|
"בושה וחרפה" [צילום: פרנק אוגוסטין, AP]
|
|
|
|
|
290,000 ליש"ט - זו העלות שספגה השבוע חברת בריטיש איירווייס בגלל... מחסור בנייר טואלט. נשמע מצחיק? אולי למי שקורא את הסיפור שפורסם בדיילי טלגרף, אבל לבטח לא לנוסעים שנאלצו להמתין לא פחות מחמש שעות בנמל התעופה גטוויק בלונדון.
טיסה 2153 לברבדוס התעכבה ביום ראשון (5.3.17) לאחר שהתגלה, שצוות הקרקע לא הכין כיאות את מטוס הבואינג-777 וחסרו בו גלילי נייר טואלט ואוזניות. החברה נאלצה להזעיק צוות אחר ו-280 הנוסעים ישבו והמתינו מ-13:40 עד 18:51. לפי כללי התעופה האירופיים, זכאי כל נוסע לפיצוי של 600-520 ליש"ט, כך שהפיצוי הכולל יגיע ל-145,600 ליש"ט. האיחור בנחיתה הביא באופן ישיר לאיחור ביציאת הטיסה חזרה, כל נוסע בה יהיה זכאי לאותה פיצוי ולפיכך הסכום הכולל יהיה כפול.
אחת הנוסעות, אנבל קליף, צייצה את חוויותיה: "נייר הטואלט והנוסעים חזרו למטוס! שלוש שעות איחור והשעון דופק. האם אי-פעם נעזוב את גטוויק?!!". נוסע אחר, ביל מארי, צייץ: "בושה וחרפה. הקיצוץ בהוצאות של BA מביא לכך שאנחנו לא יכולים להמריא בגלל מחסור בנייר טואלט".
החברה התנצלה על האיחור, אמרה שסיפקה לנוסעים משקאות וקופונים "כדי שיוכלו לאכול ולשתות משהו בטרמינל" - אך לא הסבירה בצורה רשמית כיצד אירעה התקלה. דיילי טלגרף מזכיר, כי בשבוע שעבר התעכבה טיסה של בריטיש איירווייס לסן פרנציסקו לאחר שהצוות גילה במטוס עכבר, וחשש שהוא עלול לכרסם כבלים חיוניים.