|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
כל מה שרציתם לדעת על קנביס רפואי
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

מיצוב חוק ההסדרים כפח זבל חקיקתי

גופי השלטון אינטרסנטיים "דוחפים" תיקונים ושינויים בחוקים קיימים, בדרך של הטלאת טלאים, בחוקים קיימים ומצליחים באמצעות שינויים מזעריים, לכאורה, בחוקים קיימים, לגרום לכך שלאחר דיון בוועדות הכנסת יאושרו תיקונים אלה ויועברו לקריאה שנייה ושלישית במליאות הכנסת במסגרת חוק ההסדרים
19/12/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   כנסת 20   |   תגובות
עוקפים את עבודות ועדות הכנסת

אחת לשנה מתרחשת הפארסה העלובה והמבישה הזו, בבית המחוקקים שלנו, הלא היא הכנסת. פארסה זו מתרחשת ומתחדשת, מדי שנה בשנה, לקראת העברת חוק התקציב ואין - כמעט - מי שיפצה פה ויזעק, זעקה גדולה ומרה, על עצם קיומו של הליך חקיקתי משפיל ומכוער זה. אם עד כה טרם הבנתם למה ירמזו מלים, הרי נציב לפניהם המראה, כדי שתוכלו ראות פנים אל פנים ונכוחה הליך החקיקה השנתי הדוחה הזה, הקרוי בשפת העם: "חקיקת חוק ההסדרים". ובכן, בואו, לכו אחרי ואציג בפניכם, דרך, אופן וצורת ההתנהלות המאוסה, בה נוהג הממשל השולט (והדברים נכונים וישימים, באשר למפלגות הימין והשמאל, מפלגות השמאל והימין, גם יחד, ללא כל שוני וללא שינוי מהותי, כל שהוא).

גופי השלטון המעוניינים ובעיקר משרד האוצר, שהינו בעל האינטרס הכבד, הבולט והמשמעותי ביותר, בכל הקשור לקידום חקיקה כלכלית, שתזרים כספים מכיסי האזרחים אל קופתו הוא - להעביר ולקדם, בכל מחיר, הליכי חקיקה שהם לא הצליחו להעבירם ולקדמם, במהלך השנה, "דוחפים" תיקונים ושינויים בחוקים קיימים, בדרך של הטלאת טלאים, בחוקים קיימים. כך מצליחים אותם גופי שלטון אינטרסנטיים, באמצעות שינויים מזעריים, לכאורה, בחוקים קיימים, כמו-גם באמצעות שינויים "טכניים", לכאורה, באותם חוקים, לגרום לכך - שלאחר דיון, בוועדות הכנסת הדווקניות העוסקות באותם חוקים, במסגרת סמכותן יאושרו תיקונים אלה ויועברו לקריאה שנייה ושלישית במליאות הכנסת במסגרת ובאמצעות חוק ההסדרים.

חבר וחברת הכנסת מן השורה מקבלים ספר ענק ועליו והם מצביעים במרתון חקיקתי מתמשך ובלתי פוסק, כאשר במרבית המקרים לא הכינו עצמם, כראוי ומראש, כדי להבין בכלל, על מה הם מצביעים. בג"ץ קבע, בעבר, בפסק-דין לו היו שותפים - בין היתר השופטים, פרופ' אהרן ברק ודורית ביניש, כחי ביצועה של חקיקה בדרך כזו הינה בלתי קבילה לחלוטין ורמז, כי ייתכן שבעתיד הקרוב יפסול חוקים שנחקקו, באופן כזה, הגם שבאותו מקרה נמנע הוא מלקבל העתירה ולהביא לפסילת חוק שנחקק בדרך של מחטף שכזו.

דרך, אופן וצורת הכנסת חוק שלוש הדירות, בוועדת הכספים, לקריאה שנייה ושלישית, במליאת הכנסת, הביאה להתבטאויות חריפות, בעניין זה, בידי היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד איל נון והיועצת המשפטית של וועדת הכספים, עו"ד שגית אפיק. שני עורכי-דין בכירים אלה, הדגישו באופן חד-משמעי בהתייחס לחוק שלוש הדירות, כי חוק זה אושר באופן: "החורג באופן קיצוני מהליך חקיקה תקין, ושאי התקינות חמורה ויורדת לשורש ההליך". חרף דברים חריפים וחמורים אלה, מסרב יו"ר וועדת הכספים, ח"כ משה גפני, לקיים הצבעה חוזרת על חוק שלוש הדירות בוועדת הכספים.

היועץ המשפטי לכנסת, עו"ד אייל נון, אף טרח וכתב אתמול מכתב ליו"ר וועדת הכספים, עו"ד משה גפני, בו כתב הוא - בין היתר - כי: "עמדתנו היא כי הליך חקיקתו של פרק זה בוועדת הכספים עולה כדי אי-תקינות חמורה של הליך החקיקה היורדת לשורשו של ההליך, הכול כפי שיפורט להלן. אדגיש כי עמדה זו אינה נוגעת לתוכן ההסדר אלא להליך שקדם לאישורו בלבד".

בהמשך מכתבו זה, כתב היועץ המשפטי לכנסת - בהתייחס לפרק הדן בריבוי דירות לכנסת, כי: "קיימה ועדת הכספים לפני כחודש דיון ראשוני וכללי אודות ההסדר המוצע, במהלכו הביעו חברי כנסת רבים ביקורת על ההסדר. לאחר הדיון ביקש משרד האוצר שלא להעלות לפי שעה נושא זה לדיון, זאת על-אף פניות מרובות מצד יו"ר הוועדה והייעוץ המשפטי של הוועדה, שסברו כי אין להותיר נושא מורכב שכזה לרגע האחרון, קיימה ועדת הכספים לפני כחודש דיון ראשוני וכללי אודות ההסדר המוצע, במהלכו הביעו חברי כנסת רבים ביקורת על ההסדר. לאחר הדיון ביקש משרד האוצר שלא להעלות לפי שעה נושא זה לדיון, זאת על-אף פניות מרובות מצד יו"ר הוועדה והייעוץ המשפטי של הוועדה, שסברו כי אין להותיר נושא מורכב שכזה לרגע האחרון".

במכתב זה מתוארת השתלשלות דברים עובדתית מרתקת, בזו הלשון: "כשעתיים לאחר שהנוסח נשלח לחברי הכנסת, החלה ועדת הכספים, בסביבות השעה 23:00, לדון בפרק האמור, בהתאם לנוסח המעודכן. חברי כנסת רבים, קואליציה ואופוזיציה כאחד, התרעמו על כך כי הם נדרשים להצביע על עניין מורכב ושנוי במחלוקת מבלי שניתנה להם הזדמנות ללמוד אותו. בפתח הדיון ביקשו חברי הוועדה את התייחסותה של היועצת המשפטית של הוועדה לבעייתיות בהליך כפי שפורטה עד כה. בתשובה סקרה היועצת המשפטית לוועדה בתמצית את ההתפתחויות בכל הנוגע להליכי החקיקה של חוק ההסדרים לאורך השנים, וציינה כי אפילו במושגים של חוק ההסדרים, קורותיו של פרק זה חורגים באופן קיצוני מהליכי חקיקה תקינים. עוד הוסיפה היועצת המשפטית כי גם היא עצמה לא הספיקה ללמוד את הנוסח המעודכן של הפרק האמור, ותתקשה לתת ייעוץ משפטי הולם".

במכתב זה מצוין עוד, כי: "רק בשעות הערב של יום חמישי העביר משרד האוצר נוסח מעודכן של הפרק כולו ליועצת המשפטית של הוועדה ולחברי הוועדה. יודגש כי מדובר בהסדר מיסוי ארוך ומורכב, הכולל גם סנקציות פליליות, וכי בעת שהועבר נוסח זה הן חברי הוועדה והן היועצת המשפטית היו בדיונים אינטנסיביים והצבעות בוועדה, ולכן מטבע הדברים לא יכלו להתפנות לקריאה ולימוד של ההסדר החדש.

לפני חודשים מספר כתבנו ("מחלקה ראשונה" - תאריך 28.8.2016), רשימה שפורסמה בכותרת: "חוק שלוש הדירות בלתי מידתי בעליל", כאשר לעניין זה כתבנו בין היתר דברים, בזו הלשון: "יודגש ויצוין, כי בהתאם להצעת החוק, אין כל חשיבות לכך, אם שלוש הדירות המצויות בידי מי שאמור להיות מוטל עליו המיסוי החדש, משמשות למגורים או הינן משמשות כמחסנים או לצרכים אחרים, דוגמת משרדים ושימושים שאינם בגדר של דיירות גרידא".

עוד כתבנו, באותה רשימה, כי: "גם חוסר אבחנה זו, לצרכי הטלת המס על בעלי שלוש הדירות, מצביעה על פגם וחשיבה בלתי מסודרת, בחקיקת חוק זה. עובדה זו עשויה להביא לפסילתו של החוק המוצע בידי בג"ץ, בשל אי-הבחנה בין סוגים שונים של בעלי נכסים ומהות השימוש בנכסים אלה, תוך הדגשת מספר הנכסים ואי מתן הדעת על השימוש הנעשה בנכסים אלה, לצרכי הטלת חבות מיסוי עליהם במס החדש האמור להיות מוטל עליהם, אם וכאשר יתקבל חוק שלוש הדירות".

בינתיים מתברר, כי נוסף לכל הפגמים, שמנינו עד כה, בכל הקשור לתכניו של החוק, שבמסגרתו מבקש שר האוצר, לחייב במס, בעלי שלוש דירות, הרי דרך, אופן וצורת חקיקת חוק זה, כמתואר לעיל, יש בה כדי להביא להתערבותו של בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, אם וככל שתובא בפניו עתירה לביטולו של חוק שלוש הדירות, בשל מה שהיועץ המשפטי לכנסת והיועצת המשפטית לוועדת הכספים הגדירו אתמול כדבר המצוי בגדר של "אי תקינות חמורה של הליך החקיקה היורדת לשורשו של ההליך".

חבל, חבל הדבר, עד למאוד מאוד שכך מתנהלת ומתבצעת עבודת החקיקה בכנסת, שעה שמצד אחד מתעקש שר האוצר, משה כחלון, בכל הכבוד הראוי, באופן ילדותי, גחמתי ובלתי מבוגר, בעליל, על חקיקתו של חוקר המלא ומחורר בחורים כחררה ואילו מצד שני מסרב - גם הוא, באופן ילדותי, גחמתי ובלתי מבוגר, בעליל יו"ר וועדת הכספים, משה גפני, להעביר חוק ארבע הדירות להצבעה חוזרת, כל זאת, כדי לתקן הפגמים שנפלו בהליכתו חקיקתו של חוק שלוש הדירות בוועדת הכספים של הכנסת, לקראתו העברתו למליאת הכנסת, להצבעה השנייה והשלישית עליו.

טוב הדבר ויפה בעינינו, עד למאוד מאוד - שלפחות בית המשפט העליון, בשבתו כבית משפט גבוה לצדק, אינו פועל משיקולים ילדותיים, גחמתיים ובלתי בוגרים, בעליל. מוטב היה לו היה יו"ר וועדת הכספים, משה גפני, דוחה הדיון, האמור להתקיים, היום, על מקורות התקציב של האוצר, לשנת המס הקרובה, שכן לא בטוח הדבר, עדיין, כלל וכלל שחוק שלוש הדירות, האמור לדעת כלכלני משרד האוצר להגדיל תקציב המדינה, כתוצאה מהמיסוי שיוטל על בעלי שלוש דירות בכ-800 מיליון שקלים, יישאר על מכונו, בגדר של חוק מדינה מחייב ולא ייפסל, בידי בג"ץ, בשל שרשרת הפגמים שמנינו בו, בעבר יחד עם שרשרת הפגמים שנוספה בו, זה עתה, לאחר הדיון שהתקיים בו ובעניינו, בפני וועדת הכספים של הכנסת.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  19/12/2016   |   עודכן:  19/12/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אביגדור (איווט) ליברמן / Avigdor  Liberman   אברהם נגוסה / Avraham Neguise   אהרן ברק   אוסאמה סעדי / Osama Saadi   אופיר אקוניס / Ofir Akunis   אורי מקלב / Uri Maklev   אורי יהודה אריאל / Uri Yehuda  Ariel   אורלי לוי-אבקסיס / Orly Levi-Abekasis   אורן חזן / Oren Hazan   אחמד טיבי / Ahmad  Tibi   איוב קרא / Ayoob Kara   איילת נחמיאס-ורבין / Ayelet Nahmias-Verbin   איילת שקד / Ayelet Shaked   איימן עודה / Eiman Ode   אילן גילאון / Ilan Gilon   איתן ברושי / Eitan Broshi   איתן כבל / Eitan Cabel   אכרם חסון / Akram Hasson   אלון שוסטר / Schuster Alon   אלי אלאלוף / Eli Alaluf   אלי כהן / Eli Cohen   אליהו בן-דהן / Eliyahu Ben-Dahan   אלעזר שטרן / Elazar Shtern   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אראל מרגלית / Erel Margalit   אריה מכלוף דרעי / Aryeh  Machluf Deri   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בנימין נתניהו / Benjamin  Netanyahu   גילה גמליאל / Gila  Gamliel   גלעד מנשה ארדן / Gilad  Erdan   ג'מאל זחאלקה / Jamal  Zahalka   דורית ביניש / Dorit Beinisch   דני עטר / Danielle Attar    דני בן יוסף דנון / Dani Danon   זאב אלקין / Ze'ev Elkin   זאב בנימין בגין / Ze'ev Binyamin Begin   זוהיר בהלול / Zohir Bahalul   ז'קי לוי / jackie Levy   חיים ילין / Haim Yalin   חיים כץ / Haim Katz   חיליק (יחיאל) בר / Yehiel Bar   חמד עמאר / Hamad Amar   חנין זועבי / Haneen  Zoabi   טלי פלוסקוב / Tali  Ploskov   יאיר לפיד / Yair  Lapid   יגאל גואטה / Igal  Guetta   יהודה גליק / Yehuda Glick   יואב בן-צור / Yoav Ben-Tzur   יואב גלנט / Yoav Galant   יואב קיש / Yoav Kish   יואל חסון / Yoel Hason   יואל (יולי) אדלשטיין / Yoel Edlshtein   יואל קוסטנטין רזבוזוב / Yoel Konstantine  Razvozov   יוליה  מלינובסקי / Yuliya Melinovsky   יוסף גריף / Yosef Garif   יוסף תיסיר ג'בארין / Yousef Taysir Jabareen    ינון מגל / Yinon  Magal   יעל גרמן / Yael  German   יעל כהן-פארן / Yael  Cohen Paran   יעקב ליצמן / Yaakov Litzman   יעקב מרגי / yaakov Margi   יעקב פרי / Yaakov  Perry   יפעת שאשא-ביטון / Yifat  Shasha-Biton   יצחק כהן / Yitzhak  Cohen   יצחק (איציק) שמולי / Itzik  Shmuli   ירון מזוז / Yaron Mazuz   יריב לוין / Yariv Levin   ישראל אייכלר / Yisrael  Eichler   ישראל כץ / Israel  Katz   מאיר כהן / Meir  Cohen   מאיר פרוש / Meir Porush   מחלקה ראשונה / First Class   מייקל אורן / Michael Oren   מיכאל  מלכיאלי / Michael Malkieli   מיכל בירן / Michal Biran   מיכל רוזין / Michal Rozin   מיקי לוי / Mickey  Levy   מירב בן-ארי / Meirav  Ben-Ari   מירי  רגב / Miri Regev   מכלוף מיקי זוהר / Miki Zohar   מנואל טרכטנברג / Manuel Trajtenberg   מרב מיכאלי / Merav  Michaeli   מרדכי (מוטי) יוגב / Mordhay  Yogev   משה גפני / Moshe Gafni   משה כחלון / Moshe Kahlon   משה (בּוֹגי) יַעלון / Moshe  Ya'alon    משולם נהרי / Meshulam Nahari   נאוה בוקר / Nava Boker   נורית קורן / Nurit Koren   נחמן שי   ניסן סלומינסקי / Nissan Slomiansky   נפתלי בנט / Naftali  Bennett   סילבן שלום / Silvan  Shalom   סעיד  אלחרומי / Said Elharumi   סתיו שפיר / Stav Shafir   עאידה  תומא-סלימאן / Aida  Touma-Suleiman   עבד אל-חכים חאג' יחיא / Abd al-Hakim  Hajj Yahya   עבדאללה אבו-מערוף / Abdullah  Abu Ma'aruf   עודד פורר / Oded Forer   עיסאווי פריג' / Issawi Frej   עליזה לביא / Aliza Lavi   עמיר ארמונד פרץ / Amir  Peretz   עמר בר-לב / Omer  Bar-Lev   עפר שלח / Ofer  Shelah   פנינה תמנו-שטה / Pnina Tameno-Shete   ציפי חוטובלי / Tzipi  Hotovely   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קארין אלהרר / Karin  Elharar   קסניה סבטלובה / Ksenia Svetlova   רוברט אילטוב / Robert Ilatov   רויטל סויד / Revital Swid   רועי פולקמן / Roei Folkman   רחל עזריה / Rachel  Azaria   שולי מועלם-רפאלי / Shuli  Mualem-Refaeli    שי  פירון / Shai  Piron   שלי רחל יחימוביץ' / Shelly  Yachimovich   שרון גל / Sharon Gal   שרן השכל / Sharren Haskel   תמר זנדברג / Tamar Zandberg 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
מיצוב חוק ההסדרים כפח זבל חקיקתי
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  כנסת 20
המס על דירה שלישית, בין אם יאושר ובין אם ידחה, הוא כישלון נוסף של שר האוצר משה כחלון. שוב ושוב, מאז נכנס לתפקידו לפני שנה וחצי, הוא חוזר על אותה טעות: במקום לפעול לכך שיבנו יותר דירות, הוא פועל להענשת משקיעי וקוני דירות. הרשימה ארוכה - מס רכישה על משקיעים, הקטנת אשראי בנקאי, אישור מלאי עצום של מגרשים שאין מה לעשות איתם, מריבה בלתי פוסקת עם קק"ל, שהייתה יכולה לעזור, ועוד ועוד.
18/12/2016  |  אלעזר לוין  |   מאמרים
המשטרה והשב"כ חושדים, כי ח"כ באסל גטאס (הרשימה המשותפת) הבריח 12 טלפונים סלולריים לאסירים ביטחוניים בכלא קציעות ומתכוונים לזמן אותו לחקירה. החשדות הותרו לפרסום הערב (יום א', 18.12.16).
18/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
ועדת הכספים אישרה (יום א', 18.12.16) במסגרת העברות תקציביות של סוף שנת תקציב בסך 1.26 מיליארד ש"ח למטרות שונות, בין השאר לתגבור תוכניות בנייה מואצת, תוכניות הנוגעות להגנת הסביבה ועוד. כמו-כן, אישרה ועדת הכספים קיצוץ רוחבי בכל משרדי הממשלה בסך 2.11 מיליארד ש"ח. הקיצוץ נועד בעיקר על-מנת ליישם את ההחלטה להקדים את תוכנית חיסכון לכל ילד לתחילת 2017 ולשלם במספר פעימות את התשלום הרטרואקטיבי עבור התוכנית לכל ילד החל במאי 2015. הסכומים לתוכניות החיסכון יועברו מהביטוח הלאומי לחשבונות של הילדים.
18/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
המכס מבצע בדיקות מדגמיות בלבד בחבילות המגיעות מחו"ל, בגלל כמותן האדירה, כך נחשף (יום ה', 15.12.16) בוועדה לביקורת המדינה, בדיון על השירות ללקוח בדואר ישראל. יו"ר הוועדה, ח"כ קארין אלהרר התייחסה לדוח מבקר המדינה, שהתריע על בעיות ניהול, ושרות לא מספק ללקוח, ואמרה כי "ניכר שיפור משמעותי בשרות ללקוח, הדואר עבר מהפכה מאז דוח המבקר - אך יש עוד כברת דרך. כמות הדואר מחו"ל עלתה פי 5, מכמאה טון ב-2011 לכ-500 טון ב-2015, והדואר והמכס לא היו מוכנים כלל לתחום - ואבדו הכנסות ממכס בסך 200 מיליון שקלים בשל אחוז גדול מאוד של חבילות שמגיעות מחו"ל ולא נבדקו".
18/12/2016  |  מירב ארד  |   חדשות
המס על דירה שלישית אושר הבוקר (יום ו', 16.12.16), לאחר דיון סוער, כולל פיצוץ הישיבה, לאחר ישיבה לילית שבה עוקר חלק מתוכנו של המס.
16/12/2016  |  אלעזר לוין  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי ראש, ביבי אשם    נתניהו היה חייב להתפטר דקה אחת לפני הרצי הלוי ורונן בר    איני בא לטעון כי חליוה אינו צריך להתפטר, צריך גם צריך אחריהם? איתם? לא חשוב
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הלא חרדים מסרבים להיות "חוטבי עצים ושואבי מים" לרבנים, אברכים ופוליטיקאים חרדים    או שהחרדים ימלאו את חובתם האזרחית או שיסתלקו מכאן
דרור אידר
דרור אידר
ההגדה אינה מסמך קפוא אלא טקסט גנרי שמחזיק רעיון המתחדש עלינו מדי תקופה    ממצרים העתיקה שבה העבדים העברים סיפרו על יציאת האבות מהגלות, עד ליציאת מצרים של תקופתנו היא מדינת ישראל
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il