|   15:07:40
דלג
  אפרים הלפרין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה

זכות היסוד לקורת גג (ועכשיו ההצגה)

אתמול הלכתי עם אשתי להצגה, אחלה הצגה, היא שינתה לי חלק מתמונת העולם עכשיו אני אוהב גם בית המשפט, לא רק את אחי, את אחי אני כמובן אוהב יותר, הוא אח שלי, אז מה אם הוא גר בעמונה ומגדל כבשים?
26/12/2016  |   אפרים הלפרין   |   מאמרים   |   הקרב על עמונה   |   תגובות
אחלה הצגה [צילום: הדס פרוש/פלאש 90]

בהצגה שופטי בית המשפט העליון שחקן ראשי, המדינה והעותרים של עמונה שחקן ראשי, תושבי עמונה הם שחקן משנה, היועמ"ש שחקן משנה ההופך את הבמה וסוחט את מחיאות הכפיים, ואני צופה, שאוהב דווקא את שחקן המשנה מעמונה, לא בגלל איכות המשחק, אלא הוא פשוט אח שלי, בשר מבשרי.

השטויות של המדינה

אני צופה עם רעייתי בהצגה ורואה את המדינה עושה הרבה שטויות, יד ביד עם המנהיגים המובילים של עמונה, בין אם הם דיירי היישוב ובין אם לאו, הם עוצמים עיניים חזק חזק בכל הנוגע לזכויות על הקרקע, ומתעלמים מהעובדה (שמוכחת עם הזמן במסמכים) שמדובר בגזל קרקעות פשוטו כמשמעו, הדיירים חדורי אידאולוגיה דתית לאומית מתיישבים על הגבעה בלי בדיקות מיוחדות, ואפילו בלי כסת"ח בסגנון חומה ומגדל, בית המשפט נחלץ בצדק רב לטובתו של הצד הצודק, בייחוד כאשר הוא גם הצד החלש, וכופה על המדינה את פינוי המקום, והמדינה? חורפת עד הגג, לא מזיזה אצבע. בשלב הזה, גם אילו אהבתי את השחקן הראשי (בית המשפט) לא הייתי ממליץ לו להזכיר את העובדה שגם לשחקן המשנה מעמונה יש זכויות, כי כל עוד הוא סרבן וכל עוד זכויותיו נוגדות זכות בכירה יותר אין מה לדבר על זכויות התושבים.

סופרמן מופיע ואומר "יאללה תתחפפו"

ואז נוחת על מרכז הבמה (כמו בהצגות של לונדון) סופרמן מזוקן עם כיפה, ודרגות אלוף על כתפיו, היועץ המשפטי לממשלה, לדעתי אף הוא מתנחל, לפחות אידיאולוגית, ומראה למדינה ולתושבים מאיפה משתין הדג, הוא אומר להם חביביי וחביביתי יאללה תתחפפו ויש DEAD LINE לא דחייה ולא בטיח.

המדינה עוצרת בחריקה

ואז כל המדינה נעצרת בחריקת בלמים, אירן נדחקת לקרן זווית, התקציב, מתווה הגז, סוריה, הבקבוקים של שרה, והסיגארים של ביבי, הכל נעלם מהאופק, והתוצאה? מה שלא השיגו בשנים של בטלה, הצליחו להשיג במספר ימים מאומצים, יש מתווה לפינוי בדרכי שלום וללא התנגדות, והוא הושג תוך מספר ימים, בזכות ההתעקשות הבלתי מתפשרת של בית המשפט וכמובן בזכות סופר מן המגיח פתאום OUT OF NOWHERE ואמר לכולם, תקפצו לי, עמונה נוע תנוע, ובזמן, רות סוף.

השופטים כחזית ההגנה על זכויות אדם

כאן ירדו השחקנים מהבמה ועל המסך אשר צץ ועלה בקידמת הבמה הוצג טקס השבעת שופטים בבית הנשיא יום לפני יום הולדתי ה-62, 8.12.2016 ונשיאת בית המשפט עליון אומרת בין השאר בטקס "הגנה על עקרונות היסוד ועל זכויות האדם אינה יכולה, אפוא, להיתפס כמעשה בלתי דמוקרטי - אלא היא התגלמות הדמוקרטיה. ביסודו של דבר הרוב והמיעוט מורכבים מיחידים, בני אדם ובנות חוה, וכל אחד וכל אחת מהם זכאים לזכויות האדם. מתוך כך חייב הרוב, חייבת המדינה - כל מדינה דמוקרטית - לכבד את זכויותיהם ולהגן עליהן. זוהי חובתן של כל רשויות השלטון. ובמערך האיזונים והבלמים - שאף הוא מעקרונותיה החיוניים של הדמוקרטיה - מסור התפקיד להבטיח את מימושן של הזכויות הלכה למעשה למערכת בתי המשפט, ובראשה לבית המשפט העליון".

ובשיא המתח נדלקו האורות, הפסקה

בהפסקה חיסלתי בעצבים שני פופקורן גדול, הרופאה כבר תראה לי מה זה. ובשלב הבא המסך עולה, אני וזוגתי יושבים מתוחים באולם והשופטים מקריאים את ההחלטה

וכך מקריאה הנשיאה

זכויות אדם ככל שידוע לכולנו הן דבר יחסי, וכל עוד לא הכירו התושבים בזכויות של בעלי הקרקע, לא היה מקום כלל להזכיר כי גם לתושבים יש זכויות, וכל עוד בעלי הקרקע היו במיעוט, והדיירים בתמיכת המדינה היו הרוב, ודאי שלא היה מקום לדון בזכויות התושבים אך משהסכימו המדינה והתושבים שהם חייבים לפנות ולהשיב הקרקע לבעליה הם בעצם מודים בטעותם, ואפילו הם בעצמם כבר לא תומכים בעמדה הקודמת שלהם, וזו בדיוק הנקודה שבה נפתרה להלכה (ועדיין לא למעשה) הפגיעה בזכויות העותרים ואנו מחויבים לכן לאזן ולפתוח צוהר גם לזכויותיהם של התושבים.

אין לבית המשפט כל עניין שהתושבים יאבדו את קורת הגג שלהם, אין לשלול זכויות אדם גם מאנשים שחטאו, ובכלל לא ברור אם התושבים הם אלה שחטאו או אלה שהביאו אותם לשם חטאו, או כמה מהם חטאו, וזה בכלל לא משנה, לאחר שהתהפך הדיסקט וכולם מוכנים ומתגייסים על-מנת לתקן. כאמור אין לבית המשפט כל עניין שהתושבים יאבדו את קורת הגג שלהם, נהפוך הוא, בית המשפט יהיה שומר הסף שלהם על-מנת שלא ייפגעו, אפילו לא ליום אחד ואף לא לשעה אחת במסגרת התהליך, יש להם ילדים, יש שם נשים בהריון, כגורם המוביל בזכויות אדם אנו, שופטי בית המשפט עליון, ולא רק אנחנו אלא כל אדם, מצווים למזער את תופעות הלוואי של הפינוי הזה אשר כרוך בכאב רב לתושבים, בני משפחותיהם, לאזרחים רבים במדינה, כולל לנו השופטים, לעובדי בית המשפט ובתי המשפט, כאיש אחד, מהמסד עד הטפחות.

אנו כבר אמרנו שזכויות יסוד יש לכולם לאחמד, פטמה, אריאל ויהודית, עם כיפה או בלי כיפה עם כאפיה או בלי, ומתפקידנו לאזן ולהבטיח זכויות, לאזן ולהבטיח זכויות. והכל בעולם דינאמי בו אנו חייבים להיות מאוד ערניים למציאות המשתנה.

לאחר שהמדינה והתושבים הכירו בטעותם והביעו רצונם לתקנה לאלתר, ולאחר שמדינה והתושבים הכירו בפועל בזכויות העותרים, בעלי הקרקע, אנו קוראים למדינה להבטיח את זכות היסוד של התושבים לקורת גג שהוכרה במגילת זכויות האדם של האו"ם ואף קיבלה ביטוי ממשי ומוחשי בחקיקה במסגרת תיקון 29 לחוק ההוצאה לפועל, אנו מודיעים לתושבים כי אם תקופח זכותם לקורת גג בתהליך אנו נתכנס בטווחי זמן מינימליים על-מנת להקשיב לתושבים ולנסות לפתור ולגשר, איננו מבטיחים להצליח אך אנו מבטיחים לנסות. וכפי שכולם ראו, את מה שאנו מבקשים הרשויות מכבדות לפחות בסופו של דבר.

אנו מצפים מהמדינה ומהתושבים שלא יפרו את האמון שאנו נוטעים בהם, לא ייכנסו לתרדמת חורף, לא ימסמסו את התהליך ולא יתבצרו על שטויות תוך יצירת סיכון מיותר לזכויות הבעלים. אנו מצווים על המדינה להגיש דיווח סטטוס שבועי בכל יום ה' לקראת סוף היום החתום על-ידי היועץ המשפטי לממשלה או אחד מהסגנים שלו, לפי דוגמת דיווח שתצורף להחלטה זו תוך 24 שעות, את הדוחות תפיץ המדינה לבית המשפט ולבאי-כוח הצדדים, והצדדים מוזמנים בזאת להתייחס לדברים על-מנת להקל על בית המשפט המאד עמוס לבצע פעולות מעקב הכרחיות על-מנת להבטיח את ניצול הזמן שהוקצב באורח מיטבי.

אנו מצווים על המדינה לתת לבאי-כוח הצדדים גישה מסודרת ומלווה לאזורי הבנייה עד שעה אחת ביום בתיאום משותף מראש, עם כל באי הכוח יחדיו, על-מנת לעמוד מקרוב על הסטטוס ועל הסיכויים לסיים את העבודה בזמן.

אנו מצפים שהמבקרים מכל הצדדים, שלא לנצל את הביקורים האלה על-מנת לשבש את המעבר או לעכב אותו.

אנו מודיעים באורח שאינו משתמע לשתי פנים שאם נזהה מכשולים מלאכותיים בתהליך ניאלץ להפוך שוב את הגלגל על-מנת להבטיח את זכויות הבעלים, ואנחנו כבר הוכחנו נחישות, אם ניאלץ להוכיח אותה פעם נוספת, אין ספק שכך נעשה, אך אז ספק גדול אם נוכל לתת במדינה ובתושבים אמון נוסף בעתיד.

מתוך כל האמור לעיל, ומאחר שההכרה בזכויות הבעלים הפכה לעובדה קיימת, והשותפים להכרה הזו הם כולם, הפכנו דיסקט ועברנו לשלב של מרוץ נגד הזמן למימוש הפתרון – מאזן הנוחות שנטה עד כה באורח מובהק לטובת בעלי הקרקע, נוטה כעת דווקא לטובת קורת הגג של המתיישבים, ולכן אנו דוחים את תאריך מימוש הצווים בחודשיים, שבועיים יותר ממה שביקשה המדינה, וזאת כאות תודה לכל הצדדים על מאמציהם ועל-מנת להגדיל את הסיכוי שלא נזדקק לארכה נוספת.

אנו מצפים מהמדינה שתמצא דרך הומניטרית לפצות את בעלי הקרקע על האיחור בהשבת רכושם אם לא ישירות אזי באמצעות תרומת ציוד רפואי או מזון לגורמים הומניטריים הזקוקים להם ברשות הפלשתינית.

סופרמן רב-אלוף, ומד מחיאות הכפים שהתפוצץ

המסך יורד, האורות באולם נדלקים, הקהל נעמד על רגליו ומריע, מד מחיאות הכפיים, מגיע ל-100% כאשר סופרמן עולה לבמה (בקהל כבר מלחשים בבדיחות של כבוד שהוא רב אלוף לפחות בגלל הזקן הכיפה והדרגות), וכאשר השופטים עולים וקדים לקהל נשבר מד מחיאות הכפים, מתפוצץ, לרסיסים, בדרך החוצה עמדו לי דמעות בעיניים וראיתי שאני לא בודד עם הלחלוחית הזו, ואשתי עם עיניים אדומות אומרת לי "אמרתי לך שבית המשפט הוא אחלה, תראה איך שמר על הזכויות של כולם, אפילו על הזכויות של אחיך מעמונה שהוא קצת מוזר, לא עובד, רק לומד תורה, חי על גבעות יו"ש ומתפרנס מהתפילות ומהכבשים שלו". חיפשתי פינה להתבייש בה אבל התיאטרון היה עגול.

אני אוהב עכשיו את בית המשפט אבל את אחי אני אוהב יותר

עכשיו אני אוהב גם בית המשפט, לא רק את אחי, את אחי אני כמובן אוהב יותר, הוא אח שלי, אז מה אם הוא גר בעמונה ומגדל כבשים? ולגבי בית המשפט פשוט טעיתי, הייתי שבוי בקונספציה שגויה, פשוט לא ידעתי שבית המשפט הוא כל כך חכם, צודק ואנושי לכול כול כול כולם.

תאריך:  26/12/2016   |   עודכן:  26/12/2016
אפרים הלפרין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
זכות היסוד לקורת גג (ועכשיו ההצגה)
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  הקרב על עמונה
ליאור שליין הבריק בתוכנית האחרונה כאשר הזכיר בתוכניתו לנתניהו ולמרעיו מה שלמדנו בצבא "שלכל שבת יש מוצאי שבת". מה חשבת מר נתניהו, שלפעילות שלך נגד אובמה לרבות בבחירות ולהיותך נושא כליו של אדלסון מגדולי אויביו של אובמה לא יהיה מחיר? האם באמת חשבת שלכל כינויי הגנאי שאתה ומקורביך המטרתם על נשיא ארצות הברית היוצא ("ערבי" היה הנחמד שבהם) במשך שמונה שנות כהונתו אין שום השפעה? ובכן לכל שבת יש מוצאי שבת ואת התשובה קיבלת דווקא בליל שישי שנאמר מי שטורח בערב שבת אוכל אותה בשבת.
26/12/2016  |  משה גולדבלט  |   מאמרים
התיעוב של התקשורת כלפי ההתנחלויות אינו רציונלי היא משקרת, מעוותת ומחרחרת ריב מתוך תסכול ואף אינה מנסה להסתיר זאת אך העם לא מטומטם ומבין - זהו ניסיון לפגוע ברכיב היהודי של זהותנו
25/12/2016  |  דרור אידר  |   מאמרים
בית המשפט העליון דחה (יום ה', 22.12.16) את פינוי עמונה ב-45 יום וקבע שיש לבצעו עד 8.2.17. בכך נענו הנשיאה מרים נאור והשופטים אסתר חיות וחנן מלצר לבקשת המדינה.
22/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
המומחה למידתיות מספר אחד במדינת ישראל ואולי אף בכל העולם הוא בית המשפט העליון. הוא מחליט כמעט על כל דבר תוך שימוש בכלי שהוא כאמור מומחה מספר אחד בו כלי המידתיות.
22/12/2016  |  אפרים הלפרין  |   מאמרים
תושבי עמונה אומרים כי קיבלו את דרישת בית המשפט העליון. בתצהיר שהגישו (יום ה', 22.12.16) לבג"ץ נאמר: "למען הסר ספק, כלל המשיבים תושבי עמונה רואים עצמם מחויבים, בחתימת הנהגת הישוב הנבחרת להסכם לפינוי ולקידום אפשרויות הסדרת עמונה וממילא גם למתווה המצורף אליו על פיו הם מחויבים לפינוי בדרכי שלום וללא כל עימות והתנגדות, וזאת בהתאם להחלטה שהתקבלה בישוב".
22/12/2016  |  עידן יוסף  |   חדשות
רשימות נוספות   /   הקרב על עמונה  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   ישראלי-פלשתיני  /  מי ומי  
בג"ץ צפוי לדחות פינוי עמונה  /  איתמר לוין
המדינה מבקשת ארכה לפינוי עמונה  /  איתמר לוין
תושבי עמונה אישרו את המתווה החדש  /  איציק וולף
עמונה כסמל לחיסול ההתנחלויות  /  עמי דור-און
על ניסיך ועל נפלאותיך  /  מנחם רהט
לא מאבק פרטי על קרקע  /  דרור אידר
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
מירב ארד
מירב ארד
מגוון הצעות מומלצות מעובדי קרן קימת לישראל לטיולים מהנים ברחבי הארץ - במרחב צפון, מרכז ודרום. מוזמנים להגיע וליהנות בתקופה הקרובה ובמהלך חופשת "בין הזמנים" ממקומות טיול יפים במיוחד...
עפר דרורי
עפר דרורי
הספר הכתוב יוצא מן הכלל חושף את פעילותו של אלון כמנהיג צבאי במלחמת העצמאות, ומפרט קרבות בהם אלון שינה את פני המערכה
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il