|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
שלעאטה-חלאילה. "לי לא אכפת"
שיפוט מהיר: דיון נוסף / לובנה שלעאטה-חלאילה

"תתחילו לעבוד"

השופטת לובנה שלעאטה-חלאילה מגיעה לפני הזמן, וזה אומר שהצדדים מתייצבים על הדקה - ואז לומדים שהיא מוכנה היטב, מכירה כל פרט ויודעת בדיוק מה צריך לעשות כדי להתקדם
13/12/2016  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
קראה את הפרוטוקול
"הטיעון שלא הוצג הסכם לא מטריד אותי", היא ממשיכה. "זה לא העניין. אני שואלת שאלה ומצפה לקבל תשובה: האם הנתבע עבד שם כשכיר. אני משערת שלא, כי יש דינים שמגדירים יחסי עבודה. כמה הוא קיבל?" - התשובה היא שבא כוח התובעים לא יודע. "נצטרך להגיע לשלב שתדע", מעירה לו שלעאטה-חלאילה, שמשאלותיה ניכר שהיא קראה את פרוטוקול הדיון בתביעה הקטנה, וערה לפרטי התיקים והסתירות ביניהם

"שיהיו מוכנים מבחינה נפשית"
"זה תיק שצריך לראות את הממדים האמיתיים שלו וכך נוכל להתקדם. אני לא רוצה שיינתנו עכשיו תשובות לכל השאלות. אני רוצה לקבוע קדם-משפט נוסף, לו יתייצבו גם הצדדים. עד אז גבירתי תציג כמה בדיוק שילמו, ואז נראה אם אפשר להציג פשרה או לפי 79, או שנלך להוכחות". שלעאטה-חלאילה מכתיבה במהירות החלטה, ופונה לקלדנית: "תשימי קו 'בנוכחות הצדדים עצמם'. תסבירו להם" - היא אומרת לעורכי הדין - "שבאותו דיון נדבר על פשרה, שיהיו מוכנים מבחינה נפשית"

"רוצים סוכריה"
איתמר לוין
גם העובדה שעורכת הדין של הצד השני לא הופיעה, לא מונעת מהשופטת לובנה שלעאטה-חלאילה לקדם את התיק - מבלי לעבור על הכללים המחייבים
לרשימה המלאה

השופטת: לובנה שלעאטה-חלאילה, בית משפט השלום בקריות

המועד: יום שלישי, 1.11.16, שעה 09:00

הנושא: קדם משפט בתיקים אזרחיים


השופטת לובנה שלעאטה-חלאילה יושבת באולמה עוד לפני המועד שנקבע לתחילת יום הדיונים, וכמו תמיד - כאשר השופט נותן דוגמה אישית, גם הצדדים יודעים שעליהם לדייק. עד מהרה יתברר, שהיא גם מתכוננת בצורה מצוינת לדיונים - הכלי החשוב ביותר לקדם אותם ביעילות.

"זו אותה בת שהיה דין ודברים איתה?", נכנסת שלעאטה-חלאילה מיד לעומקו של התיק, כאילו רק לפני דקה דיברו עליו. "אני יכולה להבין את מה שנטען בכתב ההגנה, שאולי היה צריך לזמן אותו כעד או לצרף אותו כבעל דין בתביעה הקטנה, אבל זה לא נעשה. מבחינה משפטית אין מניעה להגיש את התביעה הזאת. יהיה קשה לנהל תיק על סכום שנטען שלא משלמים אותו או שישלמו אותו בעוד שני עשורים".

שלעאטה-חלאילה קולטת במהירות את הדברים, למרות ששני עורכי הדין מדברים יחד, ומכניסה חלק מהם לפרוטוקול במידת הצורך. "כדי שנוכל להתקדם, אומר את הדבר הבא", היא אוחזת במושכות. "זה לא תיק של עוגמת נפש על 30,000 שקל. התיק למעשה סב סביב אותם 33,000 שקל ששימשו בסיס לתביעה הקטנה. מה שלא הצלחתי להבין זה מי שילם. זה מה שמפריע לי: אין טענות, אבל אתם לא בדיוק מתנדבים להסביר לבית המשפט מה קרה".

"שואלת שאלה ומצפה לתשובה"

שלעאטה-חלאילה ממקדת את שאלותיה: "כמה קיבלו התובעים?". התשובה היא "כלום", אבל שלעאטה-חלאילה לא קונה אותה: "זה קצת לא נשמע הגיוני, ולו מהסיבה הפשוטה שאם אתה לא עושה את העבודה" - אבל בא-כוחם של התובעים קוטע אותה. "לא קיבלו אחוז מסוים מהעבודה?", תוהה שלעאטה-חלאילה ונענית בשלילה. "ה-4,000 שקל בכתב ההגנה הם רלוונטיים להבנתי לנזק של הרטיבות. הנקודה הזאת חשובה לי: אדוני [בא כוח התובעים] מסכים שהתובעים לא קיבלו דבר על הפרויקט?". שלעאטה-חלאילה לוחצת לקבל תשובות, שמה לב לכל מילה ושאלותיה חדות.

"הטיעון שלא הוצג הסכם לא מטריד אותי", היא ממשיכה. "זה לא העניין. אני שואלת שאלה ומצפה לקבל תשובה: האם הנתבע עבד שם כשכיר. אני משערת שלא, כי יש דינים שמגדירים יחסי עבודה. כמה הוא קיבל?" - התשובה היא שבא כוח התובעים לא יודע. "נצטרך להגיע לשלב שתדע", מעירה לו שלעאטה-חלאילה, שמשאלותיה ניכר שהיא קראה את פרוטוקול הדיון בתביעה הקטנה, וערה לפרטי התיקים והסתירות ביניהם.

"אני שואלת את אדוני בעיקר", פונה שוב שלעאטה-חלאילה לבא כוח התובעים, "האם ניתן להציע פשרה או להגיע למתווה דיוני לפי [סעיף] 79 [פסק דין על דרך הפשרה], כאשר התקרה תהיה אותם 33, כאשר בית המשפט יוכל לפסוק כל סכום, כולל אפס.

"אני בהחלט מסכימה לטעון שלא יעלה על הדעת שהתובע יספוג את אופן הניהול של התובעים בתיק. ברור שלפעמים אופן ניהול התיק משליך על התוצאה. אני לא בטוחה שבית המשפט לתביעות קטנות היה נותן אישור להגיש הודעת צד ג', כי בדרך כלל לא מרחיבים את היריעה. לא ייתכן שצד שלא היה מיוצג ולא היה עד ולא יכול היה לומר את דברו, ימצא את עצמו מחויב במלוא הסכום. זה [הסכום שייפסק] יהיה סכום שישקף את חלקו במה שקרה כאן, כי יש לו חלק, כי בית המשפט קבע שנגרמו נזקים והוא ביצע חלק ניכר מהעבודה".

"צריך לראות את הממדים האמיתיים"

לקח זמן להבין במה מדובר, אבל כעת התמונה מתבהרת. הנתבע ביצע עבור התובעים עבודה בגינה הם חויבו בתביעה קטנה, וכעת הם תובעים שיחזיר להם את אותו סכום. "יש פה הרבה שאלות, אני מנסה לפשט אותן, כדי לדעת מה העיקר", ממשיכה שלעאטה-חלאילה ופונה שוב לבא כוח התובעים: "זה נזק שהם גרמו לעצמם. אם הם לא שילמו ונוספו ריבית והצמדה, אי-אפשר לגלגל את זה עליו.

"זה תיק שצריך לראות את הממדים האמיתיים שלו וכך נוכל להתקדם. אני לא רוצה שיינתנו עכשיו תשובות לכל השאלות. אני רוצה לקבוע קדם-משפט נוסף, לו יתייצבו גם הצדדים. עד אז גבירתי תציג כמה בדיוק שילמו, ואז נראה אם אפשר להציג פשרה או לפי 79, או שנלך להוכחות". שלעאטה-חלאילה מכתיבה במהירות החלטה, ופונה לקלדנית: "תשימי קו 'בנוכחות הצדדים עצמם'. תסבירו להם" - היא אומרת לעורכי הדין - "שבאותו דיון נדבר על פשרה, שיהיו מוכנים מבחינה נפשית".

גם את התיק הבא שלעאטה-חלאילה מתחילה כאילו כרגע דנה בו: "אני בעיקר רוצה לשמוע את גבירתי. האתר היה סגור? זה אומר שלא בוצעו עבודות? גבירתי לא פנתה למשרד כדי לזרז את קבלת התשובות? מה שיוצא, שקדם-המשפט הזה ממש מתייתר. לא באנו לכאן להגיד שלא קיבלתם תשובות". שלעאטה-חלאילה זוכרת שהיא הציעה בדיון הקודם להגיש תחשיבי נזק נכון למצב הנוכחי, וממשיכה להביע את חוסר שביעות רצונה: "אין סיבה עניינית לכך שלא הוגשו תשובות". לרגע שוברת שלעאטה-חלאילה את האווירה בהערה מחויכת על כתם בבגדיה של עורכת הדין, ומיד חוזרת לעניין: "זו שאלה עובדתית ברובד הכי פשוט. זו מחלוקת מאוד חשובה, אבל ניתן לברר אותה כל אחד על-ידי הלקוח שלו".

שלעאטה-חלאילה נאלצת לדחות: "תוך כמה זמן גבירתי תתן תשובות? שבועיים זה בסדר?". עורכת הדין מבקשת ומקבלת חודש. "טוב, עוד משהו? בינתיים אני לא קובעת לעוד קדם, אני אחכה לתשובות גבירתי. אם יוגשו תחשיבים אגיש הצעה, ואם לא - נלך להוכחות".

"זה לא נכתב, אבל אני זוכרת"

זכרונה המצוין של שלעאטה-חלאילה בא לידי ביטוי כאשר היא פונה לאחד מעורכי הדין בתיק הבא: "זה התיק שלכם, אפשר להיכנס. אנחנו כנראה לא התקדמנו ולא נתקדם הרבה", היא צוחקת. "מה שאמרתי לאדוני בסיום הדיון האחרון - זה לא נכתב בפרוטוקול, אבל אני זוכרת את זה - תבדקו תשלומי מל"ל [הביטוח הלאומי]. מתי תבדקו? בתחשיבי נזק שאתם לא מוכנים להגיש? זה קצת מעבר, וגם את זה אמרתי לאדוני.

"אפשר לדון בשאלת החבות עד אין סוף, אבל אם בית המשפט יקבל את הטיעון העובדתי - צריך לדון בשאלת הנזק. מי צריך להביא את הטיעון הזה לבית המשפט? אני לא אמורה להסביר לכם את זה. חוות הדעת לא תהיה; אתם אמורים לפנות לקבל אותה. יכול להיות שהאישה הזאת מקבלת כסף שמכסה את כל הנזק. לי לא אכפת, אפשר לקבוע את התיק להוכחות, אבל צריך לשקול את הסיכון".

לשלעאטה-חלאילה נמאס מהסחבת: "אם הנזק הוא חצי מיליון - ואני סתם זורקת מספר עגול - והמל"ל שילם 400,000, זה ברמה אחרת לגמרי. אני קובעת את התיק להוכחות. אמרתי את זה בדיון הקודם ולא התייחסתם לזה; תתחילו לעבוד. תחשיבי נזק, כל תיק המל"ל. אם תרצו לדבר ביניכם - אז אולי לפני ההוכחות". היא קובעת דיון ל-7.3.17 ומזכירה לצדדים לגבי הגשת המסמכים: "אלו דברים שאפשר לבדוק אותם עם הצד השני, או עכשיו מחוץ לאולם או בטלפון. הרבה פעמים חוסכים את ההתייצבות של כל מיני עדים, אבל תבדקו את זה. יש בעיה - אני אתן החלטה".

השורה התחתונה:
בית ספר לשימוש מושכל בהליכי קדם-המשפט. שלעאטה-חלאילה מגיעה מוכנה בצורה מושלמת, יודעת בדיוק היכן הבעיות ומה היא רוצה להשיג, מנסה להגיע להבנות אבל לא נותנת לתיקים להיסחב.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 9

תאריך:  13/12/2016   |   עודכן:  13/12/2016
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
"תתחילו לעבוד"
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ישמעאל
13/12/16 09:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
ירידה חדה באמון הציבור בבית המשפט העליון ב-25 השנים האחרונות - מלמד סקר של מכון גיאוקרטוגרפיה (יום א', 11.12.16). הסקר נערך בסוף השבוע בקרב 501 נשאלים, וטעות הדגימה היא 4.5%.
11/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
מה המשותף ליגאל עמיר, משה קצב, רמי דותן ואתי אלון? בארבעתם המדינה התעמרה/מתעמרת, בניגוד לכללי מוסר אנושיים ובחלק מהמקרים גם בניגוד לחוק. ומדוע? משום שהמדינה רוצה לנקום בהם על שפגעו במערכותיה: הביטחונית, המשפטית והכלכלית.
11/12/2016  |  איתמר לוין  |   מאמרים
חשיפה ב-News1: מידע דרמטי ונפיץ שהגיע ל-News1 חושף תמונה מדאיגה על המתרחש באחת הערים הגדולות בישראל. על-פי החשד והמידע שהצטבר, אסף דעבול - החבר במועצת העיר של ראשון לציון ומכהן כחבר בוועדות מרכזיות, לרבות בוועדת התכנון והבנייה, חבר לגורמי פשיעה ומקיים יחסי שוחד עם אנשי עסקים. חמור מכך: אסף דעבול, שהעיד בעצמו על היקלעותו לקשיים כספיים, מתנהל עם כספים שחורים, עשה שימוש בכספים שחורים כדי להזמין 'יהלומים' שמקורם באפריקה משני גורמים שאחד מהם נלכד בגין עסקי סמים, ואף ניהל יחסי שוחד עם כמה גורמים שנזקקו להיתרים מעיריית ראשון לציון.
10/12/2016  |  יואב יצחק  |   חדשות
הביקורת על הפרקליטות היא חיונית, ועל פניו אין מניעה לפרסם את שמות הפרקליטים אליהם היא מתייחסת. כך קובע (יום ה', 8.12.16) שופט בית המשפט העליון, ניל הנדל.
08/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
השופט: הרשם הבכיר בנימין בן-סימון, בית משפט השלום בירושלים
06/12/2016  |    |   כתבות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
רשות המיסים הפרה החלטה שיפוטית  /  איתמר לוין
לחצים פוליטיים נגד פרקליטים  /  איתמר לוין
שינמן נגד הסימפטיה של רוטקופף  /  איתמר לוין
"יודעת בתוך חמש דקות"  /  איתמר לוין
הפשע השתלם מאוד  /  איתמר לוין
"שיהיה לכם לבריאות"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
היהודים היוו רוב בעיר למעלה מ-1,000 שנים מהמאה ה-10 לפנה"ס עד 70 לספירה ומ-1850 עד היום - בסה"כ 1188 שנים
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il