|   15:07:40
דלג
  אלעזר לוין  
עיתונאי עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
ניכיון שיקים - יתרונות וחסרונות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?

איש הנדל"ן של השבוע

ממגדלי דירות לבית המעצר

רמי שבירו, מגדולי הקבלנים והיזמים, נלקח לחקירה, בדרך מביתו למשרדו, ומאז הוא במעצר, לפחות עד יום שני הבא בין החשדות: מתן שוחד עתה התגלה, שיש לו 5 הרשעות, לא כולל פלישה למגרש של רמ"י
17/02/2017  |   אלעזר לוין   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: רשות מקרקעי ישראל]

מי היה מאמין שזה מה שיקרה לרמי שבירו, 49, מגדולי הקבלנים והיזמים בישראל. לפני ארבעה ימים (יום ב', 13.2.17) בבוקר נסע מביתו בהרצליה פיתוח, לא רחוק מהמרינה, למשרדיו ברמת גן. ניידת משטרה דהרה אחריו ועצרה אותו על הכביש. הוא הובא לתחנת המשטרה בגלילות, ומשם לבית משפט השלום בראשון לציון. מאז, יושב שבירו במעצר, לפחות שבוע, עד יום שני הבא (20.2.17) החשדות: מתן שוחד לבכירים בעיריית כפר סבא, מרמה והפרת אמונים, הלבנת הון.

חברתו של שבירו, הקרויה על שמו, בונה אלפי דירות, ופעילה מאוד גם ב"מחיר למשתכן". זה לא עזר לו בבית המשפט. לא עזר לו גם הטיעון שהשמיע בפני השופט עמית מכליס. שבירו טען (באמצעות עורך דינו) שלא נתן שוחד. בסך הכול טען (גם במשטרה) נתנה מישהי במשרדו, פעם, לפני שנתיים, מעטפה עם 5,000 או 10,000 שקל במזומן הוא לא יודע כמה בדיוק. המעטפה ניתנה למישהו בעיריית כפר סבא. ואולי היו אלו בכלל תלושי שי.

אבל קצין המשטרה, עו"ד גיל רכלין. לא התרשם, לא מאיש העסקים הגדול ולא מהסבריו. הוא הגיש לשופט מסמכים חסויים, שמהם עולים לכאורה חשדות לעבירות המיוחדות לקבלן הבכיר. השופט עיין, והחליט לעצור את שבירו לשלושה ימים, עד אתמול (יום ה', 16.2.17 ) בצהריים.

"שחרורו יסכן מישהו"

אתמול הופיעו שוב נציג המשטרה, שבירו ועורכי דינו, בפני אותו שופט. עו"ד רכלין הטיל פצצה: "קיים יסוד סביר שאם שבירו ישוחרר, הוא יסכן את ביטחונו של אדם... החשד התעורר תוך כדי ימי המעצר השבוע. זהו סיכון למישהו מבין המעורבים בפרשה". רכלין סתם ולא הרחיב.

בהמשך הדיון, אתמול, נחשפו חשדות נוספים נגד רמי שבירו. לא מעטפה בודדת עם מזומנים או תלושי שי. המשטרה חושדת, ששבירו נתן כסף מספר פעמים, לאדם או אנשים בעירייה, "ויש עוד דברים המחזקים את החשדות לשוחד". סופי, מזכירתו של שבירו, העידה במשטרה, ומתברר שיש סתירות בין דברי שבירו לדבריה.

כדרכן של חקירות, שומרת המשטרה בסוד את הפרטים. סיפור אחד, מכל מקום, דלף תוך כדי הדיון המשפטי אתמול: בשנת 2014 שילם שבירו 20,000 שקל למישהו, כדי להסיר התנגדות להעמדת עמוד גבוה שבנה. אותו מישהו דרש תחילה 50,000 שקל, ואחר כך נתן הנחה יפה.

"תרם 100,000 שקל בשבוע האחרון"

עורכי דינו של שבירו ביקשו לחשוף את הפנים היפות של היזם הגדול: "מדובר באזרח ללא עבר פלילי, אדם לתפארת מדינת ישראל, הוא תורם כל שבוע 5,000 שקל לצדקה . עוזר לנזקקים. בשבוע האחרון, למשל, תרם כ-100,000 שקל לצה"ל, לבית החולים שיבא ולעמותה הנלחמת בתאונות דרכים".

אלא שעו"ד גיל רכלין חשף, אולי, באופן בלתי צפוי, עוד קודם לכן, פנים אחרות של רמי שבירו. הוא גילה לבית המשפט שבעבר הורשע שבירו חמש פעמים, על העבירות הבאות:

  • העסיק ללא היתר שוהה בלתי חוקי, כנראה פועל בניין פלשתיני.
  • הלין שוהה בלתי חוקי - אותו פועל או מישהו אחר.
  • עבירות מס.
  • תקיפת שוטר.
  • החזקת נכס החשוד כגנוב.

חברתו פלשה למגרש של רמ"י

עו"ד רכלין לא הזכיר לבית המשפט, שלפני פחות משנתיים פלשה חברת של שבירו למגרש של המדינה ברמת השרון. הפרשה נחשפה בכמה ידיעות ב-News1, החל מ-29 במאי 2015. חברה של שבירו בנתה מגדלי דירות יוקרה בהרצליה, ליד גבול רמת השרון. החברה העמידה מבנה ארעי, למשרד מכירות, על מגרש סמוך, בתחום רמת השרון. המגרש הוא של המדינה מנוהל בידי רשות מקרקעי ישראל. פקחי הרשות גילו את הפלישה ודרשו מהחברה להסתלק. היא הסתלקה, אבל מיד פלשה למגרש אחר, סמוך, ללא היתר. רשות המקרקעין התלוננה במשטרה. רק לאחר כחודשיים פינתה חברת שבירו את המגרש לא ידוע כמה דירות מכרה ממשרד זה, וכמה הרוויחה.

עו"ד רונית שבירו היא רעייתו של רמי ושותפה בניהול עסקיו. כמו בעלה, הם אינם מתראיינים. זכותם. בראיון נדיר, נשאלה שבירו על הפרשה שנחשפה ב-News1. שבירו: "זה היה בהסכמת העירייה"

כעורכת דין ותיקה, שלדבריה מתמחה בנדל"ן, היה עליה לדעת שלעירייה אין רשות לתת זכות שימוש במגרש השייך למישהו אחרף, במקרה זה המדינה.

רמי ורונית שבירו מנהלים יחד את האימפריה, ההולכת וגדלה. רמי שבירו הוא דור שלישי בענף. ב-20 השנים האחרונות בנה אלפי דירות, 1,500 מהן בכפר סבא. הסגנון שלו אחיד: מגדלי מגורים של 15 קומות ויותר, דירות באיכות גבוהה, הנמכרות במחירים טובים.

רמי שבירו בנה מגדלי מגורים בעוד ערים, ובהן פתח תקוה (אם המושבות, כפר גנים ב'), הוד השרון, רחובות, גני תקווה. הוא בונה דירות באזורי ביקוש, שבהם קל למכור את הדירות ואפשר להרוויח יפה וביושר.

1,400 דירות במחיר למשתכן

בשנה האחרונה נכנס שבירו גם לעסקות "מחיר למשתכן". יום לאחר מעצרו, בעוד נחקר על-ידי המשטרה, זכתה חברתו במכרזים של רשות מקרקעי ישראל לרכישת ששה מגרשים, לבניית 623 דירות ביבנה. בשיטת מחיר למשתכן.
>B<
האם סביר שרמ"י תמכור מגרשים לאדם החשוד בעבירות ונמצא במעצר?

מקור בכיר ברשות: "כן. אנחנו מוכרים מגרשים לכל מי שזכה במכרז, אם הצעתו עונה לתנאים. אפילו אדם שהוגש נגדו כתב אישום יכול לרכוש מגרשים".

ב-26 ביוני אשתקד, זכתה חברתו של שבירו ב-10 מתוך 20 מגרשים שהוצעו למכירה בראש העין, בשיטת מחיר למשתכן. הוא אמור לבנות עליהם 543 דירות.
חוץ מ-1,170 דירות שהחברה תבנה בראש העין וביבנה, היא כבר בונה, או עומדת לבנות, יתור מ-200 דירות ברעננה ובנתניה. אלא שכאן התגלו בעיות:

  • ברעננה, זכתה החברה במכרז לבניית 81 דירות בשכונת נווה זמר. זוגות צעירים שזכו בהגרלה גילו לפתע, שדירות בנות 4 חדרים, שיעלו כ-1.6 מיליון שקל, הפכו פתאום לדירות 3 חדרים, באותו מחיר. כמחצית מהזוגות ביטלו את הרכישה. בעקבות זאת הודיע משרד השיכון, שיכין ויפרסם כללים מנחים לקבלנים איך בדיוק לבנות.
  • בנתניה, אמורה שבירו לבנות שני מגדלים בני 17 קומות, ובהם כ-130 דירות, ארבע דירות בקומה. לפני חודשיים גילתה מחלקת ההנדסה של העירייה, ששבירו החליטה לבנות שני מגדלים של 13 קומות בלבד, 6 דירות בקומה, צפוף, חלקן עם כיוון אויר אחד. העירייה פסלה את התוכניות. שבירו: "זו הייתה רק סקיצה מוקדמת. נתקן לפי הנחיית העירייה".

בשנים האחרונות נכנס רמי שבירו לבניית נדל"ן מניב, ביוני 2015 חנכו הוא ורעייתו קניון בן 18,000 מ"ר, ולידו בניין משרדים, בכפר סבא. זו העיר המועדפת עליהם. לדבריהם, השקיעו 350 מיליון שקל, מתוך זה 85 מיליון שקל ברכישת המגרש, 10 דונם, לפני שבע שנים. יש לשבירו תוכניות לבנות מרכזים מסחריים גם ברעננה ובנתניה. מהם מקורות המימון? מהו מחזור העסקים של החברה? מהם רווחיה? שבירו היא חברה פרטית, ואינה חייבת לפרסם נתונים אלו ואחרים.

"סכנה להרס נכסיו ומפעל חייו"

תוכניות אלו עומדות עתה בסימן שאלה נוכח מעצרו של בעל השליטה בחברה. עורך דינו אמר במפורש בבית המשפט: "אם שמו יעלה, שהוא ניסה לתת שוחד - זה יכול לגרום להרס נכסיו או הרס כלכלי. למה להרוס את מפעל חייו?" שבירו עצמו חוזר וטוען כל העת, שחוץ מאותה מעטפה עם מזומנים או תלושי שי, שמישהו במשרדו נתן למישהו בעירייה, לא נתן דבר לא-חוקי לאיש.

בבית, בהרצליה פיתוח, מחכים רונית והילדים לבעל שישתחרר, כך הם מקוים, בעוד מספר ימים. אחת הדאגות של רונית היא לבריאותו של בעלה, שעבר אירוע לב ולוקח תרופות בקביעות. בית מעצר ודאי איננו המקום האידיאלי לאדם כזה. בית המשפט הורה לתת לו טיפול רפואי .אחד הבנים התגייס לא מכבר, ונמצא בטירונות.

המשפחה אוהבת לנצל את הכסף שהרוויחו ביושר. בני הזוג נהנים מחיים טובים. אוהבים לבלות, נפגשים עם חברים, טסים כל שנה לחופשה לחו"ל, לרמי שבירו יש חברים טובים. אחד מהם, משה לוי, 70, קיבל לאחר מלחמת יום הכיפורים את עיטור הגבורה משמעון פרס, אז שר הביטחון. במלחמה, פגע באויב, תוך כדי אש, למרות שידו הימנית נקטעה .לוי הגיע לבית המשפט כדי לתת ערבות אישית לחשוד. אם לרמי שבירו יש חברים כאלה, זה אומר עליו משהו.

תאריך:  17/02/2017   |   עודכן:  17/02/2017
אלעזר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
ממגדלי דירות לבית המעצר
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שששד
18/02/17 08:19
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
לפנינו ימים שמומלץ לנשום בהם עמוק. השפעת הכוכב הלוחמני תהיה בכל. הוא יוצר קשרים עם כמה כוכבים, עד 28.2. שילוב ראשון יהיה הצורך ללחום כדי להגן על אינטרסים אישיים בעיקר בתחום הנכסים. בתמונה נוכח האסטרואיד ווסטה, המסמל מקום קדוש ופרטיות. בימים הקרובים, חלק מההתמודדות תהיה להגן על הפרטיות, על תחום שאתם רואים אותו מקודש לכם (פינה בבית, חדר פרטי, שולחן וכיסא במשרד שהוא "רק שלכם"), הבעיה שתמצאו את עצמכם במצבים מביכים, או במצב שבו יהיה צריך לשנות "משהו" שהאמנתם בו. הימים האלה מקשים עליכם להתמקד. שימו לב, השבוע הקרוב, החל ב-19.2 הוא בדיוק שבוע לפני מופע ליקוי החמה, כך שעדיף שתדחו פעולות עד אחרי 26.2 (תזכורת, כל התחלה והחלטה שאתם עושים במהלך השבוע של שלפני הליקוי, מתעוותות, ואינן עונות לציפיות).
17/02/2017  |  טובה ספרא  |   כתבות
אחד היסודות עליהם עומד הקשר הזוגי הוא חבל בעל שני קצוות - שיתוף מחד והקשבה מאידך. כל אחד משני הקצוות עומד בפני עצמו ובאותה מידה הם גם תלויים אחד בשני. בשביל ליצור אווירה כנה של שיתוף ופתיחות יש ליצור ולבנות קודם כל קומה של הקשבה והכלה, רק כך יוכל כל אחד מבני הזוג להרגיש בנוח, להיפתח, לפרוק ולמצוא משענת לעזרה.
16/02/2017  |  הראלה ישי  |   כתבות
קשה להאמין עד כמה שזה אקטואלי. כל המתרחש בימים אלה בארה"ב, וחיקויו המדויק הקורה במחוזותינו - הצפת ההמון ב"אמיתות ועובדות" שכולן כזבים, (במטרה לשמור על הקירבה לעטיני השלטון ולחזור לשלטון עצמו שנלקח מהם בבחירות דמוקרטיות) - על כל אלה כתב גדול המחזאים המודרנים הנריק איבסן הנורווגי ב-1882. את כל שהתרחש שם אז, במחזהו הקלאסי שנקרא "אויב העם" והפעם "אויב הציבור"תרגמו ועיבדו יחדיו השחקן דן שפירא והבימאי יונתן אסתרקין, ועל עיבודם זה מגיע להם השבח.
16/02/2017  |  עליס בליטנטל  |   כתבות
רבים בקרב בני הגיל השלישי סובלים מבעיות זיכרון וחוסר יכולת להתרכז לאורך זמן. מה הגורמים לכך ומה ניתן לעשות? נקודת המוצא היא שהאדם אחראי לגופו כולל המוח והנפש, ולו היכולת להבריא את עצמו ולהתמודד עם כל מכשוליי החיים - הנפשיים והפיזיים.
16/02/2017  |  ד"ר רפאל פרטר  |   כתבות
סיפור רצח המחסנאית בישיבת פוניבז' (בשפת העם פוניביץ') אינו ידוע ומוכר לרוב רובו של הציבור, כתבה זו באה לספר את סיפור האירוע ואת סיפורה של רבקה הרצוג, מחסנאית ישיבת פוניבז'.
16/02/2017  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אורן
יוסף אורן
אני בטוח ששופטי הפרס בחרו את הספרון "החזאית" כספר הטוב ביותר מאלה שהוגשו לעיונם בשנת 2022, אך גם הטוב מכולם באותה שנה לא היה כנראה מספיק טוב כדי להיבחר כראוי לפרס ברנר
אלי אלון
אלי אלון
בתי העלמין הקיבוציים, לרוב מטופחים ומגוננים בצמחי ושיחי נוי ובעצים מצילים    בסך-הכל ניתן לקבוע כי בתי העלמין הקיבוציים מטופחים יותר מאשר בתי עלמין אחרים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il