|
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
|
|
דמו לעצמכם כי שרביט היהדות היה נופל בנקודת זמן כלשהי בהיסטוריה בידי הרפורמים והשאלה: האם אתם חושבים שהיום היה עם יהודי?
|
עם יהודי [צילום: יונתן זינדל/פלאש 90]
|
|
|
|
|
השבוע התבשרנו על ביטול "מתווה הכותל" וכותרות העיתונים געשו: ניצחון לחרדים! מונופול הגיור יישמר ומתווה הכותל ייבוטל. עקב הידיעה המרעישה הדעות נחלקו בין אלה שבירכו על המהלך לאלה שהתנגדו לו. שאלה עקרונית צריך לדעתי לפשט את העניין ולהבין את הדבר מעיקרו: מה ההבדל בעצם בין הקבוצה הרפורמית לבין האורתודוקסית לבין החילונית, מהו מעמד כל קבוצה וקבוצה ביהדות והייתי מציע את הדרך הזו: דמו לעצמכם כי שרביט היהדות היה נופל בנקודת זמן כלשהי בהיסטוריה בידי הרפורמים והשאלה: האם אתם חושבים שהיום היה עם יהודי? לעניות דעתי לא, היהדות הייתה מאבדת אט אט מהערכים שהתגבשנו סביבם ונטמעת עם יתר העמים; היינו מאבדים את היחוד שלנו והיחוד שלנו הוא בשמירה על סממני הדת היהודית. איננו אור לגויים ואיננו עם בעל ערכים יותר טובים מערכים אחרים, ייתכן שערכי העם היהודי היום נחותים מערכי עמים אחרים, הנקודה היא מה הם הסממנים ששמרו על המשכיות האיגוד שלנו כעם, והתשובה היא אחת: האחראים לאיגוד הזה הם סממני הדת היהודית - כגון שמירת השבת, כשרות, ברית מילה... "יהדות רפורמית" לעומת "יהדות אורתודוקסית". האורתודוקסים הם ששמרו על הסממנים האלה למרות וברוב התקופות היוו את המיעוט; הרוב כמעט תמיד היה חילוני שלא שמר את המצוות אבל לא התנגד להן, לא ניסה להחליף אותן באחרות. בד-בבד היו לאורך כל הדורות קבוצות בעם היהודי שניסו בכל כוחם לעדכן את המצוות ולשנות אותן, להעניק להן ניחוח פרוגרסיבי שיתאים לצרכי הדור בנקודות הזמן השונות, לפעמים הם היוו את המיעוט ולפעמים את הרוב כגון הצדוקים בזמן התנאים, אבל לשמחתנו תמיד הקבוצות האלה נחלו כישלון ולא הצליחו להביא את הניחוח שלהם אל הפועל ולעשותו נחלת הכלל. השאלה שאני שם אותה על השולחן היום בדיון הזה פשוטה: האם לדעתכם היינו יושבים היום ודנים בנושא כלשהו כיהודים בשפה העברית אילו הרפורמים היו מצליחים לקחת את שרביט היהדות לידם בנקודה כשלהי בהיסטוריה? מהלך רפורמי ומשמעותו לדעתי לא. לכן יש להתנגד לכל מהלך גם הקטן ביותר שיש בו ניחוח רפורמיסטי, גם אם אותו המהלך זניח וחסר משמעות וזאת מסיבה פשוטה: מהלך כזה יכול לתת רוח גבית לרעיון הרפורמי כאשר בעקבותיו יהיו עוד מהלכים שירימו את קרנם ויפקידו בידם את שרביט הנהגת היהדות, ומשמעות הדבר אחת: הכחדה, היינו עצירה הדרגתית אך בטוחה של המשכיות העם היהודי. אני מלא עד אפס מקום בטענות ותלונות כנגד נושאי כלי היהדות בזמננו החל ברבנות וכלה בפנטים שמחללים את ערכינו ועושים נטו-רע לנו ולתרבותנו. אני חושב שהרבה מנושאי הכלים האלה הם אנשים תועלתניים שעושים עוול ליהדות בכלל ולעם היהודי בפרט, אבל המכשול הזה איננו צריך להשפיע על האצבע שלי המורה עליהם כנושאי הלפיד להמשכיותי.
|
תאריך:
|
28/06/2017
|
|
|
עודכן:
|
28/06/2017
|
|
אלברט שבות
|
|
|
כותרת התגובה
|
שם הכותב
|
שעה תאריך
|
|
1
|
|
אבנר צפוני
|
28/06/17 11:00
|
|
|
|
אלברט שבות
|
28/06/17 12:01
|
|
|
|
כמוהם,
|
28/06/17 12:30
|
|
|
|
אלברט שבות
|
28/06/17 13:11
|
|
|
|
אתה חושב,
|
28/06/17 13:51
|
|
2
|
|
אחד העם
|
28/06/17 15:35
|
|
|
|
|
בסעיף 358 לחוק הביטוח הלאומי ניתנה ל"פקיד גבייה ראשי" במוסד סמכות לקבוע חיוב לתשלום דמי ביטוח בניגוד לדוח שהגיש המעסיק. על בסיס סעיף זה, הקים המוסד את ה"אגף לביקורת ניכויים" שעובדיו מבצעים ביקורות אצל המעסיקים. לבד מסעיף 358, לא נקבעו בחוק הוראות לאופן בו על המוסד להפעיל את סמכותו בגביית דמי ביטוח במסגרת ביקורות הניכויים. כל שנקבע הוא תנאי מקדמי, לפיו על פקיד הגבייה להיות "משוכנע", כי שכר עובדי המעסיק גבוה מהשכר שדיווח המעסיק בדוחותיו.
|
|
|
השורות הבאות יבטאו הסתייגות מן האמירה השגורה כל כך בפיהם של כמה פרשנים: "ישראל מבודדת", מבחינה מדינית. "ישראל מבודדת"? ישראל אכן נמצאת במיעוט בעת הצבעות במליאת עצרת האו"ם, למשל. מדיניות ישראל כלפי יהודה ושומרון, קרי ההתנחלויות, כלל איננה מוסכמת בעולם. אבל ישראל איננה "מבודדת", במיוחד כאשר בשבוע הבא יבוא לכאן ראש ממשלת הודו, נרנדרה מודי.
|
|
|
בעוד מאמצי התיווך במשבר של קטר עם מדינות ערב התחדשו לאחר סיום עיד אלפיטר, גובר החשש בקרב "הרביעיה הערבית" (מצרים, סעודיה, איחוד האמירויות ובחריין) כי שליט קטר השיח' תמים בן חמד נתון בהשפעה חזקה של אירן וטורקיה אשר מעוניינות בהמשך המשבר והכשלת חזרת קטר לחיקן של מדינות ערב.
|
|
|
ביום שלישי, בעת כתיבת שורות אלו, כבר החליט ביהמ"ש העליון על מהלך נוסף של גישור שייעשה על-ידי השופט הפורש, אליקים רובינשטיין. אלא שבו-זמנית הודיעו גם הורי הילדים החולים כי הם אינם רוצים בגישור. הערכתי בטרם הדיון כי משאלת כולם הייתה כי ביה"ד מתכנס, לבקשת הורי הילדים החולים, בעיקר בשל התקווה, שפעמה בלב כל הנוגעים בדבר, שביהמ"ש יספק סולם כלשהו לרופאים הנוטשים, בעזרתו ירדו הם, סופסוף מן העץ הגבוה עליו טיפסו. כבר עתה פונה מחט המצפן (או המצפון), נגד הפורשים ובראשם פרופ' מיקי ויינטראוב, רופא בעל השגים כידוע, אלא שנקלע לסכסוך מיותר עם פרופ' זאב רוטשטיין, מנכ"ל המרכז הרפואי הדסה, בי"ח המצוי בעצמו על ערש דווי.
|
|
|
|
|
|
יוסי אחימאיר
במקרה שלנו התמונה המדומיינת הפוכה: ישראל היא האריה, המותקף משום-מה על-ידי עדר זברות מתייהרות היוכלו החיות המפוספסות, עטויות כפיות וסרטים ירוקים למצחם ללביא הבודד?
|
|
|
דן מרגלית
במרכז האמנויות בתל אביב, באולם ענק שהיה מלא עד אפס מקום, התקבצו יהורם גאון וחברי הגבעטרון להנעים משירי נעמי שמר, שהלכה לעולמה לפני 20 שנים
|
|
|
ירון פרידמן |
חזרה לפילוג הפוליטי שהיה לפני השבעה באוקטובר, התחמקות מקבלת אחריות למצב, משבר מנהיגות ועוד - לא מדובר בישראל אלא בוויכוח הפנים-פלשתיני. פרשן מצרי מתאר בדרכו את המתיחות בין שני הפלג...
|
|
הבלוגרים הנקראים ביותר ב- News1
|
|