|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

שישה בשישי

עוכרי דין

מבט על כמה מהתופעות הבעייתיות ביותר בתחום עריכת הדין - הן ברמת המקרו והן ברמת המיקרו, כולל דוגמאות נקודתיות מהשבוע האחרון. ויש גם הצעות לפתרונות
09/12/2016  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   תגובות
פרחח חסר מעצורים [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]


תולעים במטע
זה כבר לא כמה תפוחים [צילום: רונן גלבוע]

הייתי מוסיף מבדקי אישיות למועמדים לעריכת דין. זהו מקצוע הגובל בדיני נפשות, פשוטו כמשמעו, ולא רק בתיקי רצח או משפחה. אם עורך דין מחורבן לא משיג פיצוי למי שנפגע בתאונה, הוא הורס את חייו. אם עורך דין שרלטן לא מצליח להגן על מקום העבודה של לקוחו, הוא הורס את חייו

יש לנו תת-מדור קבוע הקרוי "עוכרי דין", אז למה להקדיש לכך את כל המדור השבועי? משום שהשבוע נתקלתי ברצף של כמה דוגמאות להתנהגות של עורכי דין – ובכן, אני לא יודע בדיוק איך לכנות את ההתנהגות הזאת. לא מקצועית? חלש. לא מוסרית? נו, באמת. אולי המילה הנכונה היא "מגעילה".

הרושם שלי, כמי שחי יום-יום את עולם המשפט, הוא שלא מדובר כבר בכמה תפוחים רקובים, אלא בתולעים המאיימות על המטע כולו. שיהיה ברור: רוב עורכי הדין הם כנראה אנשים מקצועיים וישרים, אך הבדיחה בדבר 99% שמוציאים שם רע לכל היתר – כבר נראית פחות מצחיקה ויותר קרובה למציאות. ככל שיש יותר מוסדות המלמדים משפטים, כך יורדת הרמה של בוגריהם. ככל שיש יותר עורכי דין, יש יותר תחרות ופחות פרנסה. נורא פשוט.

לכן, הפתרון השורשי חייב להיות הגבלת מספר עורכי הדין, ויש דרכים חוקיות לעשות זאת – למשל: להעלות מאוד את ציון המעבר בבחינות. אלא שבינתיים קורה ההפך. רק בשבוע שעבר נכנעה ועדת הבחינות ללחץ פוליטי ופופוליסטי, והעלתה את שיעור העוברים במועד החורף מ-30% ל-37%. חוץ מזה, אני הייתי מוסיף מבדקי אישיות למועמדים לעריכת דין. זהו מקצוע הגובל בדיני נפשות, פשוטו כמשמעו, ולא רק בתיקי רצח או בענייני משפחה. אם עורך דין מחורבן לא משיג פיצוי למי שנפגע בתאונה, הוא הורס את חייו. אם עורך דין שרלטן לא מצליח להגן על מקום העבודה של לקוחו, הוא הורס את חייו.

גם אם שערי הכניסה למקצוע יהיו צרים יותר, חייבים לטפל במי שנמצאים בו ופוגעים במישרין בלקוחותיהם ובציבור כולו. כאן יש בעיה מובנית: בתי הדין המשמעתיים של הלשכה מורכבים ממתנדבים, ולוועדות האתיקה אין די כוח אדם. את זה חייבים לפתור על-ידי הקמת בתי דין מקצועיים ותגבור משמעותי של גופי התביעה, גם אם המשמעות היא העלאת דמי החבר בלשכה ו/או הטלת הוצאות משמעותיות על עורכי הדין הנמצאים אשמים. המקצוע חייב לנקות את עצמו, בטרם אותן תולעים יירדו מן הפירות אל השורשים.

"מהפכה במטבח"
סעיפים בלתי מוסריים בעליל [צילום: יוטיוב]

מדוע עורך דין צריך להסכים להשתתף במעשי נבלה כאלו? רק בשביל הכסף? הרי לא מדובר בעורכי דין מתחילים, הצריכים כל שקל. לרשת יש מן הסתם יועצים משפטיים מבוססים, שיכולים לומר לה: עד כאן, את זה אנחנו לא עושים. אבל מתברר שאין להם גבולות ושהכסף יענה את הכל – גם את ההגינות האנושית הבסיסית ביותר

בשבוע שעבר חשף ישראל היום את החוזה הדרקוני עליו מוחתמים משתתפי תוכנית הריאליטי "מהפכה במטבח", בכיכובו של השף אסף גרניט, המשודרת בערוץ 2 בידי רשת. כמו בכל התוכניות מהסוג הזה, מדובר בחוזה חד-צדדי בו למשתתפים יש רק חובות ולמפיקים יש רק זכויות, אך דומני שעורכי הדין שכתבו את החוזה הספציפי הזה, הצליחו להתעלות על עמיתיהם לפחות בסעיף אחד: המשתתפים מתחייבים לספוג כל הפסד כספי שייגרם להם בשל התוכנית ולא יהיו להם שום טענות ותביעות.

למי שאינו יודע, מדובר במסעדות המצויות על סף קריסה, וגרניט אמור/מתיימר להבריא אותן. למותר לציין שהוא ורשת אינם מתחייבים שזה יצליח, אך לחייב מי שממילא מצוי בקשיים להסכים לכל דבר, כולל מה שיגרום לו הפסדים – זה כבר שיא של ציניות, ניצול ועושק. גרניט רשאי לכפות על המשתתפים כל שינוי שנראה לו, כולל כזה שיוביל להפסדים נוספים, והם גם חייבים לסגור את המסעדה או להגביל את הביקורים בה לפי דרישות ההפקה.

לעניות דעתי, אלו הם סעיפים בלתי חוקיים, ואין לי ספק שהם בלתי מוסריים בעליל. מדוע עורך דין צריך להסכים להשתתף במעשי נבלה כאלו? רק בשביל הכסף? הרי לא מדובר בעורכי דין מתחילים, הצריכים כל שקל. לרשת יש מן הסתם יועצים משפטיים מנוסים ומבוססים, שיכולים לומר לה: עד כאן, את זה אנחנו לא עושים. אבל מתברר שאין להם גבולות ושהכסף יענה את הכל – גם את ההגינות האנושית הבסיסית ביותר.

אליעד שרגא
אפילו הם התקשו לבלום אותו

בית משפט השלום קבע ששרגא ציטט עדות באופן חלקי ומגמתי, התעלם ממסמכים, העלה טענות כלליות וסתר את המומחים שהביא בעצמו. ההשתוללויות שלו כאשר הוא מייצג את הוריו של מי שמעגן שנים את אשתו, כבר ספגו ביקורת נוקבת מצד בית הדין הרבני הגדול ובית הדין הרבני האיזורי

כבר עסקתי מספר פעמים בהתנהגות החצופה, הגסה והשערורייתית של יו"ר התנועה לאיכות השלטון, והשבוע שוב נתקלתי באמירה חד-משמעית של בית המשפט נגדו – והפעם זהו בית המשפט העליון. שרגא ייצג שתי חברות לייצור בשר שתעודת הכשרות נשללה מהן, ובדחותו את העתירה שהגיש בשמן אומר השופט אליקים רובינשטיין:

"בא כוח העותרות ניסה לרמוז שמתנכלים לשולחיו בשל היותם ערבים. בצדק התקוממה על כך הפרקליטות, ואנו נתנו לכך ביטוי באולם עוד לפני כן, ונשוב ונאמר כי לדברים חמורים כאלה נחוצה תשתית ולא שייאמרו בעלמא, ואנו מסתייגים מהם כליל".

תזכורת קצרה. בית משפט השלום קבע ששרגא ציטט עדות באופן חלקי ומגמתי, התעלם ממסמכים, העלה טענות כלליות וסתר את המומחים שהביא בעצמו. ההשתוללויות שלו כאשר הוא מייצג את הוריו של מי שמעגן שנים את אשתו, כבר ספגו ביקורת נוקבת מצד בית הדין הרבני הגדול ובית הדין הרבני האיזורי. בדיון על מתווה הגז נאלץ אליקים רובינשטיין לקבל החלטה כדי להכריח את שרגא להפסיק לטעון. ואילו בדיון על מינויו של אריה דרעי לשר הפנים, השתלח שרגא לא רק בעו"ד נבות תל-צור שייצג את דרעי, אלא גם בבג"ץ עצמו. במקרה אחר אפילו הנשיאה מרים נאור לא הצליחה לעצור את שטף לשונו.

את כל זה עושה מי שמינה את עצמו למשגיח התקינות הציבורית, מי שמתיימר להיות המבין הגדול בהתנהלות ראויה, מי שזוכה לפרסום – וכנראה גם לכסף – באצטלה של לוחם בשחיתות. אלא שמאחורי הפסאדה הזו מסתתר, כך מתברר שוב ושוב, פרחח חסר מעצורים.

יאיר אוחנה
מה הם רואים? [צילום: קרלוס אוסריו, AP]

השבוע פרסמנו פסק דין של בית המשפט המחוזי בנצרת, בו "מככב" עו"ד יאיר אוחנה. תמצית הדברים: אוחנה נשכר בידי בני זוג שגמרו אומר להשתלט על דירתה של שכנה זקנה, ערירית ומבולבלת. פורמלית הוא ייצג גם את הזקנה, אך בפועל הוא ומשרדו החתימו אותה על חוזה שהעניק את הדירה במתנה לשכנים וסירב לעצור את התהליך גם כאשר הזקנה התעשתה ופנתה אליו. השופט בני ארבל קבע, כי היו אלו הטעיה ועושק.

כאשר קראתי את פסק הדין הזה, לא יכולתי שלא לתמוה: איפה המוסריות? איפה האנושיות? ובשביל מה – כמה אלפי שקלים? האם באמת יש עורכי דין שיעשו הכל, אבל הכל, בלי שום מעצורים? אני כבר לא מדבר על הצד המשפטי, בו הכריע ארבל שמדובר בחוזה בטל ומבוטל. אני כבר לא מדבר על האפשרות שהיו כאן עבירות פליליות. אני מדבר רק על השאלה איך יאיר אוחנה - ודומיו – מסתכלים לעצמם בראי. איך יאיר אוחנה – ודומיו – הולכים לישון מתוך ידיעה שהיום גרמו עוול לאדם חסר ישע.

התשובה, כך מתברר, פשוטה מאוד: הם מסתכלים בראי ורואים עורך דין מתוחכם, הם הולכים לישון שבעי רצון על שכר הטרחה ששלשלו לכיסם. ואם מחר או מחרתיים יוכלו לעשות מעשים דומים – הם יהיו מרוצים עוד יותר. להיות בני אדם – את זה הם שכחו מזמן.

הלשון
הטיעון חלש, להרים את הקול [צילום: הנס פין, לע"מ]

לחייב לתקן כתבי טענות מתלהמים ולחייב להשמיט מהם טענות בלתי רלוונטיות. נכון שזה יאריך את ההליך, אבל עורכי הדין ילמדו את הלקח. ואם לא – צריך להטיל עליהם הוצאות אישיות. וכן, הוצאות "עונשיות ולדוגמא", כדי להפסיק "פרקטיקה פסולה וקלוקלת" הנעשית "מבלי להניד עפעף ובמניפולטיביות לשמה"

כמה מובאות מתביעות שפרסמנו השבוע, בנושאים שבלי לזלזל בהם – אינם בעניינים של חיים ומוות. "הרסה להם את המורל והמוטיבציה". "מצוקות בל יתוארו". "האבסורד זועק לשמים". "הפרקטיקה הפסולה והקלוקלת". "ללא אישורה, ללא ידיעתה ומאחורי גבה". "התנהגות כה גסה, כה אטומה, כה מקוממת וכה בלתי נסבלת". "שנת הלילה של התושבים נטרפה לחלוטין". "מציאות קפקאית בלתי נסבלת". "מבלי להניד עפעף ובמניפולטיביות לשמה".

המקבץ הזה ממש לא יוצא דופן. כל חוסר תום לב הוא "משווע", כל הפרה היא "ברגל גסה", כל נזק הוא "גדול ביותר", כל טענה היא "הכפשה", כל חיוב בהוצאות צריך להיות "עונשי ולדוגמא". עורכי הדין כבר לא מסוגלים לדבר בצורה רגועה, מקצועית ועניינית. את הכל הם צועקים, ומוסיפים גופנים מוגדלים ואותיות מודגשות וקווים תחתיים וסימני קריאה כפולים ומשולשים. השופטת תמר אברהמי עמדה על כך וכמעט התחננה שזה ייפסק; ממילא כל זה עובר לנו מעל הראש, אמרה. לא עזר.

"הטיעון חלש – להרים את הקול", כתב משה סנה לעצמו באחד מנאומיו. אצל עורכי הדין, יש לצעקנות ולדמגוגיה סיבה נוספת: להרשים את הלקוח. ואולי גם לנסות לדחוף את הטענות לתקשורת. הגיע הזמן להפסיק את זה, משום שזה רק מחמם את הצדדים ומקשה על יישוב הסכסוך. הכלי מצוי בידי השופטים: לחייב לתקן כתבי טענות מתלהמים ולחייב להשמיט מהם טענות בלתי רלוונטיות. נכון שזה יאריך את ההליך, אבל בסופו של יום – עורכי הדין ילמדו את הלקח. ואם לא – צריך להטיל עליהם הוצאות אישיות. וכן, הוצאות "עונשיות ולדוגמא", כדי להפסיק "פרקטיקה פסולה וקלוקלת" הנעשית "מבלי להניד עפעף ובמניפולטיביות לשמה".

לעבוד על העליון
השיא של עורכי דינו [צילום: גדעון מרקוביץ, פלאש 90]

מלצר עמד על הכזב שבטענה זו: "קריאה של ההחלטה הנ"ל מעלה כי כל שנתבקש מבית המשפט המחוזי היה לבחון את האפשרות לשחרר את העוררים לחלופת מעצר, וזאת מבלי שנקבעו מסמרות בדבר, ותוך הותרת שיקול הדעת הבלעדי בעניין לבית המשפט המחוזי"

התופעה אולי המוזרה ביותר היא של עורכי דין שמנסים לעבוד על בית המשפט העליון. למה "מוזרה"? כי אני לא מצליח להבין מה הם חושבים לעצמם, אם בכלל. ששופטי העליון לא מבינים? שהם לא קוראים? הדבר בולט במיוחד בבקשות לקיום דיון נוסף, והנה מקבץ החלטות של מרים נאור – כולן מארבעת החודשים האחרונים בלבד.

על בקשה של עו"ד זאב גורדון: "בפסק הדין מושא הבקשה לא נקבעה כל הלכה, לא כל שכן הלכה חדשה או קשה". על בקשה של עוה"ד יגאל קווה ויואב נבון: "במקרה שלפני לא נקבעה כל הלכה חדשה וממילא לא הלכה המצדיקה קיומו של ההליך הנדיר והחריג של דיון נוסף". על בקשה של עוה"ד הראל ארנון וצפנת נורדמן: "בפסק הדין מושא הבקשה לא נקבעה כל הלכה, לא כל שכן הלכה חדשה או קשה... טענת העמותה ולפיה בית המשפט אישר במקרה דנן לרשות מינהלית לפעול בניגוד לדין, משוללת כל יסוד, ומוטב היה לולא נטענה". על בקשה של עוה"ד יאיר בנימיני ונתן רסקין: "בניגוד לעמדתם של המבקשים, לא נקבעה בפסק הדין מושא הבקשה כל הלכה". על בקשה של עו"ד דוד שהרבני: "בפסק הדין מושא הבקשה לא נקבעה כל הלכה, לא כל שכן הלכה חדשה או קשה".

על בקשה של עוה"ד אליעד שרגא (כן, שוב הוא), צרויה מידד-לוזון ותומר נאור בנושא אריה דרעי: "בעניין זה לא נקבעה בפסק הדין נושא הבקשה הלכה מפורשת חדשה... אף קיומה של מחלוקת בין השופטים אין בה כשלעצמה להצדיק דיון נוסף בסוגיה". על בקשות של עוה"ד רוני אלוני-סדובניק, יצחק דוידוב, עמוס ון-אמדן ושלומית הראל-שוורץ בפרשת עלילת האונס נגד אורי דניאל: "בפסק הדין מושא הבקשה לא נקבעה כל הלכה, לא כל שכן הלכה חדשה או קשה... חרף הניסיון לשוות לבקשותיהן אצטלה משפטית, טענות המבקשות הן ביסודן טענות ערעוריות".

אבל השיא שייכת לסוללת עורכי הדין של שלום דומרני – דוד יפתח, רויטל בן-שבת כץ, ימימה אברמוביץ' ורועי אטיאס. כאשר ערערו על ההחלטה להאריך את מעצרו של דומרני, הם טענו שמדובר בסתירה להחלטה של השופט סלים ג'ובראן, לפיה "המסוכנות הנשקפת מהעוררים, אינה כה מובהקת, עד אשר לא תיתכן כלל חלופת מעצר אשר תאיין את מסוכנותם". השופט חנן מלצר עמד על הכזב שבטענה זו: "קריאה של ההחלטה הנ"ל מעלה כי כל שנתבקש מבית המשפט המחוזי היה לבחון את האפשרות לשחרר את העוררים לחלופת מעצר, וזאת מבלי שנקבעו מסמרות בדבר, ותוך הותרת שיקול הדעת הבלעדי בעניין לבית המשפט המחוזי". כל מילה נוספת – מיותרת.

תאריך:  09/12/2016   |   עודכן:  09/12/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
עוכרי דין
תגובות  [ 7 ] מוצגות   [ 7 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
לסגור אותה וגמרנו
9/12/16 08:04
2
לולילו
9/12/16 08:28
3
עורך דין
9/12/16 11:19
4
turh
9/12/16 14:54
5
אהוד פרלסמן
10/12/16 11:19
6
צורי
10/12/16 16:11
7
ירושלמית
10/12/16 21:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בפרשת השבוע יעקב אבינו יוצא מארץ ישראל כתוצאה מאילוץ. בפשט זה מפני שנאלץ לברוח מעשו אחיו הזומם להרגו, אבל התורה רומזת לנו כי מדובר בתהליכים עמוקים הרבה יותר (בראשית כח): [י] וַיֵּצֵא יַעֲקֹב, מִבְּאֵר שָׁבַע; וַיֵּלֶךְ, חָרָנָה. כי אם זו רק בריחה מהאח, לשם מה חוזרת התורה על מה שכבר סיפרה לנו כמה פסוקים קודם, בסוף הפרשה הקודמת? ומדוע חשוב לדעת מהיכן יצא? ובהמשך התורה מספרת עוד כמה פרטים על המסע הזה שלו וברור שצפונים בהם מסרים נצחיים. כמו למשל חלום הסולם שראה והדברים שנאמרו לו בחלום. או הנדר שלו בעקבות החלום. אלה ועוד מלמדים כי הסיפור הזה - כמו התורה כולה - הוא נצחי, ובמיוחד עבורנו, הדור שזכה לשוב לארץ אחרי אלפיים שנות.
09/12/2016  |  נסים ישעיהו  |   מאמרים
לאחר שלוש המפלות שנחלה המפלגה הדמוקרטית בארה"ב בבחירות האחרונות (לנשיאות, לקונגרס, לסנאט), מסתבר שהדרך לשיקום המפלגה מובילה לקיצוניות באפשרות לבחירתו של מוסלמי שתמך במנהיג אנטישמי ליו"ר הוועדה הדמוקרטית הלאומית.
08/12/2016  |  מתי דוד  |   מאמרים
איך מחליטים על מועד קבורה של אם לשני ילדים, כשאחד גר בישראל ורוצה לבצע את הטקס, מיד ואילו אחיו שנמצא בחו"ל מבקש שימתינו עד לבואו ארצה? זהו עניינה של עתירה מרתקת כואבת ונדירה שהונחה לפתחו של בית המשפט לענייני משפחה בתל אביב. אם תרצו, שניים אוחזין במיטת אימם - בצו קבורה.
08/12/2016  |  עו"ד יוסף ויצמן  |   מאמרים
איזה עתיד הביאה לנו מפלגת לפיד בשנתיים שהייתה בשלטון? היא הביאה לנו את מע"מ אפס שהיה אפס אחד גדול, היא הביאה את גיוס החרדים לכאורה, אשר גם המעט שבו בוטל לאחר מכן, היא גם הביאה את לימודי הליבה לכאורה, שגם המעט שבה בוטל לאחר מכן, היא הביאה הרבה סכסוכים מבית, ובשורה התחתונה תרומתה הייתה שלילית ביותר. מפלגת לא רואים ממטר, ואפילו לא מסנטימטר.
08/12/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
ל השריפות - 1773 במספר - שהתרחש ב-26-22 בנובמבר 2016 ברחבי הארץ, עקב תנאי מזג אוויר קיצוני (חום, יובש ורוחות), צריך למקד את תשומת הלב הציבורית ואת זו של מקבלי ההחלטות בסיכון הקיים באסונות מהטבע בכלל ובאלה הנגרמות עקב דליקות נרחבות באזורים פתוחים (בשונה מדליקות של מבנים) בפרט. זו תופעה כלל עולמית מתרחבת והולכת, נוכח שינויי האקלים הגלובלי המואצים. לצורך ההקשר נציין כי מנתוני נציבות הכבאות וההצלה התרחשו בישראל ב-2014 וב-2015 יותר מ-28,000 מקרי שריפה בשטחים פתוחים בכל שנה. בשנה זו נהרגו בישראל תשעה אנשים עקב שריפות (בהשוואה ל-17 ב-2014, 18 ב-2013 ו-23 ב-2012). ממוצע ההרוגים בישראל בשנה משרפות הינו נמוך מאוד בהשוואה עולמית: 0.11 הרוגים ל-100,000 תושבים (למשל בהשוואה לכ-1.4 ביוון, 1.2 בארצות הברית ו-0.5 בהולנד).
08/12/2016  |  מאיר אלרן  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
מירב ארד
מירב ארד
חופשת החג מתקרבת בצעדי ענק, ועל רקע חוסר הוודאות יש מי שעדיין לא החליטו סופית על תוכניות לחופש    עבור המתלבטים בדקנו מחירים של חבילות נופש מובחרות מעבר לים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
"ביבי נקלה, ביבי נבל, ביבי מושחת, ביבי שקרן, ביבי מאוס, ביבי תחמן"... כך נפתח ביום שלישי מאמר בעיתון ה"הגון", שופר הפלשתינים - הארץ
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il