|   15:07:40
דלג
  חיים שטנגר  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח

כשלון ברק אובמה בתפקידו כנשיא ארה"ב

על תוצאות תקופת כהונתו בת שמונה השנים של אובמה תעדנה העובדות בשטח - עובדות העומדות בניגוד גמור ומוחלט להצהרותיו הנבובות, הנפוחות וחסרות הכיסוי של אדם ברוך כשרון מילולי וחסר יכולת ביצועית לממשן, בפועל ולמעשה
25/12/2016  |   חיים שטנגר   |   יומני בלוגרים   |   תגובות
ברק אובמה [צילום: AP/Carolyn Kaster]

בערוב ועל סף סיום כהונתו השנייה כנשיא ארה"ב, מוכיח ברק חוסין אובמה השני, חוסר התאמתו, בעליל, לכהן כנשיאה ה-44 של ארה"ב. הנשיא האפרו-אמריקני הראשון של ארה"ב (ביטוי מכובס לעובדה שמדובר בכושי הראשון המכהן כנשיא ארה"ב) מגלה במופגן ובשער בת-רבים שנאתו המופגנת למדינת ישראל, על-רקע מה שהוא מנסה להסביר כניסיון "לחסל חשבונות" עם ראש-ממשלת -ישראל, בנימין (ביבי נתניהו).

עד היום משוכנעים רק 34% מתושבי ארה"ב, מעל לכל ספק, כי ברק חוסין אובמה השני, בסקר שפרסם על-רקע תמיכתו של נשיא ארה"ב היוצא, בבניית המרכז האיסלאמי, באזור אתר הגראנד זירו והקמת מסגד סמוך לאתר הפיגוע במגדלי התאומים, שבמסגד הסחר העולמי, שקרסו בעקבות הפיגוע שהתקיים בתאריך 9.11.2001.

אובמה, סיפר בשעתו בשיחה בניו-מקסיקו, שהוא "נוצרי מבחירה", קיבל אמונתו הדתית, בגיל מאוחר, תוך אימוץ עקרונות הדת הנוצרית. ברק חוסין אובמה השני אמר, כי: "ההבנה שישו מת בשביל חטאי דיברה אל הצניעות הקיימת בכולנו כבני אדם - ההבנה שאנחנו חוטאים, פגומים ועושים טעויות". עוד אמר הנשיא הנוצרי ה-44 של ארה"ב - לגרסתו הוא כי: "עלינו להשיג את הגאולה באמצעות חסד האל". רק אחד מכל חמישה מתושבי ארה"ב מאמין לגרסתו זו של אותו חוסין ברק אובמה השני ואינו סבור, כי הוא מוסלמי ממש.

עם פרסום הסקר הטוען, כי עד היום משוכנעים 66% מתושבי ארה"ב כי נשיא ארה"ב היוצא הינו מוסלמי, אמר ברק חוסין אובמה השני, כי הוא אינו מודאג מכך שמספר רב של אמריקנים מאמין בהיותו מוסלמי. בראיון לתחנת NBC, אמר הוא, כי: "העובדות הן עובדות, אז זה לא משהו שאני מבזבז את זמני בלדאוג לגביו, ואינני חושב שהעם האמריקני מעוניין שאבזבז זמן בלדאוג על כך". ואגב עובדות, הרי לא יהיה זה מיותר לציין ולהדגיש, כי הנשיא ה-44 היוצא של ארה"ב, המכריז על עצמו כ"נוצרי", השתתף - בתחילת שנות ה-90 - בחתונתו של מאליק אובמה - אחיו למחצה מצד אביו, בלבוש מוסלמי מסורתי, כפי שפרסם אתר "פוקס ניוז". אובמה הינו בן למשפחה מוסלמית מקניה, אם כי אביו, ברק חוסי אובמה הראשון, הגדיר עצמו כאתאיסט.

מן הראוי הוא להדגיש ולציין, כי עוד בשנת 1986, לאחר שלוש שנות פעילות פוליטית בשיקאגו, לאחר שסיים ברק חוסין אובמה השני, לימודי תואר ראשון באוניברסיטת "קולומביה" במדע המדינה עם התמחות ביחסים בינלאומיים, החליט הוא לערוך ביקור ראשון אצל בני משפחתו בקניה, אגב כך עלה הוא גם לקברו של אביו, אשר נהרג בתאונת דרכים ב-1982. צילום של אובמה מהביקור כאשר הוא לבוש בבגדים מוסלמיים מסורתיים עורר במהלך הקמפיין לנשיאות שמועות על כך שאובמה הוא מוסלמי, טענות שהוא נאלץ להכחיש שוב ושוב.

בין אם אובמה, הינו מוסלמי רשמי ובין אם הוא, הינו מוסלמי בנשמתו, כמו גם ברמ"ח אבריו ושס"ה גידיו, אין כל ספק, שתמיכתו האובססיבית והרגשית, של הנשיא ה-44 היוצא של ארה"ב, באומה האיסלאמית ובקיום ישות פלשתינית, אינה מקרית. אין שום הסבר שהוא לעובדה, כי על סף כהונתו כנשיאה ה-44 של ארה"ב מנע אובמה, הטלת וטו של משלחת ארה"ב במועצת הביטחון באו"ם, כאשר הוא איפשר בכך - באופן תקדימי, בהתייחס לכהונתו - קבלת החלטה נגד ההתנחלויות שמבצעת ממשלת ישראל, במועצת הביטחון באו"ם.

ההחלטה שהתקבלה שלשום במועצת הביטחון של האו"ם קובעת, כי להתנחלויות אין כל תוקף חוקי והן מהוות הפרה של החוק הבינלאומי, מכשול לפתרון בין מדינת ישראל ומדינת פלשתין ומכשול להשגת שלום בר קיימא; כי על מדינת ישראל להפסיק מיד כל בנייה בהתנחלות, כולל במזרח ירושלים; כי על כל המדינות להבחין בין שטחי ישראל לבין המדינות שנכבשו על-ידי ישראל, בשנת 1967 וכי מועצת הביטחון של האו"ם מביעה דאגה עמוקה מפעילות ההתנחלות המתמשכת, המסכנת היכולת להגיע לפתרון שתי המדינות.

החלטת מועצת הביטחון של האו"ם, הינה חסרת השלכות - מיידיות ומעשיות, כאחת על ישראל. אין בהחלטה זו, אזכור להטלת עונשים ואמצעי אילוץ לכפייתה, אם לא תבוצע בידי ישראל. ההחלטה כוללת דיווח תלת-חודשי של מזכ"ל האו"ם למועצת הביטחון על הבנייה בהתנחלויות. ההחלטה, נכללת בסמכויות האו"ם לפי הפרק השישי למגילת האו"ם. לכן, יש לה אופי ומעמד הצהרתי והמלצתי גרידא ומשמעותה הבעת אי-אמון בינלאומי כלפי ישראל, בסוגיית ההתנחלויות בשטחי יהודה ושומרון. מאחר שההחלטה אינה נכללת בסמכויות האו"ם, לפי הפרק השביעי למגילת האו"ם, לא ניתן לכפותה בכוח על מדינת ישראל או להטיל נגדה עונשים, בגין אי-קיומה ויישומה.

הנשיא הסמרטוטי והפחדן של ארה"ב הביע תמיכתו ברעיון קיום שתי מדינות, החיות זו בצד זו, כבר בקדנציה הראשונה לכהונתו. בהלוויה של שמעון פרס - אליה הגיע, תוך שהתפנה מעיסוקיו השוטפים - הביע האג'נדה הפוליטית שלו, שהעם היהודי לא נועד לשלוט על אחרים. נשיא פחדן וסמרטוטי זה, שהורה למשלחת ארה"ב במועצת הביטחון, לא להטיל וטו על ההחלטה שהתקבלה במועצת הביטחון, בגנות ההתנחלויות ביהודה ושומרון - רק בשלהי כהונתו בהיותו משוחרר מאימת הסנאט ובית הנבחרים בארה"ב, כשהוא מתפקד כ"ברווז צולע" שעוד רגע קל "הולך הביתה" - הצהיר בתחילת כהונתו הצהרות פומביות נגד ההתנחלויות וראה בשלום פלשתיני-ישראלי, "אינטרס אמריקני". מעבר לפטפוטים ולהג מדיני, חסר ערך, לא עשה הוא דבר בכהונתו הראשונה.

בקדנציה השנייה לכהונת אובמה לאחר שכפה על נתניהו הקפאת התנחלויות ומינה ג'ורג' מיטשל כשליחו המיוחד למזרח התיכון - נשלח שר החוץ, ג'ון קרי לשיחות עקרות עם נתניהו ואבו מאזן. זו הייתה מעורבותו בעניין ההתנחלויות ומיצוי פעילותו בתחום זה. ברק חוסין אובמה השני "עוטר" בפרס נובל שלום, בכהונתו הראשונה, בשל מה שהוגדר כ:"מאמציו יוצאי הדופן לחיזוק הדיפלומטיה הבינלאומית ושיתוף הפעולה בין עמים". על תוצאות תקופת כהונתו בת שמונה השנים של אובמה תעדנה העובדות בשטח - עובדות העומדות בניגוד גמור ומוחלט להצהרותיו הנבובות, הנפוחות וחסרות הכיסוי של אדם ברוך כשרון מילולי וחסר יכולת ביצועית לממשן, בפועל ולמעשה

ולחשוב שנשיא פחדן וסמרטוטי זה החזיק בידיו הקוד הביטחוני להפעלת מימוש האיום הגרעיני, במקרה של משבר עולמי. כמה מצמרר לשוב ולהיזכר, כי נשיא סמרטוטי ופחדן, בעליל, זה נמנה על התומכים בבחירתה של הילרי קלינטון לתפקיד נשיאת ארה"ב, שעה שתומכים אלה, מהמחנה ומהמפלגה הדמוקרטית והוא עצמו ניהלו תעמולת זוועה ואימה, גם יחד, נגד הפקדת הקוד הביטחוני זה, להפעלת מימוש האיום הגרעיני, בידי דולנד טראמפ, בטענה כי טראמפ הינו אדם "בלתי אחראי", לחלוטין, אשר מסוכן להפקיד בידיו הקוד הביטחוני להפעלת מימוש האיום הגרעיני.

"פעילותו" הפוליטית והכמו מדינית של נשיא חסר ערך מדיני ובלתי חשוב, לחלוטין, זה, תישחק עם שנים מספר. תוך כמה שנים לא יזכור איש קיומו של ברק חוסין אובמה השני, כמו-גם עובדת היותו הנשיא ה-44 במניין של ארה"ב, אלא רק מן הבחינה של המניין הכרונולוגי, גרידא. איש זה יימוג, בתהום הנשייה ויבלע בפח הזבל התובעני והדורסני של ההיסטוריה העולמית, עד מהרה. למי שיש ספק בכך - ולו גם קל שבקלים - נזכיר ונציין כי ההתנחלויות הינן בגדר של עובדה קיימת, מוגדרת ומונצחת בשטח, בבנייה מסיבית של בטון ומלט והניסיונות לסלקן, נכשל, עד כה, כשלון חרוץ ומוחץ.

אין לנו אלא לסיים רשימה זו בציטוט שורות מספרו משירי החלוצים של נתן אלתרמן - "שיר בוקר", בו נכללו שורות אלה, כדלהלן: "נלבישך שלמת בטון ומלט ונפרוש לך מרבדי גנים. על אדמת שדותיך הנגאלת, הדגן ירנין פעמונים". מה לנו, כי נוסיף לכך עוד דברים, כל עוד נוגנת ומהדהדת באוזנינו, המנגינה הנפלאה שהלחין דניאל סמבורסקי לשיר תקווה נפלא ונשגב זה.

הכותב הוא השותף-המייסד של ד"ר חיים שטנגר, משרד עורכי דין ומשרדו מתמחה בתחום המשפט הפלילי, דיני מעצרים, כמו-גם בתחומי המשפט העסקי, דיני חברות, פירוקים ופשיטות-רגל, דיני ירושות וסכסוכים עסקיים-משפחתיים ודיני משפחה, כמו-גם בהופעות בבג"ץ ובענייני עתירות מנהליות, קניין רוחני ומקרקעין.
תאריך:  25/12/2016   |   עודכן:  25/12/2016
חיים שטנגר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
כשלון ברק אובמה בתפקידו כנשיא ארה"ב
תגובות  [ 4 ] מוצגות   [ 4 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אקטואלי
25/12/16 12:32
2
אלטע קאקער
25/12/16 13:31
3
אבי ברמן
27/12/16 15:36
4
אלי יזרעאלי
28/12/16 00:10
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
"החפץ אחפוץ מות רשע נאום ה' אלוקים הלא בשובו מדרכיו וחיה" - ספר יחזקאל, פרק יח (מוקדש לעו"ד ציון אמיר, לזכר ימינו התמימים, בפקולטה למשפטים, באוניברסיטת בר-אילן)
22/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
הפרסום האחרון בכלי התקשורת הקושר, לכאורה, ח"כ באסל גטאס, מהרשימה המשותפת לעובדה כי הוא הבריח - לכאורה - כ-15 מכשירי טלפון סלולריים, לשני אסירים ביטחוניים, בכלא קציעות, כמו-גם זימונו לחקירה פלילית במשרדי היחידה הארצית למלחמה בפשע המאורגן, המוכרת בשמה הפומבי "יחידת להב 433", מעוררת שאלת חסינותם של חברי הכנסת, בכל הקשור להליכי חקירה; בכל הקשור להליכי מעצר ובכל הקשור להגשת כתבי אישום פליליים ונקיטת הליכים משפטיים - אם אזרחיים ואם פליליים - גם יחד.
21/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
מי שלא נתן דעתו ל"מחלוקת הקלה" שנפלה בין נשיאת בית המשפט העליון, השופטת, מרים נאור לחבר הוועדה לבחירת שופטים - שגורמים אינטרסנטיים ניסו לפטרה במינוח "אי הבנה", אינו ער לרעידת האדמה העוברת על הוועדה לבחירת שופטים, בימים ואלה ובמיוחד לעובדה, המבצבצת ועולה על פני השטח ויוצא החדר הסגור בו מתכנסת הוועדה לבחירת שופטים והיא - שחיקת מעמדם וירידת כוחם של שופטי בית המשפט העליון, היושבים בחברים מן המניין - בוועדה לבחירת שופטים.
20/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
אחת לשנה מתרחשת הפארסה העלובה והמבישה הזו, בבית המחוקקים שלנו, הלא היא הכנסת. פארסה זו מתרחשת ומתחדשת, מדי שנה בשנה, לקראת העברת חוק התקציב ואין - כמעט - מי שיפצה פה ויזעק, זעקה גדולה ומרה, על עצם קיומו של הליך חקיקתי משפיל ומכוער זה. אם עד כה טרם הבנתם למה ירמזו מלים, הרי נציב לפניהם המראה, כדי שתוכלו ראות פנים אל פנים ונכוחה הליך החקיקה השנתי הדוחה הזה, הקרוי בשפת העם: "חקיקת חוק ההסדרים". ובכן, בואו, לכו אחרי ואציג בפניכם, דרך, אופן וצורת ההתנהלות המאוסה, בה נוהג הממשל השולט (והדברים נכונים וישימים, באשר למפלגות הימין והשמאל, מפלגות השמאל והימין, גם יחד, ללא כל שוני וללא שינוי מהותי, כל שהוא).
19/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
כל פעם עניין זה מפתיע אותי ומחדש. שנים - שנים הרבה - עשו, תחילה המפד"לניקים ולאחר מכן, יורשיהם - החרד"לניקים, כל מאמץ אפשרי שהוא, כדי להשתלב בחברה הישראלית החילונית ולהפוך לבשר מבשרה. מי שנטע פירות העצים, שנשאו אחר שנים פירות השתלבות זו, היה, ראש וראשונה, הרב משה צבי נריה, מייסד מרכז ישיבות בני עקיבא, שכונה אף בכינוי: "אבי דור הכיפות הסרוגות".
18/12/2016  |  חיים שטנגר  |   יומני בלוגרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עדנה ויג
עדנה ויג
משוררים רואים בשירה דרך לבטא את הדיוקן העצמי שלהם ואת חלומם    כאן המשורר מבטא זאת כבר מראשיתו כעוּבּר, שגדל להיות משורר
רון בריימן
רון בריימן
יש לעודד השתתפות של ארצות הברית ושל "העולם הנאור" בחיסול בפועל של הפצצה האירנית המאיימת על העולם כולו, לרבות על הצ'מברליינים האירופיים, ולא רק על ישראל
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il