|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
קבוצת ירדן
כיצד להכין בבית שייקים מיין

נאחז בקרנות המזבח <br>

למרות החשדות הפליליים כלפיו ראש הממשלה נאחז בקרנות המזבח ומתכנן אסטרטגיית הישרדות על כסאו בכל מחיר. אם יתברר כי נתניהו קשור במישרין לחשדות בתיק 3000 עשוי הדבר לסיים את כהונת ראש הממשלה מוקדם מן הצפוי
27/01/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   פרשות נתניהו   |   תגובות
[צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]


נאום ההגנה והתוכחה של ראש הממשלה בנימין נתניהו בכנסת השבוע נכתב בעצה אחת עם עורכי דינו ושיקף את הגרסה שמסר בחקירת יחידת להב 433. היה זה נאום מוכן מראש ומגוחך, דוגמה נוספת לזלזול באינטליגנציה של חברי הכנסת ושל הציבור כולו. נתניהו הקריא אותו מהנייר כדי להיצמד לטקסט הרגיש, אך היה ניכר בו שהוא בלחץ רב, מתוח ועצבני כמו שנאמר "טובל ושרץ בידו".

נראה שנתניהו מנסה לקבוע אמות מידה חדשות וכללי אתיקה לנהנתנות ולחמדנות מבית מדרשו. "מותר לקבל מתנות מחברים" הוא טען, אפילו החנפנים והלקקנים מבין חברי הכנסת והשרים מהליכוד היו במבוכה. אין שום חוקר, יועץ משפטי או שופט שיקבל את קו ההגנה הכושל הזה. סביר להניח שנתניהו יואשם לפחות בעבירה של הפרת אמונים, צריך להמתין לגמר החקירה בתיק 1000.

אדלשטיין הצבוע

מה שמרתיח את הדם היא ההתנהגות החנפנית והלקקנית של יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין אשר סירב לאפשר לחברי הכנסת לקבל מראש הממשלה תשובות על שאלות שהפנו לו בנוגע לחשדות הפליליים נגדו.
אדלשטיין חשף את פרצופו האמיתי. נועם הליכותיו הוא רק מסווה ללקקנות וצביעות פוליטית. רק לפני שבוע הודלף לערוץ 2 כי הוא רואה את עצמו כיורשו של נתניהו בראש הליכוד. עכשיו, כשהבין כי נתניהו מתכוון להיאחז בקרנות המזבח, הוא מתחנף אליו בתקווה שכשתגיע שעתו של נתניהו להניח את המפתחות הוא יסייע לו להשתלט על ראשות הליכוד.

על-פי גורמים בליכוד, אדלשטיין סבור שהוא בבחינת "הרע במיעוטו" בכל הקשור לנתניהו ולרעייתו השונאים שנאת נפש את כל מי שרואה עצמו כיורשו בליכוד, הכוונה לישראל כ"ץ, לגדעון סער ולגלעד ארדן. אדלשטיין הידוע בחנפנותו הקפיד לשמור במשך השנים על יחסים טובים עם הגברת נתניהו בתקווה שהדבר ישתלם לו ביום מן הימים.

החקירות הנמשכות והמתרחבות נגד ראש הממשלה לא לימדו בינתיים את נתניהו את הלקח הדרוש. הוא ממשיך לבגוד בנאמניו. השבוע הוא תקע סכין בגבו של יו"ר הקואליציה דוד ביטן ומינה את חבר הכנסת איוב קרא לשר בלי תיק. ביטן שיחק "ברוגז" בתגובה, אך אין עדיין סימנים שהוא התחיל להתפכח משקריו של נתניהו. ח"כ ביטן שכב בחודשים האחרונים על כל גדר אפשרית עבור נתניהו, ביזה את עצמו באמצעי התקשורת והמציא כל תירוץ אפשרי כדי להגן על ראש הממשלה. השבוע למד פרק בהלכות הבגידה, בדיוק כפי שאמר לפני כמה שנים אחד המילארדים האמריקנים שנחקר באחרונה בפרשת קבלת טובות ההנאה ע"י נתניהו: "חבריו של נתניהו נחלקים לשתי קבוצות, האחת שחבריה קיבלו ממנו סכין בגב, והשנייה, שחבריה עומדים לקבל סכין בגב".

הקורבן הבא של נתניהו במסכת הבגידה אמור להיות ראש המוסד יוסי כהן, שיש לו תרומה חשובה לביטחון ישראל. מקורבי נתניהו כבר חותרים נגדו. את הפרשה החדשה שבה חשוד ראש המוסד חשף העיתונאי יואב יצחק והיא עוד צפויה להכות הדים.

האם החקירה יסודית?

בתחילה היה נדמה שמדובר במשחק מכור של המשטרה והיועץ המשפטי לממשלה. אולם ככל שחלף הזמן התברר כי "שומרי הסף" עושים עבודה זהירה ורצינית. גם הם היו בהלם כשנחשפו לעומק השחיתות והנהנתנות לכאורה של נתניהו ובני משפחתו. גורם משפטי בכיר מעריך כי אין מצב שמערכת אכיפת החוק תוכל להתעלם מהראיות המוצקות שנאספו עד כה במהלך החקירה. אולם גורמים בליכוד, שאינם מאוהדיו של נתניהו, מקווים שהחקירה תתרחב ותגיע לכמה סוגיות נוספות. לדוגמה, גורם בליכוד שאל אותי השבוע כיצד המשטרה עדיין לא חקרה עד כה את פרשת שעון היוקרה מדגם "פנראיי", השווה כמה אלפי דולרים, שנתניהו קיבל במתנה כשהיה שר אוצר. מדוע - הוא הביע תמיהה באוזני - היא איננה חוקרת את "המכבס" הקשור בקשרים הדוקים של "תן וקח" עם אחד מעורכי הדין של נתניהו? בכירים בליכוד, הוא טען, מכירים היטב את יחסי השחיתות לכאורה הקשורים לצמד הזה.

אני בטוח שהמשטרה תגיע בחקירתה לכל הזוויות האפשריות שבהן הייתה עבירה על החוק, בתנאי שהמקורבים לראש הממשלה שהיו עדים למעשי הנהנתנות והשחיתות לכאורה יאזרו אומץ ויעבירו את המידע למשטרה. יש כמה מקורבים לראש הממשלה המחזיקים במידע חשוב וחיוני לחקירה והמשטרה חייבת לעשות כל מאמץ להגיע אליהם ולגבות מהם עדויות כדי להגיע לחקר האמת.

האם נתניהו ייאלץ לפרוש?

ראש הממשלה איבד מזמן את התוקף המוסרי להמשיך ולכהן בתפקידו.
דוח מבקר המדינה בנושא מחדלי נתניהו שיתפרסם בקרוב בעניין תפקוד הקבינט הביטחוני וההתמודדות עם המנהרות במבצע צוק איתן צפוי לשחוק עוד יותר את מעמדו בקרב הציבור.

בימים האחרונים הוא הפסיק להשתמש באימרה "לא יהיה כלום, כי אין כלום". גם הוא הבין שהציבור לא קונה את הסיסמה הבזויה הזו. סקרי דעת הקהל האחרונים הם הראיה לכך. נתניהו מתעלם מדברים שאמר ב-2008 על חקירותיו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, כי הוא איננו יכול להמשיך בתפקידו מכיוון שהוא שקוע עד צוואר בחקירות משטרתיות.

האסטרטגיה של נתניהו היא להרוויח כמה שיותר זמן, להגיע בשלום לפחות עד פגרת הקיץ של הכנסת. אם החקירות יניבו תשתית ראייתית להעמידו לדין הוא ינסה לדחות את השימוע בענייניו רחוק ככל האפשר. גורמים המכירים את נתניהו היטב מעריכים שמה שידריך אותו כעת בהחלטותיו הוא רק כיצד להיחלץ מכתב אישום. השרידות הפוליטית היא הדבר שחשוב לו ביותר. לדבריהם, הוא יעשה הכל כדי להישאר על כסאו ובכל מחיר.

בתקופה הזו הוא אמור לנסות ולקבל אתרוג פוליטי מימין. לא מן הנמנע שיעשה עסקה עם יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, שהבטיח השבוע כי לא תהיה ממשלה חלופית גם במקרה של כתב אישום נגד נתניהו. נתניהו ינסה לקבל "אור ירוק" מהנשיא טראמפ בפגישתם בחודש הבא, ללכת לקראת הדרישות המדיניות של הבית היהודי, שבתמורה מספק לו הגנה ציבורית ופוליטית. נראה כי הבית היהודי מוכן לעשות הכל למען ארץ ישראל וסיפוח שטחי C בגדה, כולל השלמה עם המשך כהונת ראש ממשלה החשוד בפלילים.

גם יו"ר ש"ס אריה דרעי הולך בקו הזה, שנועד להפחיד את חברי הכנסת מפני בחירות אפשריות. בכירי הליכוד מתרחקים מנתניהו כמו מאש, כדי שאבק השחיתות לא ידבק בהם. בעוד כמה שבועות צפויה המשטרה לסיים חלק מהחקירות ולהודיע כי לפחות בפרשת תיק 1000 התגבשה תשתית ראייתית נגד בנימין נתניהו.

יש שמועות במערכת הפוליטית כי גם שלדון אדלסון מתחיל להתרחק מנתניהו. טוב עושה השר לשעבר גדעון סער שהגביר את הופעותיו בתקשורת ומדבר גם על נושאים מדיניים חשובים. הליכודניקים צריכים להתחיל ולהתרגל כי יש תחליף לנתניהו.

נתניהו החל לאחוז חזק בקרנות המזבח. הוא מזיע והחמאה נמסה על ראשו. הוא חושש כי אם יפרוש ייפתחו נגדו חקירות נוספות. בכירים בליכוד אומרים כי "רק שופל יכול לעקור אותו ממעון ראש הממשלה ברחוב בלפור בירושלים". האמת היא שלא צריך שום שופל. הלחץ הציבורי יכול לעשות את שלו אם ינוהל בצורה נכונה.

השבוע העיד שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון בפני החוקרים על פרשת כלי השיט שהייתה כנראה בין הגורמים לסיום כהונתו. בשבועות הקרובים אמורה המשטרה להעמיק את החקירה בתיק 3000 העוסק בחשדות לשחיתות בעניין כלי השיט של מדינת ישראל ופרשת הגז. גם בכירים נוספים במערכת הביטחון אמורים להעיד בפרשה בקרוב. על-פי גורמים יודעי דבר, מדובר בפרשה חמורה ביותר. מדובר בתיק כבד הקשור לביטחון ישראל. ראש הממשלה נתניהו איננו חשוד בפרשה, לעת עתה מוזכרים בה עורך הדין דוד שמרון וראש המל"ל לשעבר אבריאל בר יוסף.

לדברי גורם בכיר, מעבר להיבטים הפליליים לכאורה, המעורבות האירנית בחברה הגרמנית היא רק פן חמור אחד במסכת של תופעות חמורות ובלתי חוקיות, ומה שנדרש גם הוא הקמת ועדת חקירה ממלכתית רמת דרג שתחקור את פרשות כלי השיט והגז. אחת השאלות הנחקרות עכשיו היא מדוע מונה אבריאל בר יוסף לתפקיד ממלא-מקום ראש המל"ל ע"י ראש הממשלה למרות הסתייגות גורמים ביטחוניים בכירים. אם יתברר כי ראש הממשלה נתניהו קשור לפרשות כלי השיט והגז במישרין ויהפוך לחשוד יהיה זה השופל שיעקור אותו מקרנות המזבח. לא תמיד יכולה האחיזה בקרנות המזבח להציל את האוחז בהן. ראו הסיפור על יואב ושלמה המלך בספר מלכים ב'.

תאריך:  27/01/2017   |   עודכן:  27/01/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
נאחז בקרנות המזבח
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
מגדלים באויר
27/01/17 10:50
2
רבקה שפק ליסק
27/01/17 11:02
 
רוביק
27/01/17 22:19
 
רואה לעומק
30/01/17 06:03
3
ישמעאל
27/01/17 11:13
4
נמאס מכם
27/01/17 11:31
5
אני תמיד אני
27/01/17 12:39
6
עמעד
27/01/17 13:24
7
הירונימוס
27/01/17 13:30
8
דורון.צ
27/01/17 14:50
9
ניקוסנדרו
28/01/17 01:03
10
ישלום
28/01/17 20:38
11
שאול א.
29/01/17 16:02
12
אליזבת
30/01/17 13:16
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשות נתניהו
ראש הממשלה בנימין נתניהו עומד להחקר בפעם השלישית (יום ו', 27.1.17). החקירה תתמקד בשיחותיו עם מו"ל ידיעות אחרונות ארנון מוזס ("תיק 2000") וכן בפרשת המתנות (תיק 1000). חוקרים מיחידת להב 433 יגיעו למעון ראש הממשלה בירושלים. לחקירה הוקצו ארבע שעות.
26/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
ראש הממשלה בנימין נתניהו אומר כי בישראל מתקיים ניסיון לבצע הפיכה שלטונית בדרך לא דמוקרטית. ברשומה שפרסם (יום ה', 26.1.17) בפייסבוק, מאשים נתניהו כי יש "לחץ של אנשי תקשורת ופוליטיקאים על היועץ המשפטי וגורמי האכיפה כדי שיגישו כתב אישום בכל מחיר נגד רה"מ נתניהו". לדבריו, יצא המרצע מהשק, ואף הביא לכך שלוש ציטטות המוכיחות לדידו את הטענות:
26/01/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
שעת השאלות שהופנו לראש הממשלה, בנימין נתניהו, במליאת הכנסת הפכה למהומה כאשר יו"ר הכנסת, יולי אדלשטיין, הורה לראש הממשלה שלא להשיב לשאלות של חברי כנסת מן האופוזיציה שעסקו בחקירותיו בפרשות 1000 ו-2000.
25/01/2017  |  איציק וולף  |   חדשות
בורסת הספקולציות בפרשות האין סופיות הקשורות בראש הממשלה פורחת. הספינים התקשורתיים עפים לכל עבר. יש החוגגים את נפילתו של נתניהו הקרובה. בליכוד מצופפים שורות, דוחים את כל הערכות, מתייצבים כאיש אחד לצדו של נתניהו. בינתיים. הבליץ התקשורתי עצום, אפילו מהבליץ ההוא הידוע לכולם. עד עתה, כלום. הכל וירטואלי. מה שטוב הוא שכולם מתפרנסים מכך, עורכי דין, פוליטיקאים ואנשי תקשורת.
25/01/2017  |  צ'לו רוזנברג  |   מאמרים
"דיקטטורה פוסט-דמוקרטית" מתחוללת בדמוקרטיה כגורמים חזקים, כתקשורת והמע' המשפטית, שאינם נבחרים ע"י הריבון, הופכים להיות השליטים בפועל על הממשל הציבורי הנבחר, קובעים את הרכבו ומכתיבים את התנהלותו.
25/01/2017  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה    הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הרבה זמן כבר לא חוויתי פער גדול כל כך בין המציאות לסיקור המעוות שלה בתקשורת הישראלית    צר לי לקלקל למחרחרי הריב והמחלוקת, אבל מה לעשות, פשוט הייתי שם וזה היה הרבה פחות דרמטי...
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il