|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
טיפול בתא לחץ: להתחזק בנשימה
קבוצת ירדן
תמר פטרוליום: חברה עסקית או בית חרושת לג׳ובים?

אהוד אולמרט, יצחק כהן, יונה מצגר, באסל גטאס

המתנות של שי

פרקליט המדינה, שי ניצן, מעניק בצורה שיטתית "הנחות סלב" ענקיות לבכירים המבצעים עבירות חמורות במיוחד: שיבוש מהלכי משפט, הטרדה מינית, קבלת שוחד ועבירות ביטחון הנימוקים שלו ושל אנשיו להסדרים הללו הם עלבון לאינטליגנציה במקרה הטוב וטענות שווא במקרה הרע יש מה לעשות כדי לשנות מיד התנהלות זאת, ובעוד שנתיים וחצי יהיה צריך למנוע מהאיש הזה להגיע לבית המשפט העליון
03/05/2017  |   איתמר לוין   |   מאמרים   |   משמר המשפט   |   תגובות
הניצנים נראו בארץ [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

ההגון והישר
איתמר לוין
משרד המשפטים תוקף את יואב יצחק על "השתלחויות חסרות שחר במשרתי ציבור הגונים וישרים, בהם גם פרקליט המדינה, שי ניצן" * הגון וישר? מי שמשקר ללא הרף מול מסמכים ועל פסק דין של ביהמ"ש העליון?
לרשימה המלאה

זה שפרקליט המדינה, שי ניצן, הוא שקרן סדרתי - את זה כבר הראינו כאן כמה וכמה פעמים. ניצן משקר בלי להניד עפעף גם כאשר העובדות כתובות שחור על גבי לבן, גם כאשר ברור לחלוטין שהן ידועות לו אישית, גם כאשר הוא עצמו מעורב בעובדות הסותרות את דבריו. כעת ניתן גם לקבוע, כי ניצן הוא מכשלה ענקית בפני המאבק בשחיתות ובעבירות של בכירי המדינה.

בשלוש וחצי שנותיו של ניצן כפרקליט המדינה, נחתמו ארבעה הסדרי טיעון עם בכירים שהודו בעבירות חמורות במיוחד - וכולם קיבלו עונשים הנעים בין מגוחכים לבין קלים. ומה שמטריד עוד יותר: ניצן ושלוחיו מסרו לבתי המשפט נימוקים שאינם עומדים במבחן המציאות ובמבחן ההיגיון, שלעיתים גם עוררו ספק בדסבר אמינותם.

זה לא מפתיע בהינתן חוסר האמינות של ניצן עצמו, שגם יושב בראש ועדות האיתור למינוי בכירי הפרקליטות. פרקליט שעיניו בראשו ורוצה להתקדם - לא ייצא נגד ניצן, וכך מתקיימים בנו דברי הפסוק "הניצנים נראו בארץ". התוצאה היא, ש"רוח המפקד" בפרקליטות היא שלא צריך לומר את האמת, שאפשר לבלף לבית המשפט, שאפשר לאחז את עיני הציבור. וזה אומר, שהרוח הרעה של ניצן תלווה אותנו גם כאשר ניפטר מעונשו בעוד שנתיים וחצי.

נבדוק אחד-לאחד את אותם ארבעת ההסדרים, נראה מה אמרו עליהם בתי המשפט ובעיקר נבחן האם הייתה להם הצדקה - הן לאור העובדות האוביקטיביות בתיקים והן לאור המדיניות שהתווה בית המשפט העליון, ולפיה יש להחמיר בעבירות שחיתות ויש להחמיר עוד יותר ככל שמדובר בנושא תפקיד בכיר עוד יותר.

אהוד אולמרט: השיבוש
עבריין סדרתי [צילום: ליאור מזרחי, פלאש 90]

הדחת עד אינה עבירה שולית, ובכל מקרה היא לא הייתה נבלעת בתיקים האחרים משום שהיא נודעה רק לאחר שהוגשו כתבי האישום בהם. אין חשיבות לשאלה מי יזם את המפגשים; הדחה היא הדחה. אולמרט לא עשה טובה לאיש בכך שהודה, כי ההוכחות נגדו היו מוחצות (וגם התביעה לא טענה לקשיים ראייתיים). דווקא ריבוי ההליכים חייב להחמיר בענישה

אחרי שאהוד אולמרט נשלח לכלא בפרשת הולילנד, סיפקה שולה זקן ראיות שאין למעלה מהן להוכחת מהלכיו לשיבוש משפטם בירושלים ומשפט הולילנד. היו אלו הקלטות של שיחות ביניהם, בהן נשמע אולמרט לוחץ על זקן שלא להעיד במשפט הראשון ושלא לעשות את הסדר הטיעון במשפט השני. הוא גם הציע לה הטבות כספיות, מה שהופך את מעשיו לעבירת שיבוש בדרגה החמורה ביותר, שלצידה תשע שנות מאסר. וכאמור, אנחנו מדברים על שני מקרים נפרדים, שאחד מהם נעשה לאחר שהוא כבר הורשע בירושלים, ועל עבריין סדרתי. והכי חשוב: השיבוש הצליח, והוביל לזיכויו של אולמרט בפרשת ראשונטורס ולזיכויו מהאישומים המרכזיים בפרשת הולילנד.

מה צריך יותר מזה כדי לשלוח אותו לשנים ארוכות בכלא? – פרקליט מדינה שממלא את תפקידו. אבל ניצן מעל בתפקידו. הוא אישר הסדר לפיו אולמרט יישלח לשישה חודשי מאסר, שיהיה כולם בחופף לעונשו בפרשת הולילנד, כלומר – אף יום אחד של מאסר, על עבירות שעונשיהן המצטברים מגיעים לפחות ל-18 שנות מאסר.

כעת נראה את הנימוקים להסדר הזה: העבירות הללו היו נבלעות בתיקים הגדולים יותר, ההליכים נגד אולמרט נמשכו שבע שנים, המפגשים התבצעו ביוזמתה של זקן, אולמרט הודה, מדובר בפנייה של נאשם לנאשם ולא בפנייה של נאשם לעד, זה מסיים את ההליכים נגדו.

כל הנימוקים הללו מופרכים. הדחת עד אינה עבירה שולית (באותה עת העונש עליה היה חמור יותר מאשר על שוחד!), ובכל מקרה היא לא הייתה נבלעת בתיקים האחרים משום שהיא נודעה רק לאחר שהוגשו כתבי האישום בהם. ההליכים נגד אולמרט נמשכו שבע שנים בין היתר בגלל שהצליח להדיח את זקן. אין חשיבות לשאלה מי יזם את המפגשים; הדחה היא הדחה. אולמרט לא עשה טובה לאיש בכך שהודה, כי ההוכחות נגדו היו מוחצות (וגם התביעה לא טענה לקשיים ראייתיים). החוק אינו מבדיל בין הדחה של נאשם לבין הדחה של עד. דווקא ריבוי ההליכים חייב להחמיר בענישה.

נשיא בית משפט השלום בירושלים, אביטל חן, סירב לאשר את ההסדר. הוא קבע, שהעונש המתאים הוא שלושה-תשעה חודשי מאסר בפועל, שהעונש ההולם לאולמרט הוא שישה חודשי מאסר ושאין מקום לענישה שמשמעותה תהיה שהוא לא ירצה אפילו יום אחד של מאסר. רק משום שמדובר היה בהסדר סגור, קבע חן שאולמרט ירצה חודש נוסף בפועל ולא שלושה חודשים כפי שלדעתו ראוי היה לגזור.

יצחק כהן: ההטרדה
הסכים להימנע מהרשעה [צילום: מוטי קמחי]

ההתעלמות ממקרים אחרים מאפשרת להציג את כהן כמי שפעם אחת ויחידה נהג בצורה פסולה שאינה ממש חמורה. חלוף הזמן אינו מהווה שיקול מהותי כאשר הוא אינו נובע מהתמשכות בלתי סבירה של החקירה והמשפט. המחיר האישי הכבד היה תוצאה ממעמדו של כהן, והפסיקה העקבית היא שיש דווקא להחמיר ככל שהאדם בכיר יותר. ולבסוף: האם זהו האדם שהפרקליטות רוצה שיעסוק בפעילות חינוכית?

בשבוע הבא תודיע נשיאת בתי משפט השלום במחוז המרכז, עינת רון, האם היא מכבדת את ההסדר עם יצחק כהן, לשעבר נשיא בית המשפט המחוזי בנצרת, שהודה בהטרדה מינית של עובדת באותו בית משפט. המדינה ביקשה להימנע מהרשעתו של כהן ולהטיל עליו 250 שעות שירות לתועלת הציבור.

אחד הנימוקים המרכזיים של המדינה להסדר היה זהו מקרה יחיד. אבל למה זה היה מקרה יחיד? כי הפרקליטות החליטה למחוק את המקרה השני בו המשטרה המליצה להעמיד לדין את כהן, והתעלמה מהעדויות – שנחשפו ב-News ושהיו לאחר מכן בידיה – על עבירות מין שביצע לאורך שנים בבנות משפחתו, כולל קטינות. ייתכן שעל המקרים האחרונים חלה התיישנות, אבל המדינה ידעה היטב להשתמש במקרים ישנים כעדויות שיטה נגד משה קצב. כלומר: הפרקליטות – באישורו של ניצן, כפי שנמסר לבית המשפט – החליטה להביא בפני בית המשפט מקרה אחד בלבד, ולא את החמור שבהם, ואז אמרה שההסדר מוצדק משום שזה היה המקרה היחיד.

נימוקים נוספים של הפרקליטות היו שמדובר במעשה ברף הנמוך ביותר של הטרדה מינית, עברו שבע שנים מביצוע העבירה וכהן שילם מחיר אישי כבד מאוד על חשיפת מעשיו. ועוד נימוק, שעלה בעקיפין מפי התביעה ובמישרין מפי ההגנה: הרשעה תמנע מכהן לעסוק בהתנדבות בתחום החינוך.

גם כאן, כמו בפרשת אולמרט, הנימוקים מופרכים. איננו יודעים מה באמת קרה בלשכתו של כהן, משום שבית המשפט והציבור קיבלו רק את העובדות שבהן הודה; וכאמור, ההתעלמות ממקרים אחרים מאפשרת להציג את כהן כמי שפעם אחת ויחידה נהג בצורה פסולה שאינה ממש חמורה. חלוף הזמן אינו מהווה שיקול מהותי כאשר הוא אינו נובע מהתמשכות בלתי סבירה של החקירה והמשפט. המחיר האישי הכבד היה תוצאה ממעמדו של כהן, והפסיקה העקבית היא שיש דווקא להחמיר ככל שהאדם בכיר יותר. ולבסוף: האם זהו האדם שהפרקליטות רוצה שיעסוק בפעילות חינוכית? הימנעות מהרשעה היא צעד יוצא דופן שצריך נימוקים כבדי משקל במיוחד כדי לנקוט בו, והעובדה שכהן יאבד את רשיונו כעורך דין אם יורשע – עוד נימוק שהעלתה הפרקליטות – לא הוכחה.

כאמור, הכדור מצוי בידיה של רון. סביר להניח שהיא תאמץ את ההסדר, ואנחנו נישאר שוב עם תמיהות על התנהלותו של ניצן בפרשה מרכזית מול אדם בעל מעמד ציבורי.

הרב יונה מצגר: השוחד
הטיעונים השתנו [צילום: יונתן זינדל, פלאש 90]

החיסכון בזמן ומהירות הענישה הם משמעותיים, אך השאלה היא עד כמה. הענישה הכלכלית אכן חסרת תקדים – אך כל מה שהיא עושה, זה לקחת ממצגר את הסכומים שבקבלתם הודה. כאשר אוליגרכים שילמו מאות אלפי דולרים למצגר תמורת השתתפותו באירועים שערכו, הם עשו זאת משום שהיה הרב הראשי לישראל – ומן הסתם ידעו איזו תועלת ההשתתפות הזאת תביא להם – ולכן כן מדובר על ליבת תפקידו

הרב הראשי לשעבר הודה במסגרת ההסדר עימו בקבלת שוחד בסך 5 מיליון שקל, בהלבנת הון ובעבירות מס. הפרקליטות סגרה איתו על 3.5 שנות מאסר. השאלה מדוע, קיבלה מענה אחד בבית המשפט המחוזי ומענה שני בבית המשפט העליון.

במחוזי שמה הפרקליטות את הדגש על הודאתו של מצגר, החיסכון בזמן שיפוטי, היקף הענישה הכלכלית, על כך שלא פעל תמורת השוחד בליבת תפקידו ועל מהירות הענישה. בעליון דיברה הפרקליטות על קשיים ראייתיים. נניח בצד את העובדה שהפרקליטות שינתה בעליון הן את נימוקיה והן את מתחם הענישה, אחרי שראתה שבמחוזי זה לא הלך – התנהלות תמוהה החורגת מסדרי הדין המקובלים ומההגינות בה היא מחויבת, והמעוררת ספקות בדבר כנותם של הטיעונים בעליון – ונעסוק בטענות לגופן.

ההודאה, החיסכון בזמן ומהירות הענישה הם משמעותיים, אך השאלה היא עד כמה. הענישה הכלכלית אכן חסרת תקדים – אך כל מה שהיא עושה, בסופו של דבר, זה לקחת ממצגר את הסכומים שבקבלתם הודה (ואין זה משנה אם חלק מהכסף העביר לחיים אייזנשטאט). יתרה מזאת: הסעיף בהסדר המאפשר למצגר לפדות ב-2 מיליון שקל את הדירה שאמורה להיות מחולטת ממנו, מרמז שנותרו בידיו כספים לא מעטים. כאשר אוליגרכים שילמו מאות אלפי דולרים למצגר תמורת השתתפותו באירועים שערכו, הם עשו זאת משום שהיה הרב הראשי לישראל – ומן הסתם ידעו איזו תועלת ההשתתפות הזאת תביא להם – ולכן כן מדובר על ליבת תפקידו. ואילו הטענה לקשיים ראייתיים – שצצה כאמור רק בעליון, מבלי שהמדינה מפרטת במה מדובר – היא סיבה להפחתת היקף האישומים, ולא לענישה מקלה עד גיחוך בעבירות שנותרו.

ואכן, השופט משה יועד הכהן קבע שמדובר בהסדר בלתי סביר וגזר על מצגר 4.5 שנות מאסר. בית המשפט העליון קיבל את ערעורו של מצגר, שנתמך בידי המדינה, והחזיר את ההסדר על-כנו. אך השופט עוזי פוגלמן לא התייחס ולו במילה אחת לענישה הנוהגת בעבירות שוחד, ולכן פסק דינו של העליון הוא חסר ואינו משכנע. מכל מקום, התמיהות שלנו על ההסדר נותרו בעינן.


באסל גטאס: הביטחון
חושבים שכולנו מטומטמים [צילום: יהודה פרץ, פלאש 90]

גטאס – שביקר פעמים רבות אסירים בטחוניים וידע היטב מה מותר ומה אסור להכניס – לא חשב שהפלאפונים הללו עלולים לשמש לביצוע שיחות שהאסירים לא רוצים שסוהריהם ישמעו. הוא מן הסתם חשב, לפי הנימוק של הפרקליטות, שהם רוצים לנהל שיחות אינטימיות עם נשותיהם או לסייע לילדיהם בהכנת שיעורי הבית

הח"כ לשעבר מטעם סיעת בל"ד ניצל את חסינותו והבריח 12 טלפונים סלולריים ו-15 כרטיסי סים לאסירים ביטחוניים. הוא נתפס בעקבות מידע מודיעיני, שתיעד את ההברחה (מה שמעלה את השאלה, שלא קיבלה מענה, האם היה זה המקרה הראשון מסוגו). גטאס הכחיש תחילה, אחר כך טען שלא ידע מה יש בחבילה, ולבסוף אמר שמדובר בהתנכלות פוליטית. המדינה הסכימה למחוק מכתב האישום את הסעיף שייחס לו פגיעה בביטחון המדינה וביקשה לגזור עליו שנתיים מאסר.

הנימוק הפעם היה מטופש במיוחד: "קושי ראייתי שמקורו בהוכחת מודעותו של הנאשם לכך שהחדרת הפלאפונים לכלא, לאסירים הביטחוניים, הייתה במטרה להביא לפגיעה בביטחון המדינה". כלומר: גטאס – שביקר פעמים רבות אסירים ביטחוניים וידע היטב מה מותר ומה אסור להכניס – לא חשב שהפלאפונים הללו עלולים לשמש לביצוע שיחות שהאסירים לא רוצים שסוהריהם ישמעו. הוא מן הסתם חשב, לפי הנימוק של הפרקליטות, שהם רוצים לנהל שיחות אינטימיות עם נשותיהם או לסייע לילדיהם בהכנת שיעורי הבית.

סגן נשיאת בית משפט השלום בבאר שבע, איתי ברלסר-גונן, השתכנע בקושי רב לאשר את ההסדר. לדעתו, העונש ההולם לגטאס היה שלוש שנות מאסר, הוא עצמו היה גוזר עליו שנתיים וחצי, ולכן "הסטייה מנקודת האיזון משמעותית". אבל, כאמור, הוא אישר אותו לבסוף – ושוב נשארו תוהים, האם הפרקליטות חושבת שכולנו מטומטמים.


אז מה עושים
דרושה יותר ביקורת שיפוטית

יש לקבוע שהסדרי טיעון לא יהיו סגורים (עונש מוסכם) אלא פתוחים (כל צד טוען בצורה חופשית) או הסדרי טווח (הצדדים אומרים מהו טווח הענישה המוסכם). אם יהיו רק הסדרי טווח, כאשר הטווח מוגבל מראש, נאשמים יחתמו עליהם בדיוק מהסיבה שהם חותמים כיום על הסדרים סגורים. זה מה שיהיה וזה מה שהם יקחו

עם שי ניצן אנחנו תקועים לעוד שנתיים וחצי, כי אותו ואת יתר בכירי הפרקליטות לא ניתן למעשה להדיח. האיש נושא את עיניו לבית המשפט העליון, ויהיה זה יום שחור לשלטון החוק אם הוא יגיע לשם. אבל דיה לצרה בשעתה. בינתיים, צריך לעשות כמה דברים במישור הרוחבי.

1. יש לקבוע שהסדרי טיעון לא יהיו סגורים (עונש מוסכם) אלא פתוחים (כל צד טוען בצורה חופשית) או הסדרי טווח (הצדדים אומרים מהו טווח הענישה המוסכם). בצורה זאת, לא יהיו בתי המשפט חותמת גומי והם יוכלו להביא בחשבון אינטרסים שהצדדים מעדיפים להצניע. כיום, הפרקליטות היא גם התובעת וגם השופטת; זהו מצב בלתי סביר ובלתי תקין בעליל. אם יהיו רק הסדרי טווח, כאשר הטווח מוגבל מראש (למשל: 30% בין הרצפה לתקרה), נאשמים יחתמו עליהם בדיוק מהסיבה שהם חותמים כיום על הסדרים סגורים. זה מה שיהיה וזה מה שהם יקחו.

2. השופטים צריכים לדרוש מהפרקליטים להסביר מהם הקשיים הראייתיים, שכמעט תמיד מהווים נימוק להסדר. אין להסתפק באמירה סתמית, אלא יש לבקש להציג אותם לפחות בקווים כלליים. לא בכל תיק, כמובן, אלא בתיקים בעלי משקל ציבורי – אם בשל חומרת העבירה ואם בשל זהותו של הנאשם. אם התביעה חוששת מהצגת הקשיים בפרהסיה, ניתן לאפשר לה לעשות זאת במסמך לעיני השופט בלבד. העיקר: לא לקבל כתורה מסיני כל מה שהתובעים אומרים.

3. בית המשפט העליון צריך להפסיק לתת גיבוי אוטומטי לרשויות התביעה. נכון, ההתערבות בשיקול דעתה צריכה להיעשות במשורה – אך צריכה להיעשות. דווקא כאשר האינטרסים של התביעה ושל הנאשם עולים בקנה אחד, יש מקום לביקורת שיפוטית מוגברת, אשר תבחן היטב את האינטרס הציבורי. וכאשר יש לנו עסק עם פרקליט מדינה שקרן, הביקורת הזאת חיונית עוד יותר.

תאריך:  03/05/2017   |   עודכן:  04/05/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים אירועים / מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אביטל חן / Avital Chen   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אורי מסר   אורי קורב   אייזיק גינדי   איל רוזובסקי / Eyal Rozovsky   אילה גלברד-יעקב   אילה גלברד-יעקב   אלי אברבנאל   אלי זהר /  Zohar Eli"   אלכסנדר משקביץ   אלעד רט   אלעד רט   אשר גרוניס / Asher Grunis   באסל גטאס / Basel  Ghattas   בני אלג'ם   גבריאל כהן   דוד ליבאי /  Libay David"   דניאל ויטמן   דניאל  ויטמן   הלל צ'רני   חיים אייזנשטט   טל גבאי   טלמן איסמאילוב   יהודה  אזרד   יהודה פריד   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יונה מצגר   יוסי  פריאל   יורם דנציגר / Yoram Danziger   יחיאל הירש   יניב נפתלייב   יעקב צבן   יצחק כהן / Yizhak Cohen   לאוניד נבזלין   ליאת ארזי   מוסיה ארד   מורן פורת   מיכאל מירלשווילי   מני מזוז / Meni Mazuz   משה טלנסקי   משה לדור   משה סובל / Moshe Sobel   משה קצב / Moshe  Katsav   משה יועד הכהן / Moshe Yoad Hacohen    נבות תל-צור /  Tel-Zur Navot"   נוית נגב   ניל הנדל / Neal Hendel   ניסן  ציוני   נעמי גרנות   סלבה ברשט   סלים ג'ובראן / Salim Joubran   עוזי פוגלמן / Uzi Vogelman   קרן גורן   רבקה פרידמן-פלדמן / Rivka Fridman-Feldman   רונאלד איזייב   רועי בלכר   ריימונד גינדי   שגיא  הר-שפר   שולה זקן / Shula Zaken   שי ניצן / Shai Nitzan    שמואל ברודמן   שמחה קרקובסקי   שני טביב 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
המתנות של שי
תגובות  [ 14 ] מוצגות   [ 14 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
למה מלכלכים עליו?
3/05/17 08:17
 
צורי
3/05/17 08:48
 
גם מול בג"צ
3/05/17 09:15
 
צורי
3/05/17 09:34
 
היתום
4/05/17 20:46
2
נוג'ס
3/05/17 11:45
3
ירושלמית עצובה
3/05/17 17:39
4
שוקי משעול
3/05/17 18:41
 
בהשוואה לך
4/05/17 13:43
5
צעות יעול
3/05/17 20:41
6
בני בנקר
4/05/17 05:08
7
בורק
4/05/17 08:26
8
האם נעלם
4/05/17 10:34
9
לפשעים
4/05/17 19:32
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
שלושה אירועים שהתרחשו בשבוע החולף. הראשון: בית המשפט העליון מודיע שידון רק באפריל 2018 בערעורו של נוחי דנקנר על הרשעתו בעבירות ניירות ערך. השני: שלושה חברי כנסת עותרים לבג"ץ בבקשה למנוע את הדיון בכנסת בחוק תאגיד השידור הציבורי. השלישי: 3,545 איש נבחנים בבחינות ההסמכה של לשכת עורכי הדין.
30/04/2017  |  איתמר לוין  |   מאמרים
השופטת: דרורה בית-אור, בית המשפט הקהילתי בבאר שבע
25/04/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
שופטת בית המשפט המחוזי מרכז, מיכל ברנט, סטתה מהלכה מפורשת של בית המשפט העליון והקלה בצורה בלתי מוצדקת בעונשו של אדם ששדד זוג קשישים - קובעת (23.4.17) שופטת בית המשפט העליון, ענת ברון.
24/04/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
שר הפנים, אריה דרעי, הסכים להצעת היועץ המשפטי לממשלה מנדלבליט, כי היועץ יקיים דיון ביום רביעי בבקשתו לדיון נוסף בבג"ץ המרכולים, שהתיר את תיקון 2 לחוק העזר העירוני של עיריית תל אביב-יפו המאפשר פתיחת מרכזים מסחריים ומכולות בשבת". זאת למרות שבקשה לקיום דיון חוזר ניתן להגיש לבג"ץ רק בתוך עשרה ימים מיום הפסיקה, ומדובר בסד זמנים קצר ביותר הכולל גם שבתות ואת יום הזיכרון לשואה ולגבורה.
23/04/2017  |  עידן יוסף  |   חדשות
נשיא בית המשפט המחוזי בתל אביב, איתן אורנשטיין, לא נימק החלטה כנדרש ולפיכך עליו לשוב ולדון בתיק ולתת החלטה מנומקת. זוהי החלטתו יוצאת הדופן של שופט בית המשפט העליון, נעם סולברג.
20/04/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   משפט אולמרט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת יצחק כהן  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת מצגר (ב)  /  מי ומי  
המחוזי נגד שופט השלום  /  איתמר לוין
אישור פגום לנתיחת גופה  /  איתמר לוין
המדינה התנגדה להחמרת עונש  /  איתמר לוין
"יש גבול לפטרנליזם"  /  איתמר לוין
להם מותר  /  איתמר לוין
"לא חבל על הזמן?"  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
אלי אלון
אלי אלון
נזילה ברפת מזרע    פרה מפרישה צואה ושתן בכמות גבוהה פי 40 משל בני-אדם, ורפת בגודל בינוני יוצרת זיהום בכמות גדולה מאוד    הריכוזים העצומים של השפכים הללו לעתים קרובות מגיעים למקורות ה...
דרור אידר
דרור אידר
זה לא היה ביתן "פיצה ותאנים", זה ביתן של מדינה שנלחמת על הישרדותה, לזרוק את האתגר ככה, זה מעשה פחדני    מכיוון שכולם כועסים על ישראל ללא סיבה אמיתית, רק מתוך אנטישמיות, לתת את המתנה...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il