|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
חיילים בתחנה המרכזית בקרית שמונה [צילום ארכיון: נתי הרניק/לע"מ]
|
|
|
|
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80
|
תביעות פליליות נגד מנהלי אגד, השעיית המו"מ, חדר מצב סביב השעון, הקמת מרכזי הסעים, היתרים למסיעים פרטיים להסיע בשכר וצעדים תקיפים מצד הממשלה הם שהביאו את אגד לרדת על הברכיים ולהפסיק את השביתה
|
שביתה בקואופרטיב אגד אינה דבר חדש. שתי שביתות גדולות של אגד בשנות השמונים - 1983 ו-1987. אז, כזכור, היה אגד מונופול ושלט כמעט על כל התחבורה הציבורית בישראל. ההיערכות של משרד התחבורה למתן מענה לשביתה הייתה כלקח מהשביתה שהייתה ב-1976. אז נבעה השביתה כתוצאה ממצבה הכספי הקשה של אגד והמשבר הארגוני בו, אך ב-83' היא נבעה מעשיית שרירים, מאבקי יוקרה וברצון להוכיח לממשלה שאגד פועלת בניגוד לדעתה. משרד התחבורה הבין היטב שאין לממשלה כלים ליצירת מערכת הסעים חלופית באמצעות העיריות ומשרד התחבורה, ולו מצומצמת. המהלך רק נועד לצמצם את נזקי השביתה והפגיעה במשק, במה שהוגדר "עזרה ראשונה".
|
|
|
נלמדו לקחי השביתה הקודמת ב-73' [משה מילנר/לע"מ]
|
|
משרד התחבורה נערך לניהול "מלחמת עצבים" כלשונו, למתן תגובות בתוך זמן קצר, מתוך מטה ארצי בירושלים בו היו שותפים גם המשטרה והמסיעים הפרטיים, ויפעל 24 שעות ביממה. הפעולות נגד אגד בוצעו בכמה מישורים. ראשית, במתן היתרים לכמה שיותר מסיעים כדי להקל על האזרחים: - ניתן היתר לכל המוניות להפעיל קווי שירות;
- ניתן היתר לחברות האוטובוסים הפרטיות, לאוטובוסים של המועצות האזוריות ולתעשיה הצבאית להפעיל קווי שירות;
- ניתן היתר כללי לכל בעלי הרכב הפרטי והרכב המסחרי המיועד להסעת נוסעים (טנדרים, טרנזיטים וכד') להסיע נוסעים בשכר. גם ארגונים לטיפול בקשישים קיבלו היתר לביצוע נסיעות עירוניות להסעת קשישים;
כדי למנוע התפרעות בשוק ולהפוך את העסק לבטוח, ננקטו הצעדים הבאים: - נעשו הסדרי הביטוח הדרושים;
- נקבעו מחירים מירביים להסעות הנ"ל, שיהיו מצד אחד אטרקטיביים למסיעים ועגולים כדי שיהיו קלים לגבייה ומצד שני כאלה שימנעו עושק.
- הייתה היערכות לפתיחת מרכזי הסעים בערים. עיריות התבקשו להעמיד לרשות המדינה מגרשים ולנתב אוטובוסים שברשותן לצורך הסעות עירוניות. משרד התחבורה אף שקל השתלטות על כל התחנות המרכזיות שהיו ברשות "מפעלי תחנות" ו"נצבא" לצורך השירות החלופי.
אגד לא יצא נקי מהעניין - - הוגשה תביעה פלילית נגד מנהלי אגד והופסק תהליך המשא-ומתן עד להפסקת השביתה. המנהלים הורשעו בבית משפט;
- הובהר לאגד שיישא בכל נזקי השביתה;
- הוגשו בקשות להוצאת צווי מניעה;
- קיזוז החלק היחסי מהסובסידיה לאגד והעברתו למסיעים פרטיים;
- החלו דיונים בדבר העברת קווים מאגד לחברות התחבורה הפרטיות;
- נשק יום הדין, למקרה של החרפה בשביתה: פרסום מידע מביך על אגד - צינור המזומנים מאגד לחברות הבת, המיליונים שהרוויח אגד "נעלמו", עלותו האדירה של חבר אגד למשלם המיסים וחשיפת הסכמי שכר מנופחים.
בסופו של דבר, הפגיעה שגרמו השביתות של אגד למשק לא הייתה משמעותית. האוכלוסייה התאימה את עצמה, ברוב המקרים, למצב שנוצר. אמצעי התחבורה החלופיים לרוב הוכיחו את עצמם ונתנו מענה לצרכים תוך כדי תנועה. מזכירות אגד התפטרה והוכרז על עריכת בחירות להנהלת האגודה.
|
|
תאריך:
|
20/03/2017
|
|
|
עודכן:
|
20/03/2017
|
|
עידן יוסף
|
כך שברה הממשלה את שביתת אגד בשנות ה-80
|
|
שר התחבורה ישראל כ"ץ תוקף (יום ב', 20.3.17) בחריפות את הנהלת אגד, לאחר ההודעה על שביתה כללית בקואופרטיב התחבורה הציבורית החל ממחר ב-5:00 בבוקר.
|
|
|
שר אוצר משה כחלון ושר התחבורה ישראל כ"ץ חתמו על צו המייקר מהיום (א', 19.3.17) את תעריפי הנסיעה במוניות מיוחדות (ספיישל) ובקווי השירות בשיעור של 4 אחוזים. ההתייקרות נעשית חודשים ספורים בלבד לאחר הוזלת הנסיעות.
|
|
|
רכבת ישראל מבקשת (15.3.17) מבית המשפט המחוזי מרכז לבטל את חיובה לשלם היטלי פיתוח בסך 4.5 מיליון שקל למועצה האיזורית דרום השרון תמורת שתי תחנותיה בראש העין.
|
|
|
ארגון 15 דקות מדווח כי מערך שירות התחבורה הציבורית שנועד לתת מענה להשבתת מערך הרכבות במרכז הארץ, מתל אביב לצפון, קרס. בקרי שטח דיווחו כי מאות נוסעים המגיעים למתחם ארלוזורוב אינם מקבלים מידע בסיסי, אין דיילים, אין מודעות, ועמדות המודיעין סגורות.
|
|
|
חברת גט טקסי אינה מאפשרת ללקוחותיה לשלם על-פי מחירון המוניות של משרד התחבורה, וכך הם נאלצים לשלם מחירים הגבוהים בעשרות אחוזים ולעיתים כפולים מתעריפי המחירון. כך נטען בבקשה לאישור תביעה ייצוגית בסך 400 מיליון שקל, שהוגשה (8.3.17) לבית המשפט המחוזי בתל אביב נגד מפעילת השירות, חברת
|
|
|
|
|
|
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
|
|
|
עידן יוסף
החופשי חודשי ב-42 שקל ש"מוכרת" שרת התחבורה לתושבי אילת ייטיב רק עם מי שיסכים להיות "כלוא" בתוך העיר בפועל, אילתי שירצה להגיע לעיר אחרת בארץ יידרש לשלם 305 ש"ח - יותר מפי 2.7 מאשר...
|
|
|
דן מרגלית
ביבי הוא הסוכן המדיני היעיל ביותר של אירן אף שאינו עושה זאת במודע ובמתכוון חלילה הוא הסוכן הפוליטי של טראמפ נגד המפלגה הדמוקרטית במודע
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|