|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

כנען של מאה טעמים ויותר

נראה שהסועדים לא היו עסוקים בהגדרת מהותה וטיבה של הרוח שלטפה פניהם, בנעימות, אכלו, נהנו וצקצקו מהאוכל המשובח שהוגש להם, דיברו זה אל זה, בהתלהבות, צחקו ולגמו יין טוב - ואפילו משובח. והם צודקים - לחלוטין
16/10/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות

יש משהו ביתי-משפחתי בביסטרו החדש "כנען", שפתחו דקל ואורן, הבעלים של מסעדת "גשן" המיתולוגית, מיד עם פרוש השנה החדשה עלינו חסותה וכנפיה. בלי רעש של יחסי ציבור רעשניים ומיותרים, מפה לאוזן, עברה הידיעה בין אוהדיה וסועדיה המכורים של "גשן", כי זה עתה נולדה ל"גשן", מסעדת אחות צעירה והם הגיעו, בטפטוף קל ומתגבר, אבל תוך שפסעו הם, בהחלטיות של ממש לביסטרו זה ותפסו מקומותיהם ליד השולחנות במסעדה החדשה.

אותו ערב, היה הערב הראשון בשבוע, לאחר השבוע בו חל צום יום הכיפורים. מרבית הסועדים בחרו לשבת, חוצה למסעדה, כשהם נהנים מהבריזה היבשה שנשבה מכיוון הים. מאחר שאיני מומחה בתחום המטאורולוגיה וחלפו, עברו להם, ימיי המעטירים בחיל-האוויר, בהם חשוף הייתי להרצאות שוטפות ועדכניות בנושאים אלה, אסתפק ואציין, כי ככל הנראה היו אלה רוחות ראשונות ומהוססות של סתיו דווקא, שלטפו- טפחו להן על פני הסועדים ועל פנינו אנו.

נראה שהסועדים לא היו עסוקים בהגדרת מהותה וטיבה של הרוח שלטפה פניהם, בנעימות, אכלו, נהנו וצקצקו מהאוכל המשובח שהוגש להם, דיברו זה אל זה, בהתלהבות, צחקו ולגמו יין טוב - ואפילו משובח. והם צודקים - לחלוטין. מה צריך בסך-הכל בן אדם? - כמאמר מילותיו של חיים חפר המושרות בידי הזמר, ליאור ייני. ככר אחת של לחם, וכד אחד של יין, ואהבה, אהבה כל הזמן. אז זהו זה. ב"כנען" יש הרבה, הרבה יותר זה ויש אהבה - וכל הזמן.

אז קודם כל חובת דיוק. מסעדת ביסטרו מוגדרת מסעדה קטנה המגישה מאכלים פשוטים במחירים שווים לכל נפש. אז זהו זה. "כנען" אינה מגישה מאכלים פשוטים, אלא מאכלים מתוחכמים ומשובבי חיך למדי, אם כי מחיריה שווים לכל נפש. המזון המוגש בה, אינו - ברובו מזון מבושל, בבישול איטי, שגם עובדה זו מאפיינת מסעדת ביסטרו למיניהן. עם זאת, "כנען" אינה מסעדת בשרים מובהקת, כאחותה הבוגרת, "גשן" והיא גם אינה מסעדת שף. בדלית ברירה הפכנו אותה למסעדת ביסטרו. מי מכם/מכן שיש לו הגדרה טובה יותר למקום - לאחר שיבקר/תבקר במקום - מוזמן לשלוח הצעות שפצור לשם. אנחנו מחכים להצעות. אורן ודקל הבטיחו בקבוק יין משובח לבעל/בעלת ההצעה הזוכה.

מאחר שפתחו לנו תפריט המנות הראשונות - והפכו אותו לתפריט טעימות, באדיבותו ובניצוחו של השף, בן בוטבול, שכיכב, בעבר, ב"גשן" - קפצנו על ההזדמנות, כמוצאי שלל רב. נעצתי מזלג בסביצ'ה לוקוס, שכלל רוטב פלפל צהוב, קריספי נורי, איולי לימון פרסי וואסאבי. בהדרכתו וסיועו של בן בוטבול, חיסלתי מנה זו, מלמטה למעלה, במעלה הצלחת. הטעמים השונים הנוגדים והמנוגדים זה לזה, במנה זו, התפוצצו להם על הלשון והביאו - באמצעות פקעיות הטעם הפזורות על גבי הפטמות המנקדות הלשון - אורגיה של טעמים נפלאים ומרגשים. הקיצור - חגיגה לחיך.

האישה שממול נגסה בקבב טחינע, אנטיפסטי, מעקודה וקרם לימון. הברקה של השף, בן בוטבול. כמה קטן, ככה ממזר גדול, האיש הזה. לקח האיש פשטידת גזר, תפוחי אדמה וביצה, המוכרת - לאחינו יוצאי המגרב ובעיקר למרוקאים שביניהם - בשם "מעקודה", הוסיף לה אנטיפסטי ושילוב מצטיין ולוטף חיך של טחינה ועמבה, שהדביק לו השם: "טחינע" (יעני, האיש הפך משף גם לבלשן חובב, שכן טחינה+עמבה = טחינע. חזור למטבח בן, אתה מצטיין בבישול, "בישולים" של שפה, השאר לאחרים) ויחד עם קרם לימון משובח, יצר מנה עילאית. העיניים של האישה ממול התגלגלו בהנאה. לא התאפקתי ותקעתי מזלג בצלחת שלה. היא התגוננה, באומץ רב, בעזרת המזלג והסכין שלה, גם יחד, בפני מתקפת הפתע שלה. אבל לא עזר לה, שום כלום. כמעט לא נותר דבר על הצלחת, בתום המתקפה שלי.

קרם השורשים והפטריות עם שמן זית ויין לבן, היה חלומי, מפנק ולוטף חיך. דווקא השקרוטרי, שכלל פרוסות בשר כתף ופרוסות בשר נוספות, יחד עם חרדל, חזרת לבנה, קורני שונים, זיתי קלמנטה, בצל ירוק וצנונית, היה פחות לטעמי. אצל הגויים - בעיקר אצל הגרמנים - מגישים מנה כזו, עם סוג בשר אחד ומסיבי, ש"יהיה מה לתפוס בפה". הם שמים על הצלחת, או נקניק האם או נקניק דם. וזהו זה. לא צריך להעמיס. איש לא אמר ששקרוטרי כשר, צריך להיות שפע של חתיכות בשר חסרות ייחוד. עדיף סוג בשר אחד ואיכותי. בן בוטבול שעקב, בעיניים נוצצות אחר מצמוצי ההנאה של הסועדים, חטף ממני על הראש, בזמן אמת. שיתבייש! מה החיפוף הזה? הוא קיבל ת'ביקורת כמו גבר והבטיח לתקן. אנחנו נחכה לו, בסיבוב הבא, שכן חוץ מפאשלה זו, האיש יודע - יודע, מה זה יודע, ת'עבודה שלו. סלט השוק שכלל ירקות עונתיים כמו עגבניות, מלפפונים, גזר וגמבה, חתוכים גס עם טחינה וויניגרט עשבי תיבול, היה מצוין, רענן ונגיש לפה, שקלט אותו באהבה יתרה. דווקא בשל "פשטותו" של סלט שוק זה, הוא היה מוצלח ביותר.

שיפודי האנגוס בתערובת תבלינים ביתית, פריקי מעושנת ועשבי תיבול, הוגש בצורה משובבת ומושכת עין. מישהו במטבח נתן דרור ליצריו האמנותיים והגיש ה"חרב", שעליה ננעצו נתחי האנגוס,, בצירוף תיבול ומטבלים מענגים. מנה שווה לכל הדעות. האישה שממול - ממזרה שכמותה- החליטה שבערב זה היא תהיה "צמחונית". היא בחרה בפסטה ירוקה וקארי ירוק עדיין. לאחר שטעמתי מהמנה, החלטתי ל"ספח" אותי אליי, כמאמר מטבע הלשון שטבע, בשעתו, שמואל תמיר המנוח - שטח משוחרר לא יוחזר - ובצדק! מה פתאום שאני אחזיר לאישה שממול, פסטה שבושלה היטב - מה זה היטב - היטב, היטב, עם ברוקולי, זוקיני, סילן וסוכר חום. כתבתי כבר שבן בוטבול הוא יוכל -לא סתם נוכל, אלא נוכל מקצוען. הבין האיש שהוא דופק חמיצות יתר בתבשיל והוסיף סילן וסוכר חום, להרגיע ת'חמיצות. יצא תבשיל משהו. מה זה משהו. משהו, משהו. אפילו משהו, משהו, משהו. לרגע חשבתי להיות צמחוני.

הבר במקום, עשיר ביותר וכולל כמה סינגל מאלטים מהטובים ביותר, המצויים בשוק המשקאות המיובאים ארצה. מנהל המסעדה, נדב מאיר, הפתיע אותי כשהגיש לי, לטעימה שיכר דבש בשם: "קרופניק", ושיכר בשם: "מאר דה גלילי", ממזקקת "יוליוס" בגליל, שהקימו המדען, דן יואלי ז"ל ויבדל לחיים טובים וארוכים, עיתונאי היין והאלכוהול, ג'וב הר גיל. המשקאות היו מרעננים ומפתיעים. תוספת מעניינת ומוצלחת לשוק האלכוהול המקומי.

דווקא מהשולחן הוינאי, כלומר, מהקינוחים שהוגשו במקום, התאכזבתי. האישה שממול חגגה על הרול סושי, הממולא עם שוקולד, קרם קוקוס ושבבי קוקוס. אני - פלצן שמותי - חשבתי שהוא רדוד ופשוט מדי. מסתבר שהמשפט הלטיני: "ווקס פופולי ווקס דה", כלומר: קול ההמון, הוא קול האלוקים והוא הקובע, היה בעוכריי. רוב הסועדים "הלכו על" הסושי רול ונהנו לתחוב לפה, עוד ועוד חתיכות הממתק הדביק וחסר הייחודיות הזה, לטעמי אני. האישה שממול אהבה מאוד ת'סניקרס, שהוא קינוח המורכב מהממתק הדביק הזה, שמייצרת חברת "מארס", העשוי מנוגט, בציפוי שוקולד חלב עם בוטנים. מכירות חטיף זה מסתכמות בכשני מיליארד דולר ארה"ב, בשנה.

לגביי, אני, מדובר בקינוח, מתוק, יתר על המידה. גם מהמלבי לא נהניתי, בכלל. די הופתעתי, שכן הקינוחים יוצרו בידי "ביסקוטי". מאמיר פורת, ציפיתי ומצפה אני לאיכות טובה יותר. כמי ששבוי של מעדני "ביסקוטי" חסר היה לי, הפעם, הריגוש, הטעם האלוקי והמלטף הזה, שיש למרבית יצירותיו של אמיר. למרות שאמיר הוא אוהד מושבע של הפועל תל אביב, אי-אפשר להתעלם מהאיכות של המוצרים שהוא מנפיק מפס הייצור שלו, ברחוב הירקון, בבני-ברק. (סתם... סתם... תשאלו את ארי שמאי, כמה מחבריי הטובים ביותר הם אוהדי הפועל תל אביב. אני נשבע!)

כמובן שהיה גם הקינוח של סופלה שוקולד חם עם וניל, ש"הולך חזק" אצל הדוסים, מבית מדרשה של המפד"ל, שאכלו אותו, עוד בימי "בני עקיבא" העליזים שלהם ועכשיו - מאכילים הם בו, בניהם ונכדיהם החרד"לניקים. נו, טוב, שיהיה. זה קינוח שאי-אפשר למות ממנו ותמיד יהיה מישהו בשטח, שיאכל קינוח זה. לקינוח זה יש מבחינתי אני טעם וריח של נפתלין. אל תתייחסו לכך, כביקורת מזון, זה משהו פסיכולוגי-אישי, שלי בלבד... . מכל הקינוחים נהניתי דווקא דווקא מהסורבה בטעמי תפוח, תות-שדה ופסיפלורה, שלא היה תעשייתי והייתה בו נגיעת טעם אישי.

לסיכום, הרי בהתחשב בכך שמסעדת-ביסטרו "כנען", נמצאת, עדיין, בשלבי ההרצה שלה ובהתחשב בכך שתפריטה טרם נתגבש ונתייצב ובתת הדעת לכך שמחירי המסעדה סבירים למדי, בהשוואה לאיכות המזון הגבוהה, המוגשת בה, הרי הציון המשוכלל בסולם שטנגר, המוענק למסעדה זה, הוא שמונה וחצי נקודות, מתוך עשר נקודות, בסולם שטנגר.

כנען; רחוב אחד-העם 14, תל אביב; שעות פתיחה: ימי ראשון- חמישי: 10:00-01:30; ששי: 07:00-02:30; שבת: 07:00-01:30.


הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  16/10/2016   |   עודכן:  16/10/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כנען של מאה טעמים ויותר
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אלי שמיר
16/10/16 15:18
2
אלי שמיר
16/10/16 15:18
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"העולם לא ייהרס בידי עושי הרעה, אלא בידי אלה הצופים מן הצד ואינם עושים דבר" (אלברט איינשטיין).
13/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אין כל ספק שבעימות הפומבי השני שהתקיים בין המועמד לנשיאות ארה"ב, דונלד טראמפ לבין המתמודדת מולו לתפקיד זה, הילרי דיאן רודהם קלינטון, שהתקיים ביניהם, היום, בשעות הבוקר המוקדמות (שעון ישראל), באוניברסיטת וושינגטון, בסנט לואיס, מיזורי, ארה"ב, ניצח דונלד טראמפ את הילרי קלינטון ובגדול.
10/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
שקט שקט, בכל הכבוד הראוי, כמו גנב העושה מלאכתו באישון לילה, "הצליח" שר האוצר, משה כחלון, במטרתו להביא לכך, כי השמאי הממשלתי הראשי, לא יפרסם עוד מדד מחירי הדירות, באופן קבוע, כפי שהיו הדברים נהוגים, עד כה, כפי שמפרסם העיתונאי, אלעזר לוין ("מחלקה ראשונה" - תאריך 29.9.2016), החל ב-1 באוקטובר 2016 יפורסם רק מדד אחד של מחירי דירות, של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה (למ"ס). דבר זה עולה מפרסומה הרשמי של ממשלת ישראל, ב"רשומות", המהווה הביטאון הרשמי של הממשלה.
09/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בפסק-דין קצר שניתן על-ידי נשיא בית המשפט המחוזי, בתל אביב-יפו, השופט, איתן אורנשטיין, בבקשתו של בנק לאומי לישראל בע"מ לאכוף השעבודים שניתנו על-ידי נכסי משפחת פישמן בע"מ ופיש עת בע"מ להבטחת חובות חברות בעירבון מוגבל אלה, לבנק לאומי לישראל בע"מ, מינה נשיא בית משפט מחוזי זה, איתן אורנשטיין, עורכי-הדין, איל רוזובסקי ורונן מטרי, ככונסי נכסים למניותיו של אליעזר פישמן, בחברת ""מוניטין" (57.5%), השולטת בעיתון "גלובס", כחלק ממימוש השעבודים, בשל חובותיו של אליעזר פישמן, לבנק לאומי, המסתכמים ב-1.2 מיליארד שקלים.
06/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
עוד לא מלאו שבעה ימים למותו של שמעון פרס וכבר "מבקשת" משפחתו של שמעון פרס, להנציח זכרו בדרך של קריאת נתיבי איילון, על שמו של פרס. בידיעה שפרסם, איציק וולף, ערב החג ("מחלקה ראשונה" - 2.10.2016) נכתב, כי שר התחבורה, ישראל כ"ץ, הודיע, ערב החג, כי מיד לאחר סיום השבעה על הנשיא לשעבר, שמעון פרס, יבחן הוא, האם לקרוא לנתיבי איילון שבתל אביב על שמו של שמעון פרס, או לדחות בקשה זו של משפחת פרס.
05/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
הרצל חקק
הרצל חקק
נאבק למען ספרות שביסודה ערכים אנושיים    זכה בפרסים רבים על הישגיו הספרותיים: פרס ראש הממשלה, פרס ברנר, עיטור ההתאחדות הבינלאומית לספרות נוער בברלין, פרס רוטרי ועוד
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il