|   15:07:40
דלג
  איתמר לוין  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
למה לעשות תואר שני במנהל עסקים?
כתיבת המומחים
אפל ווטש: מהפכת הטכנולוגיה על פרק כף ידך

שישה בשישי

התמונה הרחבה

אנחנו רגילים להתעסק בפרטים, אך חשוב מאוד מדי פעם לעצור ולבחון את התמונה הרחבה שהם יוצרים. הנה כמה דוגמאות מוושינגטון, מירושלים ומתל אביב; מהחקירות בארה"ב והפרקליטות בישראל; מרמת המקרו ומרמת המיקרו
16/06/2017  |   איתמר לוין   |   כתבות   |   ממשל טראמפ   |   תגובות
זה לא אקדח, זה תותח [צילום: AP]


טראמפ-רוסיה
רק צלם רוסי הורשה להיכנס [צילום: AP]

יותר מדי קשרים בעבר ויותר מדי פעולות בהווה מלמדים, שיש לו לכל הפחות אינטרס מיוחד מול רוסיה. למעט ההפצצות המאוד-כירורגיות על צבא אסד, בכל השאר – מדיניותו של טראמפ היא התגשמות החלום הרטוב של פוטין. הוא מתקוטט עם מנהיגי אירופה, מערער את נאט"ו, פורש מהסכם פריז, מטלטל את האו"ם, תומך בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. זה לא אקדח מעשן; זה תותח

מרוב עצים בפרשת טראמפ-רוסיה, קשה לפעמים לראות את היער – ובמקרה הזה יש חשיבות-יתר ליער. חלק מן הפרטים בפרשה אפשר היה להסביר כמשהו תמים ושגרתי. חלק אחר הוא אולי צירוף מקרים. אבל כאשר רואים את התמונה הרחבה – מתברר עד כמה היא מטרידה. נסכם כאן טלגרפית את העובדות המרכזיות שעליהן אין מחלוקת.

דונלד טראמפ ניסה לעשות עסקים ברוסיה והיה לו קשר עם ולדימיר פוטין. קרטר פייג', יועץ בקמפיין טראמפ, עמד בקשר עסקי עם גורמים רוסים וה-FBI חשש שהם עלולים לגייס אותו כסוכן. רוסיה התערבה בבחירות בצורה בוטה לטובת טראמפ. אחרי הבחירות ניסה חתנו, ג'ארד קושניר, ליצור ערוץ קשר חשאי עם הקרמלין. ג'ף סשנס, מראשי הקמפיין וכיום שר המשפטים, שוחח עם שגריר רוסיה בוושינגטון. מייקל פלין, לימים היועץ לביטחון לאומי, קיים שיחות טלפון עם השגריר ולא דיווח עליהן. לשר החוץ, רקס טילרסון, היו קשרים עסקיים נרחבים ברוסיה בתפקידו כמנכ"ל אקסון. טראמפ העביר מידע מסווג ביותר לשר החוץ הרוסי. ג'ים קומי פוטר מתפקידו כמנהל ה-FBI בשל החקירה הרוסית. מחליפו המיועד, כריסטופר ריי, שותף במשרד עורכי דין המייצג חברות ענק רוסיות. זהו גם המצב עם עורך דינו של טראמפ, מארק קוסביץ.

שיהיה ברור: איש אינו חושד שטראמפ הוא סוכן רוסי. את זה, אפילו ג'ון לה-קארה ופרדריק פורסייט לא היו מעלים על דעתם. אבל יותר מדי קשרים בעבר ויותר מדי פעולות בהווה מלמדים, שיש לו לכל הפחות אינטרס מיוחד מול רוסיה. למעט ההפצצות המאוד-כירורגיות על צבא אסד, בכל השאר – מדיניותו של טראמפ היא התגשמות החלום הרטוב של פוטין. הוא מתקוטט עם מנהיגי אירופה, מערער את נאטו, פורש מהסכם פריז, מטלטל את האו"ם, תומך בפרישת בריטניה מהאיחוד האירופי. זה לא אקדח מעשן; זה תותח.

שי ניצן
האדם המסוכן ביותר [צילום: מרים אלסטר, פלאש 90]

עד השבוע חשבתי, שאפשר להקל עימו במעט ולקבוע שמדובר במחלת נפש. אבל פסיכיאטר שאיתו שוחחתי הסביר לי, ששקרנות כרונית אינה מחלה אלא עניין של אופי. כלומר: ניצן יודע היטב שהוא משקר ובוחר בעיניים פקוחות לעשות זאת

גם אצל פרקליט המדינה, חייבים מדי פעם להסתכל במבט-על כדי להבין עד כמה האיש שקרן. הוא כבר פשוט לא מסוגל להגיד את האמת, גם מול מסמכים חד-משמעיים המלמדים של שקריו. האחרון שבהם: המשנה שלו, עמית איסמן, טען בשמו של שי ניצן, כי כל פניותיו של מיכה לינדנשטראוס בנושא קופת חולים מאוחדת הועברו למשטרה. נציב הביקורת דוד רוזן קבע, כי חלק מהן נתקעו אצל רות דוד ובלשכתו של משה לדור. אז למה להכחיש עובדות ברורות? מתוך הרגל, ובעיקר משום שניצן רואה שהשקרים מצליחים לו.

שוב – רשימה חלקית וטלגרפית בלבד. ניצן שיקר כאשר טען שאין ראיות נגד אפרים ברכה. ניצן שיקר בנוגע לתצהירו של חן קוגל בפרשת פורמן-רזניק. ניצן שיקר לגבי פסק דינו של בית המשפט העליון בנוגע לפורמן-רזניק במשפט זדורוב. ניתן שיקר לגבי ההליך המשמעתי נגד עו"ד משה שרמן. ניצן שיקר לגבי הסדר הטיעון עם השופט לשעבר יצחק כהן. ניצן שיקר לגבי שיבוש ההליכים של אהוד אולמרט. ניצן שיקר לגבי דוח נציבות הביקורת על יחסי הפרקליטות והמכון הפתולוגי. ניצן שיקר לגבי תאריכו של מכתב ששלח לפרקליטים. ניצן שיקר כבר בתקופת ההתמחות כאשר רצה לנסוע לטיול בהודו.

עד השבוע חשבתי, שאפשר להקל עימו במעט ולקבוע שמדובר במחלת נפש. אבל פסיכיאטר שאיתו שוחחתי הסביר לי, ששקרנות כרונית אינה מחלה אלא עניין של אופי. כלומר: ניצן יודע היטב שהוא משקר ובוחר בעיניים פקוחות לעשות זאת. התמונה הרחבה מלמדת עד כמה האיש אינו יודע גבולות ומעצורים, ועד כמה הוא האדם המסוכן ביותר שמסתובב כיום במעגלי השלטון. מי יודע כמה אנשים חפים מפשע יושבים בכלא בגלל שהוא שיקר ובגלל תרבות השקר שבעטיו מחלחלת יותר ויותר לפרקליטות ולתביעה המשטרתית. מי יודע אם ניתן יהיה בכלל לתקן את הנזק, כאשר ניפטר מעונשו בעוד שנתיים. ומי יודע אם לא נמצא אותו אחר כך בבית המשפט העליון – מסלף עובדות ומעוות דין.

רשלנות רפואית
למען יראו ויעשו במכנסיים

שוחחתי השבוע עם עורך דין מוביל בתחום הרשלנות הרפואית. "זה קורה כל הזמן", אמר בצורה הכי חדה שיכולה להיות. "זה" - הסתרת האמת, מסירת חוות דעת כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, מניעת פיצויים מחולים ונכים. בנוסף לכל אלו, אמר עורך הדין, גם כמעט בלתי אפשרי למצוא מי שימסור חוות דעת לטובת התובעים, כי הרופאים מגנים זה על זה

הסיפור שמגלגל כאן יואב יצחק בשבועות האחרונים, בדבר הילד חולה שיתוק המוחין והניסיון של בית החולים הדסה ועורכי דינו לשבש את הדיון בתביעתו, צריך להיבחן גם במסגרת תמונה רחבה בהרבה. נקדים אחרית לראשית ונאמר, שלא מדובר במקרה בודד; ממש לא. הרבה יותר סביר להניח, שמדובר במקרה המייצג נורמה ואולי אפילו את הנורמה.

תקציר הסיפור: הילד והוריו תובעים 7 מיליון שקל בטענה שטיפול לקוי בלידתו גרם לו לנכות קשה לצמיתות. יצחק חשף מכתב של עו"ד דפנה רוזן-זינגר, המייצגת את הדסה, בו היא אומרת במפורש שאכן הייתה תקלה קשה בטיפול, שרישומי המחשב זויפו כדי להסתיר אותה ושפרופ' אוהל גונן הסכים למסור חוות דעת שקרית למרות שידע את האמת על שהתחולל. המסמך חד-משמעי ומזעזע, למרות הנסיונות של רוזן-זינגר ולהקת המעודדות שלה לטעון שאנחנו לא מבינים כלום.

שוחחתי השבוע עם עורך דין מוביל בתחום הרשלנות הרפואית. "זה קורה כל הזמן", אמר בצורה הכי חדה שיכולה להיות. "זה" - הסתרת האמת, מסירת חוות דעת כוזבות, שיבוש מהלכי משפט, מניעת פיצויים מחולים ונכים. בנוסף לכל אלו, אמר עורך הדין, גם כמעט בלתי אפשרי למצוא מי שימסור חוות דעת לטובת התובעים, כי הרופאים מגנים זה על זה. ושיהיה ברור: אותו עורך דין אינו היחיד שאומר זאת, לצד ההיגיון הקובע שלא סביר שעלינו על המקרה האחד והיחיד מסוגו.

הדרך היחידה להפסיק את התופעה הזאת היא טיפול ביד קשה במקרה של רוזן-זינגר, גונן והדסה. מדובר כאן בעבירות פליליות מובהקות, המתועדות בידי העבריינים עצמם. התגובה של המשטרה והפרקליטות צריכה להיות לא רק "למען יראו וייראו", אלא "למען יראו ויעשו במכנסיים".

רובינשטיין ופולארד
מה היינו עושים איתו? [צילום: מארק לניהאן, AP]

בפרשת פולארד יש לא מעט ערפל שטרם פוזר. אני לא חושב שהסירוב האמריקני העיקש להעניק לו שחרור מוקדם, כולל בידי הנשיאים הידידותיים ביותר לישראל, נבע מאנטישמיות או מנקמנות. תחושתי היא – וזו תחושה בלבד – שמסתתרים שם עוד פרטים שאינם ידועים לנו

חלק מן המגיבים למאמר השבח על אליקים רובינשטיין שכתבתי בשבוע שעבר, השתלחו בו – לעיתים בגסות יתר – בטענה שכאשר היה ציר בשגרירות ישראל בוושינגטון, הוא הפקיר את ג'ונתן פולארד לסוכני הבולשת שדלקו אחריו, כאשר הורה שלא להכניסו לשגרירות.

קודם כל, העובדות שונות. רובינשטיין למד על האירוע רק לאחר שהסתיים וכך גם דיווח למשרד החוץ. שנית, בפרשת פולארד יש לא מעט ערפל שטרם פוזר. אני לא חושב שהסירוב האמריקני העיקש להעניק לו שחרור מוקדם, כולל בידי הנשיאים הידידותיים ביותר לישראל, נבע מאנטישמיות או מנקמנות. תחושתי היא – וזו תחושה בלבד – שמסתתרים שם עוד פרטים שאינם ידועים לנו.

שלישית, יש לראות את התמונה הרחבה. נניח שפולארד היה מקבל מקלט בשגרירות. מה הלאה? האמריקנים הרי היו דורשים להסגיר אותו לידיהם, וקרוב לוודאי שמבחינת הסכמי ההסגרה והחוק הבינלאומי – לא הייתה לנו ברירה אלא להיענות. אז מה הועילו חכמים בתקנתם? ונניח שאיזשהו אידיוט – והרי כל הפרשה הזאת נולדה באידיוטיות משוועת ובחוסר אחריות פושע – היה מסרב. היינו מחזיקים אותו בשגרירות לעולמי עד? היינו מנסים להבריח אותה משטח ארה"ב? היינו נותנים סטירה בפרצוף, אחרי שכבר נשכנו את היד שמאכילה אותנו? בקיצור: להתלהם זה מאוד נחמד, אבל לא מזיק מדי פעם לחשוב קצת לפני שעושים את זה.

חולדאי והאופניים
ירדפו אחריהם? יצעקו עליהם?

מי האידיוט שהחליט שלהולך רגל מגיע קנס כפול מאשר לרוכב? מי האידיוט שלא מבין שהרוכבים מסכנים את הצועדים ולא להיפך? או שבעצם התשובה לשאלה השנייה נעוצה בשאלה הראשונה: מאחר שאת הולכי הרגל ניתן לתפוס, הם ישלמו כפול כדי להבטיח שלקופת העירייה ייכנס די כסף

עיריית תל אביב מומחית בעשיית דברים מטומטמים, אבל נראה שזה השיא. החל מחודש ספטמבר, מבטיח רון חולדאי, יוצבו ברחובות העיר פקחים שיקנסו הולכי רגל ורוכבי אופניים שיפלשו זה לתחומו של זה. רכיבת אופניים על המדרכה תעלה 250 שקל, והליכה על שביל אופניים – 500 שקל.

זה מטומטם משתי סיבות. הראשונה: איך בדיוק יאכפו הפקחים את הקנסות על רוכבי האופניים? ירוצו אחריהם? יצעקו עליהם? יירו בצמיגים? יזרקו אבנים? כל מה שצריך הרוכב לעשות, זה לדווש טיפה יותר מהר. הרי לא מדובר במכונית שניתן לרשום את מספר הרישוי שלה. השנייה: מי האידיוט שהחליט שלהולך רגל מגיע קנס כפול מאשר לרוכב? מי האידיוט שלא מבין שהרוכבים מסכנים את הצועדים ולא להפך? או שבעצם התשובה לשאלה השנייה נעוצה בשאלה הראשונה: מאחר שאת הולכי הרגל ניתן לתפוס, הם ישלמו כפול כדי להבטיח שלקופת העירייה ייכנס די כסף.

במבט רחב יותר, מדובר בהרבה יותר מאשר טמטום נקודתי. מאחר שכאמור אין שום דרך לאכוף את הקנסות הללו על רוכבי האופניים, הנה לנו עוד חקיקה שתהפוך לאות מתה ברגע בו תצא לאוויר העולם. יש לא מעט חוקים כאלו, שרק יוצרים אווירה של זלזול מוחלט בחוק בכללותו ומעבירים מסר ברור שלא צריך לציית לו. חולדאי, שהצליח לקרקס ולסרס את החוק העירוני שאסר פתיחת חנויות בשבת, ממשיך להוכיח את אפס ההבנה ואפס האכפתיות שלו במינהל התקין ובדרך בה פועלת מדינת חוק.

המשק הישראלי
0.0009% מהייבוא [צילום: נביל עמר, AP]

הן מעצמות והן מדינות הדומות לנו בגודלן או במיקומן, מבססות חלק ניכר מהסחר שלהן על שכנותיהן. זה אומר, שקל להן הרבה יותר לפתוח את השווקים לתחרות, כי הייבוא זמין, זול ונוח. זה אומר, שהן יכולות לסמוך על השכנות במקרי חירום כמו הפסקת חשמל או פגיעה בתשתיות. אצלנו, לעומת זאת, הסחר עם המדינות השכנות הוא כלום ושום דבר

כמעט מדי שבוע מספרים לנו כמה המצב הכלכלי שלנו גרוע, ודאי בהשוואה לעולם. הקוסמטיקה אצלנו יקרה יותר, הדירות יקרות יותר, וכמובן – ה"דני" יקר יותר. משום מה, אף פעם לא משווים מוצרים ושירותים שמחיריהם נמוכים יותר, ובצורה משמעותית, מאשר בחו"ל – למשל: תחבורה ציבורית או ספרים. אבל כפי שלמדנו מפרשת המרגלים שנקרא מחר, למה לשבח אם אפשר לקטר?

המקטרים מתעלמים כמובן מהמצב הביטחוני, הגורם לכך שיש להשקיע הרבה מאוד בביטחון על חשבון ייעול השווקים. הם מתעלמים כמובן מהמצב הגיאו-פוליטי, המביא לכך שמשקיעים זרים מהססים לפני שהם שמים כאן את כספם. והם מתעלמים מנתונים בסיסיים, הנובעים מהביטחון ומהגיאו-פוליטיקה, ואשר יש להם השפעה ישירה ביותר על רמת המחירים: הסחר עם שכנינו. כאשר מתבוננים על התמונה הרחבה, הופכת התמונה הצרה למגוחכת.

הטבלה המצורפת מלמדת, שהן מעצמות והן מדינות הדומות לנו בגודלן או במיקומן, מבססות חלק ניכר מהסחר שלהן על שכנותיהן – גם בייצוא וגם בייבוא. זה אומר, שקל להן הרבה יותר לפתוח את השווקים לתחרות, כי הייבוא זמין, זול ונוח. זה אומר, שהן יכולות לסמוך על השכנות במקרי חרום כמו הפסקת חשמל או פגיעה בתשתיות. אצלנו, לעומת זאת, הסחר עם המדינות השכנות הוא כלום ושום דבר. אנחנו יכולים לסחור בגלוי רק עם מצרים וירדן, והנתונים של ינואר-אפריל השנה עלובים ביותר. מתוך ייצוא של 20.561 מיליארד דולר, רק 16.5 מיליון דולר היו לירדן (0.0008%) ו-27.1 מיליון דולר למצרים (0.0013%). מתוך ייבוא של 21.553 מיליארד דולר, רק 105.3 מיליון דולר הגיעו מירדן (0.0048%) ורק 18.7 מיליון דולר ממצרים (0.0009%). אבל, כאמור, למה לבדוק אם אפשר לרטון?

שותפים מרכזיים לסחר בינלאומי
המדינה
שותפי ייצוא מובילים
שותפי ייבוא מובילים
ארה"ב
קנדה, 18.6%; מכסיקו, 15.7%
סין, 21.5%; קנדה, 13.2%; מכסיקו, 13.2%
בלגיה
גרמניה, 16.9%; צרפת, 15.5%
הולנד, 16.7%; גרמניה, 12.7%
שוויץ
גרמניה, 14.2%; ארה"ב, 10.6%
גרמניה, 10.7%; בריטניה, 12.8%
מצרים
סעודיה, 9.1%; איטליה, 7.5%
סין, 13%; גרמניה, 7.7%
ירדן
ארה"ב, 21%; סעודיה, 16.5%
סעודיה, 15.4%; סין, 12.8%
תאריך:  16/06/2017   |   עודכן:  16/06/2017
איתמר לוין
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
תגיות  / עוקבים מי ומי בפרשה - לקבלת רשימות חדשות עם הופעתן
 אבי דיכטר / Avi Dicter   אהוד אולמרט / Ehud Olmert   אוהל גונן / Ohel Gonen   איוונקה טראמפ / Ivanka  Trump   אליקים רובינשטיין / Elyakim Rubinstein   אמיר אוחנה / Amir Ohana   אנתוני  סקרמוצ'י / Anthony Scaramucci   אפרים ברכה   ג'ארד  קושניר   ג'וזף  דנפורד   ג'יימס  מאטיס / James Mattis   ג'ים קומי   ג'ף סשנס   דוד רוזן / David Rozen   דונלד ג'ון טראמפ / Donald John Trump   דייוויד  שולקין   דפנה רוזן-זינגר / Dafna Rozen-Zinger   האיחוד האירופי / Europian Union   הרברט מקמאסטר   ולדימיר פוטין / Vladimir  Putin   חן קוגל / Chen Kugel   יואב יצחק / Yoav Yitzhak   יואב קיש / Yoav Kish   יונתן פולארד   מייק  פומפאו   מייק פנס   מייקל פלין   מיכה לינדנשטראוס   מלאניה טראמפ   משה לדור   נחמן שי   סוני פרדו   סטיב בנון   ענת ברקו   עפר שלח / Ofer  Shelah   ציפי לבני (שפיצר) / Tzipi  Livni   קלייאן קונוויי   קרטר פייג   ראיין זינקי   רון חולדאי / Ron Huldai   רות דוד / Ruth David-Blum   ריינס פריבוס   רקס טילרסון / Rex W. Tillerson   רשלנות   שון ספייסר   שי ניצן / Shai Nitzan    שרה סנדרס-האקבי 
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
התמונה הרחבה
תגובות  [ 3 ] מוצגות   [ 3 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
בני בנקר
16/06/17 08:49
2
E>R
16/06/17 10:49
3
אהוד פרלסמן
16/06/17 14:59
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
התפתחויות נוספות   /  ממשל טראמפ
נשיא ארה"ב, דונלד טראמפ, ספג מהלומה מידי הסנט שהחליט כמעט פה אחד, שהקונגרס יוכל למנוע ממנו להקל את הסנקציות שהוטלו על רוסיה, ואף יוכל להכביד אותן על-רקע התערבותה בבחירות לנשיאות אשתקד.
15/06/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
מי באמת אשם בהפסקות החשמל ברצועה עוד על ההדלפה של טראמפ לבכירים רוסים והקשר הישראלי לפרשה המכנה המשותף לרעידת אדמה ומלחמה היעד הבאה של רוסיה: גרמניה
15/06/2017  |  אריאל י' לוין  |   כתבות
השבוע שוב התבשרנו בכותרות ראשיות וברוב המולה על דיווח של ה"ניו-יורק טיימס" לפיו המידע המודיעיני הרגיש שמסר בזמנו הנשיא טראמפ לשר החוץ הרוסי התקבל מישראל, שהצליחה לפרוץ למחשבי דאעש . כזכור לפני כחודש, בעקבות פגישת טראמפ עם שר החוץ הרוסי, פרסם ה"ניו-יורק טיימס" (וכלי תקשורת בכירים אחרים) כי טראמפ העביר לרוסי מידע מודיעיני רגיש על כך שדאעש הצליח להחדיר למחשבים ניידים חומר נפץ שלא מתגלה בשיקוף, וכי המידע הזה הגיע ממדינה ידידותית של ארה"ב. לא עוברים ימים והעיתון חושף כי המדינה הזאת היא ישראל. מיד ישנה הצפה של פרשנויות: הרוסים יעבירו את המידע לאירן; סוכן של ישראל בדאעש מצוי בסכנת חיים בגלל ה"פשלה" האיומה של טראמפ; נשמעו אפילו קולות של אנשי מודיעין, בעולם ואף בישראל, שבגלל הפה של טראמפ צריך לצמצם מאוד את חילופי המודיעין עם ארה"ב. ועכשיו בא ה"גילוי" של "הניו-יורק טיימס" על מקור המידע הישראלי שטראמפ העביר לרוסים.
15/06/2017  |  עמוס גלבוע  |   מאמרים
בעולם הרחב עדיין תוהים על פשרו של הרומן הלוהט שנרקם, כביכול, בין המנהיג הרוסי, ולדימיר פוטין, לבין נשיאה של ארה"ב, דונלד טראמפ. על-פי ההיסטוריון והעיתונאי גד נחשון, מניו-יורק, מושתתת הכימיה שביו שני המנהיגים על מדיניות מכוונת ומחושבת מראש של כדאיות הדדית, בנוסח של "שמור לי ואשמור לך".
15/06/2017  |  ראובן לייב  |   מאמרים
ממשלת סין העניקה אישור מקדמי לרישום תשעה סימנים מסחריים של קבוצת טראמפ, אותם סירבה לרשום בעבר - מדווחים (14.6.17) סוכנות AP והעיתון גארדיאן.
15/06/2017  |  איתמר לוין  |   מיוחדים ברשת
רשימות נוספות   /   ממשל טראמפ  /  מי ומי    / 
רשימות נוספות   /   פרשת פולארד  /  מי ומי  
האשמות הקנוניה - פוגעניות ושקריות  /  איתמר לוין
קריאות ראשונות להדחת טראמפ  /  איתמר לוין
טראמפ: הם ישקרו וישבשו - ואנחנו ננצח  /  איתמר לוין
תביעה בקונגרס נגד טראמפ  /  איתמר לוין
מצבו טוב משל ניקסון  /  איתמר לוין
הניצחון הרוסי  /  איתמר לוין
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
טובה ספרא
טובה ספרא
תקופה מסוכנת עם פוטנציאל לעימותים, פעולות טרור ופתיחת חזית חדשה במלחמה. ייתכן אובדן חיים, בעיקר בפעולות הומניטריות. המערכה נמשכת והסכנה מתגברת. הרבה מילים חשובות לזמנים הקרובים שעי...
יורם אטינגר
יורם אטינגר
ב-2024 יש 69% רוב יהודי בשטח המשולב של יהודה, שומרון ו"הקו הירוק" - לעומת 39% מיעוט ב-1947 ו-9% ב-1900 - הנהנה מרוח גבית של שיעור פריון ומאזן-הגירה-חיובי    אין פצצת זמן דמוגרפית ער...
איתמר לוין
איתמר לוין
עם חיוך תמידי והמון סבלנות ואנושיות, חוי טוקר מנהלת בנינוחות דיוני חדלות פרעון - אם כי לעיתים תכונות אלו גורמות לה לאפשר לעורכי דין להאריך מדי ואף לנהל שיחות ממש מתחת לדוכן
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il