בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
ההימור האוטונומי של "אינטל"
|
מסתבר כי מזה שנים אחדות מעסיקות כל החברות האלה אלפי מומחים המפתחים מערכות מחשוב לרכבים האוטונומיים שהן עתידות לייצר ולשווק. כלומר: "אינטל" יכולה להציע לכול יצרניות הרכב מערכות ממוחשבות לרכב אוטונומי, אך יצרניות אלה אינן חייבות לקנות את הסחורה
כנראה שרק אלוהים יודע מה היו השיקולים העסקיים של חברת הענק "אינטל" שגרמו לה להשקיע סכום אסטרונומי של 15 מיליארד דולר בחברה הישראלית "מובילאיי", מפתחת תוכנת מחשב להפעלת מכונית אוטונומית. כנראה שהמדובר בהימור עסקי מחושב שאולי יביא ל"אינטל" רווחי ענק, אך לעומת זאת ייתכן שההימור הזה יוביל אותה עד אל עברי פי פחת. ויגרום לקריסתה. כדי להבין את הסכנה דרוש הסבר קצר: "אינטל" איננה יצרנית מכוניות. כדי לשווק את הסחורה הממוחשבת שרכשה עליה לפנות ליצרניות המכוניות הגדולות בעולם כמו קבוצת פולקסוואגן, קבוצת פיאט, קבוצת פורד וקבוצת ג'נרל מוטורס, אשר לפי נתוני 2014 מכרו ברחבי העולם כ-90 מיליון כלי רכב, מהם כ-67 מיליון רכבים פרטיים והשאר מסחריים. לכאורה שוק נפלא בעבור מוצרי המחשוב החדשים של "אינטל". אך מסתבר כי מזה שנים אחדות מעסיקות כל החברות האלה אלפי מומחים המפתחים מערכות מחשוב לרכבים האוטונומיים שהן עתידות לייצר ולשווק. כלומר: "אינטל" יכולה להציע לכול יצרניות הרכב מערכות ממוחשבות לרכב אוטונומי, אך יצרניות אלה אינן חיבות לקנות את הסחורה. במצב כזה לא יהיה ל"אינטל" מנין להחזיר לעצמה את ההשקעה האדירה. אבל קיימות עוד בעיות כלכליות שיעמיסו עול כבד על כל מי שעוסק בפיתוח רכבים אוטונומיים. הראשונה שבהן: המחיר. לפי הערכות מומחי רכב יהיה מחירו של רכב אוטונומי גבוה פי 5 ממחירו של רכב רגיל. אם נבחן את השוק הישראלי שבו כמעט מחצית עלות הרכב היא מיסים שגובה המדינה, ברור כי גם המיסים שיוטלו על רכבים אוטונומיים יעלו פי 5, כי המדינה בוודאי לא תסכים לוותר על נתח ההכנסות שלה. לדוגמא: הרוכש מכונית לא גדולה שמחירה רק 100 אלף שקל ייאלץ לממן מכיסו, או באמצעות מימון בנקאי, 500 אלף שקלים. במחיר כזה רק מעטים יוכלו להרשות לעצמם לרכוש מכונית אוטונומית. פרט לכך אסור לשכוח כי חלק מעלות רכישת רכב הוא הביטוח. הגיוני מאוד להניח כי גם זה יתייקר מאוד, עובדה שתרחיק יותר מן האזרח הפשוט את האפשרות לרכוש מכונית ממוחשבת. וכששוק רכישת רכב אוטונומי יצטמק מאוד, בגלל העלויות הגבוהות, יצטמצמו מאוד גם ההכנסות של היצרנים. על-רקע זה ברור כי האפשרות של "אינטל" למכור ליצרניות הרכב את המערכות הממוחשבות שהשקיעה מיליארדים ברכישתן - תשאף לאפס. החגיגה שחוגגים בישראל על העסקה שעשתה "מובילאיי" מחממת את הלב. אבל ישראל איננה יצרנית רכב וכול ההכנסות ממיסוי שיזרמו לקופת המדינה הן אירוע חד-פעמי. וכיוון שהשליטה על המיסים האלה תהיה בידי פוליטיקאים הפועלים רק על-פי האינטרסים שלהם, כלל לא ברור לאן יזרמו המיליארדים האלה. אולי - אף כי בספק - הם יועברו לשיפור תנאי חייהם של ניצולי השואה שעדיין חיים בינינו, אולי להרחבת ההתנחלויות, ואולי לכיס של המפלגות הדתיות שבזכותן קיימת הקואליציה הנוכחית.
|
תאריך:
|
14/03/2017
|
|
|
עודכן:
|
14/03/2017
|
|
עמי דור-און
|
ההימור האוטונומי של "אינטל"
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
מבין יותר ממנו
|
14/03/17 22:48
|
|
עוד כמה תגובות קצרות בדרך כלל - בנושאים גדולים כקטנים, שהציקו לי, או עניינו אותי והפעם - צפיפות בבתי-החולים, מערכת שלטונית, הדפיסו אותו, קיבלה חֶזקה ומאמיר
|
|
|
עד לא מכבר היו סקרים פוליטיים "האפוד והתרפים" של חזאי הפוליטיקה המתעתעת. על-פיהם חיו, נשמו, התעודדו והתבאסו כל המי ומי בעולם אחיזת העיניים התעמולתי, בשאלות כגון: עמדות הציבור כלפי המנהיגות הפוליטית, תחזית תוצאות הבחירות, דעת הקהל בשאלות פוליטיות אקטואליות ועוד. לא עוד: השימוש הנעשה בהם כיום גובל יותר בנבואות שקר, מאשר בהערכה-זהירה של מציאות אפשרית.
|
|
|
כמעט כל אחד מאיתנו משלב בהודעות טקסט גם סמלים וציורים. כלומר, תוכן כתוב לצד אימוג'י שמטרתו (כביכול) לחדד את המסר. על פניו מדובר בעניין שגרתי, אך האם סמלי אימוג'י "תמימים" יכולים לגרום ל"הוכחה לחוזה" ולביסוס טענות בין כתלי בית המשפט? סוגיה מרתקת זו נדונה בפסק דין שניתן לאחרונה בבית המשפט השלום בהרצליה.
|
|
|
לא פעם היחסים בין בני הזוג עולים על שרטון זמני, משברון קטן שאמור לחלוף במהירות. אך לצערנו פעמים רבות האירועים יוצאים מכלל שליטה, הכל יוצא מפרופורציה והאנדרלמוסיה חוגגת. הוא עונה לה, והיא צועקת עליו, הוא מחזיר והיא בוכה, הוא מקניט והיא מסתגרת, ועדיף שנעצור כאן. אם יבקשו בני הזוג להעיף מבט על עצמם ברגע זה, כנראה שהתמונה שתצטייר לנגד עיניהם תהיה קשה מאוד, אך פרשתנו "כי תשא" מלמדת אותנו להסתכל על דברים במבט שונה לגמרי.
|
|
|
ההתקפה על הרב יגאל לווינשטיין מוכיחה בעליל מספר נקודות שכולן מסגירות לאן הידרדרה החברה הישראלית מבחינת ה"קוד האתי" שלה. הרב לווינשטיין בסך-הכל נושא דגל של התפקחות רעיונית לא רק ביחס לשמירת המצוות של המתגייסת הדתייה אלא בעיקר לגבי חוסנו הצבאי של הצבא, שלדעתו אמור להגן על מדינת ישראל. נקודת הראייה ממנה יוצא הרב לווינשטיין, איננה נקודה דתית שמקורה בהשקפה החרדית אלא זו נקודה ביטחונית שמקורה בחשש לשילוב נשים ככשל עתידי בלוחמה הצבאית. גם מפקד גייסות השיריון אינו יכול לטעון כי אומנם שילובן של חיילות בתוך טנק אומנם יתרום להמשך הביטחון הצבאי כמות שהוא כיום. הלה איננו מתחייב כלל שהדבר לא יגרע מהכוח הצבאי של ישראל. אז לעזעזל מדוע בכל זאת כדאי לצבא הישראלי להיכנס להרפתקאה מסוכנת כזו?!
|
|
|
|