|   15:07:40
דלג
  יהודה קונפורטס  
עורך קבוצת אנשים ומחשבים
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
תכשיטים לקחת לחופשה בחו״ל בחג הפסח
קבוצת ירדן
החברה המצויינת למוצרי CBD כבר בישראל

האם הבנקאות הדיגיטלית תיכשל <br>

אנשי הטכנולוגיה בבנקים פיתחו מערכות חדשניות ומעוררות השראה, אבל יש דבר מה שאם לא יטופל, כל העסק עלול לקרוס סיפור שקרה לכותב טור זה הוא רק דוגמה
03/07/2017  |   יהודה קונפורטס   |   מאמרים   |   תגובות
התור ארוך מהרגיל [צילום: אורי לנץ/פלאש 90]

בנק לאומי השיק לפני ימים אחדים לציבור הרחב בקול תרועה רמה, מלווה ביחסי ציבור חוצי פלטפורמות תקשורתיות, את הבנק הדיגיטלי החדש שלו, Pepper. זהו אחד המיזמים הגדולים ביותר שנעשו בתחום הבנקאות בשנתיים האחרונות, בהשקעה של עשרות מיליוני שקלים. בכך ביקש לאומי להציב רף חדש של בנקאות דיגיטלית ואנשיו לקחו את הנושא לקצה הכי רחוק שלו: בנק ללא סניפים.

מדובר באפליקציה שמאפשרת לקהלי היעד המתאימים לבצע מספר שירותים בנקאיים חשובים, כמו פתיחת חשבון מכל מקום, חוויית צפייה שדומה לרשת חברתית ומידע מפולח על הוצאות, והכול בלחיצה על כמה מקשים בסמארטפון. והכי חשוב: אנשי לאומי מבטיחים שב-Pepper חוויית השירות היא שונה.

חוויית השירות היא אחד הנושאים המרכזיים שעומדים על סדר היום של מובילי הבנקאות הדיגיטלית. מערכת היחסים של הלקוחות עם הבנקים נמצאת כיום בשפל שלא היה כמותו מזה עשרות שנים. הסיבה העיקרית לכך היא הטכנולוגיה, שהבנקים השקיעו כל כך הרבה מיליוני שקלים כדי לשפר את השירות באמצעותה, אבל התוצאה כמעט הפוכה.

הסיפור ידוע: מערכות מענה קולי, IVR למיניהן, שיחות עם מוקדנים וירטואליים, שעונים תשובות שלעתים אין בינן לבין רצונו של הלקוח שום דבר. אין פלא שבכנס Chatbot Summit של אנשים ומחשבים, שנערך בשבוע שעבר בברלין, דובר על כך שהרובוטים החכמים יצילו את הבנקים מעצמם.

ארגוני שירות ככלל, והבנקים בפרט, ניתקו את הגורם האנושי מהלקוח. אם אתה רוצה להגיע לפקיד בסניף שלך - או שתבוא פיזית או שתנסה להשיג אותו דרך מערכות קול סנטר, שלעתים נדמה שמי שתכנן אותן חי בכוכב אחר. כל הבנקים פצחו במרוץ מטורף לעבר העידן הדיגיטלי, ופיתחו מערכות חדשניות, אבל היישום שלהן בבנקים, בחברות ביטוח ובכלל בארגונים שהם מוטי שירות רחוק מלהיות משביע רצון.

המסע של הלקוח אל עבר היעד שלו - לקבל שירות בסיסי - מלווה לעיתים בייסורים קשים ומעצבנים. המהפכה בחוויית השירות טרם חלחלה לכל המנהלים של קווי העסקים, ומשם לפקידים וליועצים משפטיים.

איומים על הלקוח

הנה דוגמה מהחיים, שהגיעה לתיבת ה-SMS שלי בסוף השבוע שעבר מהבנק שלי, שבעבר זוהה עם הסלוגן "הבנק שצועד עם הזמן". בסוף השבוע הבנתי שאני לא לבד ולכן אני טורח לשתף. המסרון, שהגיע ממספר שכמובן אי-אפשר לחזור אליו, היה ארוך כאורך הגלות. הוא סיפר לי שלבנק יש צורך בטיוב נתונים, מבלי לפרט אילו נתונים הוא צריך לטייב ומה הסיבה שהם נזכרו לעשות זאת דווקא עכשיו.

בהמשך, הבנק הודיע בתקיפות שעליי לבוא לסניף על-מנת לבצע את "טיוב הנתונים" ולהביא איתי את מי ששותף איתי בחשבון. בזה לא הסתיימה המגילה. כאן שלף הבנק את האקדח: "אם לא תבוא ניאלץ להטיל מגבלות על החשבון שלך". לא פחות ולא יותר.

ההמשך קשור לחוויית הלקוח הפגומה: ניסיונות לצלצל לסניף שלי כדי לברר מדוע זכיתי ל-SMS האלים הזה הובילו אותי, כמובן, לקול סנטר, שמייד הודיע לי שהתור "ארוך מהרגיל". מה זה תור ארוך מהרגיל? לא ברור. אולם, הקול המתכתי היה מנומס דיו כדי להציע אפשרות שהבנק יחזור אליי. אפשרות מצוינת. כעבור זמן לא רב אכן הטלפון שלי צלצל מהמספר של המוקד האלמוני, אבל כמה מפתיע: שוב הושארתי על הקו, מאזין לכל מיני הצעות שמספרות לי מה אני יכול לעשות בעזרת הטכנולוגיה הנפלאה. השיחה נותקה ומאז - דממת אלחוט מהבנק.

שם הבנק לא מופיע בטור זה משום שלמרבה הצער, הבנק שלי הוא לא היחיד. זו עוד דוגמה לדרך הארוכה שצריכים הבנקים לעשות כדי לממש באמת את המהפכה הדיגיטלית במגע עם הלקוח. בנק הוא לא רק אפליקציה נחמדה. יש צורך במחשוב ובאוטומציה של שורה ארוכה של תהליכים בנקאיים, שעדיין מטרטרים כיום לא מעט אנשים לסניפים, ובנוסף הם עתירי ניירת שדורשת אינסוף חתימות. כאן צריכים המוסדות הפיננסיים דיאלוג ממוקד יותר עם הרגולטור, בנק ישראל, כדי שלא יהווה חסם בתהליכים אלה.

אבל לפני כן, הבנקים יכולים לעשות שורה של פעולות, שאינן קשורות דווקא בטכנולוגיה אלא באנשים. אם בנק רוצה לעשות טיוב נתונים, הוא יכול להסביר אילו נתונים חסרים לו או אילו נתונים הוא רוצה לאמת, ולבקש שהלקוח ישלח את זה באחת מהדרכים של ימינו: אפליקציה, מייל או אחת הרשתות החברתיות. ובעיקר, חשוב מאוד לחבר עוד יותר את הגורם האנושי בבנקים בדרך דיגיטלית עם הלקוח.

הטכנולוגיה היא המאפשרת, גם במקרה זה. אנשי הפיתוח הטכנולוגי בבנקים עושים עבודה נפלאה, אך מה שווה כל המאמץ אם לקוח אחד מקבל מסרונים מוזרים ומעצבנים, ועומד חסר אונים כי אין לו עם מי לדבר?

תאריך:  03/07/2017   |   עודכן:  03/07/2017
יהודה קונפורטס
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט סדום ועמורה עיתונות
האם הבנקאות הדיגיטלית תיכשל
תגובות  [ 0 ] מוצגות   [ 0 ]  לכל התגובות        תפוס כינוי יחודי            
תגובות בפייסבוק
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
הנורמליזציה בין ישראל למצרים הייתה מראשיתה מוגבלת ומסויגת, אך גם בתקופות של קושי ומשבר הקפידו שתי המדינות לשמור מכל משמר על "נכסי צאן הברזל" של השלום ביניהן, ובראשם קיום שגרירויות מתפקדות בתל אביב ובקהיר. השגרירות המצרית נותרה פעילה גם לאחר שמצרים החזירה את שגריריה להתייעצויות בקהיר ב-1982, 2000 ו-2012, כאות מחאה על מדיניות ישראל. השגרירות הישראלית בקהיר צמצמה אומנם את פעילותה לאחר שנפרצה על-ידי מפגינים בספטמבר 2011, אך שמרה על גחלת קיומה במתחם השגרירות האמריקנית ולאחר מכן במעון שגריר ישראל. הפעם הראשונה בה הנוכחות הישראלית בבירה המצרית נקטעה כליל נרשמה בשלהי 2016 - דווקא בתקופה שנחשבת בעיני רבים כאחת הטובות בתולדות היחסים בין שתי המדינות - כאשר השגריר הישראלי וצוותו הוחזרו ארצה בשל התרעות ביטחוניות. מאז נוקפים החודשים, הזמני הופך קבוע, בעוד שני הצדדים משתהים במציאת הנוסחה שתאפשר למשלחת הישראלית לחדש את עבודתה ולהשיב את היחסים הדיפלומטיים בין המדינות לסדרם.
03/07/2017  |  אופיר וינטר  |   מאמרים
הפרסומים על מתן מענקים כספיים ייחודיים למשרתים ביחידות הסייבר הצה"ליות וביחידות הטכנולוגיות היו עבורי הוכחה נוספת לכשל הערכי שעובר על החברה הישראלית ושאינו פוסח על הפיקוד הבכיר של צה"ל.
03/07/2017  |  יורם דורי  |   מאמרים
כל מי שעקב אחרי הציוץ האחרון של נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ, קיבל שיעור מאלף ב"תכנים תרבותיים". בוודאי קיבל שיעור מאלף ב"תרבות השיח", שמבקש להשתית בשנת אלפים ושבע עשרה מנהיג העולם החופשי.
03/07/2017  |  איתן קלינסקי  |   מאמרים
כאשר בדרכי להפגנה השבועית שלנו הקוראת למר מנדלבליט לעשות את עבודתו הגעתי לככר רבין ועברתי ליד בריכת הנוי שבצידה הדרום מערבי, נזכרתי בטענתי זה מכבר שביום בו הומצא הלווין הצבאי הפכו באחת כל הצוללות שבעולם לפאסה. הפכו באחת לכלי שעבר זמנו, בדיוק כמו טייפ הסלילים או המקרנה הביתית לסרטי 8 מילימטר. כי בניגוד לספינת מלחמה של שטח, - משחתת, פריגאטה, סטי"ל, שאפשר לגלות בעין, או במכ"ם, הנה צוללת, ששטה מתחת לפני המים, היא בלתי נראית...
03/07/2017  |  אריה גל  |   מאמרים
גורמים בתנועת פתח מתארים את התנהגותו של יו"ר הרש"פ מחמוד עבאס כעצבנית במיוחד בשבועות האחרונים, לא רק בגלל היחס שהוא מקבל מממשל טראמפ אשר מסרב להזכיר את המילים "מדינה פלשתינית" אלא בעיקר בגלל יחסה של מצרים אליו והעובדה שנתנה אכסניה לפגישות פיוס בין יריבו המר מוחמד דחלאן לבין משלחת חמאס בהנהגתו של מנהיג הרצועה החדש יחיא סינוואר. מחמוד עבאס מעשן בשרשרת ואף משמיע קללות לעיתים נוכח ההדלפות המגמתיות לרשתות החברתיות שבהן סופר כי הוא מת כתוצאה מהתקף לב.
03/07/2017  |  יוני בן-מנחם  |   מאמרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בעז שפירא
בעז שפירא
איזה מוח חולני יכול להעלות בדעתו לדאוג לתנאי הכליאה של המפלצות? איזה לב אטום ו/או ערל יכול להתעניין בגורלם של הראויים למות בייסורים כעונש על מעשיהם?
מנחם רהט
מנחם רהט
נס הצלת עם ישראל משואה זוטא, תחת נחילי הכטב"מים והטילים שנשאו מטעני מוות נוראים, אינו פחות מנסי הקמת המדינה וששת הימים, ויש אומרים שמדובר בנס בסדר גודל תנכ"י
יורם אטינגר
יורם אטינגר
הפקת לקחי 7 באוקטובר מחייבת להימנע ממדיניות של תגובה, הכלה ומתקפות נקודתיות, ולנקוט במלחמת-מנע ומתקפות מערכתיות ולא רק נקודתיות
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il