מגדל סירס בשיקגו היה פעם המבנה הגבוה ביותר בעולם. הנפילה של רשת בתי הכל-בו שמשרדיה שכנו בו, הייתה בערך כמו התרסקות מן המצפה שבראשו. בשנת 1989 סירס הייתה הקמעונאי הגדול ביותר בארה"ב; בתוך פחות משלושה עשורים כמעט לא נותר ממנה דבר.
סירס התמזגה עם Kmart, שהייתה בזמנו הרשת השנייה בגודלה, אך זה לא עזר. בחודש מארס הוצמדה לדוחותיה הערת עסק חי, המניה התרסקה, חברת הדירוג S&P צופה שהיא עלולה להפוך בשנה הבאה לחדלת פרעון, חברת הדירוג פיץ' מצביעה עליה כנתונה בסכנה ניכרת לקריסה.
זרעי הפורענות נזרעו בשנות ה-80, כותב השבועון ביזנסוויק, בשורה של החלטות אומללות שהביאו את הרשת לשחק בשוק הנדל"ן במקום בשוק הקמעונאי. איש מבין מנהליה הבכירים ב-28 השנים האחרונות לא הצליח ללחוץ על הבלמים. כדור השלג הפך לכזה, שאיש אינו יכול לעצור אותו.
הנפילה הייתה איטית וכואבת. סירס הייתה מזוהה עם הצרכנות של הפרברים. היא שלטה בתחומה ושינתה את הצורה שבה האמריקנים עושים קניות, באמצעות הקטלוג המהפכני שלה; היא הייתה
אמזון של זמנה, מגדיר אותה השבועון. Kmart יצרה חנויות ענק והבטיחה הנחות ניכרות וכך הצליחה להתמקם מאחורי סירס. בשנת 1994 הסתכמו המכירות של השתיים ב-11.4 מיליארד דולר, חצי מיליארד דולר בלבד מאחורי וול מארט. שלוש הרשתות היו בין 15 החברות הגדולות בארה"ב במונחי הכנסות בשנת 1995.
מאז נפרדו דרכיהן של השלוש. סירס ו-Kmart צפו בעיניים כלות כיצד בסיס לקוחותיהן הולך ומצטמק, בעוד יותר ויותר חנויות נסגרות. מכירותיה של וול מארט, לעומת זאת, גדלו כמעט פי ארבעה בעשור הבא, היא שילשה את מספר חנויותיה והפכה לכוח עולמי. בשנת 2012 ביקשה Kmart הקפאת הליכים, כאשר 2,100 חנויותיה מצויות במצב ירוד והיא קורסת תחת נטל של חובות. המיליארדר אדי למפרט רכש אותה ומיזג אותה עם סירס, בעסקה הגדולה ביותר עד אז בתחום הקמעונאות.
מאז, כותב ביזנסוויק, שתי הרשתות הולכות ונעלמות בהנהגתו של למפרט. הוא הנחיל תרבות ארגונית של שבטים לוחמים, והשקיע סכומים קטנים מדי בתחזוקת החנויות. חלקים מן העסק נמכרו כדי שהוא יוכל לשרוד; בינואר השנה מכרה החברה את מותג המזון "קרפטסמן" לחברת סנטלי-בלאק-דקר ב-900 מיליון דולר.
אנליסט הקמעונאות רובין לואיס אינו חוסך מלמפרט את שבט ביקורתו: "הוא לא עשה דבר כדי לתחזק את החנויות ולהפוך אותן למקום שנעים לקנות בו", אמר לביזנסוויק. "יש כיום צעירים שבכלל לא מכירים את סירס כמקום שאפשר ללכת אליו. אנשים פשוט ישכחו ממנה".
דובר סירס, הווארד ריפס, טוען שהמצב פחות גרוע מכפי שנדמה. לדבריו, הרשת מתקדמת בשילוב החנויות הפיזיות והדיגיטליות, כך שהלקוחות יכולים לרכוש מוצרים ברשת ולאסוף אותם בעצמם בסניף הקרוב. לדבריו, הערת העסק החי מבוססת על ביצועי הרשת בעבר, אך תוכניותיה ותחזיותיה אינם מצביעים על המשך של אותם ביצועים כושלים. בלב התוכנית העסקית של סירס: כיצד להפוך את הקנייה לקלה יותר, הוא מוסיף, וזאת באמצעות שילוב מלא של הקניות הפיזיות והווירטואליות.