|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
איך רוכשים ביטוח נסיעות לחול הכי זול ?

יום הפופקורן הבינלאומי

מה הם יתרונותיו של התירס? האם הוא מאבד את יתרונותיו בבישול? ומה עדיף יותר קלח תירס חם או תירס מקופסה? תירס או פופקורן? והאם שימוש בשמן תירס בריא לנו?
22/01/2017  |   ליטל פיינגרץ   |   כתבות   |   תגובות
הכנת פופקורן במיקרוגל אינה מומלצת [צילום: AP]


הידעת?

  • התירס שייך למשפחת הדגנים וידוע בשם המדעי שלו "Zea mays". זהו שם מסורתי, שידוע לילידי אמריקה;

  • ניתן למצוא את התירס בצבע אדום, ורוד, שחור, סגול וכחול על-אף שאנו לרוב משייכים את התירס לצבע הצהוב;

  • עונת הקיץ היא העונה שטעם התירס הוא במיטבו, למרות שניתן למצוא אותו בשווקים בכל ימות השנה;

  • בתעשיה משתמשים רבות בתירס לייצור מוצרים מגוונים, למשל: שמן תירס, עמילן תירס, התססת תירס ליצירת כוהלים, מוצרים שונים המכילים תירס כמו קרקרים מתירס ועוד.

יתרונות התירס ותוצריו:

  • התירס הוא מרכיב מרכזי במגוון מזונות כגון טורטייה, פולנטה או חטיף כמו פופקורן או חלק מהמטבח והבישול הביתי, התירס הוא מקור ייחודי של יתרונות בריאותיים;

  • התירס מכיל ויטמינים ומינרלים חיוניים כמו סוגים שונים של ויטמיני B כמו ויטמין B1, ויטמין B5 וחומצה פולית;

  • התירס עשיר בנוגדי חמצון והינו מקור טוב למינרל מנגן. התירס מכיל תרכובות מן הצומח ונוגדי חמצון כגון בטא קרוטן, לוטאין, אנתוציאנין ועוד. תירס צהוב למשל, מכיל ריכוז גבוה של קרטנואידים ולוטאין וזיאקסנתין ותירס כחול מכיל ריכוז גבוה של נוגד החמצון אנתוציאנין. רוב המחקרים שעסקו בהפחתת הסיכון למחלות על-ידי צריכת נוגדי חמצון ממקור תזונתי לא בדקו את סגולותיו של התירס, עם זאת נעשו מספר מחקרים שבדקו את ההגנה שנוגדי החמצון של התירס מספקים מפני מחלות לב וכלי דם ונמצא באותם מחקרים, כי נוגדי החמצון של התירס עלולים לסייע בהגנה מפני מחלות לב וכלי דם. תרכובות נוספות בתירס נמצאו כמסייעים בהורדת לחץ דם, אך נדרשים מחקרים נוספים כדי לאשר את סגולותיו הבריאותיים. כדי לאכול את התירס, עליו לעבור תהליך בישול או ייבוש למוצרי מזון שונים בתעשיה. מחקרים מראים, כי ייבוש התירס בטמפרטורה של 93-65 מעלות צלזיוס, לא הפחיתה את ריכוז נוגדי החמצון שבו;

  • התירס הוא בהיותו פחמימה מורכבת העשירה בסיבים תזונתיים, והיותו בעל תכולת חלבון מספקת כחמישה-שישה גרם חלבון לכוס. תכונות אלו תורמות למנוע ספיגה מהירה של הסוכר מהמערכת העיכול לדם, ועל-ידי כך לשמור על רמות סוכר מאוזנות בדם. צריכה של כוס-שתי כוסות תירס, נמצאה כמסייעת לאיזון טוב יותר של רמות הסוכר בדם בסוכרת סוג 2 וסוג 1;

  • מחקרים אף הראו שצריכה של תירס לעיתים קרובות קשורה לצריכה מספקת וטובה של סיבים תזונתיים. למשל, אנשים שצורכים לעיתים קרובות פופקורן, נוטים לצרוך פי שניים-שלושה יותר דגנים מלאים, מאנשים שלא צורכים פופקורן. צריכה של סיבים תזונתיים טובה לעיכול. מחקרים נוספים הראו, שצריכה של תירס עלולה לתרום לגדילה וצמיחה של החיידקים הטובים במעי הגס ועל-ידי כך להיווצרות של חומצות שומן קצרות שרשרת מסוג SCFAs, אשר מספקות אנרגיה לתאי המעי ועל-ידי כך מסייעים בהפחתת הסיכון למחלות במעי, ובייחוד להפחתת הסיכון לסרטן המעי הגס. מחקרים מצאו, כי צריכה של 12 גרם ויותר של סיבים מהתירס ליום, שהם 2.5 כוסות של תירס טרי, תורמת להפחתת הסיכון למחלות המעי ולהפחתת הסיכון לחלות בסרטן המעי הגס.

מהי הצורה הטובה ביותר לבשל תירס מבלי שנפגע ברכיביו?

ניתן לבשל תירס עם או בלי קליפה במגוון דרכים. אם מבשלים או מאדים את התירס, מומלץ שלא להוסיף מלח או לבשל למשך זמן ממושך, כדי למנוע את התקשותו ופגיעה בטעמו. במידה וצולים את התירס בתוך הקליפה על הגריל, יש להשרות את התירס ולהרתיחו מראש לפני הצלייה. הידעת? הצורה הטובה והמומלצת ביותר להכנת התירס, היא באידוי של כחמש דקות. כאשר מומלץ להפחית את זמן החשיפה לחום למינימום, זמן בישול מינימלי, ומגע מינימלי עם המים.

מה עדיף: תירס או פופקורן?

תירס רגיל או קפוא, עשיר יותר בנוטריינטים מאשר הפופקורן. עם זאת, הפופקורן נחשב לחטיף בריא וגם פה תלוי איך מכינים אותו. הדרך הבריאה ביותר להכין פופקורן, היא קודם כל לשים את גרעיני התירס במכשיר אוויר להכנת פופקורן, ורק אחר-כך בסוף להוסיף מעט שמן זית, ולא לשים את השמן מהתחלה, וזאת על-מנת למנוע את חמצון השמן. משך זמן חימום קטן יותר של השמן, כך השמן מחומצן פחות. הידעת? הכנת פופקורן במיקרוגל בשקית אינה מומלצת, משום שמחקרים הראו, כי בחימום נוצרות תרכובות כימיות מסרטנות המתפרקות משקית הפופקורן.

מה עדיף: קלח תירס חם או מהקופסה?

קלח תירס וגרעיני תירס מוקפאים שאינם מעובדים, בריאים יותר ומומלצים יותר לאכילה מאשר תירס מקופסת שימורים. שיטת הקפאת התירס שומרת על הערכים התזונתיים של התירס. תירס משומר פחות מומלץ, משום שמזון שמקורו מקופסאות שימורים, מכיל חומרים כימיים כגון ביספינול A. כמו-כן, תירס משומר מכיל כמות גבוהה של נתרן. צריכה גבוהה של נתרן נמצאה כעשויה להעלות את לחץ הדם ולמחלות אחרות כגון סרטן. כמו-כן, לרוב התירס המשומר מכיל תוספת של סוכר לצורך שיפור הטעם, על כן העדיפות היא לתירס טרי או מוקפא.

שמן תירס - האם הוא בריא לנו?

את שמן התירס מכינים מזיקוק של זרעי התירס. השמן מכיל חומצות שומן רב בלתי רוויות מסוג אומגה 6, חומצת שומן חיונית לגוף, אך כאשר היא עוברת חימום, היא עלולה להזיק לגוף ולהגברת הסיכון למחלות לב וכלי דם למשל.

צריכה של שמן תירס עלולה לגרום גם לירידה ברמות הכולסטרול הטוב בדם, אך גם לירידה בכולסטרול הרע בדם. על כן, שימוש בשמן תירס פחות מומלץ, בייחוד כאשר משתמשים בו לבישול או אפייה.

מתכון: פולנטה בריאה
כ-150 קלוריות למנה
▪ ▪ ▪


רכיבים:

5 קלחי תירס טריים
1 כוס חלב 3% של 200 מ"ל
2 כפות שמן זית
חופן עלי בזיליקום או פטרוזיליה

אופן ההכנה:

  • מחלצים את תוכן התירס מגרגירי התירס בעזרת סכין חדה, חורצים לאורך את קלחי התירס, תוך כדי פציעת הגרגירים ולוחצים בעזרת גב הסכין את הקלח לאורכו ומוציאים את התוכן מהגרגירים;

  • מחממים מחבת עם שמן הזית, מוסיפים את עסיס התירס ומבשלים תוך כדי ערבוב כארבע-חמש דקות;

  • מוסיפים את החלב, ממשיכים לערבב ולבשל כחמש דקות נוספות עד לקבלת תערובת סמיכה ומבעבעת;

  • מתבלים במלח ופלפל לפי הטעם;

  • מניחים את הפולנטה בצלחת הגשה ומפזרים מעל עלי בזיליקום או פטרוזיליה;

  • אפשר גם לחתוך עגבניות שרי ולפזר מעל.

הכותבת היא דיאטנית קלינית בסטודיו C
תאריך:  22/01/2017   |   עודכן:  22/01/2017
ליטל פיינגרץ
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
יום הפופקורן הבינלאומי
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אהוד פרלסמן
26/01/17 14:52
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המזרחנים שחקרו את תולדות הערבים הגיעו למסקנה שהמושג ערביי הארץ אין כוונתו למוצא האתני שלהם אלא לשפתם ותרבותם הערבית. ערביי הארץ הם ערבים מבחינה תרבותית ולא מבחינה אתנית. הערבים שכבשו את המזרח התיכון היו מעטים יחסית לאוכלוסייה המקומית ונבלעו בתוכה. (ברנרד לואיס, הערבים בהיסטוריה). המוסלמים בארץ כיום הם תערובת של ערבים, סורים-ארמים ומוסלמים מהארצות השכנות ומארצות האיסלאם שהיגרו לכאן (כורדים, תורכמנים, צ'רקסים, מצרים, אלג'ירים, בוסניים, סודאנים, עירקים, חורנים, וערבים מחצי האי ערב).
22/01/2017  |  רבקה שפק ליסק  |   כתבות
מינויו של אביחי מנדלבליט לכהונת היועץ המשפטי לממשלה נתקל בביקורת מתלהמת הן מצד האופוזיציה והן מצד מרבית כלי התקשורת. טענו נגדו שלא יהין להורות על חקירות נגד ראש הממשלה בנימין נתניהו. הטילו דופי בכישוריו המשפטיים. ייחסו לו רכות שתעמוד בעוכריו בבואו לקבל החלטות קשות. והנה, חלפה רק שנה מאז כניסתו לתפקיד, ומתברר כי מנדלבליט עשה את שלא ההינו קודמיו לבצע: לא רק שהורה על סדרה של בדיקות-חקירות נגד נתניהו ובני משפחתו (שרה נתניהו, יאיר נתניהו), על-אף שנתניהו פעל למינויו למזכיר הממשלה ולאחר מכן לתפקיד היועמ"ש, אלא גם הורה על חקירה נגד כלי תקשורת מוביל - הוא ידיעות אחרונות, ובעליו, ארנון מוזס.
21/01/2017  |  יואב יצחק  |   כתבות
כדאי היה לראשי ערים להזמין את היו"ר לשעבר של הקרן הקיימת, אפי שטנצלר, 66, לסיורים. אחרי לפחות שלושה סיורים כאלו הם קיבלו מהאורח המכובד מתנה במיליוני שקלים, לא מכיסו הפרטי חלילה, אלא מכיסי הקרן הקיימת לישראל. שטנצלר היה יכול לעשות זאת, כי במידה רבה היה כתשע שנים שליט יחיד בקק"ל. דוח מבקר המדינה כולל עובדות ועדויות לא מעטות על שלטונו בשק הכסף בן ארבעת מיליארדי השקלים. בשורות הבאות יובא מידע רב שעדיין לא פורסם על מעללי שטנצלר.
20/01/2017  |  אלעזר לוין  |   כתבות
לפנינו שבוע שבו כל הקשור לתקשורת עלול להיות בעייתי. התקשורת שהיא גם קשורה ל"חדשות" בנושא תובלה, נסיעות, מערכות שלא מתפקדות ב"שלמות המתבקשת". ברמה הבין-אישית, מומלץ לדחות פגישות חשובות, שבהן להסכמים, למילים ולתכנים יש חשיבות. הנטייה היא לא לומר את האמת, להונות ולעוות אינפורמציה. ואצלנו במדינה שלנו, נושא "התקשורת" טעון וגם הוא נחשף כמעוות. כלומר, כולנו מקבלים מידע מכוון, עם מטרה "להנדס" את המוח למאזינים, לצופים ולקוראים. ולמעשה רק בזה עוסקים כל אחד מאלה שמציגים עצמם פרשנים, עיתונאים או מראיינים, שאינם מבינים או לא רוצים להאמין שכמעט איש כבר לא מאמין להם (ברור שיש עיתונאים ספורים שהוכיחו כבר שהם "אחרים" ולא פוחדים ללכת נגד הזרם, וליידע את הקוראים או המאזינים באמת!). אנחנו בתקופה שבה כולנו נחשפים ל"הפתעות" שונות המטהרות את האווירה, בכל התחומים, כולל אישיים וציבוריים. ה-כ-ל יוצא החוצה בצבעים האמיתיים.
20/01/2017  |  טובה ספרא  |   כתבות
בעוד מנהיגי הימין הפוליטי בישראל חגגו את ניצחונו של דונלד טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית, הקהילה היהודית בארצות הברית הביעה דאגה עמוקה מהתפתחות זו. במהלך קמפיין הבחירות שלו, טראמפ אמר דברים רבים שנעמו לאוזני המשתייכים למחנה הימין בישראל: הוא איים להטביע ספינת תותחים אירנית, הדגיש את הצורך לנקוט עמדה קשוחה נגד הטרור האיסלאמי, והצהיר שההתנחלויות בגדה המערבית אינן מהוות מכשול לשלום. בה בעת, המרד שהנהיג טראמפ נגד ה"פוליטיקלי קורקט" יצר סביבה שבה שנאת זרים היא מקובלת. טראמפ עצמו, כמועמד, נעזר לא פעם בביטויים של שנאת זרים וכך גם לא גינה ביטויים מסוג זה בקרב תומכיו. אם ממשל טראמפ לא יגנה דברי שנאה או הסתה בכלל ובמיוחד אמירות בוטות נגד יהודים, גם אם יפעל לקיים את ההבטחה בדבר חיזוק הקשרים בין ירושלים לווושינגטון, צפויה להתפתח על-רקע זה מחלוקת בין הקהילה היהודית בארצות הברית לבין ישראל.
19/01/2017  |  ארי הייסטין  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
יעקב הוא עיתונאי אשר לא היו לו שאיפות אחרות מלבד תקשורת, עיתונאות, יצירת סיפור, הגשה, הבאת חדשה, כתיבה, הבאת מידע על נושאים מנושאים שונים
יוסף אורן
יוסף אורן
מתחילה התכוונה המחברת לכתוב רומן רב-דורי על משפחה המתמודדת עם משבר האקלים הפוקד את כדור-הארץ בעיירה צפונית אחת, ורק משום שלא הצליחה לממש את התוכנית המקורית, החליטה להעלים את כישלונ...
דרור אידר
דרור אידר
כיצד התקיימנו בעולם חסר התגלות, בגיא צלמוות של לאומים, נתונים לסכנת השמדה? מגילת אסתר הכינה אותנו לעולם כפי שמוכר כיום, שבו מוכרחים לתמרן בסבך הפוליטיקה העולמית כדי להשיג את הבסיס:...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il