|   15:07:40
דלג
  יואב יצחק  
מו"ל ועורך ראשי News1
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
המדריך המלא להלבנת שיניים
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
פינטו, מנכ"ל. יאלץ לבדוק [צילום: יח"צ] ברנר. נדרש לפעול [צילום: בוצ'צ'ו]

בנק הפועלים עיכב מכירת אחוזת <br>רובינסון למרות הרשעתו וחובותיו

חובות קבוצת מילימור ורובינסון לנושים - לאחר שבנק הפועלים כבר מחק 300 מיליון ש"ח, מסתכמים בכ-150 מיליון ש"ח, מזה 75 מיליון ש"ח לבנק הפועלים למרות זאת, מכירת אחוזתו ששוויה כ-15 מיליון דולר לא מתבצעת, משום מה השופט חגי ברנר נמנע מלקצוב זמנים לנאמן להשבת החובות ולסיום התיק המתמשך תשע (9) שנים ובינתיים, הנאמן רו"ח ברדיצ'ב ובא-כוחו עו"ד גולדבלט מגייסים הלוואה בסך 15 מיליון ש"ח בשוק האפור בעלות מטורפת של 7.5 מיליון ש"ח - על-חשבון הנושים, כמובן
01/07/2017  |   יואב יצחק   |   תחקירים   |   תגובות
איתמר לוין
15 חודשי מאסר לפרדי רובינסון

יואב יצחק
עו"ד גולדבלט משך 175 אלף ש"ח במרמה למרות צו שאסר דיספוזיציה

קבוצת מילומור-לנדקו שבשליטת פרדי רובינסון קרסה בשנת 2008. השופטת ורדה אלשיך מינתה את רו"ח חן ברדיצ'ב כנאמן בתיק הפירוק וכזרועו הארוכה של בית המשפט, לאחר שרובינסון הבטיח להעמיד את כל נכסיו, העסקיים והפרטיים, לטובת הנושים. עו"ד שולי גולדבלט נשכר כבא-כוחו של הנאמן. רובינסון והנאמן הצהירו פעמים רבות כי ערך הנכסים גבוה מהחובות, וכי דרוש להם זמן כדי לפרוע את החובות לנושים. אלא שהבטחות לחוד ומציאות לחוד.

מאז ועד עתה חלפו תשע (9) שנים, והיחידים שחוגגים הם: ברדיצ'ב וגולדבלט, שכבר הספיקו למשוך שכר-טרחה בגובה של מיליוני ש"ח; רובינסון, שרשום בתפקיד מנכ"ל מילומור ונהנה מתשלום חודשי מקופת מילומור-לנדקו בסכום של כ-70 אלף ש"ח; בנו עודד רובינסון וכלתו של רובינסון, שמקבלים משכורות וגם מושכים כספים שחורים ממפעל השיש ברומניה, שבבעלות הקבוצה; בתו דנה רובינסון המשמשת סמנכ"ל שיווק קבוצת מילומור; ובתו איריס רובינסון, המשמשת יועצת משפטית בחברת לנדקו. בני משפחתו של רובינסון מכהנים במשרות אמון, כאילו כלום, למרות ההגיון הפשוט המחייב מינוי גורמים מקצועיים לתפקידי מפתח אלה.

ההפקרות הזו נמשכת למרות שרובינסון הורשע בביצוע עבירות מרמה בנסיבות מחמירות ונגזרו עליו 15 חודשי מאסר, בגין עבירות שביצע בקבוצה (ערעור שהגיש תלוי ועומד בבית המשפט העליון); ולמרות שהוגש נגדו כתב אישום נוסף, התלוי ועומד, בגין עבירות פליליות נוספות שביצע בכספי הקבוצה.

ניתנת האמת להאמר: מעקב אחרי תיק זה מלמד כי ברדיצ'ב וגולדבלט מעדיפים את טובתו הפרטית של רובינסון ואת כיסם הפרטי, ולא את טובת הנושים. הם מסמאים את עיני הנושים ומתעתעים גם בבית המשפט, הכל כדי למשוך עוד ועוד זמן. ברדיצ'ב וגולדבלט לא נמנעים מהגשת דיווחים מטעים ואף כוזבים לבית המשפט, בניסיון לקבל החלטות שיפוטיות כרצונם. בית המשפט הנכבד אמור היה לעמוד על המשמר. אלא שהשופט חגי ברנר, בידיו מופקד תיק זה, נמנע מביצוע חובותיו: לקצוב זמנים לחייב וכן לנאמן (שהוא זרועו הארוכה של בית המשפט) ולבא-כוחו - כדי לסיים תיק זה, ולהשיב את החובות לנושים.

עו"ד שולי גולדבלט הוא בעל רקורד בלתי מבוטל בהונאה ובמרמה. הנה, רק באחרונה התברר כי הוא משך במרמה ובתחבולה 175 אלף ש"ח מקבוצת אליעזר פישמן - כשכר טירחה כביכול בגין ייצוגו את פישמן, למרות צו מפורש שהוציא נשיא בית המשפט המחוזי, איתן אורנשטיין, שאסר מפורשות כל דיספוזיציה בנכסים ומשיכת כספים. גולדבלט מתנהל כאילו אין דין ואין דיין. ובינתיים, נראה שהוא צודק. לראיה: השופט אורנשטיין טרם הורה על מיצוי הדין עמו בגין משיכת הכספים בתרמית מקבוצת פישמן; בדיוק כפי שהשופט ברנר נמנע מלפעול נגדו בגין דיווחיו הכוזבים והמטעים בתיק מילומור-לנדקו.

מדוע מתעכבת מכירת האחוזה היוקרתית
אחוזתו הענקית של רובינסון בשכונת תל ברוך היוקרתית

חובותיו הרשמיים של רובינסון לנושים שאושרו מסתכמים בכ-150 מיליון ש"ח. אלא שמדובר בנתון חלקי בהחלט. שכן רובינסון חייב כספים נוספים הנאמדים בכ-150 מיליון ש"ח נוספים. חלק מהם בשוק האפור, בהם לאיש העסקים שלי נרקיס. ברדיצ'ב וגולדבלט, תוך שיתוף פעולה מלא עם רובינסון, ממשיכים לנקוט סחבת מכוונת. הם נמנעים במשך שנים ממכירת נכסיו הפרטיים, למרות שהתחייבו בבית המשפט להעמידם לטובת הנושים, ובכך גורמים נזק עצום לנושים.

כפי שדיווחנו כאן: אחד הנכסים העיקריים שטרם מומש, למרות חלוף השנים, הוא אחוזת פאר בתל ברוך שבה מתגורר רובינסון יחד עם רעייתו. שוויה נאמד בכ-15 מיליון דולר. האחוזה משתרעת על שטח בנוי של 1,199 מ"ר (בנויה על 1.44 דונם), שלוש קומות, והיא כוללות: קולנוע ביתי, חדר כושר, חדר טיפולים למסאז'ים ומספרה, מקלט ביולוגי עם מאגר מים, בריכת שחייה וגם אמבטיה לכלב.

בנק הפועלים הוא הנושה המרכזי. בידיו הכוח לכפות מכירת האחוזה, בדיוק כפי שנהג הבנק עם חייבים אחרים: אליעזר פישמן, מוטי זיסר, וכן בתיקים של עשרות אם לא מאות חייבים אחרים. למרות זאת, בגלל מחדל או מתוך שיקול פסול, נמנע בנק הפועלים, עד כה, מביצוע הצעדים הנדרשים למכירת האחוזה ולהשבת הכספים לנושים. נושא זה חמק, משום מה, גם מהמפקח על הבנקים בבנק ישראל, האמור להנחות את הבנק לכפות מכירת נכסים אישיים, ובראשם האחוזה היוקרתית, במיוחד לאחר שמחק לרובינסון חובות בסך 300 מיליון ש"ח (!!!).

הנה-כי-כן, ובנסיבות אלה: בידיו של מנכ"ל הבנק, אריק פינטו - שהוביל באחרונה את המערכה להכרזה על פישמן כפושט רגל - לדרוש ואף לכפות על הנאמן ובא-כוחו לעשות את הצעדים הנדרשים למכירת האחוזה ולהשבת החובות לנושים, והבנק בתוכם. אחרי הכל, אין חולק על-כך שאין זה מתפקידו של פינטו לשמר עבור רובינסון ומשפחתו בית-מידות, הכולל כאמור: קולנוע ביתי, חדר כושר, חדר טיפולים למסאז'ים ומספרה, מקלט ביולוגי עם מאגר מים, בריכת שחייה וגם אמבטיה לכלב.

השופט ברנר התעורר - חייב הצבעה
ברדיצ'ב. מטעה את בית המשפט [צילום: יוסי זליגר]

ביום 29.10.16 חשפנו כאן, כי רו"ח חן ברדיצ'ב - הנאמן לקבוצת מילומור-לנדקו, בסיוע בא-כוחו, עו"ד גולדבלט, פעל לנטילת הלוואה מאיש השוק האפור, רון יאיר פלד, בסכום של 36 מיליון ש"ח, ובתנאים דרקוניים, למימון פרויקט המרכז המסחרי בבית שמש. הסכם ההלוואה הובא לאישור, ובסופו של דבר נדחה. האשמנו כאן את השניים בפעילות זדונית ומגמתית, לטובת רובינסון ולטובת עצמם, בכך שהם מסכנים עוד יותר את כספם של הנושים, וזאת במקום להעמיד למכירה את הבטוחה הקיימת: אחוזתו של רובינסון, ששוויה נאמד ביותר מ-15 מיליון דולר. האשמנו עוד את הצמד בכך שהם פועלים בעורמה ובתחבולה, ובמקום למכור את פרויקט "המרכז המסחרי" בבית שמש, המוחזק על-ידי חברת מצפה בית שמש בע"מ, ולהקצות את התמורה לפרעון חלק מהחובות לנושים, הם בוחרים בנטילת הלוואה, בתנאים דרקוניים כאמור - כספים שנועדו, לגישתם, למימון מסלול של השבחה, ייזום ובנייה; ובפועל, לפי מבחן התוצאה, הם מנציחים את תפקידו של ברדיצ'ב, מזה, כנאמן הקבוצה, ואת האינטרסים האישיים של רובינסון, מזה, כחייב. שני גורמים אלה, אגב, פועלים במתכונת המוכרת: יד-רוחצת-יד. על-חשבון הנושים, כמובן, שרובן ככולם נושים קטנים.

המהלך הנ"ל נמנע. המרכז המסחרי נמכר, הן בעקבות החשיפה ב-News1 והן נוכח הקשיים שהערים כונס הנכסים הרשמי.

והנה, ביום 06.06.17 פנה הנאמן שוב לבית המשפט, באמצעות ב"כ גולדבלט. הפעם עם "בקשה למתן הוראות" חדשות, שתכליתה: להכשיר הסכם הלוואה מיום 22.05.17, המוצע עתה בתנאים טובים יותר, לפיו חברת רסידו פי.בי. (מקבוצת מילומר-לנדקו) תקבל הלוואה חדשה בסך 11 מיליון ש"ח מחברת Scintilla Fund (Cayman) LP. כונס הנכסים הרשמי, שנציגיו אחראים לא במעט להפקרות בתיק זה, נתן את הסכמתו, אם כי בדוחק. אלא שאין מדובר בהסכם ראוי.

מההסכם שהוגש לבית המשפט עולה כי הנאמן ובא-כוחו מנסים שוב לתעתע בנושים ובבית המשפט, תוך שהם מצניעים את הנתון המרכזי: עלות ההלוואה הינה 7.5 מיליון ש"ח בגין הלוואה בסך 11 מיליון ש"ח. שוק שחור כבר אמרנו?

חמור מכך: הנאמן ובא-כוחו נמנעים ממתן הסבר נכון והוגן: מדוע יש לאשר העמסת הלוואה נוספת על קופת הפירוק, וזאת במקום למכור את אחוזתו של רובינסון ולשלם לנושים את מלוא כספם - בלי ליטול סיכונים נוספים.

השופט חגי ברנר החל להפנים, כפי הנראה, כי ברדיצ'ב וגולדבלט מנסים להשתמש בו כבחותמת גומי. זו אולי הסיבה שהוא התעורר להתערב בתהליכים בתיק. הנה, בענייננו: ברנר הוציא החלטה (17.06.17), שבה קבע: "נוכח עלותו של הסכם ההלוואה ביחס לסכום ההלוואה (7.5 מיליון ש"ח ביחס להלוואה בסך של 11 מיליון ש"ח), יש להעמיד את ההסכם להצבעת הנושים, ולדווח לבית המשפט מה היו תוצאות ההצבעה".

למרות הוראתו המפורשת של השופט, נמנעים ברדיצ'ב-גולדבלט מביצוע החלטתו, כפשוטה. לראיה: במקום לזמן אסיפת נושים, כראוי, ולהביא בפניהם את ההסכם, וגם לקיים דיון ולהשיב על שאלות הנושים, לרבות: מתי תשיבו לנושים את כספם, בחרו השניים לפעול באופן נכלולי: הם פרסמו ב"אתר ההסדר" (milomor-geports.co.il) הודעה, ובמסגרתה הזמינו את הנושים ליתן, בתוך שבעה ימים, "הסכמה/התנגדות נושה לאישור הסכם". בדרך זו ביקשו השניים לגרוף קולות מצד כמה נושים המשתפים עימם פעולה, ובמיוחד את אי-הצבעתם של המתנגדים - שלא יספיקו לשקול את ההצעה ולקבל החלטה תוך שבעה ימים; ואף לא מצד נושים שלא ידעו כלל-וכלל על ההצעה החדשה.

נושא זה, בכללותו, מצוי עתה בידיו של השופט ברנר. חזקה עליו שיבחן היטב: האם ניתנה לנושים שהות מספקת לשקול ולקבל החלטה מושכלת בעניין ההלוואה; האם הודעה מתאימה הועברה לכל אחד מהנושים; מדוע לא לחייב עכשיו את ברדיצ'ב ובא-כוחו לפעול למכירת אחוזתו של רובינסון; והאם לא הגיע הזמן לקצוב זמנים ברורים לתשלום החובות ו/או לסיום תפקידם של ברדיצ'ב וגולדבלט.

תאריך:  01/07/2017   |   עודכן:  02/07/2017
יואב יצחק
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
בנק הפועלים עיכב מכירת אחוזת רובינסון למרות הרשעתו וחובותיו
תגובות  [ 6 ] מוצגות   [ 6 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
כותרת התגובה שם הכותב שעה    תאריך
1
אזרח מודאג מאד
1/07/17 16:12
2
ארי כספי
1/07/17 16:39
3
יוא"ב
1/07/17 16:59
4
טוליפ
1/07/17 17:01
5
ירון ההרצלייני
1/07/17 18:23
6
פיקולו
1/07/17 18:47
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
פרק ראשון בתת סדרה על שיירת נבי דניאל. בפרק זה: אזהרות מודיעיניות לקראת יציאת השיירה לא הועילו; מצבם הקשה של תושבי גוש-עציון; ביקורת תושבי הגוש על המנהיגים שמדברים גבוהה גבוהה ולא עושים דבר; ייאוש ממנהיגי היישוב וממפקדי ה"הגנה" והסתמכות רק על הקב"ה
30/06/2017  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
קרב שיירת עטרות ומחדליו; הפקרת שני נהגים בדרך לירושלים; קרב שיירת פורים; פקודה לפגוע בתחבורה הערבית; ארגון מחדש של כוחות הפלמ"ח בחזית הדרך לירושלים; הערבים ניצחו בשלב זה של המלחמה והשיגו את כל מטרותיהם: זריעת ייאוש בקרב היהודים ונסיגת ארה"ב מתמיכתה בהקמתה של מדינת ישראל, בגלל הערכתה שהיהודים לבדם אינם יכולים להגן על מדינתם
23/06/2017  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
ארגון ה"הגנה" הזניח את המושבה הר-טוב; למרות המידע על כוונת הערבים לתקוף את השיירה, היא יצאה מירושלים להר-טוב באופן לקוי; קרב גבורה של לוחמי השיירה; יחידת הפלמ"ח בקריית ענבים לא הייתה במצב הכן ואיחרה לבוא לחלץ את השיירה
16/06/2017  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
ביום 09.05.17 חשפנו ב-News1, כי עו"ד דפנה רוזן-זינגר (שותפה בכירה במשרד ויסגלס אלמגור ושות') ובכירים בבית החולים הדסה הסתירו, ועודם מסתירים - בזדון, מידע רפואי קריטי, במטרה מכוונת לשבש הליכי חקירה ומשפט ולהביא לדחיית תביעת נזיקין בסך שבעה (7) מיליוני ש"ח שהוגשה בשמו של קטין חסר ישע (יחד עם הוריו), שנפגע בלידתו בגלל רשלנות רפואית חמורה שלה אחראי בית החולים, שתוצאתה: 100% נכות, פיגור שכלי קשה, שיתוק מוחין. בגלל הנזק העצום נגזר דינם של הילד והוריו לסבל נוראי, למשך חייו.
10/06/2017  |  יואב יצחק  |   תחקירים
הביוגרפיה של המג"ד, בן עמי פחטר, שנפל בקרב שיירת יחיעם, בו יד הערבים הייתה על העליונה; הקרב נמשך זמן רב ולא נשלחה ללוחמים עזרה, לא מקיבוצי הסביבה, לא מנהריה ולא מחיפה; אפשרות של פינוי יחיעם; הערבים ניצחו בשלב זה של המלחמה
09/06/2017  |  אורי מילשטיין  |   תחקירים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
צבי גיל
צבי גיל
בקטע "דיינו" הנוסח האלטרנטיבי הוא "כמה מעלות רעות לאלוהים עלינו"    מתחילים באיתמר בן-גביר שהוא השר לשגעון הלאומי - דיינו, עוברים לשר האוצר ששודד את הקופה הציבורית - דיינו, ושר המשפ...
אורי מילשטיין
אורי מילשטיין
ברית ארוכה בין גרמניה לברית המועצות; המטרה של גרמניה וברה"מ הייתה פולין; יהודי פולין לא הבינו מה מאיים על שרידותם; פיתוח ה"בליץ קריג" הגרמני; הגנרל היהודי גאורגי שטרן מפתח את מלחמת...
אלי אלון
אלי אלון
תלמה חתומה על שירים רבים שהפכו לקלסיקות בתרבות הישראלית ונמנית עם יוצרי פס הקול המוכר והאהוב על רבים מילדי ישראל בעבר ובהווה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il