|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

יש להקים רשות הנצחה ארצית בחוק

החלטות בדבר הנצחת אישים ואירועים הקשורים למדינה, יש לקבל בידי רשות, שתוקם בחוק רשות ההנצחה, תחת לחוקק חוקי הנצחה דווקנים ושמיים של מי שמבקשים להנציחם. כך ייקבעו קריטריוני הנצחה; יפורטו שיקולי הנצחה או אי-הנצחה וייקבע תקציב כולל לנושא או נשוא ההנצחה
25/10/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
טיילת רחבעם זאבי ("גנדי"), אילת [צילום: איתמר לוין]

יישום החלטה מספר 123 שקיבלה הממשלה, בתאריך 30.10.2011, בדבר שיקום אתר "חאן שער הגיא", הכוללת, בין היתר, קיום פעילויות חינוכיות, תיירותיות ותרבותיות באתר זה, בתחומי ידיעת הארץ ומורשת המקום, במסגרתן יונצח זכרו של השר, רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל, שנרצח בידי מחבלים, במילוי תפקידו כשר התיירות, מעוררת שאלה מהותית והיא - מה היה המידע המוקדם שהועברו לשרי הממשלה, שהחליטו להנציח זכרו של גנדי, דווקא בחאן שער הגיא, שעה שאין לזאבי כל זיקה שהיא למקום זה. בהחלטה זו ביטלה הממשלה החלטה מספר 4171 שלה, בדבר שימור ושיקום אתר נווה-אילן ההיסטורית והנצחת זכרו של זאבי, דווקא במקום זה.

עוד בתאריך 12 באוקטובר 2008 החליטה הממשלה להנציח זכרו של זאבי. ההחלטה עסקה בשימור, שיקום ושחזור נווה אילן ההיסטורית והפיכתו לאתר הנצחה לשר, רחבעם זאבי שנרצח בחודש אוקטובר 2001 בידי מחבלים. הוחלט כי עם שיפוץ ושיקום האתר, יקוימו בו פעילויות חינוכיות ותרבותיות בתחומי ידיעת הארץ ומורשת המקום ובמסגרתן, יונצח זכרו של זאבי. האתר יועד להיות נקודת עצירה לקבוצות מטיילים ומורי דרך בדרך לירושלים.

ראש הממשלה לשעבר, אהוד אולמרט, קיים בתאריך 29.10.2008 - פגישת עבודה באתר שיועד להנציח השר, רחבעם זאבי (גנדי) ז"ל. בפגישה - בה נכחה גם שרת התיירות, רוחמה אברהם-בלילא - הציגו הגורמים המקצועיים ונציגי נווה אילן בפני ראש הממשלה ומשפחת זאבי, האתר, תוכניות העבודה והדמיה שלו, לאחר שיפוצו ושיקומו.

אהוד אולמרט אמר, בפגישה זו, כי:"המקום הזה, הצופה אל אזור ירושלים ואשר נשקף ממנו נוף מרהיב, מתאים במיוחד להנציח את זכרו של רחבעם זאבי, שהיה אוהב אמיתי של ארץ ישראל, והכיר את שביליה ואת נפתוליה. אנו יכולים להיות גאים בכך, שיחד עם זכרו של גנדי, ננציח כאן גם את ההיסטוריה של הפלמ"ח ושל המדינה".

כמתואר במגזין האינטרנטי היומי, "על צד שמאל" של נפתלי רז, ותיקי "נווה-אילן ההיסטורית" התרעמו על ההחלטה להנציח זכרו של זאבי, דווקא בנווה- אילן, שעה שהוא כלל לא לחם באזור זה. לגרסת נפתלי רז, הרי בנו של זאבי, פלמ"ח, דרש מהכל לציית להוראותיו והחלטת הממשלה להנציח זכרו של זאבי בנווה אילן ההיסטורית בוטלה.

מן המפורסמות שאינן צריכות ראיה, הינן העובדות - הידועות לכל - לפיהן אין זה מקרה הראשון של הנצחת זאבי. זאבי הונצח, עד כה, כ-15 אתרים בישראל ובגדה המערבית, כדלהלן: גשר בנתיבי איילון ברמת-השרון; טיילות באשדוד, בראשון-לציון, בהר הזיתים, בירושלים ובאילת; ביישובים: "מרחב עם" בנגב, "מחנה רחבעם" ברמלה וכביש הבקעה; המאחז "מעלה רחבעם", בגוש-עציון; גבעה בהתנחלות "בית-חגי", בית-הכנסת העתיק באום-אל-קנאטר, ו"קשתות רחבעם" ברמת-הגולן; וברחובות, כיכרות וגנים ציבוריים, בערים אחדות. מדי שנה מוענק פרס על שם זאבי למצטיינים בלימודי ארץ ישראל. בבקעה מתקיים "מרוץ הלפיד" לזכר זאבי, ורשות הדואר פרסמה בשנת 2002 בול לזכר זאבי.

בחודש יולי 2005 חוקק חוק להנצחת זכר רחבעם זאבי. נקבע, כי תוקם עמותה להנצחת מורשתו ויום הירצחו, ל' בתשרי, יהיה יום הזיכרון לו. בתאריך זה מתקיימים אירועי זיכרון סמוך לקבר זאבי ואירועי זיכרון, במחנות צה"ל.

אין חולק על כך, כי לזאבי, אין כל קשר שהוא לאתר "חאן שער הגיא" ואין לו כל קשר לחטיבות "הראל"; "גבעתי"; "אלכסנדרוני"; "עציוני" ו"חטיבה 7", שלוחמיהם השתתפו בפריצת הדרך לירושלים, בתקופת מלחמת השחרור.

עוד בעבר כתבנו, בקשר לחוסר כל הקשר היסטורי בין רחבעם זאבי לאתר "חאן שער הגיא" - ברשימתנו: "סילוף וזיוף עובדות היסטוריות בידי הממשלה" ("מחלקה ראשונה" -תאריך 20.9.2016) - דברים, בזו הלשון:

"בואו ונדגיש עוד עובדה היסטורית חשובה, לפני שמשכתבי, מסלפי וזייפני ההיסטוריה, יהפכו "עובדות" שקריות לדברי קושט אמת - רחבעם עמיקם "גנדי" זאבי, לא נמנה מעולם על פותחי הדרך מהשפלה לירושלים הנצורה, במלחמת העצמאות. הקרבות של שיירות האספקה שעשו דרכן לירושלים, היו באחריות חטיבת "הראל", עליה פיקד יצחק רבין המנוח. רחבעם זאבי לא היה מעולם לוחם בחטיבת "הראל".

בואו נדייק לחלוטין בעובדות ההיסטוריות. בצעירותו הצטרף זאבי לתנועת הנוער "המחנות העולים" ועם חבריה הצטרף ל"הגנה", אך סירב להיות חלק מהסזון נגד האצ"ל. הוא שירת בפלמ"ח והיה מ"מ במלחמת העצמאות בגדוד הראשון וקצין המודיעין בחטיבת "יפתח". במסגרת חטיבה זו לחם בקרבות מלכיה, כיבוש לוד ובנגב הנצור. נחזור ונדגיש, נדגיש ונחזור. לגנדי לא היה, כל קשר לחטיבת "הראל" והוא לא השתתף בפריצת הדרך לירושלים".

אין בדעתנו, ברשימתנו זו, להכניס ראשנו בין הרים גבוהים, בעלי זכויות היסטוריות הדנים בשאלה העקרונית והמהותית, אם יש מקום להנציח זכר זאבי, במקום שבו לא לחם - דוגמת האלופים (מיל.) צבי זמיר, עמוס חורב, המשורר, חיים גורי ואחרים. זוהי שאלה נכבדה וראויה, שהתייחסנו אליה ברשימה זו, מבחינת תיאור מצב הדברים העובדתי, אולם אין היא נשמת אפה של רשימה זו, שעניינה איחוד כלל גורמי ההנצחה לרשות הנצחה אחת.

החלטות בדבר הנצחת אישים ואירועים הקשורים למדינה, יש לקבל בידי רשות, שתוקם בחוק רשות ההנצחה, תחת לחוקק חוקי הנצחה דווקנים ושמיים של מי שמבקשים להנציחם. כך ייקבעו קריטריוני הנצחה; יפורטו שיקולי הנצחה או אי-הנצחה וייקבע תקציב כולל (או חריג - במקרים מיוחדים) לנושא או נשוא ההנצחה. כך ניתן יהיה למנוע בזבוז כספי ציבור, בעריכת ביקורת פרטנית ודווקנית. במקרים חריגים - ניתן לבטל ההחלטה, בפנייה לבג"ץ.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  25/10/2016   |   עודכן:  25/10/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יש להקים רשות הנצחה ארצית בחוק
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
יוסף חיים ברנר
26/10/16 00:30
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אין כל ספק ששר האוצר, משה כחלון, הוא פוליטיקאי ממולח, בעל חושים מחודדים היודע לזהות, בחוש הריח הפוליטי המפותח שלו, כלל התנודות ושינויי הריח הקלילים ביותר, בתבנית ההרחה המשתנה של ציבור הבוחרים הפוטנציאלי, בישראל. לכן, מבין הפוליטיקאי, משה כחלון, שהתחפש לאיש של שינוי תפישות עולם, בחברה הישראלית - ("יוקר המחיה זה הדיור, המזון והבנקים... ...אבל כל זה לא יקרה בדיבורים, כל זה יקרה רק אם אהיה שר האוצר הבא והאחראי למונופול מקרקעי ישראל. רק משם נוכל להילחם בנחישות ובחכמה ביותר המחייה"), כי עליו לפעול להורדת מדד המחירים לצרכן - ובכלל זה, במיוחד, מדד מחירי הדיור - באופן מיידי.
23/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בחיים. בחיים - גם אם הייתם מכניסים ראשי ושתי ידי, למשך שעות רבות כעונש, אל תוככי סד עינויים מעץ, מסוג זה שבו היו מענישים פושעים, בימי הביניים ב"ענישה מקדימה", טרם חריצת דינם, כדי לשכנע אותי לשנות דעתי הנחרצת - לא חשבתי שאמצא עצמי כותב רשימת ביקורת על בית-קפה-מסעדה, שהינו חלק מרשת ארצית. תפיסת עולמי והדעה הקדומה, שנשתרשה בי ושניזונה מניסיון מר, הביאו אותי לדעה ולמסקנה המוצקה והחד-משמעית, שעד כה לא נסתרה והתמוטטה, לפיה הטוב שבבתי-הקפה והמסעדות, שהינו חלק מרשת מזון, בעלת תפריט קבוע - דרך כלל, למעט מקרים חריגים שבחריגים - גם אם הוא סביר ותפריטו מניח דעת ואפילו יותר, סובל ממה שמבקרי מסעדות וסועדים אניני טעם מחפשי איכות, מכנים ומגדירים במשפט: "אוכל בטעם פלסטיק".
20/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
ההחלטה המטומטמת שקיבל לאחרונה ארגון אונסקו, לפיה אין כל זיקה יהודית לירושלים ולמקומות הקדושים בירושלים, אינה צריכה להפתיע איש. עוד באמצע שנות החמישים הביע דוד בן-גוריון, בתפקידו כשר הביטחון, בממשלתו של משה שרת, זלזולו הגמור באו"ם ומוסדותיו. במהלך ויכוח בישיבת ממשלתו של משה שרת, בתאריך 29 לחודש מרס 1955, בו הציע שר הביטחון דאז, דוד בן-גוריון, לכבוש רצועת עזה מידיהם של המצרים, בעקבות ריבוי פיגועי טרור של חוליות ה"פדאיון", הלא הוא ה"חמאס" של אז, הביע מי שהביע חשש מתגובת ארגון האומות המאוחדות - האו"ם, לפעולת כיבוש כזו. בן-גוריון השיב בתגובה, כי: "האו"ם הוא, או"ם שמום...". בכך ביטא הוא ביטול מעשיו של האו"ם וזלזול גמור במוסד זה, כדרך ביטולם של דברים בפי דוברי שפת היידיש.
19/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
החוק להטלת מס על מי המחזיקים ברשותם דירה שלישית, יגיע - קרוב לוודאי זמן קצר, לאחר שיעבור הוא בקריאה שלישית בכנסת ויהפוך לחוק, בספר החוקים של מדינת ישראל יו"ר הכנסת, לבחינתו ולפסיקת חלותו ותוקפו של בית המשפט העליון, בשבתו לדין, כבית משפט גבוה לצדק. כפי שפרסם העיתונאי, איציק וולף (מחלקה ראשונה - תאריך 14.10.2016), הרי הגיעו יו"ר הכנסת, ח"כ יורי אדלשטיין ושר האוצר, משה כחלון ל"עסקה" ביניהם, - מה שקרוי בשפה מכובסת, "להבנות" - לפיה בין הסעיפים שיכללו במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018 - קרי מה שקרוי, בשפת העם "חוק ההסדרים" - הגיעו להבנות לגבי סעיפים שייכללו במסגרת התוכנית הכלכלית לשנים 2017-2018, הרי בתחום הדיור ייכלל למיסוי דירה שלישית.
18/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
יש משהו ביתי-משפחתי בביסטרו החדש "כנען", שפתחו דקל ואורן, הבעלים של מסעדת "גשן" המיתולוגית, מיד עם פרוש השנה החדשה עלינו חסותה וכנפיה. בלי רעש של יחסי ציבור רעשניים ומיותרים, מפה לאוזן, עברה הידיעה בין אוהדיה וסועדיה המכורים של "גשן", כי זה עתה נולדה ל"גשן", מסעדת אחות צעירה והם הגיעו, בטפטוף קל ומתגבר, אבל תוך שפסעו הם, בהחלטיות של ממש לביסטרו זה ותפסו מקומותיהם ליד השולחנות במסעדה החדשה.
16/10/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
איתמר לוין
איתמר לוין
הממשלה של בנימין נתניהו, שכבר 14 חודשים יורקת בפרצוף של כל מי שאיננו שייך למחנה שלה, עושה זאת כעת ביתר שאת בכל כיוון אפשרי - ומעמידה את המדינה בסכנה קיומית
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il