בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
מה יותר חשוב: ה"אם" או ה"איך"
|
אסור לנו להפקיר את המערכה לאפרוריות, לשקט המתוח, לאי התעניינות, לקרירות האיומה
|
לתת את הלב [צילום: מנדי הכטמן/פלאש 90]
|
|
|
|
|
רשימת המטלות הקבועה של הבית או סתם בקשה חד-פעמית של בן/בת הזוג, אלו דברים שבסופו של דבר צריך לעשות, אי-אפשר להתחמק מהם. אין בכלל שאלה לגבי ה'אם', אך בהחלט יש על מה לדון בקשר ל'איך'. בפרשתנו "תרומה", אנו נפגשים עם הציווי המיוחד וההיסטורי לבנות משכן, לבנות דירה למלך מלכי המלכים, אך הפרשה מתחילה בתנאי מיוחד: "מֵאֵת כָּל אִישׁ אֲשֶׁר יִדְּבֶנּוּ לִבּוֹ תִּקְחוּ אֶת תְּרוּמָתִי" 1. כל עניינו של המשכן הוא השראת השכינה כאן בעולם הזה, בתוכנו, וכפי שמדגישה התורה: "וְעָשׂוּ לִי מִקְדָּשׁ וְשָׁכַנְתִּי בְּתוֹכָם" 2. חז"ל מלמדים אותנו שהשכינה יכולה לשרות דווקא מתוך שמחה 3, אין שום אפשרות אחרת להוריד את האור והטוב האלוקיים אלינו. לכן הקמת המשכן צריכה להתחיל מתוך נדיבות הלב, בשמחה, עם חיוך גדול המתוח מאוזן לאוזן. גם הבית הפרטי שלנו הוא סוג של משכן, השכינה שורה בין בני הזוג 4. אך גם כאן התנאי חוזר על עצמו. אנחנו יכולים לעשות את הכל על הצד הטוב ביותר, לתקתק את כל המשימות בזריזות וביעילות מופתית, להגיע למצב חלומי שבו הכל מסודר וכולם מרוצים ובכל זאת העיקר חסר. אם לא נכניס שמחה, אהבה, אושר, פרגון, התלהבות, חיוכים, נשיקות וחיבוקים לתוך העשייה, השכינה לא תשרה בבית, לא נראה ברכה בכל עמלנו. אסור לנו להפקיר את המערכה לאפרוריות, לשקט המתוח, לאי התעניינות, לקרירות האיומה. עלינו לדעת שהם האויבים הגדולים ביותר של הבית שלנו. מה שנדרש מאתנו זה לשמוח, לתת את הלב, להאיר ולאפשר לשכינה להתגלות אצלנו בבית.
|
1.שמות כה ב 2.2 שמות כה 3 שבת ל ב 4 סוטה יז, א
|
|
|
הכותבת היא שדכנית ותיקה, בעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב.ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות".
|
|
תאריך:
|
01/03/2017
|
|
|
עודכן:
|
01/03/2017
|
|
הראלה ישי
|
מה יותר חשוב: ה"אם" או ה"איך"
|
|
את חלום ליל קיץ לא חדלים להעלות, בגלל קלילותו, סהרוריותו, ואיבוד ההגיון והשכלתנות במעבר לחלום, המאפשרים לקהל להתפרק בצחוקים, לעלוז בשמחת האוהבים, ולהינות מפתלתולי העלילה. שייקספיר נוהג לשלב במחזות שלו, לפחות בחלקם, "תיאטרון בתוך תיאטרון". קטעים אלה מעניקים לו את האפשרות להביע את ביקורתו על השחקנים, על כלל האנשים ועל העולם. כך הוא שם ללעג את התכונות האנושיות השייכות לרובליקת ה"חולשות". במחזה הפעם, הוא משלב שתי עלילות מקבילות, שהדמיונית, זו שחולמים אותה, פותרת את בעיות העלילה המציאותית -של האהבות הלא מתגשמות, הבעיתיות בבני זוג שכל אחד אוהב אחר או אחרת ועוד.
|
|
|
המלחין והמנצח, המחנך והמורה למוזיקה (1933 -2014) לוי שער היה המנהל והמייסד של הקונסרבטוריון העירוני בעפולה, מקים ומנצח תזמורות הנוער בעיר ועמד במשך שנים בראש פרויקט "עיר מנגנת" בעפולה. שער, מי שהלחין את השירים "צל ומי באר" ("במדרון מעל הוואדי") שכתב יורם טהר-לב, וכן את השיר "שי" ("אעולל כגפן שארית הרחש") שכתבה המשוררת רחל, נפטר בביתו בעפולה בחודש אוגוסט 2014 והוא בן 81.
|
|
|
מצרים הנחיתה סטירת לחי מדינית מצלצלת למחמוד עבאס ולתנועת פתח כשגירשה שלשום משטחה את בכיר פתח ג'בריל רג'וב שהגיע לקהיר להשתתף בוועידה של הליגה הערבית בנושא המלחמה בטרור.
|
|
|
"תרופה" הוא מחזה מקורי, מרגש ומותח, שעוסק בדילמות מוסריות ואתיות בגרמניה על-רקע השואה. המחזה העולה בתיאטרון הספרייה ברמת גן (מיסודו של בית צבי) מנסה לפתור תעלומה בדבר מחקר מהפכני לריפוי אלצהיימר שהמציא מדען יהודי בגרמניה ואשר נגנז על ידו מסיבות עלומות.
|
|
|
הפיכת הנצרות מדת נירדפת לדת הקיסרות ע"י הקיסר קונסטנטינוס ב-313 לסה"נ סימנה את ראשיתו של מפנה הדרגתי לרעה במצבם של יהודי העולם הנוצרי בקיסרות המזרחית והמערבית. לאחר הפיכת הנצרות לדת הקיסרות הכנסייה הנוצרית הפעילה לחצים על הקיסרים במטרה לעצב מדיניות אנטי-יהודית. מטרת הכנסייה הייתה לבודד את היהודים, להשפילם, להביא לחיסול הארגון המרכזי והמקומי שלהם, ולנצרם. התהליך של עיצוב מדיניות הכנסייה כלפי היהודים החל במועצות הנוצריות החל מ-306.
|
|
|
|