|   15:07:40
דלג
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
פיצוי על אובדן כושר עבודה בשל מחלת כליות תורשתית? יש דבר כזה!
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

לשדר תקווה

התקווה לשלום, לאהבה, לחרות, ל'זכויות אזרח' נמזגה לתוך כלים שלובים המתחילים להשתלב בהיסטוריה
09/05/2017  |   אורי שרגיל   |   מאמרים   |   תגובות
תקווה כאשליה [צילום: דודי וקנין/פלאש 90]

הביטויים הכי נפוצים ונדושים בתרבות הפוליטיקה הישראלית הם: להפיץ תקווה, לטעת תקווה, לנטוע תקווה. בעבר הייתה פה רק ציונות ולא היה צריך עוד שום דבר. כאילו תקווה זה צמח בר שעולה על גדותיו ואולי גם פורח בעציץ, משהו שצריך לטפח, להשקות. שדרות רחבות בעם, כולל מנהיג-עבר בשם אהוד ברק, מאשימות את נתניהו שאינו נוטע, אינו מפיץ, אינו מפריח את זה. לכן יש להחליפו באחר, אולי בבוזי, שכן עושה את זה עם ציפי. ברק, דרך אגב, חטף קיתון בכל קיטון כשהפיץ בעולם את הרותחין - שאין פרטנר וקבר המון תקווה כאשליה. האם אי-אפשר ולא ניתן בלי תקווה? גם הנשיא נבחר לצרפת כמשדר תקווה ראוי לשבח. זה מה שצרפת הזקנה והתשושה צריכה יותר מכל – נער בן חמש עשרה מלא חצ'קונים שיישא אותה לאשה ויבטיח לה תקווה. מקרון הבטיח ומקיים. זה התחיל בהצגת בית ספר אבל עכשיו זה ממש רציני. יהודי קשור למושג הזה דרך ההמנון הלאומי שהפך בשנים האחרונות לביטוי לאומני, גזעני, אפילו פשיסטי.

אלינור רוזוולט הנפלאה (הנשיא היה נשוי לה) הצהירה חגיגית כי "זוהי מלחמה למען הערכים האנושיים העליונים ולמען הטוב האנושי העליון, שהוא קיומו של עולם, שבו תובטח כוס חלב כל יום לכל ילד, ללא הבדל של גזע, לאום, דת או מעמד". מיד הורד אליה מלאך השלום והתחנן על נפשנו, אל תלכי על זה, הוא התייבב, רק תצהירי שזו מלחמה כדי לנצח. אם תלכי על ערכים וחלב - זו תהיה עילה לעוד מלחמות. אידיאלים טהורים, כמו ערכים-עליונים, זו תאווה של השטן, הם מתנגחים ללא הרף באנושות התמימה, החפה מפשע. הוא ניסה לצנן את רוחה הסוהרת ולסנן, הם לא הביאו מעולם ברכה לאדם - ופה מדובר רק באדם כי הולכים להיספות שישים או שבעים מיליון ממנו... לפחות. קחי למשל את התורה שניתנה לבני ישראל... הם לא יניחו לאף אחד עד שזו תהיה נחלתו, הוא ממש גמגם, המלאך, תראי מה קרה מאז להורים שלהם לאורך ההיסטוריה. אבל אלינור התעקשה.

אניני נפש

ילדים המשיכו למות, גם ברעב, כמובן, ולא תזדקנו לעולם בעולם. זו תרופת פלא לנעורי נצח שהערכים מפיצים באוויר כמעט בחינם. בגלל הערכים הנפוצים, למשל באפריקה, גייסו אותם בגיל שבע כדי לאחוז קארל גוסטב או מרקס ולירות כדי להרוג. אבל אפריקה היא מושבה רחוקה על הירח ולא צריך להתרגש בגלל חייזרים. השפע בעולמנו, שהיה תמיד נחלת אמריקה ואירופה הלבנות, שופע לפי הכלל הסקנדינבי: "שמונים-עשרים". כלומר, שמונים השומנים הולכים לעשרים העשירים, וכן הלאה... שמנים ועשירים שהכרתי נהגו לומר ורולס-רויס: אני מעדיף להיות אשם ולא רעב. קומוניסטים רעבים ומושפלים ואניני נפש שנאו אותם ולא את סטאלין. קפיטליסטים מק-ארטיסטים נהגו לומר ש'הם' כינו אותו 'שמש העמים' – כי שמש שורפת. דרך אגב, הכלל הסקינדינבי אומר: אם אתה נדיב – אתה סקין (SKIN).

כשאלינור התמימה והנבעתת הגיעה לשמים (כי השמים הם הגבול והיא הייתה בטוחה שהיא נצחית) נפתח שם טריבונל חגיגי והרחובות שקקו חיים בתאווה למותה. צימאון, היא הייתה כה בטוחה, זו תכונה אצילית של הון להזרים חלב. מלאכים פשוטים ברחוב, שריחמו עליה, הסבירו לה, ילדים המשיכו למות בגללך, גברת אלינוער כי בנוסף לערכים ממש גבוהים פרצה גם מלחמה על חלוקת חלב. ההצהרה שלך המיתה שואה כי השטן יצא לקצור את תשוקתך...

הנה לפניכם עוד הצהרות בכורה שראויות לתשומות לב גם מהצד שלנו, האנושי. תהיו בטוחים שבצד השני השטן כבר הפריח בלונים בתקווה שנבין את הרמז.

לך לעזה

עמוס עוז, בספרו "שלום לקנאים": "... מצב נורמלי, מצב שבו לא יעמוד מולנו יומם ולילה איזה 'צר ואויב' תורן... בעיני רבים בימין וגם ביהדות ההלכה וביהדות ההתנחלויות, מצב כזה מאיים על עצם זהותנו... לא מעטים הם הסבורים שאפילו יותר מאשר חשובים לנו השטחים – חשוב שהקונפליקט הנצחי ימשיך להיות נצחי". זו תקווה.

הוגה הדעות המוסלמי-סוני הגזען, הנייה, הכריז כי: "אנחנו המוסלמים אוהבים את המוות כפי שישראל אוהבת את החיים!" לך לעזה!

יוסי שריד - פליט מחנה העבודה שהיה בארץ-ישראל ולא מתאים למדינה: "רק ישראל הקטנה והמפונקת מחביאה מתקנים אסורים באין משקיף, מתעלמת עשרות שנים מהחלטות של מוסדות בינלאומיים באין מפריע, שמה ללעג אמנות והסכמים, מפרה בריש גלי זכויות עם ואדם; והעולם מבליג.

שוקן בניסיון לדחוף חוקן: "מאה שנים של תמיכת המערב בציונות ובישראל, כולל בחמישים השנים האחרונות שישראל מקיימת משטר אפרטהייד וגניבת קרקע, יש להם חלק ניכר בעוינות של האסלם למערב". דוחף, לא?

קראו, בבקשה, משפט תמים ואידיאלי, נוטף ערכים מערביים, שכתב שר החוץ של גרמניה הידידותית למשתמשים: "אין עוד עם שסבל לאורך ההיסטוריה כמו היהודים מלאומנות ושוביניזם, בעיקר באירופה. לכן, כמבקרים מגרמניה אנחנו צריכים להיות גם נציגי אירופה פלורליסטית ושגרירים של מערכת הערכים המערבית".

משדר תקווה, לא? אבל סליחה – 'מערכת הערכים המערבית', אמרת? גרמניה שרפה את יהודייה – זו האמת. רומניה, הונגריה, פולין, אוקראינה - את יהודייה בהתלהבות אפילו. צרפת שלחה אותם עם גברת לה-פן ברכבות מזרחה כי העשן מפריע לייצור יין בפרובנס, הולנד – כמה מחריד, כדי להוריד את מפלס מי הים... לא, אדוני השר המכובד, יהודים מעולם לא סבלו מלאומנות ושוביניזם. לא סבלו מערכים - הם סבלו מרוצחים, מנייאקים וחוליגנים, כולם נורמטיביים ומותאמים לפוליטיקלי-קורקט של תקופתם.. עכשיו צאצאי החוליגנים מבקשים למכור לנו, את תודעתם הכוזבת על משמעות החיים, לצרף אותנו אליהם, לעשות גם אותנו נקניקים שמנים כמותם, צוהלים למראה כוס בירה מקציפה במרתף מהביל...

זכויות אדם

הגברת אלינור החליטה אז לשדר תקווה – לא מלחמה. רק אידיוט ממלכתי כמו צ'רצ'יל מבטיח דם, יזע ודמעות. ברגע שהופכים את מלחמת העולם השנייה לחלוקת כוס חלב לילד צמא אי-שם בפנום-פן – מי לא יתגייס למערכה? גם ברק שהיה הקטלן הלאומי שלנו – הפך למשחרר תקווה, ממש בוזי. כל העולם הטוב למד מאלינור וברק.

התקווה לשלום, לאהבה, לחרות, ל'זכויות אזרח' נמזגה לתוך כלים שלובים המתחילים להשתלב בהיסטוריה. באירופה הרוב מתחיל להתאסלם בעקבות המיעוט כי שם אין עריצות רוב. ברצוני להזכירכם כי מי שנאבק בתוכנו היום להגדיר בכל הכוח את המדינה ככובשת ואת חיילי צהל כשליחי נאציזם ופשיזם וגם "מצלם" את המצב כדי להנציחו לא מטהר לעצמו ולכל העולה על דעתו את היקום אלא כפועל ברשותו של רשע עולמי. רוסיה הסובייטית (האימא של 'זקני ציון') הגדירה את ישראל כמעצמת כיס של גזענות בשירות הקולוניאליות הגדולות. ציונות – הפכה גזענות ושם גנאי בזכות עצמו גם באו"ם, גם בדרבן. הפרוגרסיביות הבולשביקית הביאה יהודים מוקסמים למחוא כפים לתנועות 'זכויות-האדם' האדירה שהתחוללה במוסקבה כבר בימיו הטובים של בעל השפם ועתה ניזונות מתימן, סעודיה, לוב, סודן וכדומה. מתי המבין יבין - ואולי יידום ביום הזה, ישליך לביוב את ערימת 'זכויות האדם' המזויפת שעל כתפיו וייקח על עצמו כמה חובות אנושיות.

ולסיכום, כדי להוריד את הרשימה הזאת ממעלות קדושים אל פני האדמה ברצוני להביא כמה משפטים משל אמנון לורד: "ליהדות אמריקה דחוף היום להקים מדינה פלשתינית, יותר מכפי שהיה להם דחוף להקים מדינה יהודית בשנות השלושים והארבעים. זה מעיק עליהם. הם בלחץ, שמתבטא אצלם באופן רגשי ואישי. זה לא עוד נושא פוליטי במחלוקת; זה הופך את קיומה של מדינת ישראל למשהו לא נעים מבחינתם... ...הבעיה היא שהיום אנטי-ציונות איננה אידאולוגית, אלא היא קודם כל תמיכה באויבי ישראל. והנה, הפמיניסטיות תומכות בלאומנות הכי רצחנית ואנטי-נשית על פני כדור-הארץ, הפלשתיניזם והאיסלאמיזם".

זו התקווה שלנו?


המחבר נפסל כשדרן. הוא מגמגם.
תאריך:  09/05/2017   |   עודכן:  09/05/2017
אורי שרגיל
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בשולי הכותרות: הרוב הדתי במדינה ההלכה אינה ניתנת לפרשנות יום השכן הבינלאומי - מיזם מבריק ולקינוח שתי תמונות
09/05/2017  |  ציפי לידר  |   מאמרים
כל זרועות המימשל הישראלי מתעלמים בצורה מביכה ומסוכנת מהשורשים המקראיים וההיסטורים של העם היהודי בארץ ישראל. כתוצאה מכך המימשל הישראלי, בין היתר, נמנע מלדרוש את פינויים של הערבים מארץ ישראל כתנאי לכל סדר שלום. המימשל הישראלי מתנהג ביחסיו עם הקהילה הבינלאומית כאילו העם היהודי נולד בשנת 1948 וליבו של העימות עם הערבים הוא הבטחת בטחונה של ישראל. ההתעלמות הבלתי נסבלת של דוברי הממשלה מהבעלות בת אלפי שנים של העם היהודי על ארץ ישראל היא השקר המרכזי שמביא להפעלת לחצים בלתי נסבלים על מדינת ישראל. ברור לכל בר דעת כי לא יהיה כל הסדר או הסכם שלום אלא לאחר הכרה ברורה של אומות העולם, כולל הערבים, בבעלות העם היהודי על ארץ ישראל. כל עוד תרבות השקר שולטת בשיח הפוליטי, המדיני והמשפטי, הריבונות היהודית בארץ ישראל תאלץ לסגת מבית לבית ומישוב לישוב.
09/05/2017  |  מנחם גורמן  |   מאמרים
קרנות גידור נמצאות בשוק המקומי כבר משנות ה-90',ואפילו לפני כן, רק שאז לא ממש קראו להן קרנות גידור, אלא חברות השקעה, קרנות פרטיות ועוד. קרנות גידור הן קרנות שמגייסות כספים מגופים פרטיים ועסקיים וכן מגופים מוסדיים ומשקיעים את הכסף בתמורה לדמי ניהול.
09/05/2017  |  עמית בר  |   מאמרים
השמאל העולמי ימשיך להאשים את כולם בעליית מארין לה פן - את כולם, לבד מלשאת בעצמו באחריות להקצנה החברה האירופית. הפחד מהגורמים שהביאו לקטסטרופה שחוותה היבשת במלחמת העולם השנייה הביא להקצנה הפוכה. עכשיו מנסים כ-ו-ל-ם להילחם בכוחות שמארין לה פן מייצגת. בסדר. ומה אחרי, האיסלאמיסטים ייעלמו? נכון לעכשיו, אם יש סכנה ליהודים באירופה, ככל הנראה היא לא תבוא מהאנטישמיות הנוצרית המסורתית, אלא מהאיסלאם.
09/05/2017  |  דרור אידר  |   מאמרים
הרגת אדם, בן אדם. מחה את החיוך מהפנים, הוא לא קשור, הוא לא לעניין. השתחרר מהחיבוק של המבקשים לחזק בך את תחושת החפות. אין כאן מקום לחיוך גדול, אף לא לחיוך קטן. יש מקום לעצב.
09/05/2017  |  אברהם שרון  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
עידן יוסף
עידן יוסף
כלי תקשורת מסוימים נוהגים לנגח את חברי הכנסת של הקואליציה ואת הממשלה, תוך התעלמות מההקשר הרחב והתמקדות באירועים זניחים    דיווחים מוטים אלה מתעלמים מעבודתן החשובה של ועדות הכנסת בנו...
דן מרגלית
דן מרגלית
השופט קפלן שחרר את השכל לאחר שהבין שהמשטרה מתאנה להשכל, ובכלל הוא נעצר באזור שהמשטרה ממילא חסמה ולא הייתה בו תנועה
דרור אידר
דרור אידר
גרורותיה של אירן מעסיקות אותנו, בעוד שהמשטר בטהרן מחכך ידיו בהנאה, כמעט ללא פגע, ועל הדרך ממשיך את תוכנית הגרעין בחסות המהומה
עדנה ויג
עדנה ויג
המשורר הרצל חקק היה בן כשנתיים בעלייתו לארץ, אך הוא מתאר בשיר את העלייה    הוא זוכר את כל שאירע    הם הגיעו מעירק "מבבל בהסתר" לפרס "לארצה של המלכה אסתר"
אפרים הלפרין
אפרים הלפרין
המחשבה שתגובה לפרובוקציה תשנה את ה-דנ"א של אויבנו המוסלמים היא מחשבת סרק    עלינו ליטול את היוזמה לידיים ולתקוף בהתמדה בנקודות הכי כואבות    התגובה והנקמה הן נשק של עניים, ואנו לא כא...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il