בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
האופניים החשמליים הפכו מזמן מכלי תחבורה אישי, ירוק ונוח לכלי מסכן חיים. הילדים רוכשים אותם בקלות ו"מצפצפים" על הכללים.
כל מי שהסתובב בשנים האחרונות בערים הגדולות יודע שאופניים חשמליים הפכו טרנד הולך ומתעצם. ואין זה מפתיע: מדובר בפתרון פלא תחבורתי שימושי ואופנתי לבני נוער, לאנשים ללא רישיון נהיגה, לכאלו שרישיונם נפסל, להורים שנטל ההסעות ירד ממטלותיהם וגם למי שפשוט לא רוצה להיות תלוי יותר ברכב. תמורת כמה אלפי שקלים וללא כל צורך ברישיון נהיגה יכול כל אחד לרכוש כלי מנועי מהיר במיוחד, שמצליח לעקוף את הפקקים בדרך ירוקה ונוחה, מדלג בקלילות מעל בעיות החנייה והוצאות הרכב. אך האם לכל הטוב הזה יש גבולות ברורים כפי שלכל כלי רכב יש חוקים ותקנות? כמו שניתן לראות מהשטח בשנה האחרונה נפצעו, ולצערנו גם נהרגו בני נוער ומבוגרים כתוצאה מרכיבה על אופניים מסוג זה או היתקלות בכלי רכב זה. כך למשל, במסגרת היותי מורה פרטית, אחד מהתלמידים שלי נפגע כתוצאה מהסעת חברו על האופניים, איבוד שיווי המשקל וחבלה בראשו כתוצאה ממפגש קרוב עם המדרכה, דבר שהוביל לאשפוז בן 5 ימים בבית החולים. לשאלתכם, אחרי האשפוז כשהנער חזר למיטבו הוריו התירו לו לחזור ולרכב על האופניים. אז יהיו שיגידו שלכך ישנן תקנות שנועדו להגן על הרוכב ועל האזרחים בשטח. פתרון חלקי להלן תקנות התעבורה: גיל הרוכבים – מעל 16, מהירות הרכיבה המותרת – עד 25 קמ"ש, חובת סימון ברור על האופניים כי מדובר באופניים חשמליים וחובת התקנת צופר או פעמון כמו גם התקנת פנסים ומחזירי אור. עד כאן, נשמע שטיפלו בבעיה. אלא שבמקרה הנ"ל התקנות מספקות פתרון חלקי בלבד לבעיות ולסכנות הטמונות ברכיבה על אופניים חשמליים, ואם רוצים לבחון את האפקטיביות שלהן יש להפנות את הזרקור לסוגיות אותן התקנות לא מסדירות - סוגיות שיכולות לעלות ביוקר להולכי רגל ורוכבים כאחד. בעוד נשמעות תקנות בחקיקה בינתיים נשמעות זעקות בקרב האוכלוסייה. אז נכון להיום, הרכיבה על גבי אופניים חשמליים אינה מותרת על מדרכות הערים, אך מי מאיתנו לא נתקל לפחות פעם ביום ברוכב הדוהר במדרכה במהירות על גבי אופניים חשמליים כאשר כל שנותר להולכי הרגל הוא לנוס על נפשם? בעוד שמהירי התגובה ניצלים, האטיים יותר, וביניהם האוכלוסייה המבוגרת, נפגעים. התוצאה: במקום שהאופניים החשמליים יהוו בשורה ככלי תחבורה חלופי לרכב פרטי, המפחית את עומסי התנועה, מצמצם את הזיהום הסביבתי, מקטין את בעיות החנייה וכמובן זול ויעיל, בהיעדר הסדרה מקיפה הנוגעת לכל האספקטים, הוא הפך לאחד מאמצעי התחבורה המסוכנים ביותר שהופך את רחובות הערים לשדה קטל ממש. בטוחה אני כי ישנם רוכבים הנזהרים ושומרים על הכללים ודווקא נתקלים באזרחים הולכי רגל שמפריעים לסדר ומשתמשים בשבילי האופניים המשמשים למטרה זו, או מנגד נהגי אופניים חשמליים המשתמשים במדרכה ופוגעים בזכותנו לשמור על נפשנו במקום הבטוח להולכי הרגל. על כל אחד מאתנו, רוכב או הולך רגל, להסב את תשומת הלב ולאט-לאט להגדיל את הדיבור והמודעות בנושא ואולי יחד נצליח לחולל שינוי.
|
|
הכותבת היא סטודנטית לעבודה סוציאלית שנה א' בבר-אילן
|
|
תאריך:
|
23/01/2017
|
|
|
עודכן:
|
23/01/2017
|
|
רותם זוהר
|
|
למי ששכח הריני להזכיר כי ישראל היא מדינה קטנה במזרח התיכון שבמקום לקבוע את קיומה בתורת ה' הרי שהיא קבעה את קיומה בזכות מעצמת על ששמה ארה"ב. את הסגידה לארה"ב קבע דוד בן-גוריון - ראש הממשלה הראשון של מדינת ישראל. הוא עשה זאת גם על חשבון הכרת הטוב שהייתה צריכה להיות לו למעצמת על אחרת, לברית המועצות לשעבר. גם ההשקפה היהודית הטהורה מורה לעם היהודי לא למרוד באומות העולם, ובמיוחד לא לעשות כך כנגד המעצמה מספר אחת בעולם, עד בוא גואל צדק בע"ה. כך גם נהג רבי יוחנן בן זכאי, שאלמלא מעשיו - לפייס את רומי כנגד מעללי הסיקריקים, מי יודע אם היינו עוד קיימים. אבל מאז השמונה שנים האחרונות מסתבר שהגאווה הציונית - מימין ומשמאל גם יחד, שכחה את מה שההשקפה היהודית מצווה ואת מה שאף המנהיגים הציונים קבעו, ובראשם דוד בן-גוריון. במקום להמשיך בקו של אי-התגרות בגדולת האומות בדורנו הרי שלא רק שההתגרות החלה לנסוק אלא שהמדינה הקטנה מהמזרח התיכון, הממומנת ע"י ארה"ב, החלה גם להתערב בנעשה בתוך מעצמת העל, כאילו ישראל היא המעצמה ואילו ארה"ב היא מדינת הבת!
|
|
|
בעת כניסתו לבית הלבן הצליח טראמפ להפתיע ולהפעים אותי. התרחש שם, לדעתי, מאורע שעוד יהיו לו הדים עצומים בעולם הזוטות שלנו. המציאות כמו התעוררה לחיים אחרי כ-100 שנים של בדידות. מיד עם כניסתו לחדר הסגלגל שאל טראמפ את אנשיו, היכן צ'רצ'יל? כידוע סולקה הפרוטומה המפורסמת אחר כבוד על-ידי אובמה, נשיא העידן החדש שאחרי צ'רצ'יל המהוה. טראמפ ציווה להחזיר אותו למרכז זירת המאורעות. מעתה יהיה צ'רצ'יל סמוך לקו האש של הכרעות והחלטות בגורלו של העולם. זה לא פשוט, חברים וחברות. מסך הברזל של שקרי הפוליטיקלי-קורקט יהפוך למסננת באקדחיו של דיווי קרוקט.
|
|
|
בימים אלה פורסם, כי הרמטכ"ל איזנקוט אושפז לניתוח בשל גידול סרטני, וכי את מקומו ימלא במשך 18 יום סגנו, האלוף יאיר גולן. אני מאחל לרא"ל איזנקוט החלמה מהירה, בריאות ואריכות ימים, אך חייבים לחשוב גם על האפשרות שייבצר ממנו להמשיך בתפקידו. גם על עתידו של האלוף גולן ראוי כי הממשלה תחשוב ותחליט, ותימנע מלהשאירו בתפקיד רק משום שהוא כבר שם.
|
|
|
הקהל באולם ההספדים טרם התפזר, אבל שתי תולעים צעירות - צפיק וצילקע - הצליחו לחדור לראשה של הגופה הטריה וניגשו לארוחה.
|
|
|
יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס הצליח לגייס את עבדאללה מלך ירדן להצטרף למאבק נגד כוונת ממשל טראמפ להעביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים. מחמוד עבאס נועד ב-22 בינואר ברבת-עמון עם עבדאללה מלך ירדן ודן עמו בהשלכות של צעד כזה.
|
|
|
|