|   15:07:40
דלג
  יוני בן-מנחם  
עיתונאי, פרשן העולם הערבי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!

תיק 3000 - פצצת זמן

תיק 3000 הינו פצצת זמן פלילית ופוליטית והוא עשוי להכניס את המערכת הפוליטית לסחרור אם יהפוך לחקירה פלילית נגד ראש הממשלה. גורמים בכירים בליכוד אומרים כי על נתניהו לשקול עכשיו עסקה עם היועץ המשפטי לממשלה ולפרוש לאלתר מתפקידו
02/02/2017  |   יוני בן-מנחם   |   מאמרים   |   פרשת כלי השיט   |   תגובות
נתניהו על צוללת חיל הים [צילום: קובי גדעון/לע"מ]

אירועי פינוי הישוב עמונה הורידו זמנית מסדר היום התקשורתי את חקירות ראש הממשלה בנימין נתניהו אך חוקרי המשטרה מוסיפים לעבוד במרץ בשלוש הפרשות כדי להגיע לחקר האמת. שנת 2016 תיזכר כנראה אצל ראש הממשלה בנימין נתניהו כשנה הגרועה ביותר בקריירה הפוליטית שלו אשר בה התרחשו חקירות משטרה נגדו שהובילו לאיום ממשי על כהונתו כראש ממשלה, בחלומותיו הרעים לא שיער נתניהו סיוט שכזה.

הזרעים נזרעו על-ידי בנימין נתניהו עצמו, הוא שמינה את תא"ל(מיל) אבריאל בר יוסף לתפקיד ממלא-מקום ראש המל"ל בניגוד לעמדת גורמים ביטחוניים בכירים, הוא שהקליט את השיחות עם מו"ל ידיעות אחרונות והוא שדחק מחוץ לממשלה את שר הביטחון משה בוגי יעלון.

זרעי הפורענות נבטו והבשילו לכדי חקירות משטרה בחשדות של מעשי שחיתות חמורים שבהם מעורב לכאורה ראש ממשלת ישראל. אבל, נראה שהחקירה החשובה והחמורה ביותר היא החקירה העוסקת בתיק 3000 מכיוון שהיא עוסקת בנושאים הרגישים ביותר לביטחון ישראל. עד לאחרונה ראש הממשלה בנימין נתניהו לא היה חשוד בכלל בפרשה הזו שבה נקשרו שמותיהם של עורך דינו דוד שימרון ושל אבריאל בר יוסף, אולם עדותו של שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון במשטרה מאיימת להפוך את הבדיקה המשטרתית לחקירה פלילית שבה ראש הממשלה יהפוך לאחד החשודים.

ערוץ 2 דיווח ששר הביטחון לשעבר יעלון העיד במשטרה כי ראש הממשלה נתניהו פעל ממניעים לא מקצועיים ב"פרשת הצוללות" וכי עדותו עשויה להוביל לפתיחת חקירה פלילית.

הפרשה הזו המכונה "פרשת הצוללות" הינה מורכבת ורחבה, היא איננה עוסקת רק בחשדות לרכישת שלוש צוללות נוספות עבור חיל-הים הישראלי מעל ראשו של שר הביטחון יעלון, אלא גם בביטול מכרז של משרד הביטחון לצורך רכישת ארבע ספינות סיור, חשד לרכישה מיותרת של עוד שתי ספינות נגד צוללות(נצ"ל)וניסיון להפריט את המספנות בישראל לטובת המספנה הגרמנית.

הכול, על-פי החשדות לכאורה, כדי לשרת את האינטרסים הכספיים של התאגיד הגרמני "טיסנקרופ", שאליו קשורים בקשרים עסקיים, המתווך מיקי גנור ועורך הדין דוד שימרון, קרוב משפחתו ויועצו של ראש הממשלה נתניהו.

על-פי גורמים יודעי דבר, שר הביטחון לשעבר משה יעלון העיד במשטרה כי ראש הממשלה נתניהו פעל ישירות כדי לבטל את המכרז לרכש הספינות כדי שהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" יקבל את העסקה, כל זאת מבלי לעדכן את מערכת הביטחון.

בקשר לביטול המכרז נמסר מלשכת ראש הממשלה כי "ראש הממשלה פעל בליווי ועל סמך הדרגים המקצועיים והמכרז הוסר רק לאחר שממשלת גרמניה נתנה לישראל את ההנחה שדרשו גורמי הביטחון". לטענת מקורבי ראש הממשלה, ביטול המכרז נעשה לאחר שקנצלר גרמניה אנגלה מרקל הביאה לכך שהצעת המחיר של טיסנקרופ ירדה ב-27 אחוזים.

המשטרה גובה בינתיים עדויות בפרשה, בעקבות עדותו המפורטת של שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון, המגובה במסמכים. עד כה נגבו עדויות מיותר משישה אנשי ביטחון בכירים בהם גם מהאלוף (מיל) דן הראל מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר. עוד בכירים ממערכת הביטחון הישראלית אמורים למסור את גירסתם, המשטרה תצטרך גם לעשות חיקורי דין בגרמניה ורק אח"כ יובא החומר לידיעתו של היועץ המשפטי לממשלה שיחליט האם לתת אישור למשטרה לחקור בנושא את ראש הממשלה נתניהו.

חבר הכנסת אראל מרגלית העביר השבוע ליועץ המשפטי לממשלה חומר שאסף בגרמניה שלטענתו מצביע על כך שבכירים במערכת הביטחון קיבלו לכאורה בשנת 2004 שוחד מהתאגיד הגרמני טיסנקרופ. לדבריו מדובר בדפוס פעולה החוזר על עצמו בעסקות שונות של התאגיד הגרמני.

אם יחליט היועץ המשפטי לממשלה לעבור לחקירה פלילית בתיק 3000 אפשר להניח כי הדבר יטלטל עוד יותר את המערכת הפוליטית ותגבר הדרישה מנתניהו להתפטר.

התאגיד הגרמני "טיסנקרופ"

מה שמגביר את החשדות בפרשה הינו העובדה שהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" הפך לפתע פתאום לספק העיקרי והיחידי של חיל-הים הישראלי כאילו שאין עוד חברות אחרות בעולם, למרות שעובדים בו ערבים ועל-פי הפרסומים בתקשורת יש בו גם לאירן בעלות חלקית.

האם הדבר קשור לעובדה שעורך הדין דוד שימרון קשור בקשרים עסקיים לתאגיד ביחד עם המתווך מיקי גנור שהוא גם ידידו של אבריאל בר יוסף, ממלא-מקום ראש המל"ל לשעבר, החשוד בפלילים בנושא הגז?

אבריאל בר יוסף טיפל גם בהיבטים של "פרשת הצוללות" בתוקף היותו ממלא-מקום ראש המל"ל, אח"כ עבר הטיפול לראש המל"ל יעקוב עמידרור ולראש המל"ל אחריו יוסי כהן. ישנן עוד הרבה שאלות לא ברורות לציבור בתיק 3000, אולי חלק מהן כבר נפתר ע"י חוקרי המשטרה.
יש לשים לב לנקודות הבאות:

  • מדוע מסר שר הביטחון לשעבר משה בוגי יעלון את העדות למשטרה רק עכשיו ולא כאשר גילה את הדברים והתעמת עם ראש הממשלה בנושא בחודש מאי 2016? שר הביטחון לשעבר הינו אדם ישר ומנוסה מאוד בסדרי העבודה של צה"ל ומערכת הביטחון, הוא היה שחקן מרכזי במשחק הזה, לכן עדותו הקפיצה את חוקרי המשטרה, מדובר בעדות משמעותית ביותר המגובה במידע מפורט ובמסמכים.

  • לאן נעלם מפקד חיל-הים לשעבר האלוף (מיל') אליעזר מרום המכונה "צ'ייני"? - על-פי הפרסומים בתקשורת, הוא זה שהתעקש להדיח את שייקה ברקת מהטיפול מול התאגיד הגרמני ולעבוד רק עם המתווך מיקי גנור הקשור לעו"ד דוד שימרון. האלוף (מיל') מרום הופיע בשנתיים האחרונות באמצעי התקשורת כפרשן לענייני ביטחון ואף פירסם מאמרי פרשנות בעיתון מסוים, מאז שהתפוצצה הפרשה הוא נעלם מתחת לראדאר.

  • עסקות הנשק הנחקרות הן בסכומי עתק, מדובר ברכישת אמצעי הלחימה האסטרטגים, המתקדמים והיקרים של מדינת ישראל.

החוקרים יצטרכו לבדוק מדוע נעשו מאמצים לרכישת שלוש צוללות נוספות מעבר לשש הצוללות שבידי חיל-הים הישראלי מבלי ידיעתו של שר הביטחון, מדוע בוטל המכרז הבינלאומי לרכישת ארבע ספינות שטח ומדוע התווספו לפתע לעסקה גם שתי ספינות נגד צוללות (נצ"ל) בניגוד לעמדת שר הביטחון והכל מידי אותו תאגיד גרמני שבו קשור עורך הדין דוד שימרון.

גורם ביטחוני בכיר אמר לי כי המשמעות של העסקות האלה הייתה בין היתר שינוי הדוקטרינה של צה"ל והגדלה משמעותית של חיל-הים ללא מעורבותם של הרמטכ"ל ושל שר הביטחון.

האם "האקדח המעשן" להבנת כל העסקות האלה הינו עורך הדין דוד שימרון הקשור עסקית לתאגיד הגרמני?

תקדים ויצמן-סרוסי

גורמים הבקיאים בחקירות ראש הממשלה מעריכים כי למשטרה לא יהיה מנוס והיא תצטרך לעבור מבדיקה לחקירה פלילית בתיק 3000 שבה ראש הממשלה נתניהו יהפוך לחשוד.

גורמים בכירים במפלגת הליכוד וגם במפלגות נוספות מעריכים בשיחות סגורות כי מדובר בפצצת זמן פוליטית, אם ראש הממשלה יפנים כי הטבעת מתהדקת סביבו בכמה חקירות שבהן נמצאה תשתית ראייתית נגדו, לא תהייה לו ברירה, הוא יבין שעליו לפרוש מתפקידו.

ההיסטוריה חוזרת ותקדים פרשת ויצמן-סרוסי עשוי לשוב לסדר היום הציבורי. בסוף 1999 חשף העיתונאי יואב יצחק מידע מפורט שלפיו קיבל נשיא המדינה עזר ויצמן סכומי כסף גדולים מאיש העסקים אדוארד סרוסי מבלי שדיווח על כך.

נפתחה חקירת משטרה ובעקבות חוות דעת של היועץ המשפטי לממשלה לגבי אי-תקינות ברורה בקבלת הכספים החליט ויצמן להתפטר מתפקידו כנשיא המדינה.

בינתיים החלו שרים וחברי כנסת בליכוד להתרחק מראש הממשלה כדי שלא ידבק בהם אפילו גרגר אבק של שחיתות, במערכת הפוליטית יש ריח של בחירות וכל המפלגות נערכות כבר עם יועצים אסטרטגיים וסוקרי דעת קהל לקראת האפשרות הזו.

גורמים בכירים בליכוד אומרים כי בנימין נתניהו צריך לשקול היטב את האופציה לעשות עסקה עם היועץ המשפטי לממשלה כבר עכשיו בסגנון עסקת עזר ויצמן בפרשת אדוארד סרוסי כדי לחסוך מעצמו ומבני משפחתו את הבושה והחרפה, לפרוש מתפקידו ולהתנות זאת בהפסקת החקירות נגדו.

על-פי הדיווחים של גורמי החקירה, מתגבשת תשתית ראייתית מוצקה נגד נתניהו בפרשת תיק 1000, גם בתיק 2000 יש תשתית ראייתית מסוימת ומתרוצצות גם שמועות כי נוני מוזס עשוי להפוך לעד מדינה.

אם יהפוך גם תיק 3000 מבדיקה משטרתית לחקירה פלילית, עשוי הדבר להכריע את הכף לגבי גורלו של ראש הממשלה בנימין נתניהו.

תאריך:  02/02/2017   |   עודכן:  02/02/2017
יוני בן-מנחם
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
תיק 3000 - פצצת זמן
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ALL MY SUNS
2/02/17 10:38
 
אהרון שחר
4/02/17 19:31
2
מ.
2/02/17 11:42
 
עזרא מנצור
2/02/17 14:12
3
סיירוס
2/02/17 16:05
4
חשדנית
2/02/17 18:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  פרשת כלי השיט
התבקשתי להרצות היום על הנחיות חדשות בתחום הפלילי. אחת ההנחיות החשובות ביותר שפורסמו לאחרונה היא הנחיית היועץ המשפטי בנושא בדיקה טרם חקירה. בפתח דברי, ארצה להקדיש כמה מילים לנושא זה שיש לו גם נגיעות אקטואליות: מה בין בדיקה לבין חקירה.
20/01/2017  |  שי ניצן  |   נאומים
תחת הכותרת "פצצת זמן" 1, בטורו ש"בידיעות אחרונות", בוחן חנוך דאום את הקשר המשונה לכאורה בין שלושת המשתנים הנ"ל. בדרך אינטליגנטית אך מפתיעה משהו, הוא מגיע במסלול מפותל למדי למסקנה, הנכונה כשלעצמה, שיש לתת תאריך תפוגה ברור לכהונת ראש-ממשלה בישראל. לטעמי, בקונטקסט של "הבראת השירות הציבורי שלנו", זו מסקנה חלקית בלבד, שאותה חייבים להחיל על כל משרה ציבורית בדרג בכיר. בהמשך הדברים אנסה לנמק אמירה זו.
03/01/2017  |  רפי לאופרט  |   מאמרים
המדינה מבקשת מבג"ץ (יום א', 11.12.16) לדחות על הסף את עתירה התנועה לאיכות השלטון, המבקשת להורות על פתיחת חקירה משטרתית בפרשת הצוללות.
11/12/2016  |  איתמר לוין  |   חדשות
חשיפה ב-News1: עיתון הארץ וערוץ 10 פרסמו כזבים בניסיון להפליל את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואת בא-כוחו (בכמה מענייניו הפרטיים) עו"ד דוד שמרון. לפי פרסומיו של הבדאי הסדרתי, רביב דרוקר, שצוטט בכמה כלי תקשורת ובהם עיתון ואתר הארץ (23.11.16), עו"ד דוד שמרון, המייצג את מיקי גנור (נציג המספנות מגרמניה - תיסנקרופ), טלפן אל היועץ המשפטי של משרד הביטחון, עו"ד אחז בן-ארי (22.07.14), וביקש ממנו "לפעול למען התאגיד, בהתאם לבקשת ראש הממשלה, בנימין נתניהו", ו-הופ - המכרז לרכש ספינות משמר אכן בוטל, כ"הזמנתו" ולשביעות רצונו של התאגיד הגרמני, וסוכנו המיוחד מיקי גנור.
10/12/2016  |  יואב יצחק  |   חדשות
שר הביטחון, אביגדור ליברמן (ישראל ביתנו), הצהיר כי השותפות האירנית בחברה הגרמנית שמייצרת את הצוללות עבור ישראל הייתה ידועה וכי היא שולית ביותר וללא השלכות משמעותיות על ישראל.
06/12/2016  |  איציק וולף  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
מנחם רהט
מנחם רהט
כבר יש חרדים מתפכחים אשר מודים בפה מלא שטענות כמו ערך לימוד התורה, תורה מגנא ומצלא, החשש מחילון בצבא וכדומה, אינן מוסריות ומנוגדות לדעת גדולי הדור הקודם, שחייבו גיוסו של כל מי שאינ...
דן מרגלית
דן מרגלית
לאחר 170 ימי המלחמה, לא נסכים עוד שנכדינו ונכדותינו ישלמו בדמים אלה או בדמים אלה את מחיר הטפילות של החרדים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il