|   15:07:40
דלג
  אליהו קאופמן  
רב אורתודוכסי, סופר ועיתונאי
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים

אנטישמיות יש מאין

לעם ישראל אסור לחרחר ריב ומדון בין אומות העולם, לעם ישראל אסור למרוד באומות העולם (הגמרא במסכת כתובות חוזרת על כך במאמר "שלושת השבועות"), עם ישראל - בכל גלויותיו, חייב להיות נאמן למלכות בה הוא יושב
02/04/2017  |   אליהו קאופמן   |   מאמרים   |   תגובות
שנאה ליהודים

לא במקרה החלה האווירה האנטישמית בארה"ב לפרוח. אווירה כזו - אנטישמיות שמה, תמיד התקיימה בארה"ב למרות היותו של המשטר האמריקני משטר סובלני ופתוח יותר משאר משטרי מדינות העולם. המילה אנטישמיות מייצגת מעשית אך ורק שנאה ליהודים. אפשר כמובן גם ללמוד ממנה על יחס גזעני ומפלה כלפי מיעוטים ועמים אחרים בעולם, אבל הכוונה המעשית עולה מיד עם קונטקס שנאת היהודים. הדברים אינם מקריים וכמו כל דבר שמתקיים בעולם הרי שגם עניין האנטישמיות נקבע והוטבע על-ידי הקדוש ברוך ולא על-ידי משתנים אחרים כמו אומות העולם למשל.

כבר בתורה נכתב כי כל מכה ושנאה מאומה זו או אחרת באה מהקב"ה, שהרי האומות אינן אלא מבצעות דברו נגד ישראל אלא רק כאשר האחרונים סרים מדרך המלך, שאיננה אלא קיום התורה והמצוות. בנביא נאמר במפורש כי "אשור שבט אפי". במקום אחר נאמר כי "לב מלכים ורוזנים ביד ה'". חצייה של פרשת "כי תבוא" בספר "דברים", עוסק בנבואת העתיד של חורבן ירושלים בימי בית שני על-ידי הרומאים, רק משום שהעם זנח את דרך השם, ואילו בפרשת "וילך" מוזהרים ישראל כי "וביום ההוא הסתר אסתיר פני ואמרת אין אלוקים בקרבי, ומצאוך תלאות רבות והיית לאכל". ויש שרואים במשפטים האחרונים, של פרשת "וילך", את נבואת השואה, רחמנא לצלן. אבל כשהתורה מתכוונת לדרך השם הרי שהיא איננה עוצרת רק בקיום המצוות המעשיות אלא גם בדרך ההשקפה היהודית, ובכללה היחס בין ישראל לאומות העולם. יעקב אבינו היה האיש החזק ביותר בעולם - שניצח בקרב מגע גם מלאך, אך מנגד היה זה יעקב אבינו שהשתחווה לאחיו עשיו שבעה פעמים וכך הותיר בידי האחרון את ההגמוניה על העולם הגשמי. והיה זה יעקב אבינו שנזף והוכיח את שמעון ולוי בניו על כך שהרגו בחרב את תושבי העיר שכם, בפרשת בתו, אחותם, דינה. אך לא הפחד מהגויים הוביל את יעקב אבינו לקבוע לדורי דורות את ההשקפה שבני ישראל צריכים להיות אך ורק יושבי אוהלים ולא אוחזי חרב ופגיון. יעקב אבינו ויתר על מה שהורישו לו אבותיו - את כוח הזרוע של אברהם ואת "פחד יצחק", ובמקום זאת הוא ביקש לעצמו אך ורק את ההגמוניה הרוחנית. יעקב אבינו הבין שכל פיסת גשמיות שאותה הוא קיבל מנעה ממנו פיסת רוחניות ולכן גם התערטל מכל גשמיות וזכה להיות הבכיר שבאבות, בזכות רוחניותו המלאה. ובמסגרת זו גם נקבעה לימים ההשקפה היהודית על יחסי ישראל עם אומות העולם.

דורות על דורות, ובמיוחד מימי בית שני ועד הופעת משיחי השקר, המסכילים היהודים והציונות, הרי שההשקפה היהודית הייתה ברורה וחד-משמעית: לעם ישראל אסור לחרחר ריב ומדון בין אומות העולם, לעם ישראל אסור למרוד באומות העולם (הגמרא במסכת כתובות חוזרת על כך במאמר "שלושת השבועות"), עם ישראל - בכל גלויותיו, חייב להיות נאמן למלכות בה הוא יושב ואילו שתדלני ישראל חייבים ליצג את עם ישראל בלבד בכל תפקיד ממלכתי, רם ונישא שאליו יגיעו שם ולא לנצל את תפקידם כדי להתערב בענייני הממלכה בה הגיעו לגדולה. בימי מלכות רומי הרי שהתנאים שיצאו לרומי כדי להשתדל עבור עם ישראל שיננו לעצמם בדרך את פרשת "וישלח", בה יעקב משתחווה שבע פעמים לעשיו ומותיר בידי האחרון את ההגמוניה הגשמית עד בוא גואל צדק. ב"מעיינות הנצח" מוסבר היטב תפקיד השתדלן היהודי באשר הוא, ביחס לפרוש הפסוק בספר "שמות" - "מלך אשר לא ידע את יוסף". הפסוק מפורש בטיעון שכל מה שלא יעשה יהודי שהגיע לגדולה במלכות זרה הרי שהעם באותה מלכות לא יזכור ליהודים לעולם טובה זו ולכן ההגעה לתפקיד נכבד של יהודי היא אך ורק לשם סיוע לבני עמו. לפני כשלוש מאות שנה זיהה גם ה"אור החיים" הקדוש (רבנו חיים בן עטר ממרוקו) את תסמונת האנטישמיות, כאשר היהודי יעבור על ההשקפה שהורתה לו התורה, להיוותר רוחני ולא גשמי. בפרוש לפסוקי ראשית פרשת "ראה" מסביר ה"אור החיים" כי ה"ברכה" וה"קללה" הינם היינו הך. גם הברכה וגם הקללה מיצגים את הגאונות היהודית אבל כאשר הגאונות הזו מנוצלת לרוחניות ועל-פי התורה הרי שהיא לברכה אבל כשהגאונות הזו באה בלבוש לא תורתי, ובמיוחד כשהיא מתערבת בממשלות ובענייני הגויים, הרי שהיא הופכת למפגע נגד היהודים עד כדי שנאת היהודים על-ידי הגויים.

חד-צדדי

מימי עליית הכופרים - המסכילים בעם ישראל, ואח"כ עליית הציוניות, הרי שגם הופיעה תופעה היסטורית בשם "האנטישמיות המודרנית". המסכילים חשבו שעם התבוללותם באומות הרי שהאנטישמיות תיעלם אך למעשה קרה תהליך הפוך: האנטישמיות רק גדלה מעצם עלייתם של יהודים בראשות הממלכות שבהן חפצו להתבולל.

כך זה היה בגרמניה עד בוא הנאציזם, כך זה היה בימי עליית הקומוניזם - שהיהודים שימשו בו כינור ראשון, כך זה היה גם בימים שיהודים הפריזו בתמיכה באצילי מדינת פולין כנגד הטאטרים והאוקראינים וכך זה ממשיך כיום בכל מקום שהחוגים הישראלים והציונים תומכים בנכרי זה או אחר נגד משנהו. דווקא בימי גלויות האיסלאם והקווקאז הצליחו היהודים לנוע בין שליט זה או אחר ולא להיגרר לשתדלנות סוחפת מדי באופן חד-צדדי. בעירק, בפרס, בספרד המוסלמית ובשאר ארצות האיסלאם ידעו שתדלני היהודי לא לתת כוח חד-צדדי לגוי אחד על פני משנהו ומנגד הם לא לקחו לעצמם כוח מיותר כדי לשנות אורחי ממלכתם. בתימן לא פעם נעלמו למשך שנים קבוצות של יהודים מאזור אחד למשנהו עד שיוכרע מיהו השליט הנכרי באזורם, ורק אז שבו למכורתם.

אבל בעידן מדינת ישראל נחצו כל הקוים בעניין ההשקפה של "עם לבדד ישכון ובגויים לא יתחשב", מדינת ישראל מעניקה רוח גבית לכל הפזורה היהודית בעולם - על החרדית שבה, להתנהג כ"כל הגויים מחנה ישראל", ולהרבות בתככים והתנשאויות על אומות העולם. ועכשיו הגיע תור ארה"ב לרתוח. מאז שעלה ברק אובמה בארה"ב הרי שהפזורה היהודית שם - והשלטון הימני פה, איבדו את הבלמים עד כדי הפרעות לנאומיו כנשיא ויציאת ראש הממשלה בישראל כנגדו, בהתערבות בבחירות הקודמות בארה"ב. והנה משנבחר דונלד טראמפ עלה ברומטר הטירוף הפוליטי במדינת ישראל ובפזורה היהודית בארה"ב. הימין הישראלי צרח כמטורף על שמחתו בבחירת טראמפ, ואילו יועציו היהודים של האיש הכינו את חליפותיהם לשררה ביושבי ארה"ב, ללא קשר לעניין יהודי כלשהו. מנגד, הרי שהשמאל הישראלי החל להשמיץ את טראמפ ושכח כי ארה"ב היא המעצמה ולא השמאל האופוזיציוני של ישראל. הישראלים והיהודים שכחו כי מאחורי אובמה עומד ציבור שחור גדול ואילו לטראמפ יש אופוזיציה גדולה לא רק מקרב המוסלמים אלא גם מקרב ההיספנים, הסינים ועוד מיני מעוטים אחרים. כל הללו החלו אף הם לטפח שנאת יהודים אנטישמית מעצם ראותם את היהודי האמריקני ואת הישראלי כמחובר לאויבם. אנני חושב שהיה צריך להסתייג מטראמפ אבל התמיכה בו הייתה צריכה להיות הרבה פחות צעקנית ומעוררת מיעוטים - כהיספנים והסינים, שבעבר לא ידעו ולא שמעו על מושג ששמו "אנטישמיות". ולישראל מה איכפת?! הממסד כאן משוכנע שהאנטישמיות בארה"ב תביא מיידית ל"עלייה" של "יהדות איכותית". על הדם - שחס ושלום ישפך ממדיניות זו, כבר יאשימו בישראל ובארה"ב את האחרים, קרי - את האנטישמים...

תאריך:  02/04/2017   |   עודכן:  02/04/2017
אליהו קאופמן
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
אנטישמיות יש מאין
תגובות  [ 1 ] מוצגות   [ 1 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
ב,ל
2/04/17 19:15
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת השבוע פרשת "ויקרא" פותחת את החומש השלישי בחמשת חומשי תורה. זו פרשה שמעניקה לי את מוסר ההשכל לפיו ניתנה התורה על-מנת שנחיה בה ואיתה.
02/04/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
מאז מבצע צוק איתן, ישראלים רבים הביאו דאגה מחפירת מנהרות טרור ונוכחות צבאית מוגברת של החמאס ברצועת עזה, שמהוות איום על תושבי עוטף עזה. לאחרונה נראה שחששותיהם אוששו, כאשר אונרא - ארגון "סיוע" של האו"ם הנמצאת בשליטה של החמאס - נמצאת בשליטה מלאה על המלט הנכנסת לרצועה.
02/04/2017  |  דוד בדין, עמרם שרבי  |   מאמרים
יום חמישי לקראת בין ערביים. עבדכם פונה למנוחה קלה מעמל היום וחוטא בהדלקת הרדיו, על-פי רוב משהו טוב לא יוצא מזה. מגישה זחוחה מוקפת שם באולפן בכמה בדרנים בעיני עצמם, הלהג והליצנות חוגגים. במסגרת הילולת הריקים מושמע פזמון "טוב להודות לשם" כאשר על-פי תור ככל הנראה, מפגינים ה"שנונים" באולפן את כישרונם לייצר הומור. האווירה הכללית היא של בדיחותא וצחוק.
02/04/2017  |  בעז שפירא  |   מאמרים
נבוכותי כמה וכמה פעמים ביום בו קיבלו הלודרים של זירת השידור הציבורי בארץ הכשר מן היועץ המשפטי לבשר כי המשבר הקואליציוני נמנע בזכות איזה משפט שלמה משונה שהחיה כל אחד מן הבנים למחצה, והמית את שניהם לחצאין.
02/04/2017  |  יצחק מאיר  |   מאמרים
מבין החגים והמועדים, חג הפסח תופס מקום עיקרי ובולט לעין. הוא ראש השנה לחגים, ממנו הכל מתחיל, וכל המצוות המסתעפות ממנו הן "זכר ליציאת מצרים". המועד הזה, המשמעותי עבורנו תלוי בדבר אחד קטן - חמץ במשהו. די באחוז קטן ביותר של חמץ כדי לפסול כל כמות של אוכל ולהשבית חלילה את קדושת ושמחת המועד.
02/04/2017  |  חניאל פרבר  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דן מרגלית
דן מרגלית
עמרי מניב בערוץ-12 הביא צרור של הקלטות של שיחות בין שקד לבין נוה    הוא לחץ למנות את איתן אורנשטיין לנשיא המחוזי בתל אביב    שקד נכנעה והצביעה בעד אורנשטיין
איתמר לוין
איתמר לוין
המתקפה האירנית מהווה הזדמנות פז לישראל, אך מותר להניח שהממשלה תבזבז אותה    ובינתיים: האנטישמיות בארה"ב שוברת שיאים, הקבינט ממשיך לדלוף ויריב לוין מפגין צביעות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il