|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

"אכהה מוחו ושכח שאתו הצדק״

הקרנת הבכורה של פאודה התקיימה בלוס אנג׳לס ערב הפצתו הבינלאומית בנטפליקס האם ישראל מעניינת אותם? האם יהודים או יהדות באמת חשובים להם? מה הם בכלל יודעים עלינו, או על המזרח התכון?
29/11/2016  |   ארי בוסל   |   כתבות   |   תגובות
הקונסול הכללי בלוס אנג׳לס, סם גרנדוורג, בערב הפתיחה של פאודה [צילום: ארי בוסל]

[צילום: ארי בוסל]

[צילום: ארי בוסל]

אין ספק שהסדרה לא תשנה את דעתו של הצופה הישראלי או של צופה במדינות ערב. אלו מודעים למורכבות והבעיתיות של המציאות בישראל, ובין כל הטוב והרע, החיים חייבים להמשך עבורם. אלו חושבים שאנחנו חזירים וקופים, תתי-אנוש, ומי שילחם בנו וישלם בחייו יהפוך לגיבור לאומי, משפחתו תזכה בתמיכה ובאהדה אין קץ והוא יזכה ב-72 בתולות בעולם הבא.

אך מה עם הצופה המורחק מהמציאות במזה״ת? צופה אמריקני לדוגמה, בחור או בחורה צעירים מהמאות שעובדים בנטפליקס?

אני מכיר אותם. אנחנו חונים זה לצד זה, אוכלים באותו בית קפה, מעשנים באותה חצר, עולים ויורדים במעלית ביחד ופוגשים אלו את אלו במסדרונות ובשרותים. הם אמריקנים צעירים, שעובדים בחברת ענק בה יש כסף בשפע ותדמית של מותג. חברה המחדשת ובונה, ולאט-לאט משתלטת על נתח שוק הולך וגדל. מתייחסים אליהם בכבוד, בהערצה, ועבורם העולם טוב, מלא תענוגות, מלא אפשרויות.

האם ישראל מעניינת אותם? האם יהודים או יהדות באמת חשובים להם? מה הם בכלל יודעים עלינו, או על המזרח התכון? מה חשוב להם בחיים?

נטפליקס לקחה את הסדרה הישראלית פאודה (מילה בערבית שמשמעותה ״כאוס״) במטרה להביא אותה לקהל בינלאומי. השדכן הוא איש סוכנות על בלוס אנג׳לס (CAA), אדם ברקוביץ, שבעברית במבטא מאוד מורגש קיבל את פני 250 האורחים. הרבה כוח יש לשיתוף פעולה שכזה, והזוכים הגדולים הם יוצרי הסדרה, אבי יששכרוף וליאור רז.

דובדבן מגיע לחתונה

בן של חבר טוב איתו שרתתי בצבא שירת ביחידת דובדבן. בן זקונים הוא. תמיד אזכור את חרדתה המתמדת של אמו, את הכמיהה האמיתית שלה לשלום, ואת הוויכוחים הבלתי פוסקים ביננו על הדרך להשיג את אותו שלום העומד ומגחך ומתגלגל ממש מצחוק למראה טפשותנו.

הרבה פעמים חושב אני על האומץ הנדרש להיות מסתרעב. על היכולות והסיבולות שהוא פיתח מהלך השרות. על החוב שכולנו חייבים לו ולחבריו. אך אפילו לא פעם אחת חשבתי שאולי טמונה סכנה באותו שירות, שמא יחלפו מספר שנים אחרי השירות והוא יצא למסעות הרצאות ברחבי העולם נוסח ״שוברים שתיקה״. גם הייתי בטוח שמי שמשרת עושה זאת בדבקות ובאמונה שלמה, ולא יצא אחרי מספר שנים ויכתוב ספר או תסריט המתאר בדיוק את צורת הפעולה של אותה יחידה.

כמובן שאין כל קשר בין ספר או סרט שכזה לבין המציאות. פעם היה ביטחון שדה שאת אישורו צריך היה לקבל. היום הכל פרוץ, הכל מותר והכל ידוע. בארץ, אולי. לאויבינו - לבטח. אך לעולם כולו?

ניקח מספר כתבים של עיתון הארץ, נוסיף אליהם כמה כתבים צבאיים לשעבר, אלו שגבה לבם והם חושבים שהמדינה כולה סובבת סביבם, והנה יש לנו מרשם נפלא לסיפורי חימב״ה - חבורת ידע מוחלט בהחלט. הם יודעים ואנחנו (בעיניהם) מטומטמים. עד כמה גדול הנזק שהם גורמים לארץ, מבית ומחוץ.

הם חייבים להראות את שני צידי המטבע. גם ל״פלשתינים״ יש רגשות, אימהות ובנות. ומה הם רוצים אם כי לחיות בשלום ובשלווה? הם אנשים טובים, אנשים החיים תחת כיבוש מתמשך בארצם שלהם. הכובש הוא זר, הגיע בעיקר מארופה ודורש ארץ לא שלו. הכובש הוא אכזר. מכונת מלחמה משופשפת, משומנת, מצוידת היטב במיטב אמצעי הלחימה שכסף יכול לקנות - הכל מתנת ארה״ב ושלושת המיליארדים שהיא תורמת מדי שנה לציונים. גם הגרמנים נותנים - בעיקר צוללות - שכן היהודים מנצלים את השואה לצרכיהם וחולבים את הגרמנים הן בתשלומים והן באהדה שלא מגיעה להם.

הלב היהודי, הנפש הנמסה, האהבה המדומה. עלינו לזכור שה״פלשתינים״ הם בדיוק כמונו. זוהי תמונה חשובה מאוד לצייר לעצמנו ולעולם כולו. אכן, אויבינו הם אנשים שנבראו בצלם אלוהים. אך הם סוגדים למוות, לא לחיים. הם מחנכים את ילדיהם מינקות לשנוא אותנו, לשמש ככלי או אמצעי לחימה שכל שאיפתו להתפוצץ ולרצוח כמה שיותר יהודים. האימא תשבע שילדה ישן כל הלילה בבית, בעוד הוא יצא לרצוח זוג הורים וארבעת ילדיהם. ברגותי ישלח את אנשיו להתפוצץ באותה עת שהוא שולח את בתו לשיעור נגינה. רצח ודם יהודים לא נתפס אצלם כמשהו מעוות, כי אם חלק חשוב בחיים.

כאן אנו מגיעים לצופה האמריקני שאינו קשור, אינו מכיר וגם לא אכפת לו כל כך מישראל. אותם מסתרעבים הגיעו לחתונה בכדי ללכוד את אחיו של החתן, שהם חשבו שהם רצחו לפני כן, אך הסתבר שלא כך הוא. הפעולה הסתבכה, שכן הערבים אינם טפשים ולא נפלו בפח כל כך בקלות, כך שהלוחמים פתחו באש ורצחו את החתן שכל פשעו היה שהוא רץ להגן על ארוסתו.

ערב הכלולות, החתן מת, מתבוסס בדמו, והכלה נשבעת לנקום. את זה כולנו מבינים. חתן חף מפשע. כלה חפה מפשע. עולמם נחרב ברגע, והדבר המתבקש הוא מעגל דמים. מרחץ דמים. נקמת דם. כך אכן קל להסביר את מה שקורה במזה״ת: לפלשתינים אין ברירה, כך שהם יוצאים למאבק מול גולית. דבר גורר דבר, ובעצם, בכל אשמים היהודים!

מקביליות ארורה

אני נזכר בתשע שנים בהם העזתים ירו מרמות, טילים ושאר פגזים שהם ייצרו במחרטות בעזה או ייבאו מאירן בדרך לא דרך. דרך הפעולה הייתה פשוטה: ״שגר ושכח.״ שלח בכיוון של אזורי האוכלוסייה היהודים המקיפים את עזה ברצועות (של 15 שניות משיגור, 30, 45, 60), ושכח. אולי תזכה שבחדשות הקרובות יבושר על כך וכך פצועים, נפגעי הלם וחרדה או אולי - אם באמת יתמזל המזל - הרוגים!

עבור העולם הייתה משוואה פשוטה: מה שלעזתים מותר לנו אסור. ואם מספר ההרוגים אצלם גדול משלנו, פרושו שאנחנו אשמים. ישראל חייבת להבליג. ישראל חייבת למצוא מוצא, שכן בנו האשם: אנחנו אלו שהטלנו סגר. אנחנו אלו המונעים מעבר תרופות, מוצרי מזון ובניה לעזה. ואנחנו אלו המרעיבים ומצמיאים את העזתים, ומונעים מהם חשמל.

גטו פתוח הקמנו, שמטרתו אחת: להמית את האוכלוסייה.

מזמן התרגלתי לשבת בקרב קהלים שונאים את ישראל, מבית ומחוץ, כשהיחס הוא לרוב 150 נגדנו, ארבעה משלנו. אך עתה עידן חדש, תודות לעתונאי הארץ ויוצא/י יחידת דובדבן (כן גם כמה מילואימניקים של 8-200 וכמה טייסים) המביעים זעם על מעשינו הנפשעים וחמלה על הערבים בהם אנחנו מתעמרים. יושב אני בקרב 250 אנשים שלא מכירים ולא מבינים דבר, והם יוצאים שטופי מוח בידיעה ברורה שכיון ששני הצדדים מקבילים זה לזה, חייבים לאפשר ״שתי מדינות לשני עמים,״ והאחריות היא על גב ישראל, שכן רק בה תלוי הדבר!

איזה איזון דק, איזו תשומת לב, איזו חגיגה נפלאה!

שטיפת מוח לשמה, ובין כל ה-250, אולי היה חופן של ״קיצונים״ ״ימנים״ ״שונאי-ערבים,״ ואלו כמובן מוקצים מחמת המיאוס.

דמוניזציה

אין ספק שהסדרה מעניינת. בנקודה כלשהי אחזה בת זוגי את ידי בחרדה. בנקודה אחרת היא צבטה אותי. ובמספר נקודות נוספות היא עצרה את נשימתה. ניחא, טוב לנחם ולחבק.

אך מה עם הקהל הבינלאומי שלא בדיוק יודע ומבין? הם יוצאים נרגשים, נרעשים: הישראלים האלו, בני מוות הם. מגיע להם כל שקורה להם, ועוד יש להענישם. מה שקרה וקורה לא מספיק, מגיע להם!

למי שהלך המחשבה הזה לא מוכר, אתם ודאי מכירים את התוצאות רחוקות הטווח. בעידן הנוכחי קוראים לכך ״BDS״ והדרך שהובילה לכך כללה דה-לגיטימציה של מדינת ישראל, דה-הומניזציה ודמוניזציה של היהודים. ואם ברצונכם לבטל את ההשוואה כלא רלוונטית, כל שעליכם לעשות הוא לחזור לשנות העשרים והשלושים של המאה הקודמת, ואולי כדאי שאצרף מספר כרזות ופוסטרים מאותה תקופה.

עד כמה נהנה אני מאותם ״כתבים צבאיים״ מגלי צה״ל ומשליחי התרבות והתעמולה של מדינת ישראל מעתון הארץ. אך מדוע גם יוצאי דובדבן? או 8-200? או טייסים שהם לרוב תפארתה של מדינת ישראל? נראה שהשטן עשה כפי שתאר אלתרמן, ולא נותר אלא להפנים מדוע נפסיד במלחמה הבאה:

״כך דיבר השטן וכמו
חוורו שמים מאימה
בראותם אותו בקומו
לבצע המזימה״.

לא רק חוורו, כי אם נאלמו דום, שכן לא השטן הוא שקם, ישראלים טובים הם שקמו לעשות מעשה; ואולי פשוט לא הבינו עד כמה נוראים מעשיהם, או מה ההשלכות של אותו ״טוב הלב״ המאשים אותנו בכך שאנחנו אלו שאינם מבינים שאויבינו גם הם אנשים שנבראו בצלם האלוהים.

חוורו השמים מאימה, ואצלי נעתקה הנשימה, וכבר לא אוכל לשון בלילות הקרובים.

תאריך:  29/11/2016   |   עודכן:  29/11/2016
ארי בוסל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"אכהה מוחו ושכח שאתו הצדק״
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
השנה היא 1936 תקופת "המרד הערבי הגדול", המצב הביטחוני בארץ הולך ומחריף, פעולות טרור של ערבים ביהודים ובמוסדות השלטון הבריטי בארץ הולכות ומתגברות, "בית העולים" או בשמו השני "בית החלוץ" שהחל דרכו ברחוב יפת 34 ביפו ונועד לשמש לשיכון עולים בימיהם הראשונים בארץ ממוקם בשנים אלה בקצה הדרומי של רחוב אלנבי ברחוב העלייה קרוב ליפו ומוקף סביבה ערבית עוינת. עקב המאורעות גובר הסיכון לביטחונם ושלומם של דיירי ועובדי "בית העולים" והוחלט להקים בית עולים חדש שנועד להחליף את בית העולים הקיים ברחוב העלייה.
29/11/2016  |  אלי אלון  |   כתבות
ישראל של ראשית שנות החמישים הייתה אחת המדינות הבודדות שתוכננה מראשיתה על-פי תוכנית אב אשר משפיעה עלינו תושבי הנגב עד היום. זה מתבטא בכל הנוגע למיקום היישובים, הקיבוצים, המושבים, המרכזים הכפריים, המרכזים העירוניים ועיר הנפה-באר-שבע, אופיים, קשריהם עם המרכז, קצב אכלוסם, מיקום וסוג התעשיה שנבנתה בעיר ובנותיה ועוד. אך דווקא בישראל, בשל גורמים שנעמוד עליהם בהמשך, נוצר פער ענק ביתן התכנון הפיסי לישראל ("תוכנית שרון") לבין המציאות היישובית שהתפתחה בנגב מאז אותה תקופה.
29/11/2016  |  חנינא פורת  |   כתבות
בשבוע האחרון עברו עלינו ימים קשים של שריפת יערות ברחבי הארץ. יד מכַוונת, יד זדונית כיוונה את המועד לזמן הרוחות, והאש שָׂרפה בתים והפכה את עולמם של רבים בארץ הזאת.
29/11/2016  |  בלפור חקק  |   כתבות
לפי הניצוצות שעפו ביניהם בסרטם המשותף "בעלי ברית" (במאי: רוברט זמקיס), ייתכן שהיה קשר משמעותי בין שני הכוכבים, אבל זו ודאי לא הסיבה היחידה למהלך של ג'ולי, מה גם שמריון קוטיארד הצרפתייה הודיעה כי היא בהריון מגיום קאנה, בן זוגה ואב בנה בן השש, ואוהבת אותו מתמיד. הצרפתים ודאי לא היו מתרגשים מהתרחשויות כאלה, אבל הרכילות ודאי גם לא הזיקה למכירות של הסרט עצמו.
השופטת: מירב בן-ארי, בית משפט השלום בכפר סבא
29/11/2016  |  איתמר לוין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
חיים רמון
חיים רמון
יש רבים בדרג הצבאי ובדרג המדיני שהיו צריכים ללכת הביתה עוד לפני חליוה, ואני מקווה שכך יקרה בעתיד הקרוב
שמחה סיאני
שמחה סיאני
איך נפלת גיבור? איך נפלת עידו, אך לא בידיים ריקות    השארת אחריך ידיים מלאות במורשת קרב ואהבה למולדת, עם הטוב והפחות טוב שבה    בית חם הותרת אחריך אישה וצאצאים שיאהבו את הבריות ואת ה...
[צילום: AP]
יאיר נבות
הנשיא לשעבר הוסיף: איש לא הטיל ספק בכך שהמחוקקים האמריקנים יאשרו "עזרה" לכנופייה של ניאו נאצים. זו הייתה הצבעה של ממזרים אמריקנים צוהלים על: המשך מלחמת האזרחים של העם המפולג של ארצ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il