בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
למי שרוצים בטובתך היה אסור בשום פנים ואופן להסכים להגשת ערעור, כאשר גזר הדין עשה עמך חסד גדול בכך שקצב לך תקופת מאסר קצרה - להפתיע ● ההתעקשות של המשפחה על הגשת ערעור גרמה גם ללגיטימציה לערעור נגדי על קולת העונש ● לכל מטבע יש שני צדדים, כמאמר הקלישאה השחוקה והחבוטה ● עכשיו אתה נתן לחסדי משפט הצדק ולשבטיו
|
אזריה. אין מקום לחיוך [צילום: פלאש 90]
|
|
|
|
|
הרגת אדם, בן אדם. מחה את החיוך מהפנים, הוא לא קשור, הוא לא לעניין. השתחרר מהחיבוק של המבקשים לחזק בך את תחושת החפות. אין כאן מקום לחיוך גדול, אף לא לחיוך קטן. יש מקום לעצב. הרגת אדם, בן אדם. החמצת את שעת הכושר לקבל לגיטימיות לירייה שלך. איחרת אותה ב-11 דקות. ככל שחלף הזמן ועברו בזו אחר זו דקה ועוד דקה, נשללה ממך הלגיטימציה למעשה, ובהדרגה הפך החיסול להרג שבהדרגה הפך לרצח. לא היית צריך לירות. אתה מבין את זה בן אדם? היה אסור לך לירות. יש לך השקפת עולם, עולם שאין בו מקום לערבים. עולם שבו "ערבי טוב זה ערבי מת"- במירכאות או בלעדיהן. שטוף שנאה לא ראית בעיניים כשכיוונת וירית במחבל הפצוע שהיה שרוע על הקרקע, בן מוות על-פי כוונת המכוון שלו לרצוח יהודים, חיילים ואזרחים, אבל לא בנסיבות שאליהן קלע עצמו או נקלע אליהן, בהינתן פציעתו וחוסר האונים שבו היה שרוי. הרגת אדם, בן אדם. האם אתה מבין את משמעות המעשה שלך? אתה, אולי, "הילד של כולנו", אבל אתה כבר אינך ילד. נמצאת כשיר לגיוס לצבא ולשירות בו. ניתן לך נשק. את שיקול הדעת היית אמור להביא מהבית, מהבית שבו ינקת, מתברר, את תמצית השנאה לערבים, את ראייתם כבני מוות. שברון הלב של הוריך לא יכול שלא לעורר חמלה. הלב נכמר, יוצא אליהם. אין לקנא בהם, אין גם לקנא בך, אבל - שתבין - עשית מעשה חמור, מעשה היה אסור שייעשה. לקחת חיים. הרגת. השופטים ניסו להתחמק ככל שניתן מאישומך ברצח, אף שהנסיבות לא מקלות על הגדרה מקלה של המעשה שלך כהרג. הרגת אדם, בן אדם. החיבוקים והנשיקות שמרעיפים עליך דורשי טובתך ודאי לא יקרבו אותך אל ההבנה, קל וחומר אל ההטמעה ואל ההפנמה, של מהות המעשה שעשית וחומרתו. בעיניהם, ומן הסתם גם בעיניך, אתה חף מפשע. אם יש אשמה, היא לא בך. מה רוצים ממך בכלל. למי שרוצים בטובתך היה אסור בשום פנים ואופן להסכים להגשת ערעור, כאשר גזר הדין עשה עמך חסד גדול בכך שקצב לך תקופת מאסר קצרה - להפתיע. ההתעקשות של המשפחה על הגשת ערעור גרמה גם ללגיטימציה לערעור נגדי על קולת העונש. לכל מטבע יש שני צדדים, כמאמר הקלישאה השחוקה והחבוטה. עכשיו אתה נתן לחסדי משפט הצדק ולשבטיו. הרגת אדם, בן אדם.
|
תאריך:
|
09/05/2017
|
|
|
עודכן:
|
09/05/2017
|
|
אברהם שרון
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אהוד פרלסמן
|
9/05/17 19:16
|
|
2
|
|
עמעד
|
9/05/17 20:04
|
|
|
|
סניל
|
11/05/17 16:07
|
|
תשאלו את האדם מן הישוב מה שלומו – התשובה הראשונה של הרוב, בדרך כלל, תהיה 'בסדר גמור'. חלקם יתלוננו וישפכו את בעיותיהם בפני השואל וחלקם יענו ש'לא, ממש לא בסדר'.
|
|
|
שתי מסקנות עיקריות מוצגות במאמר שכתב אורי כץ בעיתון הארץ:
|
|
|
עם יד על הלב, תשאלו את עצמכם, איזה מנהיג אנו מחפשים? האם בכלל קיים אחד כזה? לאן נעלמו כל אותם ראויים להנהגה שבעבר הופיעו כאשר הדבר נדרש? איך יכול להיות, שיש בינינו מובילי דעת קהל, ממציאנים, רופאים גדולים, מדענים, סופרים, הוגי דעות ואנשי רוח, אבל מנהיגים אמתיים אין בארנסל הישראלי? התשובה לשאלה הקשה הזאת נמצאת בחברה שלנו, בה כל אחד בטוח שהוא חכם ויודע. ספק אם אנו מוכנים בכלל לקבל מנהיג – ואין זה משנה מאיזה צד של המפה הפוליטית הוא בא. זה לא סוד שמשבר מנהיגותי חריף פוקד את החברה הישראלית בשנים האחרונות. אנו מתבוננים סביב, למעלה ולמטה, קדימה ואחורה ומחפשים. מבקשים לעצמנו מנהיג ראוי שיוביל את החברה והמדינה בשנותיה הבאות, ונדמה שאין. רוב האנשים פשוט בולעים את הגלולה או כמו שאומרים "פראיירים לא מתים הם רק מתחלפים".
|
|
|
היום, לפני שבעים ושתיים שנה, (08.05.1945) נכנעה גרמניה סופית. מלחמת העולם השנייה באירופה חדלה. צלו של טירוף מזוויע קושר עדיין עננה ברקיעים. יש אומרים הרקיעים התרוקנו. יש אומרים כי היו נעולים ובאותו יום נפתחו. יש אומרים כי אם ננעלו, אי-אפשר להם לעולם להיפתח. יש אומרים כי לא ננעלו ממרום אלא מלמטה, בני אדם נעלו אותם. יש אומרים, כי מוטב לשתוק, שמא יקומו המתים מקברם וידברו, והיתומים, והאלמנות, והאבות השכולים, ויש אומרים כי גם הנכדים, ואפילו יש אומרים בכל דור ודור.
|
|
|
הראיון שהעניק ח'אלד משעל, יו"ר הלשכה המדינית לשעבר של חמאס, לסוכנות הידיעות "קודס פרס" ב-8 במאי, משקף היטב את המאמץ האדיר שהשקיעה חמאס באמצעות המסמך המדיני החדש שפרסמה באחרונה להתנתק מתנועת " האחים המוסלמים".
|
|
|
|