אין ספק, סופר-פארם היא אחת הרשתות המתקדמות ביותר בישראל, אם לא הבכירה שבהן, בשיווק, בעיבוד ובפילוח מידע, ביעילות - אז מדוע היא מתמהמהת בכל הקשור למותג פרטי בתחום כל-כך מרכזי אצלה כמו - מזון לתינוקות?
הרשת יוצאת מדי שנה בהכרזות לתקשורת שהיא מפסידה ממון רב בשל סבסוד תחום מזון האבקות לתינוקות ומנגד קופאת על מקומה ולא עושה דבר ואפילו שופרסל, שתחום זה אינו מקור העיסוק המרכזי שלה, כבר פיתחה מותג פרטי בתחום ומציעה ללקוחותיה פתרון הולם.
אז מה בדיוק מעכב אותה? האם חוסר ידע בתחום? האם יכולות מימון והשקעה? נראה שגם זה לא וגם זה לא - סופר-פארם היא רשת עם עולמות ידע רחבים וכיסים עמוקים אפילו עשרות מונים מכך, אז מה בדיוק הסיבה?
אולי הסיבה נעוצה בכך שהרשת כלל לא מפסידה על התחום? אולי כל ההצהרות על הפסד באים להסתיר לכאורה את אחד הסודות הכמוסים של הרשת? מין סוד כזה שטמון רק בכספת המנכ"ל ו/או הבעלים בלבד, סוד לו שותפים רק בודדים בלבד, אשר חתומים לכאורה על הסכמי סודיות עם קנסות עתק?!
לכל הדעות קיים כאן מהלך לא הגיוני, (הפסד לאורך שנים) לרשת מאוד מחושבת והגיונית (סופר-פארם), דבר המביא למסקנה מאוד פשוטה - הרשת כנראה לא מפסידה על התחום עשרות מיליוני שקלים כפי שהיא מציינת וכנראה מקבלת פיצוי / סבסוד רציני מהספקים או במילים אחרות היא "אכן מפסידה על מזון מתינוקות" ומקבלת פיצוי בגובה זה על תחומים אחרים, רוצים דוגמה, בבקשה!
קחו לדוגמה את אסם, השולטת במעברות יצרנית מטרנה מצד אחד ומנגד יבואנית קפה טסטר צוייס, הנמכר אחת לתקופה בסופר-פארם במחיר הזול ביותר בארץ. נשמע לכם הגיוני שהקפה נמכר דווקא בסופר-פארם במחיר הזול ביותר??!! כאשר הקפה הוא לא במרכז העיסוק של הרשת!!
ההיגיון היה למצוא את הטסטר ציויס במחיר הטוב ביותר דווקא אצל
רמי לוי ושות' ולא בסופר-פארם וכאן נכנס לכאורה הסבסוד הצולב של אסם - היא מוכרת לכאורה את מטרנה במחיר רגיל/שוק לסופר-פארם ומנגד סופר-פארם מקבלת לכאורה הנחה בגובה של עשרות מיליוני שקלים על הקפה - תודו שעכשיו זה מסתדר טוב יותר לכם!!
במילים אחרות, סופר-פארם לא נכנסת לתחום ומחייבת את לקוחותיה לרכוש את המטרנה במחיר שוק, יקר לכאורה בשל פיצוי עקיף על הקפה, דבר שבסופו של דבר לכאורה גורם לעיוות שוק ולפתרון שבוודאי לא יעמוד במבחן אמיתי לאורך זמן.
סידור דומה יכול לקרות לכאורה גם עם יבואנית סימילאק, לה יש שלל פעילויות אחרות עם סופר-פארם במגוון רחב של פעילויות. במילים אחרות, בסופו של דבר הכל הגיוני, אבל ההיגיון הוא דבר נזיל ומה שטוב בעבר לא תמיד טוב גם עכשיו. במילים אחרות, כניסתה של שופרסל במותג פרטי לתחום, תאלץ את סופר-פארם לחשוב לא רק חשבונאית אלא שיווקית, דבר שיביא אותה ודי מהר לשים על מדפיה מותג פרטי בתחום ולא אתפלא אם היצרן של המזון תהיה מעברות (יצרנית מטרנה) של אסם.