הסערה סביב הורדתו בכוח של נוסע מטיסת חברת יונייטד מביאה (11.4.17) את נייט הופר להציע בשבועון טיים נקודת מבט רחבה יותר: זו העוסקת בתופעת כרטוס-היתר (over booking) בחברות תעופה.
במקרה הספציפי של יונייטד, הבעיה הייתה שהחברה נזקקה לארבעה מקומות לאנשי צוותה ואיש מבין הנוסעים לא הסכים לוותר על מקומות תמורת פיצוי. אלא שכאמור, הופר אומר שיש לדון בתופעה העקרונית של כרטוס-היתר, בלי קשר לשאלה האם הכרטיסים הללו מיועדים לאנשי החברה או ל"סתם" נוסעים שמשלמים תמורתם.
הנקודה המפתיעה בכל הסיפור היא, שהעסק הזה חוקי לחלוטין - כולל האפשרות להוריד נוסע בחוק תמורת עד 1,350 דולר. הופר שוחח על כך עם צ'רלס לוכה, יו"ר חברת טרוולרס יונייטד המייצגת נוסעים וחבר המועצה המייעצת ל
משרד התחבורה האמריקני. לוכה מזהיר מפני הפיכת כרטוס-היתר לבלתי חוקי, באומרו שהדבר יגרום לעלייה במחירי הכרטיסים. לדבריו, בדרך כלל חברות התעופה מתמודדות היטב עם בעיה זו, הלקוחות יודעים על קיומה והם מרשים לעצמם לקבל שוחד (כלשונו) תמורת העברתם לטיסה אחרת. "רק בודדים לא רוצים שיעבירו אותם, בעוד כל הנוסעים רוצים כרטיסים זולים יותר", הוא אומר.
הסיפור של יונייטד, טוען לוכה, בכלל לא קשור לכרטוס-יתר אלא לכשל מינהלי של החברה. "למלא את המטוס ואז להבין שהם צריכים עוד ארבעה מקומות - זה פשוט מגוחך. הם היו צריכים לדעת את זה רבע שעה קודם, לפני שסיימו את העלייה למטוס, ואז היו יכולים לטפל בזה בצורה שגרתית".
הופר שאל האם באמת אפשר להוריד אדם בכוח מהמטוס, כפי שמסר משרד התחבורה. לוכה השיב: "בחיים לא ראיתי כזה דבר. אבל בגלל שחוקי התעופה כתובים עם כל כך הרבה פרצות ואזהרות, אף אחד ביונייטד לא ילך לכלא, למרות שהבחור הזה הוכה ונגרר לאורך המעבר". לחברות התעופה יש שליטה על מטוסיהן בדומה לזו שהייתה פעם לקברניטים בספינות, מוסיף לוכה, ושם הן הסמכות הבלעדית.
לוכה מדגיש: "אנשים לא קונים מושב במטוס אלא את הזכות להגיע מנקודה א' לנקודה ב', ובאופן בו מנוסחים החוזים של חברות התעופה - הן אפילו לא מתחייבות שזה יקרה בשעה מסוימת או ביום מסוים. החברות רק מתחייבות לעשות כמיטב יכולתן, אם כי ברור שזה לא טוב לעסקיהן שהרבה אנשים יישבו בשדה התעופה".