקי ורונן מטרי, ככונסי נכסים למניותיו של אליעזר פישמן, בחברת ""מוניטין" (57.5%), השולטת בעיתון "גלובס", כחלק ממימוש השעבודים, בשל חובותיו של אליעזר פישמן, לבנק לאומי, המסתכמים ב-1.2 מיליארד שקלים.
06/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
עוד לא מלאו שבעה ימים למותו של שמעון פרס וכבר "מבקשת" משפחתו של שמעון פרס, להנציח זכרו בדרך של קריאת נתיבי איילון, על שמו של פרס. בידיעה שפרסם, איציק וולף, ערב החג ("מחלקה ראשונה" - 2.10.2016) נכתב, כי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע, ערב החג, כי מיד לאחר סיום השבעה על הנשיא לשעבר, שמעון פרס, יבחן הוא, האם לקרוא לנתיבי איילון שבתל אביב על שמו של שמעון פרס, או לדחות בקשה זו של משפחת פרס.
05/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ועדת השרים לענייני סמלים וטקסים, בתקופת כהונת ממשלת ישראל, בימי ראש-הממשלה, אריאל שרון ז"ל, קובעת עקרונות לתכנון ולביצוע לוויות ממלכתיות וידועה בשם: "חבצלת".
02/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
איתמר לוין
איתמר לוין
השופט ליאור גלברד שם לב לכל פרט בדיוני חדלות פרעון, גם כאשר יש הסכמות בין הצדדים, ודוחה בקשה חסרת בסיס לקיים דיון בדלתיים סגורות. חבל שהוא אינו מקפיד על עמידה בזמנים וכך נוצר על הב...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il