|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אתם מתכננים מסיבת רווקים לחבר הכי טוב שלכם? כך תעשו את זה נכון!
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך
ג'השאן. היה ליגת האלופות
שיפוט מהיר / נאסר ג'השאן

"נקווה שיהיה קל יותר"

ימים של תיקי פשיטות רגל מצריכים מהשופטים הרבה הכנה, ריכוז והתמקדות בעיקר - והשופט החיפאי נאסר ג'השאן נותן דוגמה מצוינת לדרך בה צריך לנהל דיונים אלו
13/06/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   משמר המשפט   |   תגובות
לא צריכה טובות מאיש
באת כוחו של החייב מבקשת להמתין עד שיתקבלו המסמכים מרשות מקרקעי ישראל, אך ג'השאן מזכיר לה שהיא לא צריכה טובות מאיש: "תצלמי אותם, את לא צריכה לחכות, אלה מסמכים שלך". הוא גם מאשר צו המורה למשרד הפנים להנפיק תעודות פטירה להוריו של החייב, וקולט מיד שחסר מספר תעודת הזהות של האם - והחייב מבטיח למסור אותו תוך שבועיים

יש גבול לתמרון
ג'השאן צוחק ומיד נבין מדוע. "רגע, רגע, אתם ביקשתם לבטל את ההליך? אז רגע, תסביר לי עכשיו. באה המנהלת המיוחדת בבקשה לבטל את ההליך, בא החייב ואומר: אני מסכים. עכשיו אדוני בא ואומר: זה לא הליך לפי בחירתך? אז מה אדוני מבקש? אז אני קובע לך תוכנית פרעון. 100%. הם לא ישלמו - מה אדוני יעשה? יש גבול לכמה שאפשר לתמרן בהליך"

לפתוח דף חדש
"עיינתי בדוח המסכם ודעתי כדעת המנהל המיוחד", מכתיב ג'השאן. "החייבת היא בת 34, גרושה, אם לשלושה, שניים מהם סובלים מנכות. לא אעמוד על כל נסיבות חייה של החייבת, אשר פורטו בדוח המסכם, וזאת מחמת צנעת הפרט, אולם אציין, כי מדובר בחייבת עם סיפור חיים קשה, שממשיכה להתמודד עם בעיות כספיות ומשפחתיות. סברתי, כי יש לאפשר לחייבת לפתוח דף חדש בחייה"

השופט: נאסר ג'השאן, בית המשפט המחוזי בחיפה

המועד: יום רביעי, 15.3.2017, שעה 10:30

הנושא: פשיטות רגל


בית המשפט האזרחי איננו, בדרך כלל, מקום להפגנת רגשות. אפשר לראות אותם כמובן בבית המשפט למשפחה, ולעיתים בבית המשפט הפלילי - אך מה להם ולהליכים עסקיים-כספיים? רגע נדיר שכזה היה בסוף ביקורו של המדור באולמו של השופט נאסר ג'השאן (אשר מונה אתמול - 12.6.17 - למינוי של קבע במחוזי), אך נלך כסדרם של דברים.

"אנחנו צריכים למנות בעל תפקיד, נכון?", אומר ג'השאן ומכניס במהירות את הדברים לפיו של בא-כוח הנושה, ומוסיף בשם בא-כוחו של החייב: "אין התנגדות". "יש תביעת חוב אחת, נכון?", מפגין ג'השאן בקיאות שעד מהרה יתברר שהיא מאפיינת אותו, למרות המספר הרב של התיקים המונחים על שולחנו. הוא עובר לדון בבקשות נוספות שהוגשו בתיק ומתעכב על זו שבא נטען, כי החייב העניק שלא כדין (ובמינוח פחות עדין: הבריח) נכס מקרקעין לאחיו.

"חבל, יש לך עוד דיונים", אומר ג'השאן ומסביר לבא כוח הנושה שעדיף שיילך לאולם אחר. "כתבתי שההחלטה על זה תתקבל במעמד הצדדים. צריך לקבל את תגובת האח". ג'השאן רוצה להתקדם ומכניס לפרוטוקול שהנושה מבקש איסור דיספוזיציה על החלקה, אך עורך הדין מסביר שזה לא רק על אותה חלקה. "הגשתי בקשה אמש", הוא מעדכן וג'השאן מנסה להתלוצץ איתו: "זה מה שאתה עושה ב-11 בלילה?". עורך הדין לא מבין את ההומור ומתנצל על השעה. ג'השאן מנסה שוב: "אתמול היו משחקים בליגת האלופות, וזה מה שאתה עושה?" - ללא הועיל; האיש מסביר שאיננו חובב כדורגל.

ג'השאן מכתיב החלטה במהירות וביעילות, ובין היתר קובע שהדיון על אותה חלקה יתקיים אחרי שיתקבלו תגובות החייב ואחיו. באת-כוחו של החייב מבקשת להמתין עד שיתקבלו המסמכים מרשות מקרקעי ישראל, אך ג'השאן מזכיר לה שהיא לא צריכה טובות מאיש: "תצלמי אותם, את לא צריכה לחכות, אלה מסמכים שלך". הוא גם מאשר צו המורה למשרד הפנים להנפיק תעודות פטירה להוריו של החייב, וקולט מיד שחסר מספר תעודת הזהות של האם - והחייב מבטיח למסור אותו תוך שבועיים.

מחוץ לדיון הרשמי, ג'השאן מנסה להתקדם לתכל'ס: "החייב לא יכול להציע שום דבר? מה הוא מוכן להציע? תגידי מה הוא מוכן להציע", הוא לוחץ על עורכת דינו. "לא נרשום את זה לפרוטוקול ונשכח את זה. מה הוא מוכן להציע כהסדר, לסיים?". כרגע יש בקופה 80,000 שקל ועוד 40,000 שקל עתידים להתקבל מפוליסות הביטוח שלו, וג'השאן שואל האם יוכל להשלים ל-200,000 שקל. "מתוך מיליון", מזכירה עורכת דינו - אבל על ג'השאן לא עובדים והוא יורה מיד: "מתוך מיליון וחצי".

"מה הוא עושה היום?", מתעניין ג'השאן ופונה לבא כוח הנושה: "זה תיק ישן שמתנהל כבר שמונה שנים. תעשה את הניסיון. תעשה את ההסדר הזה, אני לא אגע". הוא מאפשר לעורכי הדין לקיים דיון ביניהם מחוץ לפרוטוקול, ומקבל את בקשת הנושה להכין הערכת שמאי על ביתו הנוכחי של החייב. "תחפשי לי משהו בספטמבר", הוא אומר לקלדנית. "יהיו בפנינו כל הבקשות ונחליט. עוד שישה חודשים, יהיו כל המסמכים ונראה".

"אז מה אדוני מבקש?"

"כן, התיק הבא", ממשיך ג'השאן. "מה עלה בגורל הצעת ההסדר?", הוא מפגין את אותה בקיאות. המנהלת המיוחדת התנגדה להצעה, בנימוק שידי החייבים אינן נקיות משום שהן אינם מגישים דוחות ואינם משלמים, ומזכירה שג'השאן הבטיח להחליט בדיון על בקשתה לבטל את הליך פשיטת הרגל. ג'השאן שואל לפשר הבקשה, ובא כוח החייבים מציע לבטל את ההליך נגד מרשו ולנהלו רק נגד אשתו, המוכנה לשלם את כל החוב.

ג'השאן צוחק ומיד נבין מדוע. "רגע, רגע, אתם ביקשתם לבטל את ההליך? אז רגע, תסביר לי עכשיו. באה המנהלת המיוחדת בבקשה לבטל את ההליך, בא החייב ואומר: אני מסכים. עכשיו אדוני בא ואומר: זה לא הליך לפי בחירתך? אז מה אדוני מבקש? אז אני קובע לך תוכנית פרעון. 100%. הם לא ישלמו - מה אדוני יעשה? יש גבול לכמה שאפשר לתמרן בהליך.

"אני כתבתי כאן סימן שאלה גדול על הבקשה לביטול ההליך. לא אמרתי שזה לא בסדר; אני מתפלא על הבקשה כאשר זו מצבת הנושים, במקום לבוא ולדבר איתם". המנהלת המיוחדת מתחילה להסביר, אך כבר ראינו שג'השאן רוצה מעשים. הוא מפסיק אותה: "אז מה ההצעה? בואו נדבר על תוכנית פרעון לחייב. מה ההצעה?".

בא כוח החייב טוען שהבעיה היא חוב למועצה המקומית, בעוד המנהלת המיוחדת רוצה הסדר של 100,000 שקל. ג'השאן פונה שוב לעורך דינם של בני הזוג: "אתה חושב שברגע שאני מבטל את ההליך, הנושים לא יכולים להגיש תביעות? בשביל מה הגשת בקשה?". החייבים מציעים לשלם למועצה 30,000 שקל - מחצית מהחוב - ועורך דינם בטוח שהיא תסתפק בכך. כעת מופעל הלחץ על המנהלת המיוחדת: "למה שלא תאפשרי לו להעביר את הסדר הנושים [באסיפת נושים]? אם ישיג את הסכמת המועצה, מה הבעיה?". היא רוצה שהשניים יסירו את המחדלים. ג'השאן זורם איתה: "במידה ויסירו את המחדלים והוא ישיג את הסכמת המועצה, האם יש אפשרות להעביר את ההסדר?".

הכל מסכימים, ג'השאן מציין שיש חמש תביעות חוב, ולכן אם המועצה ועוד שני נושים יסכימו - סלולה הדרך לאישור ההסדר. "מקבלים את הצעת בית המשפט לפיה תוכרז החייבת כפושטת רגל ותאושר תוכנית פרעון בעניינה, לפיה תשלם - כמה היא צריכה לשלם?", מתקדם ג'השאן. "כמה יש בקופה? אז כמה היא צריכה להוסיף? 12,000 שקל מעבר לקופת פשיטת הרגל, ובכפוף לכך תופטר מחובותיה" [שהסתכמו ב-57,000 שקל; בסך-הכל היא תשלם 17,000 שקל]. ג'השאן מכתיב את הפרטים האחרונים, כולל ההפטר לבעל, וזאת בתנאי שיגיש בתוך חודש את הדוחות החסרים וישלם את חובו לקופת פשיטת הרגל. הוא קובע דיון בעניינו ל-7.11.17 - "עד אז, שנהיה אחרי אסיפת נושים", מנחה ג'השאן את הצדדים. "תודה רבה ובהצלחה".

"אל תהיה בטוח"

כעת צריך לאחד שני תיקים, ג'השאן מסביר לקלדנית כיצד לעשות זאת ומגלה שהחייבים - בני זוג - לא הגישו את הדוחות. "מפריע לי יותר שהחייבים לא הפנימו את ההליך", הוא אומר לעורך דינם. "הם לא הגישו אף דוח. אני לא יודע אם הם לא מייצרים היום חובות". עורך הדין: "אני בטוח שלא". ג'השאן: "אל תהיה בטוח. תוך כמה זמן הם מתקנים?". עורך הדין מבטיח 45 יום, בא-כוח הנושים מסכים וג'השאן מכתיב: "לפנים משורת הדין תינתן ארכה לחייבין להסיר את מחדליהם". יש להם 45 יום לשלם ו-60 יום להגיש את הדוחות, ו"אם לא ינהגו החייבין כאמור לעיל - לא יהיה מנוס לבטל את ההליך בשל התנהלות החייבים". הוא פונה לבא כוחם: "שינצלו את ההזדמנות".

כעת אנו מגיעים למקרה שבו פתחנו. "איפה הגברת?", החייבת קמה וג'השאן מהנהן לעברה. "זה סיפור חיים קשה ויש הסכמה, נכון? זה מתבקש. תרשמי ככה", הוא פונה לקלדנית. "בא כוח המנהל המיוחד: חוזרת על האמור בדוח המסכם, לנוכח נסיבות חייה של החייבת מסכימה למתן הפטר לאלתר. בא-כוח החייבת: מסכימה". מדובר בחובות של 318,000 שקל ל-13 נושים, ובתביעות חוב מאושרות של 242,000 שקל.

"עיינתי בדוח המסכם ודעתי כדעת המנהל המיוחד", מכתיב ג'השאן. "החייבת היא בת 34, גרושה, אם לשלושה, שניים מהם סובלים מנכות. לא אעמוד על כל נסיבות חייה של החייבת, אשר פורטו בדוח המסכם, וזאת מחמת צנעת הפרט, אולם אציין, כי מדובר בחייבת עם סיפור חיים קשה, שממשיכה להתמודד עם בעיות כספיות ומשפחתיות. סברתי, כי יש לאפשר לחייבת לפתוח דף חדש בחייה".

ג'השאן פונה אליה בטון חמים: "שיהיה לך בהצלחה, גבירתי. נקווה שעכשיו יהיה יותר קל". החייבת מתייפחת, המנהלת המיוחדת מחבקת אותה וג'השאן מוסיף מילות עידוד: "יהיה בסדר".

השורה התחתונה:
אין זה מובן מאליו לשלוט בפרטים הקטנים הרבים של תיקים לא מעטים, וג'השאן עושה זאת בצורה מעוררת כבוד. התמקדותו בעיקר מאפשרת לו להתקדם במהירות, וגם גילוי האנושיות בתיק האחרון מוסיף לרושם המצוין.

יעילות: 9

מזג שיפוטי: 9

תאריך:  13/06/2017   |   עודכן:  13/06/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  משמר המשפט
יש לפרסם את שמות השופטים שהתלונות עליהם נמצאו מוצדקות - אומר ל-News1 גורם משפטי בכיר. הוא התייחס לדבריו של נציב התלונות על שופטים, אליעזר ריבלין, לפיהם יש לשקול לפרסם את השמות.
12/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
המשטרה ביקשה וקיבלה מבתי המשפט ברחבי הארץ 54 צווי איסור פרסום בחודש שבין 11 במאי ל-11 ביוני - מעלה בדיקת News1. הצווים ניתנו על בסיס יום-יומי, תמיד ללא נוכחות התקשורת שהיא הנפגעת הישירה מהם. בניכוי שבתות וחגים, מדובר על ממוצע של שני צווים ביום. ריבוי הצווים מעלה את החשש, שבתי המשפט הפכו לחותמת גומי לבקשות המשטרה.
12/06/2017  |  איתמר לוין  |   כתבות
נשיאת בית המשפט העליון, מרים נאור, מנעה מהוועדה לבחירת שופטים את האפשרות לבצע - ולו למראית עין - בחירה בין שני מועמדים לבית הדין הארצי לעבודה. כך נודע ל-News1.
11/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
עו"ד עמוס גבעון הגיש (יום א', 11.6.17) לבית המשפט המחוזי מרכז את המסמך שחשף בסוף השבוע יואב יצחק ב-News1, והמלמד לטענתו על זיוף רשומות רפואיות ושיבוש מהלכי משפט בידי בית החולים הדסה עין כרם ופרופ' אוהל גונן.
11/06/2017  |  איתמר לוין  |   חדשות
פרקליטת מחוז תל אביב (פלילי) לשעבר, רות דוד, טייחה בשנת 2010 חקירה נגד בכירי קופת חולים מאוחדת. אחד החשדות העיקריים שלא נחקרו היה רכישת ענק של בניין בידי המאוחדת מחברת ב.יאיר שבשליטת יאיר ביטון, אשר יוצגה בידי עו"ד רונאל פישר. כך עולה מהחלטה של נציב הביקורת על הפרקליטות, דוד רוזן, ומתביעה שהגיש בכיר לשעבר בקופה, משה חברוני.
רשימות נוספות   /   משמר המשפט  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   שיפוט מהיר  /  מי ומי  
קבלת פנים צוננת למינץ  /  איתמר לוין
אפס סובלנות לחוסר יעילות בהליכים  /  איתמר לוין
חשש לטיוח התלונה בפרשת תצהיר קוגל  /  איתמר לוין
מענטש  /  איתמר לוין
"אשקול שיקולי צדק"  /  איתמר לוין
מה אתם באים בטענות  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
אלי אלון
אלי אלון
בעוברי ברחוב צד את עיני נוסחו המוזר של שלט הרחוב שמופיע עליו הכיתוב הבא בלבד: "דוד סמילנסקי פקיד ועסקן, מנהל מחלקת המים בעיריית תל אביב"    משום אין אזכור בשלט ולו ברמז לעובדת היותו...
דן מרגלית
דן מרגלית
בעצם מדוע שהח"כים לא יאשרו לעצמם פגרה? אבל לא סתם אלא ללא מגבלת זמן, לכו לפגרה, לכו ואל תשובו
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
יש מחלוקת בקרב החוקרים בנוגע לגודל האוכלוסייה במאה ה-19 ולגבי המספר המדויק של כל קבוצה דתית, אבל, הריבוי הטבעי המוסלמי היה אטי בהשוואה לגידול האוכלוסייה היהודית והנוצרית
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il