|   15:07:40
דלג
  טובה ספרא  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
מה חשוב לדעת על שיעורים פרטיים בישראל
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

תחזית אסטרולוגית לשבועיים 4.5.17-21.4.17

החגיגה של "אריס"

כחלון הקדים את זמנו עם תוכנית לא בשלה שהציג ולכן תעבור עוד שינויים. תקופה של הרבה אי-שקט מילולי. התגובות האגרסיביות עם הנטייה למחלוקת נועדו לזרוע פילוג. חוסר ביטחון לצד פחדים הם המניע של ארדואן להשתלט בכל דרך על טורקיה. אי-השקט יבעבע שם, עד שיגיע השינוי לקראת 2020. שימרו על ערנות, בעיקר כשאתם משלבים שיחות והליכות בעת ובעונה אחת
21/04/2017  |   טובה ספרא   |   כתבות   |   תגובות
[צילום: אנג'ה ניידרינגאוס/AP]

לפניכם ימים של הצהרות והודעות, כשברור שכל הודעה או החלטה שהתקבלה או תתקבל עם כוכב מרקורי בנסיגה עשויה להשתנות. אלה העוסקים בכתיבה ישלחו בימים הקרובים את הטיוטות שלהם להוצאה לאור. אבל אלה ימים שנוחים יותר לאלה שהיו צריכים לתקן את התכנים שכבר כתבו ולשלוח שוב את עבודתם המשופרת. החלטות כלכליות היו נכונות בין 19-21.4. אבל במסגרת שנקראת תקציב. אחרי ה-21.4 יתחילו זמנים טובים יותר לשיווק. הוונוס שעוברת, או נכון יותר חוזרת, למזל טלה ב-28.4 תהיה על מעלת העולם. הנה הגיע הזמן, בו תוכלו לחזור לעשות רכישות של בגדים ותכשיטים, לתכנן ולבצע עיצוב הבית מחדש או לרהט את המשרד שלכם. גם בתחומי האסתטיקה, מי שרוצה טיפול לשפר את המראה, זה הזמן לתכנן זאת.

לאלה מכם שחוו מתחים בזוגיות, ויכוחים ואי-שקט וכד', הוונוס שסיימה את הנסיגה וחזרה לבטא את עצמה, תעזור ל"דרכי שלום", להבין שאתם יכולים לפתור את הבעיות, ולחזק את הזוגיות.

כוכב פלוטו התחיל בנסיגה ב-20.4 ויחזור על עקבותיו עד סוף ספטמבר 2017 - מה שמביא התבוננות פנימה. לפלוטו יש אופי של פסיכולוג, לכן בעת הזו קל יותר לעשות עבודה פנימית, כזו העוזרת לשנות תהליכים המשפיעים על הפנימיות. פלוטו יעזור לכם להיפגש עם עצמכם ברבדים עמוקים מאוד. למרות התהליך, חשוב לשמור על פתיחות, ולא לצפות שכל התהליכים שתעברו יבשילו מיד.

כוכב מרקורי עובר למזל טלה ב-21.4. הסגנון יחזור להיות יותר החלטי ואגרסיבי. נסו להימנע מעימותים חסרי תוחלת.

הכוכבים מרקורי ואורנוס נמצאים במפגש מ-27.4 עד 12.5. תחילה, המרקורי בנסיגה, ואחרי ה-3.5 יחזור להילוך קדמי. המפגש הזה מביא איתו ראייה נוספת, שכוללת את החושים הפנימיים. יש השראה עם הבזקים, יצירתיות אינטלקטואלית, אבל גם חוסר סבלנות למתרחש. כשכוכב מרקורי יהיה בנסיגה, עד 3.5, עלולות להתרחש "תאונות מילוליות" אבל גם פיזיות, בגלל התנועות החדות. מילים נאמרות בלי מחשבה, בפזיזות שעלולה להשפיע על הסכמות שאי-אפשר יהיה לממש אותן במלואן. מוטב לחתום הסכמים אחרי שכוכב מרקורי יחזור למסלול - להמתין עד אחרי ה-8.5. ברצועת הזמן שבה כוכב מרקורי-אורנוס רוקדים יחד, יהיה קשה לשלוט על הקצב. היו ערניים לנעשה סביבכם, בעיקר כשאתם משלבים שיחות והליכות בעת ובעונה אחת.

כוכב מארס עובר ב-21.4 למזל תאומים, המזל הדואלי, מה שמוסיף הרבה כוח לתקשורת לגווניה. החשיבה תהיה מהירה, חסרת מעצורים, משוחררת, ואולי בלי כוונה, תהיה ישירה. שוב, עם הצמידות של מרקורי-אורנוס, כדאי להיות זהירים. המילים גולשות לכם מהפה, בטון גבוה יותר מן הרגיל. הדחף להתבטא בכל מחיר אין לו גדרות. ייתכן גם שנשמע בעת הזו חדשות מטרידות, גם במישור האישי והציבורי.

אלה ימים שבהם מנסים לקדם תוכניות על בסיס מנטלי, בכוח. זיכרו שעשיית דברים עם כוח, עלול לעורר גם כעס, אלא אם כן המודעות שלכם תהיה פתוחה ותציב את הגבולות במקום הנכון.

מופע מולד הירח ב-26.4 במזל שור. מבנה הכוכבים הנמצא על נקודת אמצע, ונוס-נפטון, עוזר למכירות, בעיקר בתחום הביגוד או מוצרי קוסמטיקה. גם אלה שאוהבים לעסוק במזון - בישול, אפייה ואירוח ירגישו שהאנרגיה מתעוררת ומחזירה אותם למטבח בכיף.

הוונוס וסאטורן חוזרים למנעד מדויק ב-21.4. לא סימפטי כל כך. המפגשים בימים סביב התאריך יהיו קרירים, בדגש על אדישות גם. זהו מבנה המשפיע גם על תקציב מרוסן. ייתכן גם מחסור במזומנים. מו"מ שיתנהל סביב היום הזה לא יהיה קל ואפילו "ייתקע". מאחר שההשפעה של המנעד הזה הייתה מתמשכת, החוויה הייתה שלילית גם על מערכות יחסים. אם אתם כנים עם עצמכם, תבינו למה התרחקתם - "התקררתם" ומתוך אותה התבוננות תגיעו למסקנות על המערכת החשובה לכם. האם אתם רוצים לחזור להיות ביחד ולאהוב או שתבינו שהקשר שמיצה את עצמו. האמת "תגיע" בתוך כמה ימים.

עוד מבנה חשוב, שמגיע ב-25.4 עד סוף החודש הבא (מאי), מכיל אנרגיה שבה משתלבת האינדיבידואליות והחדשנות עם השמרנות. זו תעזור לאזן מתחים הן במישור החברתי הן במישור הפוליטי והן במישור האישי.

הכוכבים שמש ונפטון בהרמוניה בין ה-2.5 עד 4.5 - ימים בהם יש הזדמנות להתחבר אל עצמכם, לחמלה גם.

כוכב מרקורי נעצר ב-4.4 ומשנה כיוון. אם ברצונכם לקדם תוכניות, מומלץ לעשות זאת אחרי ה-07.5-10.5. שינוי המגמה מתרחש בתוך רצועת הזמן בה כוכב מרקורי נמצא בצמידות לאורנוס. אני מזכירה את אריס, הנמצא בין 23-22 טלה, ולכן, השפה האלימה (כוכב מרקורי), עליה אנו שומעים מכל כיוון, ממשיכה עם התגובות האגרסיביות והנטייה למחלוקת במטרה לזרוע פילוג מחודדות. "אריס" כידוע "אוהבת" לפזר דברי ארס וליצור אם אפשר מחלוקת אלימה. עבורה זו חגיגה. כשכוכב מרקורי יתרחק מהאורנוס, אולי תחזור הסבלנות לשיח בינינו בכל המישורים.

כוכב מארס על ציר 2-8, ממשיך "לתדלק" את הפגיעות של כולנו במדינה. כפי שכבר נכתב כאן ברשימה הקודמת, חובה להמשיך להיות זהירים בכל המישורים. הימנעו מלהסתכן. נסו להעריך מראש כל החלטה שלכם בכבישים, גם בטרם חציית כביש כהולכי רגל וכן הלאה.

זמני ירח בטל

יום שישי 21.4
הירח בטל משעה 21:22 עד שעה 22:44.

יום שני 24.4 הירח בטל משעה 0:35 עד שעה 03:32.

יום רביעי 26.4 הירח בטל משעה 0:40 עד 04:56.

יום שישי 28.4 הירח בטל משעה 04:18 עד 04:38.

יום ראשון 30.4 הירח בטל משעה 0:21 עד שעה 04:47.

יום שני 1.5 הירח הבטל משעה 23:24 עד למחרת ב-07:11.

יום חמישי 4.5 הירח בטל משעה 07:27 עד 12:46.

כלכלה ושווקים

כוכב ונוס המשיך בנסיגה עד 15.4, אבל גם אחר כך המשיך לדשדש עד שיחזור לתלם. כפי שכבר נכתב כאן, ונוס בנסיגה קשורה לפיננסים. בנוסף, נמצאים כוכבים במבנים לא "בריאים" לנושאי כלכלה. יופיטר ופלוטו במנעד מתוח, וגם כוכב מארס במזל שור (מזל המסמל פיננסים). כל אלה יחד גורמים לדרך שיש בה מהמורות לכלכלה הגלובלית, וזה כמובן מקשה על מצב היציבות הכלכלית בעולם.

השווקים הגיבו בחוסר אמון לכל מיני הצהרות ופעולות, ובגיבוי הכוכבים - הצגים האדומים היו לאורך זמן.

הוונוס בנסיגה עוררה רצון לשינויים שיתבררו כטעות בהמשך, כשתחזור לדרכה.

הכוכבים ימשיכו לעורר סימני שאלה באיחוד האירופי. הסכמי המסחר ביניהם נסדקים, וגם עם מדינות אחרות כשיש מדינות ברקע, שכבר נמצאות בתנועה החוצה. הגרעונות בכמה מדינות האיחוד משפיעים על אירופה, ועצירת הוונוס ב-15.4 ושוב ב-21.4 בריבוע לכוכב סאטורן הנעצר גם על מרכז הגלקסיה, "עוזר" לפחדים שיתעוררו, כשאין כלים להתמודד עם כל החששות שיצופו בעיקר בכל מה שקשור לכלכלה הגלובלית. ההגירה מכל המדינות הנכשלות מכבידה על אירופה, וגובה מחיר כלכלי כבד. גרמניה נלחמת לעשות כל שבכוחה כדי למנוע קריסה של מדינות חלשות באירופה, עד שתבין שהיא צריכה לא להיות מעורבת יותר והמשמעות ברורה. גם עתה, כשכוכב ונוס, חזר למסלול, הסאטורן עדיין נמצא, עד 7.5 על נקודת הגלקסיה.

הבנקים החזקים בעולם יתמודדו מול ממשלות חזקות שייאיימו על מעמדם. שיתופי פעולה ביניהם יעזרו למשוך בחוטים ה"נכונים" כדי שכוחם יישמר, וזה כולל פעילות מניפולטיבית ומציאת דרך שבה יוכלו להסיר את הפיקוח הציבורי או הממשלתי (אנטי-רגולציה) של השווקים הפיננסים. כל זה יסתיים ב-2020.

השווקים ימשיכו להיות בחוסר ודאות

ונוס בנסיגה לא עזרה לשיתופי פעולה. צריך היה לוותר על האגו, להתפשר, בעיקר כשהיה ניסיון לעבוד עם אנשים שהערכים שלהם אינם דומים. אלה מכם האוהבים לעשות כל דבר בשלמות וללא פשרות, התקשו מאוד בזמן הזה, מפאת רצונם לאיכות במבחן התוצאה, אבל כזו העונה רק על ציפיותיהם. כוכב סאטורן ידוע במושגים אסטרולוגיים כ"מחנך". לכן, מי שהיה מוכן להשקיע עבודה קשה, יזכה לתמורה ומי שיחפש "לחפף" לא יקבל דבר. למעשה, מי שמבין, זה הזמן להיות עיקש ולעמוד על שלו, לא להיכנע, אבל לשמור על פתיחות וגמישות ולהיות מוכנים להתפשר אם כדאי.

כך גם בשווקים, עם ונוס בריבוע לסאטורן, קל היה להגיע עד הקצה, ואז לסגת. כאשר כוכב ונוס יחזור למסלולו ויתקדם קצת אחרי 21.4 (משוחרר מכוכב סאטורן), יהיו נושאים שיחזרו שוב, וינסו לטפל בהם כדי לתקן ולשפר, בעיקר אלה הקשורים במוסדות פיננסיים.

השר כחלון הופיע עם תוכנית "נטו למשפחה" ב-18.4 עם כוכב מרקורי בנסיגה ועם כוכב ונוס במנעד לסאטורן. טוב אולי לתקציב, אבל אלה כוכבים שמסמלים צמצום וכף יד קפוצה.

כוכב פלוטו המתחיל בנסיגה אינו משפיע חזק, אבל מציף את נושא הגרעונות. לכן נשמע בזמן הקרוב על גרעונות וקשיים, בעיקר בבנקים באירופה. לא יפתיע.

בינתיים החלטות שהתקבלו עם ונוס בנסיגה ומרקורי בנסיגה, הקדימו את זמנן. מרקורי בנסיגה. מידע לא נכון או לא מספק כדי לקבל החלטות נכונות. כאשר הוונוס בנסיגה יש מידע וידע, אבל זה הקשה על קבלת החלטה נכונה.

כוכב מרקורי בנסיגה מאז תחילת החודש ועד 3.5, ולכן לאלה השואלים על צעדים חשובים בחייהם, הקשורים לקידום עסקי, אני ממליצה להמתין עם החלטות חשובות לשבוע השני של חודש מאי. הנתונים או הפרטים יחזרו אז להיות ברורים ומובנים. התקשורת תהיה נינוחה עם הבנות הדדיות. הסדר והארגון יתבררו כמוצדקים, והעיקר: סבלנות לקדם ולהתקדם כפי שאתם רוצים, בלי שתפספסו פרטים חשובים.

ראש דרקון יעבור למזל אריה בחודש מאי 2017. על-פי רוב, זה אחד הסמלים שעוזרים מאוד לעסקים ומשפר את הכלכלה. כאשר ראש דרקון היה במזל דלי, בשנים 2009-2008 בהן נמצא מול מזל אריה, השווקים היו בשפל. מעבר ראש הדרקון לאריה ישפיע. אומנם לא צריך לצפות שהשינוי יגיע בלחיצת כפתור, אבל יש למה לצפות - אם כי בהדרגה.

אצלנו

התוכנית הכלכלית של כחלון:

יש האומרים "החיפזון מן השטן". זו הכותרת שנותנים הכוכבים למסיבת העיתונאים של שר האוצר משה כחלון על תוכניתו "נטו למשפחה".

המבנה של ונוס במנעד מתוח לכוכב סאטורן, כשהוונוס עדיין מדשדשת במקומה. היבט שמציג צמצום ולא נדיבות. בנוסף, כוכב מרקורי בנסיגה, מבודד. הוא אינו יוצר קשר עם כוכבים אחרים. סימן שאלה, איך מפתחים את הרעיונות שנועדו לשפר את רמת החיים של המשפחה. ברקע לאורך הדרך, יופיטר, אורנוס ופלוטו ב-T. קשר של כוכבים שעל-פי רוב מביא הפסדים ולא רווחים.

ההחלטה התקבלה מוקדם בלוח הזמנים. למרות שיש ידע, ואומרים שיש גם כסף, במצב הכוכבים הזה אין סינכרון. נהיה עדים לעוד תוכנית שהתקבלה בחודשיים האחרונים שצריך "לעבד" אותה, שוב, כדי להוציאה לפועל.

רג'פ ארדואן וטורקיה

אנחנו בעידן של שינויים בכל בעולם. רג'יפ ארדואן נולד ב-26.2.1954, בן מזל דגים עם אופק (שעת לידה) במזל גדי. לאורך השנים האחרונות, כוכב פלוטו היה על ציר 1-7, וממשיך לשהות במעלות חשובות בהורוסקופ האישי, מה שגורם לו להתמודד כל הזמן על מקומו. ארדואן אינו חש בטוח במקומו, ואולי זו הסיבה שבחר לבסס את שלטונו, בכוחנות. (שילוב קלאסי של פלוטו במזל גדי). הוא ישתדל לעשות זאת לפי הנורמות המקובלות, עם הכוכבים על ציר 3-9 (משאל עם). בנוסף, כוכב נפטון על ציר 1-7, לא יקל עליו לקבל תמיכה ושיתופי פעולה מאלה שהיה רוצה לקבל, כמו האיחוד האירופי, ועוד מדינות שסולדות מדרכו של ארדואן, מאז ה"הפיכה" שהייתה או לא הייתה בטורקיה. כך שגם אם יציג ביטחון עצמי, תהיה זו הצגה בלבד. הוא ימשיך להרגיש חוסר ודאות, וחלק מפעולותיו ינבעו מפחדים אישיים ומתבהלה. תחושת העצמאות שלו, שאותה קיווה להרגיש, תהיה מוגבלת, וכדאי יהיה לעקוב, כמה פעמים יעשה שינויים בהגדרת תפקידו, בסמכויות שלוקח לעצמו בהמשך. בכל שינוי שיעשה בהמשך, תבינו ששוב ארדואן "מבוהל".

ההורוסקופ של טורקיה, 29.10.1923, גם מציג את הנפטון על ציר 1-7. כלומר, התחושה היא של ערפול. משהו לא ברור הזורם מתחת לפני השטח. הביטחון והיציבות בטורקיה יהיו מוגבלים.

לוח הזמנים אינו פועל לטובתו של ארדואן. לפי המפה המשותפת שלו עם טורקיה, הכוכבים מספרים שה"תקלות" יצופו אט-אט. הניסיונות להציג את השלטון כקונסרבטיבי יתפוגגו במהלך השנים הקרובות. ב-2020-2019 התחיל טורקיה "לחפש שוב את דרכה".

מחשבות אסטרולוגיות על הזמנים הקרובים

האסטרולוגיה היא ראי למציאות המתרחשת בחיינו - האישיים, החברתיים והתרבותיים. אלה כמובן מקבלים גוונים לפי מפגש של כוכבים, לפי המנעדים לסוגיהם, ויוצרים תהליכים שהם למעשה היסטוריה במבט לאחור.

אורנוס הנמצא במזל טלה הוא המקור לניגודים שאנו חווים מאז 2011. יש עצמאות, אבל גם אגרסיה שאינה מתפשרת. הטלה מסמל התחלה, אבל עם אורנוס נזרעו (מאז 2011) הזרעים למרד, להפגנות. הכוח קיים אבל אין תוכניות שניתן לממש. יש חזון? אבל אין מסקנות, כלומר אין כבוד לצד הרציני. זה הטלה, הלוחמני והאימפולסיבי, זה שרוצה להיות הראשון ב"תחרות", הבעיה שהטלה מקדים מעשה למחשבה!!! התוצאה שבשנים האחרונות יש טרור ופחד, ברוטליות ונקמה, וכל אלה מבוססים על רגשות בסיסיים (טלה זה ה"אגו" הראשוני), הלוגיקה והדיפלומטיה אינן חלק מהתהליך כאן.

הדינמיקה שאנו חווים, בשמיעה או בצפייה, היא שיש קבוצות טרור, יש מדינות תומכות טרור, יש מנהיגים פנאטיים וטרוריסטיים, אוטוקרטים. אורנוס יהיה במזל טלה עד 2019.

הכעס שהתעורר (בגלל חוסר סבלנות של הטלה להסברים), גורם לפעולות אימפולסיביות. המהלכים גרמו בין השאר גם לבעיה בנושא הגלובליזציה במערכת הפיננסית, כך שזו הפסידה את מקומה. כל ניסיון לפעול נגד טרור לא מצליח, גם בגלל שברקע נמצא הפלוטו במזל גדי, המעודד ברוטליות, מחזק את תחושת האיום מצד אחד, אבל בדרכו (וזה מה שמשאיר את התקווה) "חופר" ומביא את הרפורמות גם במובן החיובי, פלוטו בגדי יישאר אחרי שכוכב אורנוס יעבור למזל שור ב-2019.

בינתיים כולנו חווים קוצר רוח ותבהלה המשפיעים על כל אחד ב"פינה" האישית שלו, ובעולם הגדול, אתם יודעים...

למזלנו, במהלך 2017, לצד מבנה הכוכבים שלא "עזר" ליציבות וגרם גם חשש ממשבר כלכלי, נמצא כוכב סאטורן, זה המשלב את החדש עם הישן. זה שעוזר לאיזון בין קידום ושמרנות בפוליטיקה ועוזר ליוזמות מדיניות, אבל עם פשרות בכוונה לשמר חלק מהיסודות שקיימים כבר. אם יש הזדמנות לקדם תוכנית, זה כדאי עכשיו מחודש מאי 2017, לאורך השנה, אחר כך (ב-2018) יהיה קשה להשיג את היעדים המבוקשים.

מחודש יולי 2017 נבנה היבט בין אורנוס ונפטון, למרות שזה "חצי" היבט למנעד מתוח הוא נחשב חזק מאוד.

במבנה הזה יש החלטות לכיוון החדש, האם מה שכבר התחלנו איתו, נכון להמשיך, להישאר או לעזוב. על המבנה הזה, בהרחבה ברשימה הבאה.

"הזמן הגון הוא, כי במהלכו מגלה הוא תמיד את האמת" [פרנסיס בייקון]

תאריך:  21/04/2017   |   עודכן:  21/04/2017
טובה ספרא
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרשת חטיפתו של מחמוד אלזק, חבר הלשכה המדינית של ארגון "חזית המאבק העממי" בשטחים בידי רעולי פנים של חמאס מסעירה את השטחים ומעוררת גל של גינויים מצד הפלגים החברים באש"ף ומארגון הג'יהאד האיסלאמי.
20/04/2017  |  יוני בן-מנחם  |   כתבות
והינה סוף-סוף נגמר החג והמסגרות החינוכיות חוזרות לפעולה. ברגע שהילדים חוזרים לבתי-הספר, גם אנחנו חוזרים איתם לשגרה. הארוחות שוב מסודרות יותר, יש סדר יום פחות או יותר קבוע. אח, כמה השגרה מבורכת.
20/04/2017  |  רחל גרנות  |   כתבות
הפרעות קול (voice) הינן השכיחות ביותר באוכלוסייה בכלל, ומכאן גם בקליניקה של קלינאי התקשורת. הפרעת קול קיימת כאשר איכות הקול, עוצמת הקול, גובה הטון או היכולת לגוון את הקול, שונים מקולות שאר האנשים הדומים בגיל, במין ובהשתייכות התרבותית.
20/04/2017  |  ד"ר מיכל איכט  |   כתבות
משאל העם שהתקיים בטורקיה ב-16 לאפריל לגבי שינויים בחוקה, שמשמעותם מעבר משיטת ממשל פרלמנטרית לשיטה נשיאותית, עם מערכת איזונים ובלמים מוגבלת בין הרשויות, היה נושא שאותו קידם בנחרצות נשיא טורקיה, רג'פ טאיפ ארדואן. כיוון שכך, רבים ראו במשאל העם למעשה הצבעת אמון בנשיא. זאת, על-אף שגם בקרב חלק מתומכיו של ארדואן נתפס שינוי השיטה כטעות, משום שהיא נותנת סמכויות נרחבות מדי לנשיא - מצב שהוא אולי נוח כיום לארדואן, אך עולה השאלה מה יקרה אם יעלה מישהו אחר לשלטון. בפרשנויות הרבות שפורסמו לאחר פרסום תוצאות המשאל ניתן לזהות שני כיווני הערכה מרכזיים. קו פרשנות אחד גורס שהרוב הדחוק של אישור השינויים בחוקה - כ-51 אחוזי תמיכה (יודגש גם שמשלחת המעקב לבחירות מטעם הארגון לביטחון ושיתוף פעולה באירופה (OSCE) הגדירה את האפשרות לנהל קמפיין טרם משאל העם כלא שוויוני לטובת מצביעי ה"כן") מהווה מקור תקווה לגורמים באופוזיציה, שכן הוא מצביע על כי התמיכה בארדואן ובמפלגת הצדק והפיתוח שבהובלתו אינה כה מוצקה ביחס לעבר. במיוחד בולטת העובדה שהשינויים בחוקה לא זכו בתמיכת הרוב באיסטנבול, על חשיבותה הכלכלית, ובפרט שבעבר תמיד זכה ארדואן, מאז שכיהן כראש העיר, בבחירות שהתקיימו שם. מנגד, פרשנים אחרים גורסים שאין זה משנה משמעותית באיזה רוב הושג הניצחון, אלא שעצם השגתו הוא גושפנקא רשמית למשטר האוטוקרטי של הנשיא ארדואן, שכבר מתקיים הלכה למעשה.
20/04/2017  |  גליה לינדנשטראוס  |   כתבות
לצד הכביש המוביל לנס עמים ליד הכניסה למושב רגבה שוכן, בהיחבא משהו, אתר זיכרון לשומר בנימין ברמן ממושב שבי- ציון שנרצח ב-2 לנובמבר 1938 על-ידי כנופיית ערבים ב"עמדו על משמרתו". האתר אינו מוכר וידוע לרוב הציבור כמו גם סיפורו של השומר ברמן שנשכח עם השנים
20/04/2017  |  אלי אלון  |   כתבות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
יוסף קנדלקר
יוסף קנדלקר
מאז ועד היום איש לא מעז לקרוא לבן שלו המן, למרות ששמעתי על מישהו שקראו לו כך, אבל זה בגדר שמועה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il