|
עוד סרט בדרך [צילום: דיאן בונדארף, AP]
|
|
|
|
|
אולפני דיסני משיקים את חגיגות יום ההולדת ה-40 של מסחור סדרת "מלחמת הכוכבים" בהתרמה לטובת יוניצ"ף (סוכנות האו"ם לסיוע לילדים) ו-Starlight Children's Foundation. המבצע החל השבוע ויימשך עד 11.5.17.
היוזמה החדשה קרויה "מלחמת הכוכבים: הכוח לשנות", והיא מופעלת בשיתוף עפ Omaze - פלטפורמה אינטרנטית לגיוס כספים לצדקה, מדווח (12.4.17) כתב-העת פורצ'ן. התורמים יוכלו לבחור בין שני הארגונים ויוגרלו ביניהם שלוש חוויות של סדרת הענק. אחד הזוכים יופיע בסרט "סן הולו" שמפיקה חברת דיסני, שני יבלה לילה בסקייווקר ראנץ' של יוצר הסדרה ג'ורג' לוקאס, והשלישי יקבל כרטיסים להצגת הבכורה העולמית של הסרט הבא בסדרה - הג'דאי האחרון. הדובדבן שבקצפת: מדי שבוע יוגרל תורם אחד שיקבל את כל שלושת הפרסים.
האולפנים מציינים את הכניסה לעשור החמישי של המסחור בכינוס המתקיים בסוף השבוע באורלנדו. חובבי הסדרה יוכלו לחזות בכמה מכוכביה - מרק המיל, בילי די ויליאמס והיידן כריסטנסן. הכנס יכלול גם מושבים ואירועים, והקרנת בכורה של הקדימון לסרט הבא הצפוי להגיע לאקרנים בחודש דצמבר.
המסחור (מרצ'נדייזינג) של מלחמת הכוכבים החל במאי 1977 עם הסרט "תקווה חדשה". פורצ'ן אינו אומר בכמה הסתכמו המכירות ב-40 השנים שחלפו, אך לבטח מדובר במיליארדים רבים של דולרים. שבעת החודשים שעד הקרנת הבכורה של הסרט הבא ינוצלו היטב למכירות במאות מיליוני דולרים נוספים. הסרט עצמו צפוי להניב הכנסות עתק משלו; הסרט הקודם, "הכוח מתעורר", הכניס 2 מיליארד דולר מאז 2015. הסרט הבא הוא השני בטרילוגיה שמפיקה דיסני, מאז רכשה בשנת 2012 את חברת לוקאספילם; הסרט השלישי מתוכנן ל-2019.