|   15:07:40
דלג
  מרדכי ליפמן  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טוען רבני יכול לשקם את חיי הנישואין שלכם?
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

רחוק מהעין רחוק מהלב? <br>

חקלאים יהודיים נואשים רואים יומיום, בעיניים כלות, כיצד שודדים, בגלוי, את רכושם האדם היחיד שהטיח באריתראים ובסודנים את הכינוי "מסתננים" בלי להתפתל, היה יוסי אדלשטיין מרשות האוכלוסין וההגירה כלל לא ברור, בעת כתיבת שורות אלו, אם תאגיד כאן לא עתיד לנפוח את נשמתו, כוולד שנולד בטרם עת
28/03/2017  |   מרדכי ליפמן   |   מאמרים   |   ישראלי-פלשתיני   |   תגובות
"מסתננים" [צילום: פלאש 90]

ביום ששי האחרון (24.3.17), זכינו בקצת נחת בערוץ 22 (נדיר מאד!): דני קושמרו הגיש משדר אמיץ מאוד על בעיה חמורה בישראל. קושמרו עשה עבודה מצויינת, כאשר יצא, מהאולפן (הוא, אגב, עושה זאת לעיתים קרובות בניגוד לחבריו), הנוח והממוזג, אל השטח החרוך, השרוף, אל החקלאים היהודיים הנואשים, שעדיין נאחזים בחלקות האלוהים הקטנות שלהם, כבקרנות המזבח. חקלאים אלה, בנים נאמנים לעם ישראל ולמעשה שליחים של כולנו, רואים יומיום, בעיניים כלות, כיצד שודדים, בגלוי, את רכושם. את פרנסתם. ביזת החקלאות על-ידי פשיעה בהקפים נרחבים, רובה ככולה על-ידי ערבים, תושבי ישראל והרשות הפלשתינית, היא גם הרס הציונות. משקים לאורך הקו הירוק לשעבר נתונים למשיסה. לפעמים לילה לילה, כשהמשטרה חסרת אונים ולמעשה לא נמצאת כלל בשטח. הטמטום שאוחז במוסדות השלטון וה"פוליטיקלי קורקט" המנותק מהמציאות הישראלית, מביא אותם לאסור את... אותם חקלאים המעיזים להתגונן, ולהרים נשק אל מול הפורצים האלימים המאיימים עליהם, בביתם שלהם! דווקא הם (לא יאומן עד לאן מגיעה החלמאות של משטרת ישראל. היכן המפכ"ל בכל הסיפור הזה?), נלקחים למשטרה (יעקב זליגר מקיבוץ חפץ חיים), ונשקם מוחרם... שאפו לדני קושמרו. תעודת עניות לממשלת ישראל!

דרום תל אביב. מדוע אנחנו מתנכרים להם?

האסון שנחת על תושבי דרום תל אביב, איננו יורד מסדר היום והוא חוזר ומופיע שוב ושוב, אם בדיונים בכנסת ואם בתקשורת. אבל הוא לא מניב פעולה כלשהי... האדישות חונקת מראש, כל יוזמה ממשלתית ואחרת, לעזור לשקופים בשכונות הדרום הננטשות. גם לא אריה דרעי, שר הפנים, גם לא רה"מ. ביהמ"ש העליון שיתק, על-ידי החלטותיו הידועות מראש לטובת מהגרי העבודה, פורצי הגדרות, את הכל.

דיון מבהיל בניכור שבא לידי ביטוי בגסות הרוח שהופגנה כלפי התושבים המוכים, התנהל בוועדה לענייני ביקורת המדינה בראשות חברת הכנסת קארין אלהרר, אחת הפעילות המרכזיות למען השקופים החבוטים, שפי פז, סולקה כבר בתחילת הדיון כי העירה לאלי אלאלוף הערה מיותרת, ולאחר דין ודברים משפיל ומכוער עם יו"ר הוועדה קארין אלהרר ("כבר שמעתי. עשית פה הצגה שלמה"), שהואילה להרשות לנציגים לדבר שתי דקות לפני שסוגרים את הדיון. האדם היחיד שהטיח באריתראים ובסודנים את הכינוי "מסתננים" בלי להתפתל, היה יוסי אדלשטיין מרשות האוכלוסין וההגירה: ואכן מסתבר כי מאריתריאה הוגשו בכל השנים עד היום רק כ-8,000 בקשות הכרה בפליטות. כ-4,000 מהן כבר נבדקו. פליטות, הוא הסביר, נבדקת פרטנית מול הגדרות המפורטות באמנות של האו"ם. רק 8 בקשות כאלה אושרו, לגבי כל השאר נמצא כי אין הם עונים על הגדרת פליט וזאת על-פי אמנות בינלאומיות! עוד נשאל אדלשטיין, אם יש הנחייה של ממשלת ישראל לנהוג בפרשנות מחמירה של האמנה. תשובתו: ממש לא. מסתבר כי יו"ר הוועדה ממפלגת כולנו היה מאוד מאוד לא מרוצה בלשון המעטה.

אלא שעולם כמנהגו נוהג (ומצפצף). אף אחד מהם מהמסתננים לא מגורש. נהפוך הוא: כמעט כל מסתנן מסתובב עם אישור שהייה, אותו הוא מחדש כשפג תוקפו, וזה אומר שהוא רשאי לעבוד.

וכך אתם מוצאים אותם/ן במסעדות. עוסקים/ות בהכנת אוכל, למרות אזהרות הרופאים, מוצאים את מאות האימהות היולדות ואת מאות התינוקות בבתי החולים. ו... את מאות המיליונים בשקלים הנגרעים כבר עתה מתקציב המדינה: 200 מלש"ח להוצאות בריאות, מאה מיליון להקמת מערכת חינוך חדשה (לא, חולדאי לא יעיז לפזר אותם בצפון תל אביב...) המיועדת לפולשים, כולל גני ילדים ובית ספר ההולך ונבנה בסמוך.

ואחרון חביב, חברי הכנסת מהליכוד, מהבית היהודי, מש"ס, התאדו לפתע. אם היו בודדים, לא נשמע קולם. לעומת זאת הייתה גם הייתה נוכחות מוגברת של נציגי הארגונים לזכויות אדם. זכויות האפריקנים כמובן. לשקופים (כידוע), אין זכויות אדם.

למבקשים פרטים נוספים: הדיון המלא, יום שני, 20 במרס 2017, זרים שאינם ברי הרחקה מישראל דוח מבקר המדינה 64ג - וישיבת הוועדה לביקורת המדינה. ישיבת מעקב שנייה.

סינדרום עופרה חוזר: ביהמ"ש העליון וטענות הבעלות של ערבים על קרקעות באפרת

במשך שנה לא פחות, הוקפא מיזם בנייה באפרת שבגוש-עציון בשל טענותיו של פלשתיני, תושב אל חאדר, על אחזקתו כביכול בקרקעות במקום. לאחר בירורים (בבית הדין הצבאי לערעורים) התברר כי טענותיו היו טענות שווא, ולא היה להן כל בסיס.

על-פי דיווח ב'קול ישראל' המיזם שמאחוריו עומד משרד השיכון כולל חמישים יחידות דיור שעליהם שילמו כבר הדיירים העתידיים מאות אלפי שקלים כל אחד כחלק מקבוצת רכישה. תושבים סיפרו כי השתלבו במכרז לאחר שבדקו היטב את מעמד הקרקע ואת ההיתרים לבנייה, ואולם לאחר התחלת העבודות, טען הפלשתיני לבעלות על הקרקע. זאת על-אף שהעילה לטענתו היא מספר עצים שנטע במקום, ללא אישור חוקי כלשהו.

המנהל האזרחי הוציא נגד הפלשתיני צו פינוי והגדיר אותו כפולש על קרקע לא לו, אך הוא הגיש ערר על הצו שבעקבותיו הוצא צו להפסקת העבודות עד להשלמת הבירור בעניינו.

במרוצת השנה האחרונה התבצע הליך הבירור שהעלה כי אכן טענותיו של הפלשתיני הן דברי שקר וכי על המינהל האזרחי לפנותו מהקרקע שנקבע כי היא אדמת מדינה. זאת לא לפני שרוכשי הדירות במקום עתרו לבג"ץ בדרישה שזה יורה לוועדת הערר לזרז את הדיון בעניינם.

ב'קול ישראל' הובאה תגובת דובר צה"ל ולפי ״ועדת הערעורים באיו"ש מקיימת דיונים משפטיים יסודיים בהליכים רבים מדי שנה. ההחלטה ניתנה בסוף חודש פברואר 2017, זמן קצר לאחר שהסתיימה שמיעת הראיות. ההליך נוהל ביעילות, והסתיים תוך פרק זמן סביר בנסיבות הקיימות״.

ישראל זעירא, מנכ"ל "באמונה", חברת הנדל"ן העומדת מאחורי המיזם, אמר: העובדה שבנייתה של שכונה על קרקעות מדינה בהתאם למכרז של משרד השיכון, עוכבה במשך למעלה משנה בשל פלישת פלשתיני לשטח, כאשר המינהל מוציא בהתנדבות מוזרה ללא כל סמכות צו עצירה גורף לבעלים הרשומים והחוקיים, היא תעודת עניות למערכת אכיפת החוק בישראל. עם זאת, לאור הנזקים הגדולים שכבר נגרמו לחברי הקבוצה בשל הסחבת של המדינה, בכוונתנו לפעול על-מנת לקדם את העבודות, בכדי לאפשר את אכלוס השכונה במהירות האפשרית".

ושאלה קטנה לנו אל כל המוסדות שגילו זריזות יתר מפתיעה, בעצירת הבנייה: אותו פלשתיני תמים וחף מפשע, כמובן, הובא לדין? שילם דמי הנזק שנגרמו בעטיו למתיישבים החוקיים. משהו?

תאגיד כאן כבר כאן. וכבר פועל על-פי המתכונת הישנה (והשגויה)

בתאגיד כאן, השנוי כידוע מאוד במחלוקת, כלל לא ברור, בעת כתיבת שורות אלו, אם הוא לא עתיד לנפוח את נשמתו, כוולד שנולד בטרם עת... אלא ששם הזדרזו וכבר החליטו על תחום התמחות חדש: הכנסת אצבעות לעיני כולנו, כפי שהגדיר זאת שר האוצר משה כחלון. והוא צודק. ע"ע גאולה אבן -סער, ועכשיו גם ג'ודי שלום ניר מוזס... עכשיו היא (ובנה), בתאגיד "כאן", כן. הם כבר קיבלו אישור ובימים הקרובים יבחן פיילוט בהשתתפותם. ובאמת, איך תתכן עבודת התאגיד ללא ג'ודי שלום ניר מוזס, שהיא כידוע, המאור הגדול?

מתברר שבאותו הזמן ממש, פוסחים ב"כאן", על אנשים מצויינים הן בפנלים המתוכננים, כמו יואב יצחק, גיא בכור, קרולין גליק, יורם שפטל, ליטל שמש, בן דרור ימיני, והן בהגשה כמו אברי גלעד, שי גולדן, עמית קוטלר, משה כץ ועוד רבים אחרים. עשרות (ויסלחו לי אלה הטובים שלא הזכרתי), מעניין למה.

תאריך:  28/03/2017   |   עודכן:  28/03/2017
מרדכי ליפמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
רחוק מהעין רחוק מהלב?
תגובות  [ 5 ] מוצגות   [ 5 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
שפרירית
28/03/17 19:39
2
שפרירית
28/03/17 19:49
3
שפרירית
28/03/17 20:01
4
הגוי..
29/03/17 15:33
5
הגוי..
29/03/17 15:39
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ישראלי-פלשתיני
על-פי גורמים בתנועת פתח, מרוואן ברגותי הכלוא בישראל ומרצה עונש של חמישה מאסרי עולם על רצח אזרחים ישראל במהלך האינתיפאדה השנייה, זועם על יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס.
28/03/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
מה כבר לא נאמר על המוסד הזה המתקרא בית המשפט העליון במדינת ישראל? מנותק מן העם, שוכן במגדל השן, מתנשא, אינו משקף את ערכי הציבור אותו הוא משרת, מפלה לרעה יהודים, מנוכר לערכי היהדות, מגלה גישה פוסט ציונית, אינו עושה צדק, מרחם על רשעים.
28/03/2017  |  בעז שפירא  |   מאמרים
מה טובו אוהליך, אמריקה! נשיא חדש ביקש ממפלגתו להעביר בחקיקה את תוכנית הדגל שלו - ההתחייבות לבטל את ביטוח הבריאות של אובמה, "אובמה-קר", ולהחליפה באחרת. האם יעז מי מן החברים הרפובליקנים של בית הנבחרים לעמוד בדרכו? בדמוקרטיה אמתית - כן, בהחלט! כמה מביניהם הגיעו למסקנה שהחוק החדש של טראמפ גרוע, ואלה הודיעו, שלא יצביעו בעדו. העניין נראה להם עקרוני, ועל עקרונות אין מתפשרים. התוצאה: אובמה-קר נשאר בתוקף והנשיא נחל מפלה מתוך מפלגתו שלו. ואתם, מחוקקים ישראלים ממושמעים ומאולפים כעדר, צאו ולימדו: לא את חולשת השלטון ראיתם כאן, כי אם את עוצמתה של הדמוקרטיה!
28/03/2017  |  אליקים העצני  |   מאמרים
למרות האשמות בעזה כי ישראל עומדת מאחורי חיסול המחבל מאזן פוקהא שקט בדרום והאיומים להכות חזרה, החמאס ממשיכה בהכנות למלחמה הבאה. בגלי צה"ל דווח (יום ג', 28.3.17) חמאס פיתחה לאחרונה רקטה חדשה ועוצמתית, וברשותו יש כבר כמה עשרות רקטות מסוג זה.
28/03/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
קראתי, קצת באיחור, את הנוסח המלא של הרצאת ראש המוסד לשעבר, תמיר פרדו, ביום עיון לזכרו של מאיר דגן במכללה האקדמית בנתניה ב-21 מרץ, הרצאה שזכתה לתגובות רבות. האמת שהתאכזבתי. שום דבר חדש, שום רעיון מקורי, שום ניתוח מבריק ויוצא דופן. ליבתו היא: "הגיע הזמן שנבחר בדרך". למגינת הלב, המרצה המכובד לא הראה את הדרך, ורק חזר על הגישה שאם נפתור את הסוגיה הפלשתינית, אזי נוכל להשתלב במרחב הערבי הסוני. כמה אמירות שלו הרימו גבה: למשל, הקביעה כי "הסיכון שלקח בן-גוריון על הישוב (היהודי) בהכרזת המדינה קטן עשרות מונים מהסיכונים העומדים לפתחינו בהחלטות הנדרשות" בימים אלו. הייתי מצמיד כמה סימני שאלה לקביעה תמוהה זאת. או למשל האמירה המצטטת "חבר במזרח התיכון" הקובע כי הערבים התפכחו מהחלום שהיהודים ייעלמו בין הים לירדן, אבל היהודים לא התפכחו מהחלום שהערבים ייעלמו. המרצה מסכים ככל הנראה לקביעה הזאת, והיא עבורו נקודת מוצא. על זה נאמר "אשרי המאמין".
28/03/2017  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
רואי השחורות אצו להכריז על השלב הנוכחי כסיום המערכה הצבאית ובדרכם הדהדו את חוסר האחריות ההיסטורי של המפגינים ברחובות    אבל אנחנו רק בעיצומה של המלחמה    עוד לא סיימנו    ומה רוצה ניק...
דוד חרמץ
דוד חרמץ
עדויות של אנשי הוראה, כמו גם הורים לתלמידים במערכת החינוך הממלכתית, מובילות למסקנה: הרוח הפרוגרסיבית העיפה את לימודי מורשת היהדות מתוך אוהלי הלימוד של התלמידים החילונים    אותה רוח ...
עמנואל בן-סבו
עמנואל בן-סבו
אינני זקוק למסקנות ועדת החקירה    הבנתי את מה שלא יכולתי להאמין שאכן יכול היה להתרחש    התועמלנים ומנמיכי רוח האומה, מאמינים שתגובה באירן או מלחמה בעזה נועדו לשמר את שלטונו, שרידותו ...
שלט בכיכר פלשתין בטהרן [צילום: ואחיד סלמי, AP]
איל השקס
האירנים שיגרו עלינו טילים, וזו עילה מוצדקת לסקירה על כלכלת אירן    ספויילר: לא כל כל מוצלחת    מהן בעיות היסוד של הכלכלה האירנית? מה קרה בכלכלת אירן בשנה החולפת? ומה קרה כלכלית מאז מ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il