בכבישי ישראל אין אף רגע דל. הם עמוסים בכלי-רכב רבים, המזדחלים בפקקים שאין להם סוף. במדינות אחרות, מתקדמות מאיתנו, מצאו לצרה הזו פתרון חלופי ברכיבה על אופניים. פתרון שכזה מחייב, כמובן, קיומם של שבילים מתאימים לרכיבה.
אלא בעוד שבמדינות מתוקנות מופקדות הרשויות המקומיות על התקנת שבילים שכאלה - לא מצויות אצלנו בארץ תשתיות מתאימות לרכיבה על אופניים. היעדרן עורר אתמול, סוף-סוף, את ועדת השרים לענייני חקיקה להגיש הצעת-חוק לעידוד תחבורה על הרכב הדו-גלגלי.
מאחורי הצעת החוק המבורכת הזו עומדת עמותת "ישראל בשביל האופניים", לנוכח העומס הרב ומורט העצבים של כלי הרכב, הנאלצים לנוע באיטיות רבה בכבישים הישראלים. התקנת שבילי-רכיבה לאופניים היא לכן, בלי ספק, הכרח המציאות.
כלי חיוני
אחרי ככלות הכל, וזה בדיוק המקום להזכיר, שמרבית הנסיעות בכבישי המדינה הן למרחקים קצרים, יחסית, המתאימים במיוחד לרכב הדו-גלגלי. הסטטיסטיקה העדכנית מעידה, במפורש, שהרכיבה על אופניים מאוד פופולרית בארץ, גם בהעדר תשתיות מתאימות.
עם זאת מן הראוי גם לזכור שרכיבה על גבי אופניים הופכת בארץ לחיונית ביותר, ולא רק מחמת העומס הרב בכבישים, אלא גם בשל מצוקת-חנייה, תחבורה ציבורית יומיומית לקויה, והיעדרה של כזו בשבת וחגים, ומעל לכל - משום היוקר הרב הכרוך באחזקתן של מכוניות פרטיות.
ולבסוף, כמובן, גם כדאי להזכיר שהרכיבה על אופניים תורמת ממש לבריאות הציבור ולהפחתת זיהום האוויר בכבישים. בנוסף רק נותר לאכוף את החוק האוסר על רוכבי-אופניים לנוע בהם על גבי מדרכות, כדי שלא לסכן הולכי-רגל בהן.