בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
|
כל כך פשוט לומר תודה <br>
|
האדם לא נשאר אדיש לגמרי, הוא לא נשאב עד הסוף למערבולת השגרה המסחררת שלא מאפשרת לעצור, לחשוב, להתלהב מהדברים הקטנים ולהבין שכל דבר הוא בונוס
|
להכיר ולהוקיר [צילום: אסתר רוביאן/פלאש 90]
|
|
|
|
|
להגיד תודה, כל-כך פשוט וכל-כך מסובך. המערכת הזוגית דורשת מאמץ רב, השתדלות והירתמות טוטאלית להגשמת המטרה בדרך הטובה ביותר. כל אחד מבני הזוג משקיע אין סוף כוחות בשיפור ושימור נקודות רבות שחשובות לקשר ולתפקוד נכון, אך מצד שני לא תמיד הצד השני יודע להעריך את המאמץ וההשקעה. על רצף הפרשיות 'אחרי מות-קדושים-אמור' דרשו דורשי רשומות שאחרי מות הקדושים מתחילים סוף כל סוף לספר בשבחם, אישיותם נחשפת במלוא הדרה, החיסרון והחלל שנפער מחדדים את גודל האבדה. רק אז אנו מתחילים לומר, להגיד חסדך, להכיר ולהוקיר. השל"ה הקדוש אמר בלשון מליצה שבעין רואים דרך האישון - החלק השחור של העין - משום שעד שאין שחור בעין לא רואים. עד שח"ו לא נפגעים או חסרים לא יודעים להעריך את מה שיש לנו. אדם שנפגע ברגלו פתאום מגלה עד כמה הליכה היא דבר שממש לא מובן מאליו, כאשר מסתלק אדם קרוב לבית עולמו אנו לומדים להעריך את החיים וכו'. זוהי באמת בשורה חשובה, האדם לא נשאר אדיש לגמרי, הוא לא נשאב עד הסוף למערבולת השגרה המסחררת שלא מאפשרת לעצור, לחשוב, להתלהב מהדברים הקטנים ולהבין שכל דבר הוא בונוס. אך עלינו מוטלת החובה להתעורר קצת לפני, לא חייבים לחכות לאחרי מות קדושים בשביל ה'אמור', אפשר להקדים מעט את האמור ולשבח ולהלל לאו-דווקא מתוך חוסר. כאשר בן/בת הזוג חוזרים הביתה מיום עבודה ארוך ומפרך אפשר בהחלט להיכנס הביתה ולטמון את הראש בחול עד שהבעל יקרא למילואים או שהאישה תצא להשתלמות מטעם העבודה וסוף כל סוף נכיר בכל אותם רגעי חסד קטנים שמקיפים את חיינו. אבל אפשר גם לשנות את המצב, להחמיא ולפרגן, להכיר תודה ולהעריך קצת לפני, סתם לחפש את אותן נקודות טובות ולהעצים אותן מבעוד מועד. מלבד ההרגשה הטובה והעונג שבקבלת המחמאה, היחס הוא הדלק להמשך הדרך, הוא יתן את הכח להמשך עשייה משותפת, פוריה ומהנה.
|
|
הכותבת היא שדכנית ותיקה בעלת רשת משרדי השידוכים דו-לב ומחברת הספר "סטטוס: בזוגיות. מיומנה של שדכנית". lev.co.il-www.doo
|
|
תאריך:
|
16/05/2017
|
|
|
עודכן:
|
16/05/2017
|
|
הראלה ישי
|
|
בתקופה ההלניסטית הלכה ונוצרה בהדרגה במספר גלים קהילה יהודית בקירני, היא לוב. יש עדויות ארכיאולוגיות על שרידי בתי כנסת ובתי קברות וגם מידע היסטורי. הקהילה הושפעה מהתרבות ההלניסטית אבל, רוב היהודים נשארו נאמנים לדתם ושמרו על קשרים הדוקים עם הארץ. מספר אלה שעזבו את הקהילה ונטשו את היהדות היה זניח.
|
|
|
השופט: דוד לנדסמן, בית המשפט לתעבורה בבאר שבע
|
|
|
"קול ששון וקול שמחה" איננו רק המוטו המלווה את טקסי הנישואין, הנערכים על-פי המסורת היהודית, אלא הוא גם נושאה המיוחד של תערוכה ססגונית, הנפתחת היום )16 במאי) בבית אריה קלנג באשדוד, כספתח סמלי לפתיחתה של עונת החתונות הרשמית.
|
|
|
ב-5 במאי, בצל הייאוש והפסימיות האופפים את הניסיונות החוזרים ונשנים לפתור את המשבר בן שש השנים בסוריה, נחתם באסטנה, בירת קזחסטן, "מזכר ההבנות ליצירת אזורי הרגעה (de-escalation zones) בסוריה". ההסכם, שעליו חתמו כערבות למימושו רוסיה, אירן וטורקיה, הנו ניסיון רביעי לכונן בסוריה הפסקת אש בת קיימא, בתוך מעט למעלה משנה. החידוש הפעם הוא בכינונם של ארבעה אזורי הרגעה ברחבי המדינה: האזור הראשון והגדול ביותר מקיף את מחוז אדליב וחלקים מהמחוזות השכנים בצפון המדינה, בסמיכות לגבול עם טורקיה, ובו מרוכזים ארגוני אופוזיציה רבים וכמיליון אזרחים. השני הוא המובלעת שבין הערים חמאה וחומס, שבה חיים כמאתיים אלף תושבים. השלישי הוא מובלעת ממזרח לבירה דמשק, ובה כ-700 אלף תושבים. האזור הרביעי, בדרום סוריה, מקיף חלקים ממחוזות דרעא וקניטרה, הסמוכים לגבולות ישראל וירדן, ובהם כ-800 אלף תושבים.
|
|
|
"ההצגה חייבת להיגמר" העולה בתיאטרון בית ליסין היא קומדיה הזויה ומטורפת, שטרם נראתה כמוה בארץ, להיט תיאטרלי מהווסט אנד בלונדון וברודווי בניו-יורק.
|
|
|
|