|   15:07:40
דלג
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל

"גלגלי האוטובוסים של העתיד לא יוכלו לנוע בלי מערכות מחשוב"

אגד עוברת בימים אלה שינוי ארגוני, ובמרכזו הטכנולוגיה אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד, וישראל רום, המנמ"ר, מסבירים על השינוי וטוענים ש-Gett ו-Uber מהוות איום על הארגון
26/10/2016  |   יהודה קונפורטס   |   מאמרים   |   תגובות
אבי פרידמן [צילום: פיני רוזנברג]

אגד היא אומנם לא חברת מחשבים, אבל ברור לי שהדור הבא של התחבורה הציבורית יהיה מבוסס טכנולוגיה. גלגלי האוטובוסים לא יוכלו לנוע מבלי שיהיה להם קשר למערכות המחשוב והמידע", כך אמר אבי פרידמן, יו"ר מזכירות אגד.

פרידמן אמר את הדברים בראיון בלעדי שנערך עימו ועם מנהל חטיבת מערכות המידע והמחשוב של החברה, ישראל רום, לאנשים ומחשבים.

בשנה האחרונה מוביל פרידמן מהפכה ארגונית בארגון, שלדבריו תשנה את מה שאנחנו יודעים על אגד כקואופרטיב התחבורה הוותיק ביותר בישראל. את המהפכה הזו מלווה הטכנולוגיה, בעזרתו של רום, שהצטרף לאגד לפני קצת יותר משנה.

כיצד הטכנולוגיה מסייעת בניהול הקואופרטיב הגדול הזה?

פרידמן: "אני משווה את הטכנולוגיה בעולם התחבורה למגזר הבנקאי. כמו שבנק לא יכול לעבוד יום אחד ללא מחשבים, כך בעולם שלנו - חברות התחבורה לא מסוגלות להניע גלגל בלי הטכנולוגיה. לפעמים שואלים אותי מה הסוד הגדול לפלא הזה שבכל יום, 2,800 אוטובוסים ו-4,500 נהגים עובדים, יודעים בדיוק איפה הם צריכים להיות ולאן הם נוסעים ומסיעים את הנוסעים? אני לא יודע להגיד בדיוק איך זה, אבל אני בטוח שהמחשוב מסייע לנו וחיוני לתפקוד היומיומי שלנו".

אילו שינויים טכנולוגיים עוברת אגד?

רום: "אנחנו נמצאים בתהליך של שדרוג והחלפת כל מערכות הליבה שלנו. במסגרת זו אנחנו מחליפים את מערכות ה-AS400 שעדיין עובדות בארגון ועוברים ל-ERP, מחליפים את מערכות התנועה, המאפשרות לנו תכנון, כמו גם שליטה ובקרה טובים יותר על ניהול מערך התנועה של אגד. כמו-כן, הן מאפשרות לנו ליידע את הנוסע באתר, באפליקציה ובאמצעות מערכות השירות ופניות הציבור היכן נמצא האוטובוס, מהי התדירות שלו ומתי הוא יגיע. כל הדברים הללו מבוססים על מערכות שמגיעות ממרכזי השליטה עד לסניפים של החברה ולאוטובוסים עצמם. מדובר במערכות מחשב המאפשרות ניווט, בקרת נתונים ומצב המערכות באוטובוס אונליין. זוהי מהפכה אמיתית שלא הייתה כמותה מאז קום החברה, ואגף הטכנולוגיות אמון להביא למימושה".

היכן נקודות הממשק בין הטכנולוגיה למימוש השינוי הארגוני?

רום: "השאיפה היא להוביל מבחינה טכנולוגית - בשליטה, בקרה, אמינות ושירות. כדי שכל המערכות יעבדו וישרתו את המהפכה הטכנולוגית עלינו לבנות את הפלטפורמה. כך, למשל, למיטב ידיעתנו, אנחנו הארגון הציבורי היחיד שעובד בענן. יישמנו אותו במוקד שירות הלקוחות שלנו".

פרידמן: "תפיסת השירות שלנו מבוססת על כך שהטכנולוגיה מאפשרת לנו לעקוב אחרי כל פעולה של הנהג, בכל רגע. אנחנו יודעים מתי הוא יצא, האם עצר בתחנה ובמקרה שלא עצר - למה עשה זאת. אנחנו יכולים לשדר לו מסרים ולהבטיח את ביטחונו אם הוא בצרה. ביכולתנו לדעת אם הוא פתח דלת או לא, אין יותר מקום לשאלות או ויכוחים. כל זה שיפר באופן דרסטי את השירות".

במה אתם רוצים לבדל את אגד, בהנחה שהטכנולוגיה קיימת אצל כל החברות בתחום?

פרידמן: "חד-משמעית, בטיב ובחוויית השירות, בשיפור רמת האוטובוסים, בשילוב טכנולוגיות הנעה חדשניות, בשיפור שירותי המידע לנוסעים, בשימוש מקסימלי בסלולר, בקיצור זמני הנסיעה, בשיפור היעילות בניצול המשאבים, ובניהול מבוסס נתונים וחיזוי. ענף התחבורה משתנה לנגד עינינו, כאשר הטכנולוגיה היא הדבר הדומיננטי בכך. התפקיד שלנו הוא להתאים את הטכנולוגיה למציאות ולאפשר אותה".

פרידמן: "השינוי הארגוני אינו רק טכנולוגי, אלא בתפיסה הכללית. כל החטיבות יימדדו על הכול, כולל הטכנולוגיה, אם כי אני חייב לומר שאני לא יודע איך מודדים טכנולוגיה. לזכותו של רום ייאמר שהוא הציע את זה מהיום הראשון, אבל אני אומר שצריך ללכת בזהירות, בשלבים. חשוב לשמור על יציבות ובסופו של דבר, בעוד כמה שנים, אני בטוח שאגד לא תהיה דומה למה שהיא כיום".

האם יש בחזון שלכם אוטובוס ללא נהג?

פרידמן: "ראשית, אני בטוח שזה הרבה יותר קרוב ממה שחושבים, אבל בוודאי לא בטווח הנראה לעין, לא צריך להגזים. כל עולם התחבורה משתנה, יש כבר מכוניות אוטונומיות, ללא נהג, ויש תופעות כמו Uber, Gett וחברות צעירות. הן ללא ספק איום עלינו. גם הרכבת המהירה לירושלים תאתגר אותנו. אבל בסך הכול, אנחנו לא יושבים בשקט - אנחנו קשובים לעולם הסטארט-אפים, משלבים סטודנטים ומחקר, ומעודדים אותם להציע לנו את הדבר הבא".

תאריך:  26/10/2016   |   עודכן:  26/10/2016
יהודה קונפורטס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"גלגלי האוטובוסים של העתיד לא יוכלו לנוע בלי מערכות מחשוב"
תגובות  [ 2 ] מוצגות   [ 2 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהרון שחר
26/10/16 21:01
2
עולה
27/10/16 10:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המדינה הפלשתינית שתקום תהיה מפוצלת גאוגרפית ופוליטית בין החמאס לפתח. הסכסוך לא יסתיים. בעיית הפליטים לא תיפתר.
26/10/2016  |  מתי דוד  |   מאמרים
בחירת מסלול לימודים אקדמי או מקצועי הפכה להיות משימה לא פשוטה לאנשים צעירים ב-2016. גם לפני שלושים שנה לאנשים היו התלבטויות אבל המציאות הייתה ברורה יותר וניתן היה לנבא בקלות רבה יותר מה אני אעשה אם אני אלמד במסלול מסוים. המסלולים היו יותר לינאריים, יותר ברורים ומוגדרים, והביטחון התעסוקתי היה גדול יותר. אנשים רבים עבדו שנים רבות באותו מקום עבודה ולעתים באותו התפקיד.
26/10/2016  |  אנה לבנה   |   מאמרים
אין ספק, סופר-פארם היא אחת הרשתות המתקדמות ביותר בישראל, אם לא הבכירה שבהן, בשיווק, בעיבוד ובפילוח מידע, ביעילות - אז מדוע היא מתמהמהת בכל הקשור למותג פרטי בתחום כל-כך מרכזי אצלה כמו - מזון לתינוקות?
26/10/2016  |  יובל לובנשטיין  |   מאמרים
כאשר כתבתי לפני חודשים רבים שהסממנים של הפשיזם בישראל הולכים ומתרבים, היו שניסו להלום במילים בוטות, באיומים כאלה ואחרים, בדרישות למנוע ממני את הזכות לפרסם. אין לי כל טרוניה אל אותם גורמים. לעת עתה, האספסוף הזה לא יקבע כלום, אם כי לא אתפלא אם יבוא היום וגם בישראל תהיה הלוביאנקה שלה. אינני מתפלא אפילו על מעשיהם של כמה מנבחרי העם המקדמים הצעות חוק הזויות, אנטי-דמוקרטיות בעליל, כמעשהו של כל פשיסט ראוי לשמו. דוגמה הטריה יותר היא ארדואן הדמוקרט, שעומד בראש מדינה שהפכה מזמן לדיקטטורה אכזרית, ממנו לומדים אותם שרים וח"כים בישראל.
26/10/2016  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
רוב הערים בישראל ובעולם מורכבים משני חלקים עיקריים: אזור חדש, ואזור ישן. בחלק מהערים יש גם אזור מוזנח (המכונה: אזור במעבר).
26/10/2016  |  רועי אורן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר    בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
צבי גיל
צבי גיל
האירוע היה משהו ומישהו, נכון יותר מי שהם, שאני מלווה במשך עשרות שנים    היו שם כל המי ומי מבין מקימיי הטלוויזיה הישראלית ומעצביה בשעתה היפה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il