אבי כץ הבעלים של רשת "קופיקס" הודיע על העלאת מחירים בשקל, מ-5 ל-6 שקלים, והארץ געשה ורעשה כאילו מדובר באמת באיזה ידיעה מהפכנית מרעישה.
כמעט כל אמצעי התקשורת הביאו את הידיעה בהרחבה ועיתונאי הצרכנות ממש חגגו, בראיונות של צרכני הרשת על "היום שאחרי", האם ימשיכו לקנות בקופיקס או ינטשו.
תגידו התקשורת הכלכלית צרכנית באמת השתגעה? זה מה שחשוב ביוקר המחיה המטורף כבר שנים בישראל? לא היה כדאי להתמקד באמת בבעיות יסוד חמורות הרבה יותר מאבי כץ ו"קופיקסס"? צריכים דוגמאות לשערוריות ועושק הציבור במחירים מופקעים בהיקפים של מיליארדים כל שנה? בבקשה, מיספר דוגמאות:
מונופול "בזק" שבבעלות החבר של ביבי אלוביץ, גובה כבר שנים מחירים מופקעים על שירותים בסיסיים כמו תשתית האינטרנט, ומרוויח סכומי עתק כל שנה. הבנקים דואופול של 2 בנקים "הפועלים" ו"לאומי", השולטים בשוק הבנקאות ומרוויחים מיליארדים ע"ח הציבור מעמלות שונות ומשונות, ומה עם תאגידי המזון והיצרנים הגדולים שקובעים את מחירי השוק בהיעדר תחרות רצינית? חברת החשמל עם הגירעון האדיר, תאגידי המים, והרשימה בלתי נגמרת.
ולמי ניטפלו העיתונאים ואמצעי התקשורת הרדודים באין ספור אזכורים? לאבי כץ...
הגיע הזמן באמת לעסוק בעיקר ולא בטפל, בשורשי יוקר המחיה בישראל, ללא מורא ללא משוא פנים. עזבו את "קופיקס" והשקל, זה באמת הטפל ובריחה מהעיקר.
הגיע הזמן גם שהרגולטרים ישנו את הסוויץ' בלוגיקה המעוותת שלהם, ויבינו שתפקידם בראש ובראשונה לדאוג לציבור הלקוחות ולא לתאגידי הענק ובעלי ההון במדינה.
בהיעדר תחרות אמיתית והתערבות אגרסיבית של הרגולטורים, בכשל השוק המתמשך כבר שנים לרעת הציבור, מצד התאגידים עליהם מגוננים הרגולטרים, (שכמובן חושבים על הדלת המסתובבת שתביא אותם כשיפרשו לג'ובים מפתים אצל אותם תאגידים שפיקחו עליהם בתפקידם הקודם...), אין סיכוי לשינוי המצב לטובת הציבור בישראל.