|   15:07:40
דלג
  אריאל י. לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מה צריך לדעת כשמתכננים חופשה באילת?
חברת סאו-רארש
המדריך המלא לבחירת מדרסים אורתופדיים: איך לבחור נכון ולמה זה חשוב?

האובססיה הסובייטית נגד הציונות

בחלק השלישי של סדרת הכתבות על המסמכים הסובייטים, חושף רונן ברגמן את הפעולות שנקטה בריה"מ נגד יהדות העולם והתנועה הציונית. פעולות אלו התבססו על ההנחה, כי הציונות היא סכנה לעולם ולבריה"מ, ושנייה רק לאיום מצד ארה"ב. הדבר הביא את הקג"ב למאבק ארוך, עתיר אדם ותקציבים, נגד ארגונים יהודים ברחבי העולם
18/11/2016  |   אריאל י. לוין   |   מאמרים   |   תגובות
אחוזי אנטישמיות

כאשר חושבים על מפת האיומים שבריה"מ ציירה בתקופת קיומה, ידוע שארה"ב הייתה בראש הרשימה. קשה לחשוב, כי יהודי העולם והציונות יהיו במקום שני ברשימה, או בכלל יתפסו בה מקום מרכזי. לפי המסמכים שחושף רונן ברגמן בידיעות אחרונות (יום ו', 18.11.16), כך אכן היה. לפי התפיסה של הנהגת בריה"מ, היהדות העולמית היא סכנה מרכזית ביותר.

לדברי יעקב קדמי, שהיה ראש ארגון "נתיב" האחראי להקשר עם היהודים בבריה"מ ומזרח אירופה, בריה"מ האמינה, כי מרכז המבצעים של היהודית העולמית נמצא בארה"ב, משם נשלטת מדינת ישראל. יתרה מכך: לדידם היהדות העולמית גם שולטת בכלכלה ובמערכת הפיננסית האמריקנית, ובכך בכלכלה ובמערכות הפיננסיות בעולם. בסופו של דבר, ניתן להגיד שהסובייטים - יורשי הרוסים שזייפו את "הפרוטוקולים של זקני ציון" - האמינו באמיתותם.

כאשר נפלה בריה"מ, ניהל "נתיב" מבצע חשאי להשגת עשרות אלפי מסמכים מסווגים. הם גילו כמה טוב הכיר הקג"ב את ישראל והמתרחש בה, ומה החשיבות שייחס הארגון לציונות וליהדות העולם. ממסמכים אלו עלה, כי הגישה נגד הציונות הוחרפה על-ידי יורי אנדרופוב, ראש הקג"ב ולאחר מכן מזכ"ל המפלגה. נטען, כי מדובר היה במאבק אישי, מאחר שהיה ידוע שאנדרופוב הוא יהודי. כדי להוכיח שמוצאו היהודי לא השפיע עליו, הוא פעל בצורה קיצונית, אמר קדמי.

זיוף מסמכים בפריז

ההתנהלות הפרנואידית של אנדרופוב הובילה להקדשת מאמצים רבים למעקב אחרי יהודי בריה"מ וקשריהם ליהדות העולם. גם משלוח של מצות נראה בעיניהם כמעשה חתרני ומסוכן ביותר: המשלוחים מעצימים את התהליכים השליליים של האוכלוסייה היהודית בבריה"מ, מחזקים תחושות לאומניות ותומכים בהגירה למערב

בריה"מ ראתה כיצד ישראל מתחברת לארה"ב, ואיך סולחים לה על הקמת הכור בדימונה ופרוץ מלחמת ששת הימים. בנוסף לכך, בשיחות עם בכירים אמריקנים לא-יהודים, הם שמעו תלונות כיצד בן-שיחם לא הצליח לעשות משהו, מפני שהיהודים הפריעו לו. לדעת הסובייטים, יחסי הגומלין בין ישראל לארה"ב הם דוגמה לאימפריאליזם המערבי שנועד לפגוע בבריה"מ.

הפעילות הסובייטית נועדה לפגוע בשמם של היהדות וביהודים ברחבי העולם. כך למשל, הקג"ב חדר למשרדי הקונגרס היהודי העולמי בפריז, וצילם מסמכים רבים הכוללים שמות וכתובות של תומכים. לאחר מכן, במטרה ליצור פילוג, נשלחו לאותם תומכים מסמכים מפוברקים לפיהם ראשי הקונגרס גנבו כספים שיועדו להגיע לישראל. המסמכים שנמצאו במשרדים עזרו לאחר מכן במבצע סובייטי אחר, שנועד לקשור בין ארגון צרפתי יהודי פרו-ישראלי לרצח קרוב משפחה של נשיא צרפת דאז, ואלרי ז'יסקר ד'אסטן.

ההתנהלות הפרנואידית של אנדרופוב הובילה להקדשת מאמצים רבים למעקב אחרי יהודי בריה"מ וקשריהם ליהדות העולם. גם משלוח של מצות נראה בעיניהם כמעשה חתרני ומסוכן ביותר: המשלוחים מעצימים את התהליכים השליליים של האוכלוסייה היהודית בבריה"מ, מחזקים תחושות לאומניות ותומכים בהגירה למערב. נעשה גם מעקב אחרי הטלפונים, וכאשר שיחה בין יהודי מבריה"מ לארגון ציוני לא הייתה לרוחו של הקג"ב, השיחה הייתה נמנעת או מתנתקת.

פיצוצים בשכונות אפרו-אמריקניות

בספטמבר 1969 נשלחו מכתבי איום לנציגויות ערביות באו"ם, בהם נאמר שהליגה להגנה יהודית, בראשותו של הרב מאיר כהנא, מתכוונת לבצע פיגועים נגד דיפלומטים ערבים כנקמה על פיגועי פלשתינים נגד יהודים. מכתבים אלו, שזויפו על-ידי הקג"ב, עוררו זעם והביא את ה-FBI להקשחת פעולותיו נגד הליגה.

פעילות הקג"ב נגד הציונות הייתה ענפה ורחבה, והגיעה גם לארה"ב. בספטמבר 1969 נשלחו מכתבי איום לנציגויות ערביות באו"ם, בהם נאמר שהליגה להגנה יהודית, בראשותו של הרב מאיר כהנא, מתכוונת לבצע פיגועים נגד דיפלומטים ערבים כנקמה על פיגועי פלשתינים נגד יהודים. מכתבים אלו, שזויפו על-ידי הקג"ב, עוררו זעם והביא את ה-FBI להקשחת פעולותיו נגד הליגה.

ביולי 1971 הטמינו סוכני קג"ב פצצות בשכונות אפרו-אמריקניות, ולאחר הפיצוצים התקשרו ונטלו אחריות בתור הליגה להגנה יהודית. לדברי קדמי, מדובר היה בשתי ציפורים במכה אחת מבחינת הקג"ב: נקמה בליגה להגנה יהודית והפיכתה לאשמה בפיגועים נגד שחורים, וקטיעת הקשר בין יהודים ושחורים כדי לעודד התנגדות נגד השלטון. מעל הכל, יש לציין את המעורבות של שלוחת הקג"ב בניו-יורק, בגיוס קולות להעברת ההחלטה באו"ם לפיה הציונות היא גזענות.

מאמצע שנות ה-70 הקשיחה בריה"מ את מדיניותה לגבי הגירת יהודים לישראל. אחת הסיבות לכך הייתה פעילות ארגון "נתיב". קדמי אומר, כי הארגון הצליח להשפיע על אישים מפורסמים רבים, שילחצו על בריה"מ להקל על הגירת יהודים. התגובה הסובייטית הייתה שורת מבצעים שנועדו לסכסך בין מתנגדי שלטון יהודים שעזבו את בריה"מ, לבין מתנגדים אחרים. מאמץ מיוחד הוקדש לארגון "ברית האחווה הלאומית הרוסית", אחת התנועות אנטי-קומוניסטיות המרכזיות, כדי ליצור פילוג בין הפעילים הוותיקים, שרובם לא היו יהודים, ולשכנע אותם שהפעילים היהודים מעוניינים לנשל אותם.

"הספר הלבן של הציונות"

כך למשל הובא סיפורה של עולה בשם אברמוב, שהגיעה מזועזעת לשגרירות בריה"מ בווינה בדרישה לחזור לבריה"מ. היא סיפרה ששנתיים קודם לכן עלתה לישראל, אך ביקשה לחזור לבריה"מ, למרות הפעלת לחץ של שירות ביטחון מיוחד שנועד למנוע זאת. כאשר בנה קיבל דרכון ועמד לעזוב, טענה, הוא נרצח אותו והיא נאלצה לברוח לשדה התעופה עם בתה

באותן שנים פרסם הקג"ב את מה שכונה "הספר הלבן של הציונות". ספר זה, מלא בשקרים, הביא לטענת הקג"ב עדויות של רוסים שעלו לישראל וקשיי החיים בה. כך למשל הובא סיפורה של עולה בשם אברמוב, שהגיעה מזועזעת לשגרירות בריה"מ בווינה בדרישה לחזור לבריה"מ. היא סיפרה ששנתיים קודם לכן עלתה לישראל, אך ביקשה לחזור לבריה"מ, למרות הפעלת לחץ של שירות ביטחון מיוחד שנועד למנוע זאת. כאשר בנה קיבל דרכון ועמד לעזוב, טענה, הוא נרצח אותו והיא נאלצה לברוח לשדה התעופה עם בתה. במקרה אחר "צוטט" מכתבו של יעקב נולמן, עולה חדש שמספר לחברו שנשאר בבריה"מ על החיים בישראל. במכתבו טען, כי הביאו אותו לבאר שבע, וכאשר ביקש מים מהעולים הוותיקים, הביאו לו מים עם מלח וצחקו עליו.

עם זאת, לפי המסמכים הסובייטים, לא כולם ראו בציונות סכנה גדולה או סכנה בכלל. היו שטענו שהאובססיה של אנדרופוב מציגה אותם כטיפשים. בספטמבר 1978, כאשר שר החוץ הסובייטי אנדריי גרומיקו ביקר בבית הלבן, הנשיא ג'ימי קרטר, כעס על מאסרו של נתן שרנסקי, שאנדרופוב הורה לעצור והיה מעורב במסע הציד נגדו עד גזירת דינו ל-13 שנות מאסר.

כאשר מונה אנדרופוב למזכ"ל המפלגה, התדרדרו יחסי בריה"מ-ארה"ב לשפל חסר תקדים ולמתיחות הגדולה ביותר מאז משבר הטילים בקובה. באותו זמן הרחיב אנדרופוב את המאבק נגד הציונות. בדצמבר 1981, הורתה המפלגה הסובייטית על שיפור הפעילות המודיעינית נגד החתרנות של המרכזים הציוניים בעולם. מספר חודשים לאחר מכן התקיים כינוס בו דנו ראשי הקג"ב בנושא הציונות, ונטען שהציונים משפיעים על מדיניות החוץ של מדינות מסוימות ומחריפים סכסוכים בעולם. יהודי בריה"מ נחשבו כבעלי נטייה לבגידה, הגירה למדינות אחרות ולאיסוף מידע על בריה"מ.

בקיץ 1982 נכתבה תוכנית העבודה למאבק בציונות. ולדימיר קריוצ'קוב, ראש הקג"ב שנכנס לתפקיד בשנת 1988, החשיב את הציונות כאיום המרכזי על בריה"מ והגוש הסובייטי. ישיבות שניהל מיכאיל גורבצ'וב כמזכ"ל המפלגה, לא היו נקיות מאנטישמיות. למרות זאת, גורבצ'וב היה זה שפתח את שערי בריה"מ להגירה יהודית חופשית, במסגרתה עלו מיליון יהודים לישראל.

תאריך:  18/11/2016   |   עודכן:  18/11/2016
אריאל י. לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האובססיה הסובייטית נגד הציונות
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
הירונימוס
19/11/16 11:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אם החלטתם להיות עבריינים - כדאי שתתמנו לשופטים. זה מבטיח שגם אם תיתפסו, תקבלו יחס מועדף שלא מקבל אף אזרח אחר בישראל. זוהי המסקנה המתבקשת לא רק מפרשת הנשיא בדימוס יצחק כהן, אלא גם משורה של פרשות אחרות בהן הסתבכו שופטים בפלילים. במקרה של כהן, כפי שנראה מיד, מדובר בטיוח מתמשך שמגיע עד כדי הגשת כתב אישום כוזב. בדיקת News1 מעלה, שהפרקליטות החליטה שלא להעמיד לדין את כהן בפרשה שהייתה גורמת לה מבוכה רבה.
18/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בפרשת השבוע ממשיכה התורה לספר אודות הניסיונות שבהם נבחן ועליהם התגבר אברהם אבינו. דומה כי הניסיונות המסופרים בפרשת וַיֵּרָא הם קשים יותר מאלה המסופרים בפרשה הקודמת, עד שאחרי הניסיון האחרון אומר לו הקב"ה (בראשית כב, יב): ...כִּי עַתָּה יָדַעְתִּי, כִּי-יְרֵא אֱלֹקִים אַתָּה, בין היתר מובא בפרשה הדיון שמנהל אברהם אבינו מול הקב"ה ביחס לגורלם של אנשי סדום, ולענ"ד זה אחד מסיפורי המופת המרשימים ביותר אודותיו. כי זה שהוא היה איש חסד, מכניס אורחים ועוד ועוד מידות טובות, זה יפה ומרשים, אבל לא בהכרח דרש ממנו תעצומות נפש מיוחדות. כי יכול להיות שזה הטבע שלו, הוא איש טוב וממילא הוא נהנה להיטיב לכל מי שרק אפשר.
18/11/2016  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
הטיפול החריג של בג"ץ בקרקעות ביו"ש חשיבה בראש צלול על פרשת ילדי תימן מדוע לא ייתכן שעשו סבון מקורבנות השואה צווי איסור פרסום המניחים מכשול בפני עיוור ההסבר של טראמפ להפגנות נגדו רון חולדאי סותם לחלוטין את תל אביב
18/11/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
בחודשים האחרונים לא הצטרפתי למקהלת הנביאים, המעריכים והחוזים. לא ניבאתי ולא התנבאתי, כי לא ידעתי וגם הייתי מסופק. עכשיו אינני יודע מה יילד יום והאם דונלד טראמפ יהיה נשיא טוב לעמו, לנו ולעולם. אני מאמין לכנותו ולרצונו להוביל שינוי, אבל גם המהפכן הגדול ביותר נדרש בסופו של חשבון להזיז את עמו - אנשים ונשים עם השקפת עולם שונה, והשתייכויות אתניות מגוונות, בעלי עסקים ואינטרסים סותרים ובעיקר הממסד הוותיק שהתאבן ומאוהב בקיבעונו. האם כוחותיו יעמדו לו? ימים יגידו.
18/11/2016  |  דרור אידר  |   מאמרים
בניגוד למה שהמתנחלים חושבים או טוענים חלק ניכר מהציבור אינו רואה בעין יפה את היחס לו "זוכים" החיילים והשוטרים הבאים לפנותם על-פי הוראת בג"ץ. גם אלה התומכים במתנחלים אינם חשים בנוח עם מה שמתרחש בפינויים. הכתובת למחאות והפגנות היא ממשלת ישראל - לא החיילים והשוטרים. על תושבי עמונה להקים אוהל מחאה מול ביתם של ראש הממשלה בנימים נתניהו וראש הבית היהודי נפתלי בנט.
17/11/2016  |  רבקה שפק ליסק  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
דן מרגלית
דן מרגלית
הרמטכ"ל וראש השב"כ 'שקיבלו בארבע עיניים את ההחלטה האסונית לצמצם בהצבת הכוחות ב-7 באוקטובר, וכן ראש אמ"ן ומפקד דרום קיבלו אחריות וצריכים להתפטר, אבל ריבונו של עולם לא דקה אחת לפני ש...
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il