דונלד טראמפ עלול להפסיד לא רק את הבחירות לנשיאות ארה"ב, אלא גם נתח משמעותי ממעמדו העסקי - סבורה סוכנות AP. הסיבה המרכזית: הסיפורים הבלתי-פוסקים על יחסו לנשים לאורך השנים.
קחו לדוגמה את מארגנת האירועים בת' ברנשטיין. אחרי פרסום הקלטת משנת 2005, היא הסירה מהאתר שלה תמונות של חתונה שערכה במלון טראמפ בשיקגו, הודיעה למלון ששוב אינה רוצה לעבוד איתו והסבירה: "אני פשוט לא יכולה להיכנס לשם". והיא לא לבד. הנה עוד דוגמא: המחירים במלון החדש בוושינגטון הנושא את שמו של טראמפ נמצאים בצניחה.
טראמפ עלול לאבד את הלקוחות העשירים של מלונותיו ואתרי הגולף שלו, כותבים אנשי AP. וזה לאו-דווקא בגלל עלילות הנשים, כמו בגלל רטוריקת הבחירות שלו: טראמפ פונה כיום יותר אל מעמד הביניים. זה מובן לחלוטין מצידו של מועמד לנשיאות - ככלות הכל, יש הרבה יותר אנשים בשכבה זו מאשר בשכבת המיליונרים - אבל מבחינתו של מי שעסקיו פונים למאיון ואף לאלפיון העליונים, זה עלול לגרום לנזק משמעותי. גורם נוסף: טראמפ עשוי להיכנס לתחום התקשורת, כתגובה על תמיכתה הכמעט מוחלטת בהילרי קלינטון - מה שיחייב אותו להסיט כספים מעסקיו הנוכחיים לתחום חדש זה.
"המותג של טראמפ נפגע בצורה קשה", סבור פרופ' סקוט גלוואי, מומחה לשיווק מאוניברסיטת ניו-יורק. טראמפ עצמו, וזה לא יפתיע איש, טוען שההפך הוא הנכון ושהחשיפה הפוליטית שלו חיזקה את המותג. אבל אם לוקחים את מלון טראמפ בוושינגטון כמקרה בוחן, דומה שהמצב עגום למדי. חדר בו עולה 555-505 דולר ללילה בסוף השבוע של 14 בנובמבר, לעומת 975 דולר במלון סט. רגיס היוקרתי לא פחות. ואילו במלון ארבע העונות בג'ורג'טאון בכלל אין חדרים פנויים באותם ימים.
מנכ"ל המלון, מייקל דמלינקורט, אומר שההשקה של המלון - אותו טראמפ חונך רשמית היום (26.10.16), היא המוצלחת ביותר שחווה בעשר שנותיו בקבוצת המלונאות של המיליארדר. הוא לא הסביר מדוע המחירים נחתכו בימים האחרונים ב-10%, אם יש התעניינות כה רבה כפי שטען.
ההסתייגויות מטראמפ אינן נעצרות במלונות שלו. כמה קרנות צדקה שוקלות שלא להשתמש בנכסים של טראמפ לאירוח אירועים שלהן, ואיגוד הגולף האמריקני נתון ללחצים שלא לקיים בשנה הבאה במועדון של טראמפ את אליפות ארה"ב לנשים. אי-אפשר לדעת מה יהיה היקף הפגיעה בעסקיו של טראמפ, מציינת AP, משום שכל החברות שלו פרטיות, אבל אין ספק שהם פגיעים משום שכולם נושאים את שמו - על כל האסוציאציות המתלוות אליו בתקופה האחרונה. חלק מהנכסים שייכים לבעלים אחרים,
המשלמים לטראמפ תמורת הזכות להשתמש בשמו, והללו בהחלט עשויים לחשוב שוב האם מדובר בהוצאה כדאית או שמא בנטל. דוגמה מהשטח: 328 מדיירי טראמפ פאלאס בניו-יורק פנו לבעלים בבקשה להסיר את שמו של המועמד, ובינתיים כבר הובטח שהשוערים ילבשו מדים חדשים עליהם לא יופיע שם זה. "הוא מגעיל ואנשים מתביישים לומר שהם גרים כאן", הסבירה אחת הדיירות.
סקר של חברת Brand Key העלה, כי הערותיו של טראמפ בנוגע לנשים גרמו לצלילה במחיר שניתן לקבל תמורת השימוש בשמו - במיוחד לנוכח העובדה שהמותג נקשר לעושר ולסגנון חיים יוקרתי. ואילו חברת Foursquare, היודעת להצביע על מיקומם של אנשים לפי הסמארטפונים שלהם, אומרת שמספר המבקרים בעסקים הנושאים את שמו של טראמפ ירד בחודש שעבר ב-19% לעומת ספטמבר 2014, לפני שהכריז על מועמדותו. התגובה של קבוצת טראמפ: "מדובר בנתונים מניפוליטיביים ובלתי עקביים".
ויל ג'ונסון, אנליסט בחברת הייעוץ BAV העוקבת אחרי 3,500 מותגים, אומר שערכו של מותג טראמפ צונח בקרב בעלי הכנסות של מעל 100,000 דולר בשנה. "הוא נמוך באמון וגבוה בשחצנות", מתמצת ג'ונסון את התגובות שמקבלת החברה כאשר היא שואלת על טראמפ. לעומת זאת, בקרב בעלי ההכנסות הנמוכות יותר הפופולריות של טראמפ בעלייה - אבל, כאמור, הלקוחות שלו באים מקרב העשירים והעשירים-מאוד.