|   15:07:40
דלג
הרב שלמה אבינר ראש ישיבה   |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
כל מה שצריך לדעת על הפסקת הריון
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

משפט Nobody נגד עפרה <br>

איש לא ירוויח מהקרקעות האלה ומהבתים האלה בעפרה ובוודאי לא מחורבת הבתים, אבל העיקר שאותם יהודים יפסידו. זה יותר גרוע מאותה אישה במשפט שלמה שלפחות רצתה להרוויח ילד. פה אין מה להרוויח
23/02/2017  |     |   מאמרים   |   תגובות
עפרה [צילום: נתי שוחט, פלאש 90]

מגיע לבג"ץ שלנו פרס בינלאומי לפלפולי סרק והבל לגבי הפסק המורה להרוס תשעה בתים בעפרה. כידוע היו תקופות שגדולי ישראל התנגדו לפלפולים הנהוגים בישיבות, אבל גם אז הפלפלנים היותר גדולים היו לועגים לפלפול השקר של הבג"ץ.

שהרי איננו רוצים לגזול אדמות של ערבים חלילה. אם אדמות אלו שייכות לערבים, בוודאי שיש להחזירן להם, או ליתר דיוק לשלם להם, כפי שנהוג במקרים כאלו במשטרים המתוקנים בעולם. אך אם נשאל את הבג"ץ מי הם הערבים הפרטיים שבנו בתים על "אדמתם הפרטית", התשובה כתובה שחור על גבי לבן בפסק דין היא: "אין! אותם הערבים שהם כביכול העותרים אינם רשומים כבעלי הקרקע! ועל שלושה בתים, אין ערבי טוען בעלות! אין להם זכות קניין על הקרקע"!

אם כן מי תובע את היהודים בעפרה? Nobody! אף אחד! זו קרקע פרטית שאינה שייכת לאיש! אכן פלפול סרק נועז.

אין פוצה פה

ומעשה שהיה כך היה. מלך ירדן גזל את יהודה ושומרון, בניגוד להחלטות בינלאומיות, ולא קיבל אישור מאף מדינה מלבד בריטניה ופקיסטן. אז הוא חילק אדמות למקורביו, ידידיו וחבריו - שלא גרו שם, לא התיישבו שם, לא דרכה רגליהם שם, אך הם כביכול רשומים על איזה נייר. וזה נקרא קרקע פרטית! אגב, לעומת זאת, בארץ ישראל הטובה והרחבה, יש מאות מקומות, בהם גרו ערבים וברחו משם, ואנו בנינו עליהם בתים וערים, ואין פוצה פה ומצפצף. כנראה הגרים שם סוברים שארץ ישראל היא ארצנו, והם בהחלט צודקים. אך פתאום בעפרה יש בעיה.

נכון שיש בעיה פורמלית. אך היא לא הפריעה למדינה לתת אישור עבור משכנתא, לסלול כבישים, להסדיר מים, חשמל ושאר תשתיות. המדינה לא נבהלה מהבעיה הפורמלית, כנראה סברה שבשקר יסודה, וצדקה.

אם כן, בגלל "האדמה הפרטית" שאינה שייכת לאיש, הורסים תשעה בתים והורסים תשע משפחות שבנו ביתם באישור המדינה.

כמובן אין צורך לומר שאחרי החורבן הזה, אף ערבי לא יקבל דבר, כי אותו ערבי לא קיים. רק Nobody יבוא לגור. וקל וחומר שאף ערבי לא יבוא לגור שם, באמצע עפרה.

אם כן, אם איש לא ירוויח ויהודים יפסידו, אז למה אתם הורסים? התשובה פשוטה: "גם לי גם לך לא יהיה. גזורו"! (מלכים א ג כו).

אלף נשים

איש לא ירוויח מהקרקעות האלה ומהבתים האלה ובודאי לא מחרובת הבתים, אבל העיקר שאותם יהודים יפסידו. זה יותר גרוע מאותה אישה במשפט שלמה שלפחות רצתה להרוויח ילד. פה אין מה להרוויח.

זה מזכיר את דברי הפילוסוף רנה ג'יראר Rene Girard, חוקר סכסוכים. הוא מסביר שהסכסוך מתחיל באיזה דבר השנוי במחלוקת וכולם רוצים אותו, ובמשך הזמן העוינות מסלימה, וכבר אין לה ענין באותו חפץ, אלא היא ממשיכה מכח האינרציה. לבסוף, שני הצדדים מסכימים על עניין מסוים שישמש שעיר לעזאזל. כך הוא מסביר את משפט שלמה. אכן, יש שהיו רוצים להחריב את כל עפרה, ואפילו את כל ההתישבות ביש"ע, ואולי זה גם רצונו של הבג"ץ. אך זהו דבר בלתי אפשרי, לכן בחרו בתשע בתים אלו כשעיר לעזאזל.אכן האם הלא אמיתית מוכנה לוותר על התינוק, בתנאי שהאם השנייה לא תקבל אותו.

ואם כבר הזכרנו את הפרשנות של רנה ז'יראר למשפט שלמה, אולי אפשר גם לצטט את ספרו של מרק טוויין Mark Twain עבור ילדים, "הרפתקאותיו של האקלברי פין -Adventures of Huckleberry Finn". ג'ים, העבד השחור שברח, טוען שפקודת שלמה המלך לחתוך את התינוק לשנים אינה שוה מאומה. אם יש שני אנשים שטוענים לבעלות על דולר, האם אחתוך אותו לשנים ואתן לכל אחד חצי. אלא אחקור היטב למי ששייך באמת הדולר. האק משיב לו שהוא לא הבין כלום, וששלמה רק איים ולא התכוון לבצע. אך ג'ים מתעקש לומר לו שזה נכון לגבי מי שיש לו ילד אחד או שנים, אז הוא יודע מה ערכם, אבל לשלמה המלך היו אלף נשים וכחמשה מיליון ילדים המתרוצצים בבית (כך ג'ים סבר) לכן לא הייתה לו שוב בעיה לחתוך ילד אחד לשנים.

בעלות פרטית

פירוש: האק, שחי בסביבה פחות או יותר נורמלית, ודאי סובר שזה לא איום רציני. אך עבור העבד השחור, שנפגש בהתעללות נוראה כלפי עבדים, כולל רצח, כאשר ערכו של עבד הוא ערך דולרי, האפשרות של חציית התינוק היא כן סבירה.

כן, לצערנו, בשביל שופטי בג"ץ, שלא טרחו ולא עמלו, לא בנו בתים בעפרה ולא גדלו בהם משפחה, אין שום בעיה לחתוך תינוק, להחריב בית, גם אם איש לא ירוויח מזה, וכל זה בעזרת פלפולי שקר ושוא. אנו רגילים להבלים מפי הבג"ץ אך הפעם זה עובר כל גבול הגיוני ואנושי.

לא נראה שהעם היושב בציון יסכים לטיעונים הקלושים של הבג"ץ. הוא לא רואה זאת כדמוקרטיה אלא כהתאבדות. הוא לא הולך שבי אחרי בעלות פרטית פיקטיבית ווטואלית.

ויהי רצון שמהר יתקיים בנו "ציון במשפט תיפדה" (ישעיה א כז),"והשיבה שופטיך כבראשונה, ויועציך כבתחילה, אחרי כן ייקרא לך עיר הצדק, קריה נאמנה" (שם כו).

תאריך:  23/02/2017   |   עודכן:  23/02/2017
שלמה אבינר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
משפט Nobody נגד עפרה
תגובות  [ 11 ] מוצגות   [ 11 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ואי פעם תבין,
23/02/17 14:36
 
מגיב ותיק
23/02/17 21:14
2
משה דב
25/02/17 06:47
3
שפרירית
25/02/17 18:57
4
שפרירית
25/02/17 19:06
5
שפרירית
25/02/17 19:14
6
שפרירית
25/02/17 19:21
7
שפרירית
25/02/17 19:26
8
שפרירית
25/02/17 19:33
9
!
26/02/17 04:40
10
שפוי
1/03/17 10:03
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
המקרא, אשר אין חולקין על היותו אחד (אם לא היחיד שבהם) המקורות הראשונים שאליו מתייחסת הזהות היהודית, מספר לנו על אדם אחד בלבד המזהה עצמו כ"יהודי". אמנם, נכון שלפני חורבן הבית הראשון אין מקום להתייחסות ליהודים - אנשי שבט יהודה - אלא לישראלים. אולם בחינה זו אין הדבר משנה, כיוון שבמקרא לא מופיע זיהוי עצמי "ישראלי". ודאי שלא כך שיהיה אפשר להסיק כי ההתייחסות לאדם בגין דתו או לאומיותו הישראלים היא המרכזית בחייו, עד שהוא מכונה בגינה "ישראלי" או "יהודי" - בעיקר על-ידי עצמו.
23/02/2017  |  זוהר בן-אשר  |   מאמרים
שבת בין הערביים, מסתורין. געגועים בצוותא של ניגון לעולמות שמעבר. מאה הברכות של אותו יום הפותחות כולן ב"ברוך אתה" האינטימי, מנויות כבר כמעט כולן. ה"אתה" הישיר, הקרוב, הבלתי אמצעי כביכול, מתמזג בשירה הפותחת במנחה "אחה אחד ושמך אחד ומי כעמך ישראל בארץ". נפלו מחיצות. אלוהים שמשורר התהלים אומר עליו "כִּֽי אַתָּ֤ה ה' עֶלְי֥וֹן עַל כָּל הָאָ֑רֶץ מְאֹ֥ד נַ֝עֲלֵ֗יתָ עַל כָּל אֱלֹהִֽים" (תהלים צ"ז,ט') ושהפרשן המלבי"ם אומר עליו "כי אתה, על-ידי משפטיך, נעשית עליון על כל הארץ, שיכירו הכל שאתה העליון והסבה הראשונה"- מתרפקים עליו ב"אתה" כאילו הנעלה חובק מרחוק את הקרוב, ואומרים לו "עמך ישראל", משל יש לו לקונה שמים וארץ קניין מיוחד בתוך הקניין כולו. "וַאֲנִ֣י תָמִ֣יד עִמָּ֑ךְ אָ֝חַ֗זְתָּ בְּיַד יְמִינִֽי" (שם ע"ג,כ"ג) אומר המשורר, וחותם שירו בתיבות "וַאֲנִ֤י קִֽרֲבַ֥ת אֱלֹהִ֗ים לִ֫י ט֥וֹב שַׁתִּ֤י׀ בַּאדֹנָ֣י יְ.קֹ.וִ֣.ק מַחְסִ֑י" ( שם,כ"ח). מה הוא הגשר הזה בין וַאֲנִ֤י המאמין הרתוק זעיר זעיר לארץ לבין אלוהיו המשוטט באדנות ביקום ומלואו, מהו ה'אני' וה'אתה', גשר ברזל - גם אין למוש אותו? גשר מיסטי המרחף כמשל? דימויים אלגוריים? מהות?
23/02/2017  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
'הפיגוע הרצחני לא אירע בחלל ריק, קדמה לו הסתה זדונית לרצח, שלקחו בה חלק חברי הכנסת הערבים", כך הגיב גלעד ארדן, מי שאחראי לביטחון הפנים של אזרחי ישראל, כמה שעות לאחר אירוע, בו מצאו לשווא את מותם שוטר ומורה.
23/02/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
בעקבות המפגש "ההיסטורי" בין נתניהו וטראמפ מחנה השלום יכול להיות רגוע: השמחה במחנה הלאומי היא חסרת יסוד. מה שנשא עמו נתניהו באמתחתו - בעבור הימין אינו אלא קופה של שרצים.
23/02/2017  |  אליקים העצני  |   מאמרים
לפני זמן קצר הצהירה ראש ממשלת גרמניה, הגברת מרקל, מנהיגת אירופה למעשה, כי מקורו של הטרור אינו באיסלאם, אלא באיסלאם שאינו מובן. רוצה כנראה לומר שישנם כאלו בעולמנו שאינם מבינים מה הוא האיסלאם, ומתוך אי-הבנה זאת מיחסים את הטרור לדת האיסלאם. גם אובמה החזיק בדעה דומה, כאשר לפי תפיסתו דאעש אינו מייצג את האיסלאם, והוא ראה משום חילול השם לייחס לאיסלאם כוונות טרור. ישנם רבים, בכללם האפיפיור הנוכחי, המהללים את האיסלאם כשוחר שלום באמונותיו ודרכיו. רבים אחרים נוטים לגישה הפוכה ומצביעים על העובדה הפשוטה שאכן לא כל המוסלמים הם חורשי רע ואנשי טרור, אבל כל אנשי הטרור של ימינו הם מוסלמים, וטרם מצאנו בעלי דתות אחרות, מדוכאים ועניים ככל שיהיו, שיצאו במעשי טרור (דומני שלמעט טרור הינדי נגד המוסלמים). נניח לוuיכוח הזה, אבל דבר אחד, לדעתי, בולט: מקורו של מרבית הטרור הוא מהמזרח התיכון. והשאלה הגדולה העולה היא: עד כמה אנו מיטיבים להכיר ולהבין את המזרח התיכון המוסלמי? עד כמה אנו מבינים את מה שמתחולל בו מאז 2011? ובהקשר זה: האם טראמפ וצוותו מבינים? איני יודע. אבל, אני יכול להמליץ לנשיא ולכל איש מדינה ושוחר דעת, לקרוא ספר חדש שראה אור ממש בימים אלו. שם הספר הוא: "המזרח התיכון, המשבר הגדול מאז מוחמד". כתב אותו הפרופסור חגי ארליך, מגדולי המזרחנים שלנו, לדעתי.
23/02/2017  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אין עתה צורך בהתלהטות היצרים, בפאטה-מורגנה כאילו עוד מכה אחת ו"זבנג וגמרנו", והניצחון המוחלט בידינו    יותר מכל יש לישראל אינטרס אסטרטגי לבנות נדבך נוסף לברית ההגנה ההולכת ונרקמת בי...
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il