רשת נטפליקס מתקרבת בצעדים בטוחים לקו 100 מיליון המנויים לשידוריה האינטרנטיים, וכעת היא פוזלת לעבר מקור הכנסת ענק נוסף: מיסחור של הסדרות המצליחות שלה - מדווח פורצ'ן.
נטפליקס מעבירה סרטים ותוכניות טלוויזיה ליותר מ-190 מדינות, כולל יותר ויותר תוכן עצמאי שלה. הסדרה הידועה ביותר שלה: "בית הקלפים", החוזרת בחודש הבא לעונה חמישית (ותצטרך להתמודד מול המציאות של ממשל טראמפ). זהו בסיס למגוון ענק - ההולך וגדל כל העת - של קניין רוחני שאפשר למסחר. נטפליקס יכולה להגיע למרצ'נדייז של מיליארד דולר - מעריך האנליסט מארק מהאניי, המצוטט בידי פורצ'ן.
"אנחנו סבורים שזהו צעד הגיוני מאוד מצד נטפליקס", כתב מהאניי. אם תעשה זאת, תלך נטפליקס בעקבותיהם של ענקי מדיה כמו וולט דיסני - חברה שמוכרת מדי שנה מוצרים במיליארדי דולרים. נכון שאין לה את מיקי מאוס ודונלד דאק, אבל יש לה סדרות להיט שבהחלט יכולות למשוך הרבה צופים נאמנים שיהפכו לקונים נלהבים. נטפליקס כבר ניסתה בשנה שעברה להיכנס לתחום המרצ'נדייז, כאשר שיווקה יחד עם חברת הוט טופיק מוצרים של סדרת Stanger Things, ונראה שבכוונתה להרחיב פעילות זו.
בחודש שעבר פרסמה נטפליקס מודעת "דרושים" למשרת מפקח על פעילות הרישוי והמרצ'נדייז שלה, בה צוין שהרשת רוצה לפתח פעילות זו כדי לקדם לאורך זמן את הסרטים והסדרות שלה. הרשת מתכננת להשקיע השנה 6 מיליארד דולר בהפקת 1,000 שעות של תוכן מקורי - כך שמקור הכנסה נוסף בהחלט יהיה נחוץ.